Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 119 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: 1.6 AKL - občas špatné starty + cukání
PříspěvekNapsal: 26.12.2013 00:26 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

22.11.2013

Příspěvky:

12

rado7040 píše:
napadlo ma. že ti to môže robiť aj relé riadenia motora. Skús ho vybrať a pozrieť či nieje niekde prasknutý spoj, prípadne ho celé prepájkuj mikropájkou. prípadne ak máš možnosť tak vyskúšaj druhé. benzín ti je cítiť preto, lebo keď ti motor nenaskočí tak sa motor presaje a benzín sa začne odparovať, to je len dôsledok nie príčina. Čo ti vypisuje za poruchu?

chybu nevypisuje bohužel žádnou ... jaké relé přesně myslíš ??? vyměním ještě čidlo teploty chladící kapaliny, a ještě zkouknu rozvody, jestli si to při tom bejčení neskočilo o zub ...


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: 1.6 AKL - občas špatné starty + cukání
PříspěvekNapsal: 26.12.2013 11:02 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

02.12.2013

Příspěvky:

17

No myslel som na relé riadenia motora, je dole pod volantom. Je ku nemu zlý prístup, treba dať dole asi 5 krytov. Ak sa dobre pamatám tak je to poloha číslo 8, alebo radšej pozri všety nieje ich tam až tak veľa. Tie spoje zvyknú popraskať a potom to robí problémy. To čidlo teploty chlad.kvapaliny určite vymeň má dva obvody a ten ktorý je chybný nemusí práve ukázať ako poruchu. Skús mi ešte raz popísať,že čo ti to presne robí a pri akej teplote motora.


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: 1.6 AKL - občas špatné starty + cukání
PříspěvekNapsal: 26.12.2013 12:20 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

22.11.2013

Příspěvky:

12

Myslíš relé palivového čerpadla ? To relé někdy nespíná, (zejména když to nemůžu nastartovat, tak nezastaví průtok paliva (není slyšet takové to cvaknutí, slyším pak, jak to čerpadlo furt jede) . Jinak to čidlo chladící kapaliny jsem dával před cca 1,5 rokem nové a originální, nicméně chybné být může. Projevy:
1/ samovolné zvyšování otáček na 4000 - obvzláště ve městě hodně nepříjemné ... většinou to trvá tak 2 minuty, pak se stabilizuje do normálu, na dálnici to funguje jako tempomat, jediná možnost jak se toho zbavit je zastavit a vypnout zapalování, pak ovšem to zase nejde tak 5-10krát nastartovat (a přitom cítím benzin, takže je to asi přechlastané)

2/ do cca 2500 otáček tarokuje, velmi neprvidelný chod motoru na 3 válce, výše nad 2500ot. už v pořádku, auto celkově velice líné, nepřekročí na dálnici 120Km/h. Za studena běží naprosto normálně, vždy na 4 válce, až po cca 2 minutách chodu to začne a při 90 st.C to blbne permanentně.

3/ občas střílí do sání/výfuku

Vyměněno už kdeco, všechno originální díly - lambda bosch, čidlo vačky, kliky, škrtící klapka, nové pístní kroužky + hlava + těsnění, takže motor snad ok, nová trubka váha-klapka (byla tam díra 5*10mm), nové kalibrace, a závada furt zůstává.


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: 1.6 AKL - občas špatné starty + cukání
PříspěvekNapsal: 26.12.2013 17:31 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

02.12.2013

Příspěvky:

17

Mne vag to rele označil ako relé riadenia motoru, ale je možné, že je to aj to čo si spomenul. tých relé tam nieje veľa skontroluj ich všetky, alebo daj pozrieť nejakému elektrikárovi.Mam taký pocit, že máš viac problémov.to, že nemá auto výkon znamená, že ide stále v núdzovom režime, to, že za studena ide dobre by ukazovalo na snímač teploty chlad.kvapaliny. To, že strieľa do výfuku vy som povedal, že je problém z váhou vzduchu. To, že ti otáčky skáču ku 4000 tipujem jednoznačne na falošný vzduch. Otázka je, že kde to prisáva? 1. pozri výfuk+vyfukové potrubie či niesu vidieť čierne opálené miesta aj tesnenia 2. naštartuj motor, vezmi nejaký spray napr. na čistenie brzd a striekaj ho na sanie a všetky hadice okolo sania, tam kde ti to začne meniť otáčky je netesnosť. Pozor aby si nestriekol na výfuk. Druhá rada odpojiť váhu pojazdiť, zistiť ako sa to chová a pripojiť na vag, musí vypísať chybu váha vzduchu. to isté urob aj s čidlom chlad.kvapaliny. keď vag nič neukáže tak to bude horšie./riadiaca jednotka/ daj vedieť svoje postehy. inač vagom sa dá krásne skontrolovať ako ti funguje váha, lambda, vstrekovanie, či funguje čidlo teploty, vyskúšaj aj to.


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: 1.6 AKL - občas špatné starty + cukání
PříspěvekNapsal: 27.12.2013 15:02 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

22.11.2013

Příspěvky:

12

rado: díky za tipy, napřed začnu tím čidlem, jenomže jsou Vánoce a nejdřív to budu řešit až tak 5.1., protože ho dřív nedostanu :-/ pak půjde asi do servisu, dám vědět, co a jak. Bude to trvat ještě asi tak min. měsíc, pak auto prodávám, už jsem tím akl šrotem natolik otrávený ....


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: 1.6 AKL - občas špatné starty + cukání
PříspěvekNapsal: 27.12.2013 19:27 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

02.12.2013

Příspěvky:

17

Máš pravdu, nieje to práve najlepší motor to AKL, ten môj zatiaľ ide, ale mal som už na ňom asi všetky možné závady. Pred nim som mal motor 1,8 ABS, za 7 rokov som doňho okrem oleja neinvestoval ani korunu. Prajem veľa zdaru buď to z opravou, alebo predajom.


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: 1.6 AKL - občas špatné starty + cukání
PříspěvekNapsal: 28.12.2013 14:50 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.03.2011

Příspěvky:

6

Zdravím, objevil se mi podobný problém - auto cuká. Volnoběh v pořádku, ale od 2000 ot. cuká po 3500 ot. se to zlepší 4000 ot. a víc OK. dnes jsem tomu poprvé věnoval nějaký čas a vyměnil okousané kabely od svíček (hladová kuna) za nové. problém trvá, ale co mě překvapilo je, že přeskakují drobné jiskry mezi hlavou a fajfkama na všech válcích. Svíčky jsou měněny cca před půl rokem. Co to způsobuje?


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: 1.6 AKL - občas špatné starty + cukání
PříspěvekNapsal: 28.12.2013 19:20 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

8972

pokud ti prěskakuji drobne jiskry mezi kabely tak tak ještě kukni na civku každopadně to neni v pořadku

_________________
Strojvedoucí


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: 1.6 AKL - občas špatné starty + cukání
PříspěvekNapsal: 29.12.2013 21:07 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

22.11.2013

Příspěvky:

12

Tak mám nové info, týkat by se to mohlo i tebe KUDO:

To že auto saje falešný vzduch asi bude pravda - natočil jsem dneska video, na kterém je vidět, že při prudším přidání plynu (tahám za tu kotvu plynového lanka) "saje" - můžete mi to na základě tohoto videa potvrdit ? Mám pocit, že to syčení ozývá někde ve velké blízkosti škrtící klapky - že by nějaké těsnění ???

Zde je to video -


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: 1.6 AKL - občas špatné starty + cukání
PříspěvekNapsal: 30.12.2013 17:26 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

02.12.2013

Příspěvky:

17

Pozeral som to video čo si nahral a mám pre teba jednu správu. Ten môj motor robí presne to isté a ide dobre. Keď som to pred časom zistil tak som hneď bežal do servisu, ale mechanik ma ubezpečil, že u AKL je to normálne.


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: 1.6 AKL - občas špatné starty + cukání
PříspěvekNapsal: 30.12.2013 17:35 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

22.11.2013

Příspěvky:

12

rado7040 píše:
napadlo ma. že ti to môže robiť aj relé riadenia motora. Skús ho vybrať a pozrieť či nieje niekde prasknutý spoj, prípadne ho celé prepájkuj mikropájkou. prípadne ak máš možnosť tak vyskúšaj druhé. benzín ti je cítiť preto, lebo keď ti motor nenaskočí tak sa motor presaje a benzín sa začne odparovať, to je len dôsledok nie príčina. Čo ti vypisuje za poruchu?

jenomže když mu přidávám pomalu tak to nedělá, to je tam zachycené taky. Hlavně během jízdy - čím silněji mu šlápnu na plyn, tím více cuká ! Tak teď už absolutně nevím ... Odpojením váhy vzduchu se též nic neděje, cuká úplně stejně dál...


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: 1.6 AKL - občas špatné starty + cukání
PříspěvekNapsal: 30.12.2013 18:05 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

22.11.2013

Příspěvky:

12

Nebo budu mít ucpaný a rozpadlý katalyzátor. Pak už bych tam dal jedině rezonátor, aby to pořádně jelo :-)


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: 1.6 AKL - občas špatné starty + cukání
PříspěvekNapsal: 30.12.2013 21:27 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

02.12.2013

Příspěvky:

17

ten zvuk viem presne o čom hovoríš, ja som to tiež dlho skúmal a hovorím ten môj robí úplne úplne ten istý zvuk. pri plnom pridaní poriadne pri pomalom skoro vôbec. nevravím, že to má robiť, ale ten môj to robí a ide bez problémov. keď si mal odpojenú vahu žiaden rozdiel na chovani motora, otáčky, štartovanie? teraz to musíš mať v zavadach na pc.


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: 1.6 AKL - občas špatné starty + cukání
PříspěvekNapsal: 03.01.2014 22:49 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

22.11.2013

Příspěvky:

12

a myslíte si někdo, jestli by mohl onen ucpaný katalyzátor způsobovat, že si auto samo zvýší otáčky na 4000 ???

K občas špatnému startování jsem možná přišel na příčinu - když otočím klíčem na kontrolky, tak to relé (zřejmě palivového čepadla) necvakne a čerpadlo bzučí dál a dál ... Je toto možná příčina ???

Díky za jakoukoliv pomoc :-)


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: 1.6 AKL - občas špatné starty + cukání
PříspěvekNapsal: 04.01.2014 11:31 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

02.12.2013

Příspěvky:

17

K tomu katalizátoru. Môžeš mať pravdu, že je upchatý, to by znamenalo, že auto nemá výkon. Motor AKL má dve lambda sondy, jednu pred katalizátorom tá reguluje bohatosť zmesi a druhú za katalizátorom tá kontroluje, že či katalizátor funguje správne. Ak niečo nieje v poriadku tak ta lambda dá pokyn riadiačke a auto sa prepne do nudzového režimu. Zisti že ako si na tom z vyfukovými plynmi, teda ruka na výfuk a či to fúka a ako silno. Keď slabo je upchatý, výfukové plyny sa ti vracajú naspeť do sania. Alebo choď na EK tam ti to zmerajú presne. A ešte k tomu relé, vyber ho a daj ho prepájkovať. Niekde si tu písal, že máš aj nové palivové čerpadlo, máš ho dobre zapojené, či problém nieje práve v ňom.


Nahoru
  Profil
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 119 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  





Sháníte levné povinné ručení? - povinné ručení kalkulačka Vám pomůže.
Skvělé ceny a přístup najdete v autopůjčovně Automoc v centru Prahy.
E-regaly.cz - Dodáváme profesionální regály a regálové systémy, zajišťujeme dopravu a montáž. Policové regály skladem.

Powered by phpBB © 2007 phpBB Group