1,6 16v nejede

1.4, 1.6, 1.8, 1.8T, 2.0, 2.3, 2.8, 3.2

Moderátoři: VWMysak, vtuni, HANZ500, MartinZ22

Uživatelský avatar
TomB
Pilot
Pilot
Příspěvky: 872
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od TomB »

George píše:MAP senzor je ale něco jiného než váha vzduchu. takže to nazývají špatně. :wink:
Já to vím, ale většina včetně servisů to pokládá za to samý a hlavně většina nazývá MAP MAFem...
Možná jsem to předtím blbě napsal.

Uživatelský avatar
Tomm
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 5556
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Brno, Jihlava

Příspěvek od Tomm »

Pro ty kdo umi anglicky:

MAF: http://en.wikipedia.org/wiki/MAF_sensor" target="_blank

MAP: http://en.wikipedia.org/wiki/Manifold_absolute_pressure" target="_blank

Uživatelský avatar
srotty
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 4757
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: OLOMOUC

Příspěvek od srotty »

TomB píše:
Chudej student píše:2.0 8V a 1.6 8V ji maj....16V ne.....Zkus skrtici klapku nebo cidlo teploty....
1,6 8V (SRI) i 1,6 16V má snímač tlaku vzduchu (MAP) a i ve vagu je nazývanej jako váha vzduchu.
A málokdo ví, včetně servisů, že životnost MAPu je kolm 100 tkm a pak může začít zlobit. Kolísají otáčky, nedrží to volnoběh... Kámoš si s tím užil až hrůza.
A u toho 8V pro změnu kolegovi nějaká kuna překousala kabely k MAPu a to auto jelo v nouzáku.
A kde bych mohl u 1,6 16v ten snímač tlaku najít?

Uživatelský avatar
jery
Závodník
Závodník
Příspěvky: 567
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha

Příspěvek od jery »

asi jsem na to přišel, teď jak se ochladilo, jsem vypnul klimu a auto najednou jelo. na trojku 110 a 6000 otáček do prudkého kopce a to jsem se krotil, tak myslím že to bude klimatizací a těma horkama.a možná i ta spotřeba je tím že to bralo víc.

Uživatelský avatar
TomB
Pilot
Pilot
Příspěvky: 872
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od TomB »

jery píše:asi jsem na to přišel, teď jak se ochladilo, jsem vypnul klimu a auto najednou jelo. na trojku 110 a 6000 otáček do prudkého kopce a to jsem se krotil, tak myslím že to bude klimatizací a těma horkama.a možná i ta spotřeba je tím že to bralo víc.
zapnutej kompresor klimy udělá cca 5-10 kW. to je sice poznat, ale nemělo by to být tak, že to vůbec nepojede. I když asi bude podstatnej rozdíl u 1,9 TDI a benzínový 1,6

Uživatelský avatar
TomB
Pilot
Pilot
Příspěvky: 872
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od TomB »

srotty píše:
TomB píše: 1,6 8V (SRI) i 1,6 16V má snímač tlaku vzduchu (MAP) a i ve vagu je nazývanej jako váha vzduchu.
A málokdo ví, včetně servisů, že životnost MAPu je kolm 100 tkm a pak může začít zlobit. Kolísají otáčky, nedrží to volnoběh... Kámoš si s tím užil až hrůza.
A u toho 8V pro změnu kolegovi nějaká kuna překousala kabely k MAPu a to auto jelo v nouzáku.
A kde bych mohl u 1,6 16v ten snímač tlaku najít?
Při pohledu an motor zepředu je vpravo hadice sání a na ní je taková placatá krabička cca 5x5 cm a do ní vede kabel.

Uživatelský avatar
jery
Závodník
Závodník
Příspěvky: 567
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha

Příspěvek od jery »

TomB píše:
jery píše:asi jsem na to přišel, teď jak se ochladilo, jsem vypnul klimu a auto najednou jelo. na trojku 110 a 6000 otáček do prudkého kopce a to jsem se krotil, tak myslím že to bude klimatizací a těma horkama.a možná i ta spotřeba je tím že to bralo víc.
zapnutej kompresor klimy udělá cca 5-10 kW. to je sice poznat, ale nemělo by to být tak, že to vůbec nepojede. I když asi bude podstatnej rozdíl u 1,9 TDI a benzínový 1,6
a co ty vedra, nemůže to mít vliv na výkon motoru

Uživatelský avatar
Ondrej
Pilot
Pilot
Příspěvky: 700
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ondrej »

jery píše:
TomB píše: zapnutej kompresor klimy udělá cca 5-10 kW. to je sice poznat, ale nemělo by to být tak, že to vůbec nepojede. I když asi bude podstatnej rozdíl u 1,9 TDI a benzínový 1,6
a co ty vedra, nemůže to mít vliv na výkon motoru
Myslím že ne nijak zásadní. Na mašině, tam je to trochu znát když jde do motoru chladnější vzduch. U auta to nepociťuju.

Uživatelský avatar
TomB
Pilot
Pilot
Příspěvky: 872
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od TomB »

jery píše:
TomB píše: zapnutej kompresor klimy udělá cca 5-10 kW. to je sice poznat, ale nemělo by to být tak, že to vůbec nepojede. I když asi bude podstatnej rozdíl u 1,9 TDI a benzínový 1,6
a co ty vedra, nemůže to mít vliv na výkon motoru
U TDI určitě. Mezichladič nestíhá ochladit stlačovanej vzduch, stoupá teplota, klesá objem kyslíku. Jednak to začne o něco víc kouřit a potom to je i línější. Ideální teplota je kolem 15°C. Je dobrý kouknout za jízdy na teplotu stlač. vzduchu a hned vidíš, co to dělá.
Ale všechny tyhle "snížení výkonu" nejsou nijak extra dramatický. Je to sice poznat, ale není to pokles např. na polovinu.

Uživatelský avatar
srotty
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 4757
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: OLOMOUC

Příspěvek od srotty »

TomB píše:
srotty píše: A kde bych mohl u 1,6 16v ten snímač tlaku najít?
Při pohledu an motor zepředu je vpravo hadice sání a na ní je taková placatá krabička cca 5x5 cm a do ní vede kabel.[/quote
Ale u 16V žádná hadice sání není,je tam jen plast.kryt motoru a v něm vzd.filtr a za ním hned škrt.klapka!Měl jsem to už několikrát rozebrané,ale žádné čidlo na přívodu vzduchu není.Určitě ne u 16V.

Uživatelský avatar
Toxyz
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 4623
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Chrudimsko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Toxyz »

srotty píše:
TomB píše: Při pohledu an motor zepředu je vpravo hadice sání a na ní je taková placatá krabička cca 5x5 cm a do ní vede kabel.[/quote
Ale u 16V žádná hadice sání není,je tam jen plast.kryt motoru a v něm vzd.filtr a za ním hned škrt.klapka!Měl jsem to už několikrát rozebrané,ale žádné čidlo na přívodu vzduchu není.Určitě ne u 16V.

s tim plně souhlasím
GI Cabrio 1,8 16v - White Edition + daily TDI "slepice"

Uživatelský avatar
TomB
Pilot
Pilot
Příspěvky: 872
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od TomB »

Toxyz píše:
srotty píše:
s tim plně souhlasím
to umístění co jsem popisoval bylo u 1,6 8V
Alu u 1,6 16V 77 kW je určitě taky, kámoš ho má v Boře a docela si s tím užil. Tak buď je víc typů 16V a nebo nevím... :?:
Taky má u toho 16V dvě lamda sondy. Obě měnil - buchnul mu benzín ve výfuku - chyba zapalovací cívky... :evil:

Uživatelský avatar
Toxyz
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 4623
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Chrudimsko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Toxyz »

tak to by mě fakt zajimalo kde to je, mam totiž předělaný sání a až ke klapce ani ani Ň....a dal sem to nějak nestudoval
mam 1,6 16v BCB rok 2002
GI Cabrio 1,8 16v - White Edition + daily TDI "slepice"

Uživatelský avatar
srotty
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 4757
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: OLOMOUC

Příspěvek od srotty »

Toxyz píše:tak to by mě fakt zajimalo kde to je, mam totiž předělaný sání a až ke klapce ani ani Ň....a dal sem to nějak nestudoval
mam 1,6 16v BCB rok 2002
Já mám 1,6 16V AZD rok 2001 a fakt to tam není.TomeB nemůžeš zjistit co má v té Boře za motor? Docela by mě to zajímalo kam se mám kouknout

Uživatelský avatar
jery
Závodník
Závodník
Příspěvky: 567
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha

Příspěvek od jery »

tak díky za rady, až pojedu na ten počítač , nechám si tu váhu vzduchu od mechanika ukázat , když říkal že tam je. jinak říkal že tyhle váhy se skoro vůbec u benziňáků nekazí , jen u tdi.

Odpovědět

Zpět na „Motory - benzin“