Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 20 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Škubání motoru
PříspěvekNapsal: 24.12.2008 19:17 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

28.09.2007

Příspěvky:

224

Bydliště:

Jesenice u Prahy

Zdravím všechny. Mám na autě jeden problém se kterým už pár měsíců jezdím a nemám tucha co s tím. Auto viz. podpis. Jedná se o následující.
Když se rozjíždím na jedničku a spojka je ještě v prokluzu, motor s sebou třese spíš škube a někdy je přitom slyšet takové poklepávání. Jakmile spojka úplně sepne, škubání motoru zmizí. Upřesním ještě, že rozjezd jako takový je plynulý a je jen cítit jak motor s sebou škube v motorvým prostoru (pruží v silentblocích). Projevy za studena a za tepla jsou cca stejné. Zajímavé je, že když auto stojí delší dobu, třeba dva večery, tak se při rozjezdu žádné škubání nekoná. Začne to škubat zase, až když se motor a motorový prostor řádně prohřeje. Párkrát jsem vyzkoušel rozjezd na dvojku a žádné škubání se nekonalo. Měl jsem a stále trochu mám podezření na silentbloky. Došel jsem až tak daleko, že jsem spodní silentblok vyměnil za polyuretan a silentblok u převodovky, který mi přiapadal měkký jsem nechal upravit tak, že motor se pak nehnul ani o milimetr. Jediný silentblok, který zůstal nedotčen byl napravo. A i přes tuto úpravu jsem stále cítil malé škubání motoru. Nešlo to ale úplně vycítit, protože motor pak přenášel ohromné množství vibrací do kabiny. Nakonec jsem vrátil původní silentbloky a spodní jsem navíc vyztužil speciálním lepidlem.

Máte někdo tušení v čem by mohl být ještě problém? Pořád mam podezření na ty silentbloky, koupit přímo origo, ale zase mě odrazuje to, že jsem tam měl ty velice tvrdé a pořád to škubání tam bylo.

Ještě dodám, že spojka je nová, kapalina taky, čistá a nastavena klapka před cca rokem a žádne chyby v paměti závad. Motor jinak pracuje dobře.

Díky.

_________________
Peugeot 406 coupe, 2.0 16v, kód motoru RFR, r.v. 1999 - prodáno

VW Golf IV, 1.6 16v, kód motoru AZD, r.v. 2000, 25 Years Edition - odcizeno
Obrázek

_________________
VW Golf IV, 1.6 16v, kód motoru AZD, r.v. 2000, 25 Years Edition


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Škubání motoru
PříspěvekNapsal: 30.12.2008 14:45 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

28.12.2008

Příspěvky:

50

kdybys nepsal o nový spojce,odhadoval bych to na unavený pružiny na spojce.Máš skutečně novou celou spojku,nebo jen vyměněnou lamelu?


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Škubání motoru
PříspěvekNapsal: 30.12.2008 17:54 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

28.09.2007

Příspěvky:

224

Bydliště:

Jesenice u Prahy

Komplet celá sada nová. Byl jsem u toho. Výrobní vada se ale nevylučuje což mě moc netěší, protože to nechávat zase rozdělávat...

_________________
Peugeot 406 coupe, 2.0 16v, kód motoru RFR, r.v. 1999 - prodáno

VW Golf IV, 1.6 16v, kód motoru AZD, r.v. 2000, 25 Years Edition - odcizeno
Obrázek

_________________
VW Golf IV, 1.6 16v, kód motoru AZD, r.v. 2000, 25 Years Edition


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Škubání motoru
PříspěvekNapsal: 30.12.2008 23:32 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

8972

MPavel píše:
Komplet celá sada nová. Byl jsem u toho. Výrobní vada se ale nevylučuje což mě moc netěší, protože to nechávat zase rozdělávat...

Nepřipekl jsi už někde tu spojku?Dělalo ti to i před výměnou Lamele? :roll:

_________________
Strojvedoucí


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Škubání motoru
PříspěvekNapsal: 30.12.2008 23:42 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

986

Bydliště:

Prachatice

záleží na tom,jak kvalitní sadu si dal.Z vlastní zkušenosti vím,že se nám v servisu stalo,že majitelovi se nezdála cena za naší sadu,tak si přinesl svojí a po přiložení pouhého ořechu z ráčny bylo vidět,jak dosedací plochy pacek přítlačáku,jsou každá trochu jinak daleko.Coš by mohl být problém.
Jinak mě napadá ještě setrvačník.Pokud je dvouhmotový,také může dělat problém že auto škube..


Nahoru
 Zobrazit autorovy stránky  ICQ   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Škubání motoru
PříspěvekNapsal: 30.12.2008 23:56 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

8972

Tak tě asi čeká rozebírání :(

_________________
Strojvedoucí


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Škubání motoru
PříspěvekNapsal: 02.01.2009 01:27 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

28.09.2007

Příspěvky:

224

Bydliště:

Jesenice u Prahy

Spojková sada je LUK, koupená v autobenexu. Jak je na tom s kvalitou posoudit nemohu.

Proč to ale dělá pouze na jedničku? Ostatní rychlosti jsou v poho a předpokládám, že funkce spojky se při změně rychlostního stupně nemění. V každém případě mě to netěší.

bartpt: A namontovali jste mu tu spojku? Pokud ano měl pak s ní nějaký problém? Tenhle motor naštěstí dvouhmotu nemá takže setrvačník vylučuji.

to luki: Spálená snad není. Práci se spojkou mam celkem slušně zmáknutou. Naopak zabírá skvěle až mam někdy pocit, že je na tu 1.6 až moc silná.

Co jsem ještě zajímavého vypozoroval. Zahřátý motor, stojím a začnu se pomalu rozjíždět způsobem, že plyn jemně šolichám a spojka je v jemným záběru - motor začne s sebou klepat, ale nechcípá. Když to samé provedu způsobem, že vytočím otáčky na cca 1600 - 1700 a spojku v jemným záběru, motor s sebou neklepe. Při studeném motou je výše uvedený jev v podstatě naopak tzn. při rozjezdu pouze přes spojku žádné popř. minimální klepání motoru a jakmile do toho vložím plyn a spojku nechám prokluzovat tak se motor rozklepe. V tu chvíli mě ještě napadlo jestli nemůže být problém ve spalování motoru, ale to je asi nejméně pravděpodobné, protože motor šlape jak hodinky. Pouze občasné menší zakolísání na volnoběh, ale to dělalo i před výměnou spojky, kdy klepání motoru nebylo.

Takže mě osobně napadají dvě varianty:
1) Výrobní popř. konstrukční vada na nové spojce - bohužel asi nejpravděpodobnější příčina
2) Silentblok uložení převodovky ve kterým je menší vůle a je dost možné, že není schopen pohltit určité vibrace motoru a rozvibruje se. Bylo by to možné?

_________________
Peugeot 406 coupe, 2.0 16v, kód motoru RFR, r.v. 1999 - prodáno

VW Golf IV, 1.6 16v, kód motoru AZD, r.v. 2000, 25 Years Edition - odcizeno
Obrázek

_________________
VW Golf IV, 1.6 16v, kód motoru AZD, r.v. 2000, 25 Years Edition


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Škubání motoru
PříspěvekNapsal: 02.01.2009 02:43 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

2358

ahoj, chci se jen zeptat mluvis tady o mensi vuly v silentbloku u prevodovky, jak se takova vule zjisti? Menil jsem jej pred pul rokem ale furt my auto cukne pri seslapnuti a pri pusteni plynu...promin trocha za OT

Diky


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Škubání motoru
PříspěvekNapsal: 02.01.2009 19:38 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

28.09.2007

Příspěvky:

224

Bydliště:

Jesenice u Prahy

shaft.cz píše:
ahoj, chci se jen zeptat mluvis tady o mensi vuly v silentbloku u prevodovky, jak se takova vule zjisti? Menil jsem jej pred pul rokem ale furt my auto cukne pri seslapnuti a pri pusteni plynu...promin trocha za OT

Diky


OT nevadí. Je to vhodný dotaz o kterým bych mohl taky hodně psát.

Zjistíš to jednoduše. Otevři kapotu, chytni motor rukama resp. jeho horní kryt a snaž se s ním zacloumat dopředu a dozadu. Pokud zaregistruješ pohyb motoru tak v některém ze silentbloku máš vůli. Já ji mam právě u té převodovky. Můžeš ještě použít variantu, že při vypnutém motoru zařadíš rychlost, nejlépe jedničku, přitom budeš mít otevřenou kapotu a s autem se budeš snažit zacloumat dopředu dozadu. Jakmile se kola opřou do zařazeného stupně, motor se pohne.
Cukání o kterým píšeš mi dělá taky, ale pouze při přidání plynu po brždění motorem. Aby to ale nebylo tak jednoduchý tak někdy to dělá víc, někdy míň a někdy vůbec... :)

Jinak dneska jsem měl celkem cestování po Praze a žádné škubání motoru se nekonalo. Pouze když jsem vyjížděl od baráku tak za studena tam menší škubání bylo, ale za tepla nic...

_________________
Peugeot 406 coupe, 2.0 16v, kód motoru RFR, r.v. 1999 - prodáno

VW Golf IV, 1.6 16v, kód motoru AZD, r.v. 2000, 25 Years Edition - odcizeno
Obrázek

_________________
VW Golf IV, 1.6 16v, kód motoru AZD, r.v. 2000, 25 Years Edition


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Škubání motoru
PříspěvekNapsal: 07.07.2009 23:13 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

26.05.2009

Příspěvky:

20

Bydliště:

Brno

Zdarec lidi,
mě se poslední dobou stává podobná věc. Při lehké noze na plynu na 2 nebo i na 3ku motor škube někde mezi 1200 - 1600 otáčkama. Kromě toho mi přestal fungovat i tempomat.
Napíchl jsem to na VAG a našel chybu na čidle rychlosti VSS G22. Sporadický signál. Když jsem si během jízdy díval přes VAG na rychlost v ŘJ motoru (blok 1 kanál 6 tuším), tak to občas ukazovalo a občas ne. Když to ukazuje, motor jede v pohodě a neškube, když je tam nula, tak to škube.

_________________
Golf IV, TDI 81kW, EGR off, KAT off


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Škubání motoru
PříspěvekNapsal: 08.07.2009 18:08 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

26.07.2008

Příspěvky:

125

Bydliště:

Sokolov

No, já jsem před nedávnem řešil také škubání mototru, ale při cca 3500ot, příčina byl prasklý výfuk před katíkem, ale proč to píšu, napadly mě také silentbloky a pravda je ta že jsem dal levý, pravý a i ten převodovky nový ( originál ) a pravda je ta že když zkusím hýbat motorem tak tam pořád cca 5mm vůle je, tak že o proti těm starým žádné výrazné zlepšení.

_________________
Seat Toledo II 1,6 16v


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Škubání motoru
PříspěvekNapsal: 23.07.2009 23:21 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

26.05.2009

Příspěvky:

20

Bydliště:

Brno

Jen doplním, že jsem vyndal čidlo VSS G22 a to je v pořádku - když jsem s ním venku točil, budíky ukazovaly rychlost, ale RJ přes VAG furt 0. Pátrám dál... Kdyby měl někdo podobný problém, tak napiště.

_________________
Golf IV, TDI 81kW, EGR off, KAT off


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Škubání motoru
PříspěvekNapsal: 28.07.2009 09:11 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

28.09.2007

Příspěvky:

224

Bydliště:

Jesenice u Prahy

Vy asi máte jiný problém. Vám cuká motor, když je spojka plně v záběru. Mě ale cuká motor, když spojka zabírá a ještě jen na první převodový stupeň. Nicméně už jsem s tím najel asi 15 tis. km a dělá to přibližně pořád stejně.

_________________
Peugeot 406 coupe, 2.0 16v, kód motoru RFR, r.v. 1999 - prodáno

VW Golf IV, 1.6 16v, kód motoru AZD, r.v. 2000, 25 Years Edition - odcizeno
Obrázek

_________________
VW Golf IV, 1.6 16v, kód motoru AZD, r.v. 2000, 25 Years Edition


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Škubání motoru
PříspěvekNapsal: 28.07.2009 22:15 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

8972

MPavel píše:
Vy asi máte jiný problém. Vám cuká motor, když je spojka plně v záběru. Mě ale cuká motor, když spojka zabírá a ještě jen na první převodový stupeň. Nicméně už jsem s tím najel asi 15 tis. km a dělá to přibližně pořád stejně.

dělá ti to jen na první převodový stupen jo?

_________________
Strojvedoucí


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Škubání motoru
PříspěvekNapsal: 29.07.2009 08:18 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

28.09.2007

Příspěvky:

224

Bydliště:

Jesenice u Prahy

luki píše:
MPavel píše:
Vy asi máte jiný problém. Vám cuká motor, když je spojka plně v záběru. Mě ale cuká motor, když spojka zabírá a ještě jen na první převodový stupeň. Nicméně už jsem s tím najel asi 15 tis. km a dělá to přibližně pořád stejně.

dělá ti to jen na první převodový stupen jo?

JoJo.

_________________
Peugeot 406 coupe, 2.0 16v, kód motoru RFR, r.v. 1999 - prodáno

VW Golf IV, 1.6 16v, kód motoru AZD, r.v. 2000, 25 Years Edition - odcizeno
Obrázek

_________________
VW Golf IV, 1.6 16v, kód motoru AZD, r.v. 2000, 25 Years Edition


Nahoru
  Profil
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 20 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  





Sháníte levné povinné ručení? - povinné ručení kalkulačka Vám pomůže.
Skvělé ceny a přístup najdete v autopůjčovně Automoc v centru Prahy.
E-regaly.cz - Dodáváme profesionální regály a regálové systémy, zajišťujeme dopravu a montáž. Policové regály skladem.

Powered by phpBB © 2007 phpBB Group