Turbo - problém
Moderátoři: VWMysak, vtuni, HANZ500, MartinZ22
- Goauld
- VWexpert
- Příspěvky: 4727
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Prostějov
Re: Turbo - problém
Většinou se tak stane když vytočíš motor přes 3000 otáček, takže třeba na dálnici při najíždění, nebo při rychlym rozjezdu kdekoliv jinde. Ve spojení s turbem se tak může stát v podstatě ze dvou důvodů. Buď se přesáhne plnící tlak a řídící jednotka turbo "obejde", aby nedošlo k poškození motoru, nebo se naopak plnícího tlaku nedosáhne a taktéž řj. turbo vyřadí. V obou případech se nastavý tzv. nouzový režim, kdy motor saje poměr paliva a vzduchu tak, aby jel, ale ne na plnej výkon, jenom na dojetí. Projevuje se to tak, že motor ztratí sílu a jede jako bez truba, maximální rychlost při tomto režimu je 120 a je potřeba co nejdřív najít závadu a odstrait, nedoporučuje se dlouho, nebo dokonce trvale jezdit s nouzovým režimem. Po znovunastratování motoru se auto chová zase normálně, dokud nedojde k další takové výchylce. Trvale nouzovej režim už při nastartování se nastaví třeba při odpojení váhy vzduchu.
GOLF IV 1.9TDI ; Jeep Grand Cherokee WK2 5.7 HEMI
- Pája19
- Závodník
- Příspěvky: 664
- Registrován: 16.06.2010 20:17
- Bydliště: Pardubice
Re: Turbo - problém
Hlavně pokud máš díru v tlakovejch trubkách sání(mezi turbem a motorem), tak rj motoru nutí tlačit turbo na max, aby se dosáhlo požadovanýho tlaku v tom děravym sání. Je potřeba to řešit, protože ti může v důsledku vyššího namáhání odejít turbína.
DieselPower
-
- Řidič
- Příspěvky: 53
- Registrován: 26.07.2011 10:06
- Bydliště: Frýdek-Místek
Re: Turbo - problém
Chtěl bych se připojit k tomu nouzáku.Mám problém,jako všichni...3000 ot a auto spadne do nouzáku.Ukazuje to chybu o překročení horní hranice tlaku...naměřil jsem něco kolem 2570...což je na G4 66 kw strašně moc,takže se není čemu divit.Mechanik klasicky zkoušel měnit N75,čidlo tlaku,kontroloval hadice,čistil turbo,kontroloval,jestli není to víko na turbu naopak,baňka vyměněná za novou...no a bez výsledku . Už nás nic nenapadá...snad jenom to,že je řj špatně načipovaná.Auto je z německa a čip už tam byl.Máte nějaké nápady??díííky
TDi je TDi...
VW Touran 1.9 TDi 77kw 2005
VW Touran 1.9 TDi 77kw 2005
-
- Nový člen
- Příspěvky: 11
- Registrován: 22.05.2008 12:37
Re: Turbo - problém
Mel jsem uplne stejny problem gdyz slapnu nebo kolem3000 nebo pres tak RJ. vypne turbo.Jethro píše:po vypnutí a zapnutí klíčku se řj vrátí do normálního režimu,pak jezdi s lehkou nohou,jinak ti to zase padne do nouze.co nejdřív to vyřeš.zahýbej s tím táhlem.to že bude jakoby pružit je normální,ale musí mít chod cca 1cm k baňce.obvykle je tak zaseknuté,že s ním nehneš...pokud to bude opravdu tak,tak až ti ten mechoš rozebere turbo,tak na statoru budou od lopatek nejspíš rýhy.ty je pak potřeba rozleštit.já obvykle ještě doporučuji nové distanční válečky zvětšené o 0,1mm.ale to až se uvidí,co tomu doopravdy je.zdar
Jeto nebespecne kdyz predjizdis nechal si vycistit turbo celkova investyce 3500kc. moc to ne pomohlo a auto potreboval jet na dovolenu. Co dopurucujy kdyz jedete na dalku tak proste celu cestu hrat s plinem jen jemne furt hrat s otackama .Na 5 spolucystujici to ani ne pocyti jet takovym spusobem 1400km na spatek uz jsem jel normalne a do dnes je to v pohode.
To proste potrebuje rozhibat mechanizm lopatek asi obvykle kazdy z nas jezdi tak kolem tych 3000otacet a ono udela cesticku, a kdyz dostane obcas mimi cesticki tak sekne. Tokovy zisceni udelal pro sebe.
-
- Nový člen
- Příspěvky: 1
- Registrován: 15.10.2009 21:56
Re: jak poznám...
lukibrodeur píše:zítra zajedu k mechanikovi.snad na to příjdeme.ukážu mu i vaše rady.díky za ně.
jo ale jezdit se s tím dá ne?pak jsem na to najel ještě asi 40 km a sice jsem na to nešlapal,ale dalo se na to jet.i když ve ě pořád zstával divnej pocit z oné popisované situace
já s tim už najel 940 km stalo se my to na cestě na dovolenou super věc ale když tomu nešlapeš na krk tak to jede i víc ale musíš pomalu zrychlovat jinak zatim na závadu nikdo nepřišel počítač nic neukazuje a okolo vše v richtigu ale jediné co prej úpomůže vyndat turbo a vyčistit.
-
- Nový člen
- Příspěvky: 2
- Registrován: 29.10.2010 17:32
Re: Turbo - problém
ahoj mam boru 85kw.2001.jak jsem nastartoval tak jsem vedel ze je zle.lehce cukala..z vyfuku cerny dymec oblacky smradlave jel jsem stim max 10min a pak jsem to odztavil,ztahla me odtahovka do servisu a tak jsem zvedav co stim turbem muze byt ,,poradi nekdo jestli repase nebo mi to precisti,nemuzou me prece natahnout-.po oprave lze to nejak zkontrolovat zda byl problem zpravn eodstranen...
- Jethro
- VWexpert
- Příspěvky: 2730
- Registrován: 07.07.2010 19:26
Re: Turbo - problém
čístěním odstraní maximálně tak zatuhlé naklápění lopatek,pokud je turbo osekané (vrtule),nebo propouští olej,nebo má nějaký jiný problém,tak jedině repas a nebo nové...
- prowmen
- Řidič
- Příspěvky: 135
- Registrován: 29.05.2009 14:15
- Bydliště: Holešov
Re: Turbo - problém
Tohle už mě na těch TDI fakt sere. Měl jsem GIV AHF řešil jsem to pořád, pořád v nouzáku, poměnil, vyčistil, všecko dokola, nic. Teď jsem koupil octavku ASV, dovoz D, litnana jen po dalnicich, nalitanych poctivych 130, jak nova. Říkal jsem si že už jsou nouzáky minulost když to budu protahovat a co se nestalo, 3800ot. šup a jsem kde jsem byl s Golfem, v prd***. s tahlem na bance mi hybat jde trochu ztěžka, ale to je normál ze? jinak hadicky atd. v cajku
- TIGUAN2
- Jezdec
- Příspěvky: 211
- Registrován: 08.07.2009 18:01
Re: Turbo - problém
To cele je ve stylu jizdy.Musiš se stim naučit jezdit aby se to stačilo samo čistit.ASi stim jezdiš jak baba.prowmen píše:Tohle už mě na těch TDI fakt sere. Měl jsem GIV AHF řešil jsem to pořád, pořád v nouzáku, poměnil, vyčistil, všecko dokola, nic. Teď jsem koupil octavku ASV, dovoz D, litnana jen po dalnicich, nalitanych poctivych 130, jak nova. Říkal jsem si že už jsou nouzáky minulost když to budu protahovat a co se nestalo, 3800ot. šup a jsem kde jsem byl s Golfem, v prd***. s tahlem na bance mi hybat jde trochu ztěžka, ale to je normál ze? jinak hadicky atd. v cajku
Bora 1.9 TDI PD rv.02 115kw 6q.
- kmara
- VWagenista
- Příspěvky: 1276
- Registrován: 16.10.2011 21:06
- Bydliště: MoraVWa
Re: Turbo - problém
Zdravím, chci si koupit Golfíka IV (z bazaru ) 1.9 TDi 81 kW. Je to dovoz ze Švýcarska a minulá majitelka byla prej ženská. Tak mám trochu obavy, jak na tom bude časem turbo, aby nebylo zatuhlé - znáte ženské
VW Golf IV black magic, 1.9 TDi, 81 kW, r.v. 2002
- prowmen
- Řidič
- Příspěvky: 135
- Registrován: 29.05.2009 14:15
- Bydliště: Holešov
Re: Turbo - problém
Jistě že je to o stylu jízdy, je občas potřeba s tim jezdit kudlu ale ne každej má možnost od garáže sjet na dálnici a hned tomu dát omezovač, mám na těchto motorech naježděný opravdu tisíce kilometrů a myslim že jak baba fakt nejezdim Ta závada se objeví fakt kde komu ať už jezdí jak sebevrah nebo sváteční jezdec, taky záleží po kom to auto je... a pokud to auto je v nadprůměrně slušným stavu, dá se předpokládat že předchozí majitel neměl to srdce dávat tomu pořádnou mlatu, i když z toho neměl rozum a stouto závadou se nesetkal pac nikdy neměl plyn na podlaze a více jak 2200ot a i kdyby ano tak by mu nedoslo ze to nejede jak má.
- prowmen
- Řidič
- Příspěvky: 135
- Registrován: 29.05.2009 14:15
- Bydliště: Holešov
Re: Turbo - problém
Tak tomu dej na zkušební jízde za 3 a 4500 s plynem na podlaze, když přestane táhnout tak je to jasný, nebo vysmlouvej slevu a nech to vyčistit, ale určitě jsou na autě daleko větší investice než je zatuhlá regulace turba, kterým bych při koupi věnoval určitě větší pozornost.kmara píše:Zdravím, chci si koupit Golfíka IV (z bazaru ) 1.9 TDi 81 kW. Je to dovoz ze Švýcarska a minulá majitelka byla prej ženská. Tak mám trochu obavy, jak na tom bude časem turbo, aby nebylo zatuhlé - znáte ženské
- Jethro
- VWexpert
- Příspěvky: 2730
- Registrován: 07.07.2010 19:26
Re: Turbo - problém
tenhle problém je skutečně už notoricky známý...na druhou stránku bych se ho já nebál....zaprvé když mě občas někdo požádá,abych mu jel omrknout tédéíčko,protože si ho chce koupit,tak jedna z prvních věcí,co udělám je,že pomačkám táho...zadruhé pokud by byly lopatky zatuhlé,tak demontáž/montáž a čistění turba vyjde u rozumného mechanika na cca 1500 - 2000kč,čož se dá usmlouvat na slevu...a kdyby to nepomohlo tak se dají vyměnit distanční válečky za delší a je pokoj navždy...
-
- Řidič
- Příspěvky: 53
- Registrován: 26.07.2011 10:06
- Bydliště: Frýdek-Místek
Re: Turbo - problém
Ty distanční válečky pomůžou na 100% ,jo?
TDi je TDi...
VW Touran 1.9 TDi 77kw 2005
VW Touran 1.9 TDi 77kw 2005
- Jethro
- VWexpert
- Příspěvky: 2730
- Registrován: 07.07.2010 19:26
Re: Turbo - problém
když nepomáhá čistění a např po cca 3tis km se to začne sekat znova a po rozebrání jsou na statoru vidět vrypy od těch lopatek,tak další čistění bez výměny válečků by nemělo smysl...zvětší se distance o cca 0,1mm až 0,2mm a je to v pohodě...hodně tím trpěly ASVčka....já je nechávám u soustružníka vytočit z nerezu.vyjdou mě cca na 300kč...