Porucha snímače klikové hřídele

SDi, TDi, TDi PD

Moderátoři: VWMysak, vtuni, HANZ500, MartinZ22

Odpovědět
rikolami
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 35
Registrován: 13.03.2012 19:01

Porucha snímače klikové hřídele

Příspěvek od rikolami »

Ahoj všem,na Golfu 4 1.9tdi 96kw ASZ r.v.2002 mi řídící jednotka vyhazuje chybu:

16705 - Engine Sped Sensor (G28): P0321 - 35 -10 Implausible Signal -Intermittent

Auto mi jednou v kopci když jsem to honil spadlo do nouzového režimu(turbo je po repasu 15 tis),občas jde hůř nastartovat. Vyměnil jsem čidlo klikové hřídele a chybu to pořád vyhazuje.
Nemáte s tím někdo zkušenosti čím by to mohlo být?

Snad další možnost by byla kabeláž od čidla k řídící jednotce,pak snad existuje snímací kroužek na klikové hřídeli který by mohl být uvolněný?

Uživatelský avatar
Goauld
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 4727
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Prostějov

Re: Porucha snímače klikové hřídele

Příspěvek od Goauld »

Kabeláž být vadná může, občas je oxidace v konektoru čidla. Snímací kroužek tam žádnej není. Pokud ti to ale dělá od doby co ti to spadlo při zátěži do nouzáku, tak bych spíš zkontroloval nastavení a napnutí rozvodů a synchronizaci vačky s klikovkou.
GOLF IV 1.9TDI ; Jeep Grand Cherokee WK2 5.7 HEMI

rikolami
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 35
Registrován: 13.03.2012 19:01

Re: Porucha snímače klikové hřídele

Příspěvek od rikolami »

Konektor čidla se zdá být v pořádku,vystříkal jsem to kontaktolem pro jistotu,vyndal jsem baterku a sání,kabely jsou částečně v plastové trubce a zabalené v textilu a neviděl jsem tam problém,hodil jsem to na diagnostiku až mi to skočilo do nouzáku takže nevím jak dlouho to tam bylo,ale zdálo se mi,že jsem to musel víc roztahovat jako by nešlo do výkonu nebo jako by mi někdo sebral 40 koní.Poté jsem to napíchnul . . .
Když tu chybu ted smáznu tak to tam skočí znova ta stejná nebo podobná:
16705 - Engine Sped Sensor (G28): P0321 - 35 -10 Implausible Signal -Intermittent
16705 - Engine Sped Sensor (G28): P0321 - 35 -00 Implausible Signal
Vyměnil jsem čidlo(Delphi),snad by neměl být problém že to není originál a zdá se mi že v nízkých otáčkách je to dobré,ve vyšších je to někdy tokové jakoby rozhádané.Ale auto jede.Ty rozvody myslíš že přeskočily třeba o jeden zub?Pohledem se to asi nepozná že,předpokládám že se napíchne čidlo klikové a vačkové hřídele na osciloskop a srovnávají se pulzy?

Uživatelský avatar
Goauld
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 4727
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Prostějov

Re: Porucha snímače klikové hřídele

Příspěvek od Goauld »

Mohli přeskočit pokud nejsou dobře udělany. Kontrola se provádí pomocí aretačních přípravků a pohledem na nastavovací risky, osciloskop ani diagnostiku k tomu nepotřebuješ. Každopádně kontrolu by měl udělat mechanik, sám se do toho rači nepouštěj.
GOLF IV 1.9TDI ; Jeep Grand Cherokee WK2 5.7 HEMI

rikolami
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 35
Registrován: 13.03.2012 19:01

Re: Porucha snímače klikové hřídele

Příspěvek od rikolami »

Ten borec co mi ty rozvody dělal,tak ten mi omrdal všechno co mohl(6 lez zpátky),takže bych se ani nedivil,že omrdal i tohle.Ještě jsem asi neuvedl,že mám 10 tis. před rozvodama.Už mám domluvenýho spolehlivého člověka co mi to zkontroluje.Dám potom vědět.Ještě se přidal další problém,sem tam to špatně startuje.

Graun
Pilot
Pilot
Příspěvky: 716
Registrován: 21.06.2016 09:24
Bydliště: Nový Jičín

Re: Porucha snímače klikové hřídele

Příspěvek od Graun »

Já měl po výměně rozvodů problém se starty. Příčinou byl vadný Hallův senzor na vačkovce (G40). Je umístěn pod rozvody (zřejmě je to stejné i u diesla). Jinak ten vyměněný senzor na klice může dělat taky neplechu, pokud není originál.

Odesláno z mého YOGA Tablet 2-830F pomocí Tapatalk
ŠKODA FABIA III 1.0MPI 55kW / Hatchback / výbava JOY / Quartz Metallic (MY2016)
ex VW GOLF IV 1.6 SR (74kW, AKL, r.1999), LPG

rikolami
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 35
Registrován: 13.03.2012 19:01

Re: Porucha snímače klikové hřídele

Příspěvek od rikolami »

No ale to by ti diagnostika vyhodila vadný snímač vačkové hřídele ne?Ten snímač klikovky je značka Delphi,žeby ten starý i tento byl špatný?Nevím Nevím....

rikolami
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 35
Registrován: 13.03.2012 19:01

Re: Porucha snímače klikové hřídele

Příspěvek od rikolami »

No,koupil jsem originál snímač vačkové hřídele a zdá se,že je po problému.Závada se snímačem již nevyskakuje.Ale auto mi zase spadlo do nouzáku,zase stejná chyba.Ještě musím říct,že mi už dlouho svítí na palubním počítači "servis nyní" .Co vím,když jsem to auto kupoval z Německa tak jsem měl přejetý interval a padalo mi to taky do nouzáku.Po výmazu inervalu to přestalo.Nyní jsem to vymazal a uvidím co se bude dít.

rikolami
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 35
Registrován: 13.03.2012 19:01

Re: Porucha snímače klikové hřídele

Příspěvek od rikolami »

Ještě přikládám log tlaku turba,test byl proveden do táhlého kopce na 4.převodový stupeň s přeřazením na 5. stupeň v otáčkách přes 3500 ot/min.Podle grafu se mi zdá vše OK,takže špatné turbo bych vyloučil.
Přílohy
LOG-01-011-xxx-xxx.rar
(18.12 KiB) Staženo 93 x

rikolami
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 35
Registrován: 13.03.2012 19:01

Re: Porucha snímače klikové hřídele

Příspěvek od rikolami »

Tak nalezena první závada,zatuhlá regulace turba.Bohužel z krátkých tras po městě.

Crowley
Řidič
Řidič
Příspěvky: 145
Registrován: 02.02.2017 13:19
Bydliště: Řež

Re: Porucha snímače klikové hřídele

Příspěvek od Crowley »

rikolami: Tak si o víkendu dopřávej(te) výlety po kraji. A pokud občas protáhneš motor, tak vypálíš pavučiny a rozhejbeš to, co se hejbat má, ale nehejbá :)
Golf mk4 Variant 1.9 TDI
Š Felicia 1.3 MPI

rikolami
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 35
Registrován: 13.03.2012 19:01

Re: Porucha snímače klikové hřídele

Příspěvek od rikolami »

Já jsem ten motor protahoval,protože jsem o tomto problému věděl.Bohužel těch krátkých tras bylo asi víc než dost a to protahování sem tam to vytočit do 4 tis prej nestačí,motor musí běžet delší dobu ve vyšších otáčkách ,aby se ty saze vypálily.

Odpovědět

Zpět na „Motory - diesel“