VW Golf IV 1.9TDi - 96kW [x] 110kW

SDi, TDi, TDi PD

Moderátoři: VWMysak, vtuni, HANZ500, MartinZ22

hypik
Řidič
Řidič
Příspěvky: 95
Registrován: 29.07.2010 19:04

VW Golf IV 1.9TDi - 96kW [x] 110kW

Příspěvek od hypik »

Zdravím,

Uvažuji o koupi VW Golf 1.9TDi, ale váhám mezi 96kW a 110kW. Momentálně jezdím Audi A6 2.5TDi Quattro 132kW a VW Golf 1.9TDi 66kW 4motion.

Když shrnu krátce, tak hledám něco, co pojede lépe, nebo alespoň stejně jako moje A6, ale ne za 12l/100km. Zkoušel jsem si 1.9TDi 96kW v A4 B6 a jede to pěkně. V čem je jiná ta 110kW verze oproti 96kW verzi?

Díky moc.
2002 BMW 320d Touring 110 kW

Maslo23
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1549
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: pha

Re: VW Golf IV 1.9TDi - 96kW [x] 110kW

Příspěvek od Maslo23 »

kdyz se budu bavit o pricnejch motorech a za predpokladu ze budou mit stejne vstrikovace AL, tak je to turbo a soft, navic ARL ma velkej chladic vzduchu, tot jeho obrovska vyhoda

Uživatelský avatar
Doctor Driver
Člen klubu
Příspěvky: 1398
Registrován: 13.03.2012 16:39
Bydliště: Slaný

Re: VW Golf IV 1.9TDi - 96kW [x] 110kW

Příspěvek od Doctor Driver »

A taky TDi 110 kw má haldex a to 96ska nemá:) Hlavně Golf není tak těžké auto, jako Tvá Audinka, takže to pojede dobře s oběma motory - měl jsem možnost se svézt s tou 110 kilowattovkou a připojení zadního náhonu v podstatě člověk ani nevnímá! :zzz: Zkrátka se dotkneš plyn. pedálu na jedničku a to auto tě z tý křižovatky vystřelí jako kámen z praku :mrgreen: Ta 96kw bude podle mých informací a zkušeností prakticky stejně živá jako ta 110_sítka, s tím rozdílem, že bude mít nižší spotřebu a v zimě to bude sebevražda, pokud to auto nepořídí člověk alespoň s ESP. Základní ASR je v zimě celkem na-prd, jenom ubírá množství plynu, které přidáš, pokud kola začnou prokluzovat.._U 4x4 tě ten zadní náhon prostě vytáhne ve většině případů a ESP ohlídá případné další smyky hrozící v zimě na ledu apod.
Další otázkou je údržba, servis a problémy už tak omýlaného a koncernem stále oblíbeného Haldexu :mrgreen: Osobně bych ho bral v té 110kw verzi, taky záleží na jaký kus člověk natrefí a zda byl v Haldexu měněn pravidelně olej a filtr a jak se k tomu kdo před tebou choval..Prostě další systém v autě navíc na údržbu :fool:
VW Golf IV V6 4_MOTION

Uživatelský avatar
ctvrta
Profík
Profík
Příspěvky: 929
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: VWary
Kontaktovat uživatele:

Re: VW Golf IV 1.9TDi - 96kW [x] 110kW

Příspěvek od ctvrta »

No kazdy ARL urcite haldex nema. Tech ARL zase tolik nejezdi a uz vubec ne tolik v dobrym stavu, takze 96kw bude asi lepsi volba. Navic se davali i do OI takze se daji sehnat dily.
Obrázek

Uživatelský avatar
favo
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 499
Registrován: 30.08.2010 15:55

Re: VW Golf IV 1.9TDi - 96kW [x] 110kW

Příspěvek od favo »

Doktore koukám že jsi s autem co má ASR v zimě asi ještě nejel podle toho co píšeš. Ono těch nesmyslů podřízených ASR je tam více hlavně u dieselů a jízda v zimě je s motorem 96kw naprosto v pohodě a to mám 121kw a nemám problém se někde rozjet a to i díky právě ASR. Samozřejmě není to a nikdy nebude 4x4 ale funguje to dobře.
felicia 1.4 (1.3) MPi
Golf IV 1.9 TDi ASZ Highline

Uživatelský avatar
Doctor Driver
Člen klubu
Příspěvky: 1398
Registrován: 13.03.2012 16:39
Bydliště: Slaný

Re: VW Golf IV 1.9TDi - 96kW [x] 110kW

Příspěvek od Doctor Driver »

Tak v tom případě jsem na svém ALH musel mít 500 koní, když sem se jenom dotknul pedálu a hrabal sem vždy a všude na vodě, na sněhu, ledu, nevyjel sem skoro žádnej kopec nic, vždycky se zakopala předokolka přehnaná :)
A hlavně 96ska a 66ska jsou uplně jiný motory z principu..hlavně těch tvých 121 kw není takový rozdíl od základu jako ze 66kw udělat 150 kw ;)
A prosimtě, s dieselem s ASRkem v zimě sem jezdil dřív, než Ty si vůbec začal jezdit na kole :tongue: :mrgreen:
Naposledy upravil(a) Doctor Driver dne 12.05.2012 18:53, celkem upraveno 1 x.
VW Golf IV V6 4_MOTION

Uživatelský avatar
Doctor Driver
Člen klubu
Příspěvky: 1398
Registrován: 13.03.2012 16:39
Bydliště: Slaný

Re: VW Golf IV 1.9TDi - 96kW [x] 110kW

Příspěvek od Doctor Driver »

ctvrta píše:No kazdy ARL urcite haldex nema. Tech ARL zase tolik nejezdi a uz vubec ne tolik v dobrym stavu, takze 96kw bude asi lepsi volba. Navic se davali i do OI takze se daji sehnat dily.
So sorry, taky jsem to pak zjistil, že ne všechny byly Haldex :D Ale tak haldex je podle mě k ničemu, když se to jenom se*e a stejně tady u nás to jeden chlap má a v zimě menší závěj a už se kolečka jeho Octávy protáčela všechna :D :D :D :mrgreen:
Takže místo haldexu bych spíš investoval do pořádný velký lopaty na zimu :good:
VW Golf IV V6 4_MOTION

Uživatelský avatar
favo
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 499
Registrován: 30.08.2010 15:55

Re: VW Golf IV 1.9TDi - 96kW [x] 110kW

Příspěvek od favo »

Je fajn vědět že už jsi proti mě starej mazák i když jsi o 11 roků mladší, ale jezdit ses do teď evidentně nenaučil když se neumíš ani rozjet. Víc k tomu nemám co napsat, snad jen že na těch tvých 150kw z rotačky máš určitě protkol z brzdy. :D
Jen si ještě dovolím napsat že když tak rád používáš slovo Haldex, že se jedná o typ spojky která elektronicky připojuje zadní náhon, když se přední začne protáčet. Není to název tohoto systému pohonu všech kol.
felicia 1.4 (1.3) MPi
Golf IV 1.9 TDi ASZ Highline

Maslo23
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1549
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: pha

Re: VW Golf IV 1.9TDi - 96kW [x] 110kW

Příspěvek od Maslo23 »

Doctor Driver píše:Tak v tom případě jsem na svém ALH musel mít 500 koní, když sem se jenom dotknul pedálu a hrabal sem vždy a všude na vodě, na sněhu, ledu, nevyjel sem skoro žádnej kopec nic, vždycky se zakopala předokolka přehnaná :)
A hlavně 96ska a 66ska jsou uplně jiný motory z principu..hlavně těch tvých 121 kw není takový rozdíl od základu jako ze 66kw udělat 150 kw ;)
A prosimtě, s dieselem s ASRkem v zimě sem jezdil dřív, než Ty si vůbec začal jezdit na kole :tongue: :mrgreen:

Kdyz to tak ctu, tak se nedivim, ze sis poridil 1.6

Uživatelský avatar
Doctor Driver
Člen klubu
Příspěvky: 1398
Registrován: 13.03.2012 16:39
Bydliště: Slaný

Re: VW Golf IV 1.9TDi - 96kW [x] 110kW

Příspěvek od Doctor Driver »

favo píše:Je fajn vědět že už jsi proti mě starej mazák i když jsi o 11 roků mladší, ale jezdit ses do teď evidentně nenaučil když se neumíš ani rozjet. Víc k tomu nemám co napsat, snad jen že na těch tvých 150kw z rotačky máš určitě protkol z brzdy. :D
Jen si ještě dovolím napsat že když tak rád používáš slovo Haldex, že se jedná o typ spojky která elektronicky připojuje zadní náhon, když se přední začne protáčet. Není to název tohoto systému pohonu všech kol.
JJ, to je přece jasné, že spojka je Haldex :D Jaj, za co mě máš, uvedl sem tam správnej rok narození ? mam za to že ne! Je mi 26 let. Jako nevím, proč ten pán v zimě nevyjel, když mu haldex tak evidentně ty zadní kola připojil. Hale, já už mam jenom záznam z tý nehody :D maximálně tak :fool: Byla to totálka nakonec 14 dní po dokončení úprav a zrovna to muselo vyjít na zimu. Protokol má dyžtak ten kdo ten vrak koupil: Patrik Kubernát_Ruda u Rakovníka. Na internetu určitě najdeš odkaz k němu na auto-servis. ;)
Ano, neumím se ani rozjet, týpek ve fáčku na mě blikal troubil brzdil a octáva stále vesele skákala po předních gumách na trojáka, když bylo po dešti :D Hrozný auta! Naftu už bych teda nechtěl po 2 zkušenostech. a proč platit pojistku jak kráva za tdi 66kw, když je lepší si vzít 1.6 s chipem na 90kw od předchozího týpka a mít pojistku za polovic že jo :fool: :laugh:
p.s.: a nebo ten tvůj technik neumí chipovat, když to nemáš tak živé:) Jako tamto byla morda..17"kola, aby se s tim vůbec dalo jezdit, no a na zimu sem měl vlastně jen 15" tak to je ten důvod, proč se všude protáčely:D 15" to se dává tak na 1.4_16V
Naposledy upravil(a) Doctor Driver dne 12.05.2012 23:15, celkem upraveno 1 x.
VW Golf IV V6 4_MOTION

Uživatelský avatar
Doctor Driver
Člen klubu
Příspěvky: 1398
Registrován: 13.03.2012 16:39
Bydliště: Slaný

Re: VW Golf IV 1.9TDi - 96kW [x] 110kW

Příspěvek od Doctor Driver »

Maslo23 píše:
Doctor Driver píše:Tak v tom případě jsem na svém ALH musel mít 500 koní, když sem se jenom dotknul pedálu a hrabal sem vždy a všude na vodě, na sněhu, ledu, nevyjel sem skoro žádnej kopec nic, vždycky se zakopala předokolka přehnaná :)
A hlavně 96ska a 66ska jsou uplně jiný motory z principu..hlavně těch tvých 121 kw není takový rozdíl od základu jako ze 66kw udělat 150 kw ;)
A prosimtě, s dieselem s ASRkem v zimě sem jezdil dřív, než Ty si vůbec začal jezdit na kole :tongue: :mrgreen:

Kdyz to tak ctu, tak se nedivim, ze sis poridil 1.6
No jo no, to víte hoši na Touarega bych musel být správcem při nejmenšim, abych se tim mohl chlubit.
Jako mě tu jeden zamknul smazal upozornil a urazil s Touaregem :D Od té doby dávam pozor, abych mu tam náhodou nevjel z vedlejší do nějakýho toho tématu :laugh: :gey: :mrgreen:
A máš snad něco proti tomu motoru?
VW Golf IV V6 4_MOTION

Uživatelský avatar
Goauld
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 4727
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Prostějov

Re: VW Golf IV 1.9TDi - 96kW [x] 110kW

Příspěvek od Goauld »

Doctor Driver píše:...když je lepší si vzít 1.6 s chipem na 90kw od předchozího týpka...
To máš odbržděných 90kw ? Zajímalo by mě jak se dá motor 1.6 "nachipovat" na takovej výkon, když tam není co softwarově ladit. Pokud by tam byly nějaky mechanicky upravy a k tomu doladěná jednotka tak bys možná nějakej ten koník navíc dostal, ale silně pochybuju o tom že 90kw. Pokud sem nehodíš log z brzdy, tak vůbec o nějakym výkonu nemluv :wink:

Mimochodem hádací téma benzin vs. nafta je v sekci ostatní.
GOLF IV 1.9TDI ; Jeep Grand Cherokee WK2 5.7 HEMI

Uživatelský avatar
favo
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 499
Registrován: 30.08.2010 15:55

Re: VW Golf IV 1.9TDi - 96kW [x] 110kW

Příspěvek od favo »

Já se za svích 34 roků nestidím tak jsem je tam uvedl. Můj otec má octávii 1.6 MPi 75kw a co jsem tak o těchto motorech zjišťoval tak je výrobce naladil na takřka maximální mez únosnosti a bez mechanických úprav tam prostě jen čipem nic víc nedostaneš. Dají se jen vylepšit přechodové režimy, ale to stejně moc řidičů nepocítí. Pokud tedy nemáš 1.6 77kw (tuším 16V) a nebo dokonce FSi kterých taky v G4 pár bylo, ale to stejně není žádná výhra když uvážím poruchovost těchto motorů. Tak jako tak u atmosférického motoru jen čipem NIKDY nedostaneš takový nárůst výkonu jak uvádíš. Mám už za sebou pár úprav benzínových motorů a nějaký pátek se už kolem tohoto problému motám a vím co je a není možný. Znám taky pár lidí co 4x4 mají a to přímo v octáviích a nemůžou si to vynachválit a jediný případ kdy auto stojí a hrabe všemi čtyřmi je když jej položí na břicho a kola nemohou zabírat. Takže promiň že to tak musím říct, ale tam odkud jsi se asi dobří řidiči moc nerodí.
Jinak já jsem odkojený benzínem a tohle je moje první auto s naftovým motorem a tak jsem nechtěl nechat nic náhodě a čipování mi dělal TDi FUN a nemyslím si že by to byl nějaký neumětel, nebo garážový nalévač. :wink: Samozřejmě mám i protokol z brzdy a mohu kdykoliv na požádání ukázat. No a co já mám za zkušenosti s benzínovými a naftovímy motory, tak zcela určitě vím že u dalšího auta budu hodně váhat zda benzín či naftu protože nezatracuji ani jedno každý z nich má něco do sebe, ale nejspíš to bude zase turbo nafta.
felicia 1.4 (1.3) MPi
Golf IV 1.9 TDi ASZ Highline

Xkoudelky
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 1
Registrován: 08.10.2015 08:30

Re: VW Golf IV 1.9TDi - 96kW [x] 110kW

Příspěvek od Xkoudelky »

1. Mám golfa 1.9 TDI 96kw asz 4motion tak tu nevyprávějte že to neexistuje.
2. Ten chytrák co tu radí si radši koupit lopatu než 4x4 haldex tak tou lopatou může akorát tak dostat po hlavě.
Ten soused co zapadl v závěji tak by si měl ujasnit na co je to auto dělané a to je na jízdu po silnici a né v závěji. Do závěje ať koupí off-roada.
3. golf 4motion slouží k tomu abych neměl problém se rozjet někde kde je to namrzlé a neposypané a tam to slouží parádně s tím golfem jsem vyjel namrzlí kopec na který se nevyhrabal ani traktor a to jsem v půlce zastavil a znovu se rozjel. Takže 4x4 haldex mužů doporučit k takovým účelům.

Uživatelský avatar
majrek001
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 9298
Registrován: 08.10.2008 11:24
Bydliště: Svitavsko

Re: VW Golf IV 1.9TDi - 96kW [x] 110kW

Příspěvek od majrek001 »

je hezké, že si nám tu odpověděl na 3 roky staré téma, ale s tím vyjadřováním bych se trochu krotil..

dneska už nikdo neví co básník tím chtěl říct - jestli to je překlep a chtěl napsat B6ska k té audi a nebo opravdu 96ska

takže ať už to myslel jakkoliv tak nikdo tady není chodící encyklopedie (krom vtuniho :blush: ) a může se mýlit od toho je diskusní fórum
paštika B6 variant TFSI & paštika B5.5 variant AVF
:arrow:
kódování a diagnostika vw koncernu

Odpovědět

Zpět na „Motory - diesel“