VW Golf IV 1.9TDi - 96kW [x] 110kW
Moderátoři: VWMysak, vtuni, HANZ500, MartinZ22
-
- Řidič
- Příspěvky: 95
- Registrován: 29.07.2010 19:04
VW Golf IV 1.9TDi - 96kW [x] 110kW
Zdravím,
Uvažuji o koupi VW Golf 1.9TDi, ale váhám mezi 96kW a 110kW. Momentálně jezdím Audi A6 2.5TDi Quattro 132kW a VW Golf 1.9TDi 66kW 4motion.
Když shrnu krátce, tak hledám něco, co pojede lépe, nebo alespoň stejně jako moje A6, ale ne za 12l/100km. Zkoušel jsem si 1.9TDi 96kW v A4 B6 a jede to pěkně. V čem je jiná ta 110kW verze oproti 96kW verzi?
Díky moc.
Uvažuji o koupi VW Golf 1.9TDi, ale váhám mezi 96kW a 110kW. Momentálně jezdím Audi A6 2.5TDi Quattro 132kW a VW Golf 1.9TDi 66kW 4motion.
Když shrnu krátce, tak hledám něco, co pojede lépe, nebo alespoň stejně jako moje A6, ale ne za 12l/100km. Zkoušel jsem si 1.9TDi 96kW v A4 B6 a jede to pěkně. V čem je jiná ta 110kW verze oproti 96kW verzi?
Díky moc.
2002 BMW 320d Touring 110 kW
-
- VWjunior
- Příspěvky: 1549
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: pha
Re: VW Golf IV 1.9TDi - 96kW [x] 110kW
kdyz se budu bavit o pricnejch motorech a za predpokladu ze budou mit stejne vstrikovace AL, tak je to turbo a soft, navic ARL ma velkej chladic vzduchu, tot jeho obrovska vyhoda
- Doctor Driver
- Člen klubu
- Příspěvky: 1398
- Registrován: 13.03.2012 16:39
- Bydliště: Slaný
Re: VW Golf IV 1.9TDi - 96kW [x] 110kW
A taky TDi 110 kw má haldex a to 96ska nemá:) Hlavně Golf není tak těžké auto, jako Tvá Audinka, takže to pojede dobře s oběma motory - měl jsem možnost se svézt s tou 110 kilowattovkou a připojení zadního náhonu v podstatě člověk ani nevnímá! Zkrátka se dotkneš plyn. pedálu na jedničku a to auto tě z tý křižovatky vystřelí jako kámen z praku Ta 96kw bude podle mých informací a zkušeností prakticky stejně živá jako ta 110_sítka, s tím rozdílem, že bude mít nižší spotřebu a v zimě to bude sebevražda, pokud to auto nepořídí člověk alespoň s ESP. Základní ASR je v zimě celkem na-prd, jenom ubírá množství plynu, které přidáš, pokud kola začnou prokluzovat.._U 4x4 tě ten zadní náhon prostě vytáhne ve většině případů a ESP ohlídá případné další smyky hrozící v zimě na ledu apod.
Další otázkou je údržba, servis a problémy už tak omýlaného a koncernem stále oblíbeného Haldexu Osobně bych ho bral v té 110kw verzi, taky záleží na jaký kus člověk natrefí a zda byl v Haldexu měněn pravidelně olej a filtr a jak se k tomu kdo před tebou choval..Prostě další systém v autě navíc na údržbu
Další otázkou je údržba, servis a problémy už tak omýlaného a koncernem stále oblíbeného Haldexu Osobně bych ho bral v té 110kw verzi, taky záleží na jaký kus člověk natrefí a zda byl v Haldexu měněn pravidelně olej a filtr a jak se k tomu kdo před tebou choval..Prostě další systém v autě navíc na údržbu
VW Golf IV V6 4_MOTION
- ctvrta
- Profík
- Příspěvky: 929
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: VWary
- Kontaktovat uživatele:
Re: VW Golf IV 1.9TDi - 96kW [x] 110kW
No kazdy ARL urcite haldex nema. Tech ARL zase tolik nejezdi a uz vubec ne tolik v dobrym stavu, takze 96kw bude asi lepsi volba. Navic se davali i do OI takze se daji sehnat dily.
- favo
- Jezdec
- Příspěvky: 499
- Registrován: 30.08.2010 15:55
Re: VW Golf IV 1.9TDi - 96kW [x] 110kW
Doktore koukám že jsi s autem co má ASR v zimě asi ještě nejel podle toho co píšeš. Ono těch nesmyslů podřízených ASR je tam více hlavně u dieselů a jízda v zimě je s motorem 96kw naprosto v pohodě a to mám 121kw a nemám problém se někde rozjet a to i díky právě ASR. Samozřejmě není to a nikdy nebude 4x4 ale funguje to dobře.
felicia 1.4 (1.3) MPi
Golf IV 1.9 TDi ASZ Highline
Golf IV 1.9 TDi ASZ Highline
- Doctor Driver
- Člen klubu
- Příspěvky: 1398
- Registrován: 13.03.2012 16:39
- Bydliště: Slaný
Re: VW Golf IV 1.9TDi - 96kW [x] 110kW
Tak v tom případě jsem na svém ALH musel mít 500 koní, když sem se jenom dotknul pedálu a hrabal sem vždy a všude na vodě, na sněhu, ledu, nevyjel sem skoro žádnej kopec nic, vždycky se zakopala předokolka přehnaná
A hlavně 96ska a 66ska jsou uplně jiný motory z principu..hlavně těch tvých 121 kw není takový rozdíl od základu jako ze 66kw udělat 150 kw
A prosimtě, s dieselem s ASRkem v zimě sem jezdil dřív, než Ty si vůbec začal jezdit na kole
A hlavně 96ska a 66ska jsou uplně jiný motory z principu..hlavně těch tvých 121 kw není takový rozdíl od základu jako ze 66kw udělat 150 kw
A prosimtě, s dieselem s ASRkem v zimě sem jezdil dřív, než Ty si vůbec začal jezdit na kole
Naposledy upravil(a) Doctor Driver dne 12.05.2012 18:53, celkem upraveno 1 x.
VW Golf IV V6 4_MOTION
- Doctor Driver
- Člen klubu
- Příspěvky: 1398
- Registrován: 13.03.2012 16:39
- Bydliště: Slaný
Re: VW Golf IV 1.9TDi - 96kW [x] 110kW
So sorry, taky jsem to pak zjistil, že ne všechny byly Haldex Ale tak haldex je podle mě k ničemu, když se to jenom se*e a stejně tady u nás to jeden chlap má a v zimě menší závěj a už se kolečka jeho Octávy protáčela všechnactvrta píše:No kazdy ARL urcite haldex nema. Tech ARL zase tolik nejezdi a uz vubec ne tolik v dobrym stavu, takze 96kw bude asi lepsi volba. Navic se davali i do OI takze se daji sehnat dily.
Takže místo haldexu bych spíš investoval do pořádný velký lopaty na zimu
VW Golf IV V6 4_MOTION
- favo
- Jezdec
- Příspěvky: 499
- Registrován: 30.08.2010 15:55
Re: VW Golf IV 1.9TDi - 96kW [x] 110kW
Je fajn vědět že už jsi proti mě starej mazák i když jsi o 11 roků mladší, ale jezdit ses do teď evidentně nenaučil když se neumíš ani rozjet. Víc k tomu nemám co napsat, snad jen že na těch tvých 150kw z rotačky máš určitě protkol z brzdy.
Jen si ještě dovolím napsat že když tak rád používáš slovo Haldex, že se jedná o typ spojky která elektronicky připojuje zadní náhon, když se přední začne protáčet. Není to název tohoto systému pohonu všech kol.
Jen si ještě dovolím napsat že když tak rád používáš slovo Haldex, že se jedná o typ spojky která elektronicky připojuje zadní náhon, když se přední začne protáčet. Není to název tohoto systému pohonu všech kol.
felicia 1.4 (1.3) MPi
Golf IV 1.9 TDi ASZ Highline
Golf IV 1.9 TDi ASZ Highline
-
- VWjunior
- Příspěvky: 1549
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: pha
Re: VW Golf IV 1.9TDi - 96kW [x] 110kW
Doctor Driver píše:Tak v tom případě jsem na svém ALH musel mít 500 koní, když sem se jenom dotknul pedálu a hrabal sem vždy a všude na vodě, na sněhu, ledu, nevyjel sem skoro žádnej kopec nic, vždycky se zakopala předokolka přehnaná
A hlavně 96ska a 66ska jsou uplně jiný motory z principu..hlavně těch tvých 121 kw není takový rozdíl od základu jako ze 66kw udělat 150 kw
A prosimtě, s dieselem s ASRkem v zimě sem jezdil dřív, než Ty si vůbec začal jezdit na kole
Kdyz to tak ctu, tak se nedivim, ze sis poridil 1.6
- Doctor Driver
- Člen klubu
- Příspěvky: 1398
- Registrován: 13.03.2012 16:39
- Bydliště: Slaný
Re: VW Golf IV 1.9TDi - 96kW [x] 110kW
JJ, to je přece jasné, že spojka je Haldex Jaj, za co mě máš, uvedl sem tam správnej rok narození ? mam za to že ne! Je mi 26 let. Jako nevím, proč ten pán v zimě nevyjel, když mu haldex tak evidentně ty zadní kola připojil. Hale, já už mam jenom záznam z tý nehody maximálně tak Byla to totálka nakonec 14 dní po dokončení úprav a zrovna to muselo vyjít na zimu. Protokol má dyžtak ten kdo ten vrak koupil: Patrik Kubernát_Ruda u Rakovníka. Na internetu určitě najdeš odkaz k němu na auto-servis.favo píše:Je fajn vědět že už jsi proti mě starej mazák i když jsi o 11 roků mladší, ale jezdit ses do teď evidentně nenaučil když se neumíš ani rozjet. Víc k tomu nemám co napsat, snad jen že na těch tvých 150kw z rotačky máš určitě protkol z brzdy.
Jen si ještě dovolím napsat že když tak rád používáš slovo Haldex, že se jedná o typ spojky která elektronicky připojuje zadní náhon, když se přední začne protáčet. Není to název tohoto systému pohonu všech kol.
Ano, neumím se ani rozjet, týpek ve fáčku na mě blikal troubil brzdil a octáva stále vesele skákala po předních gumách na trojáka, když bylo po dešti Hrozný auta! Naftu už bych teda nechtěl po 2 zkušenostech. a proč platit pojistku jak kráva za tdi 66kw, když je lepší si vzít 1.6 s chipem na 90kw od předchozího týpka a mít pojistku za polovic že jo
p.s.: a nebo ten tvůj technik neumí chipovat, když to nemáš tak živé:) Jako tamto byla morda..17"kola, aby se s tim vůbec dalo jezdit, no a na zimu sem měl vlastně jen 15" tak to je ten důvod, proč se všude protáčely:D 15" to se dává tak na 1.4_16V
Naposledy upravil(a) Doctor Driver dne 12.05.2012 23:15, celkem upraveno 1 x.
VW Golf IV V6 4_MOTION
- Doctor Driver
- Člen klubu
- Příspěvky: 1398
- Registrován: 13.03.2012 16:39
- Bydliště: Slaný
Re: VW Golf IV 1.9TDi - 96kW [x] 110kW
No jo no, to víte hoši na Touarega bych musel být správcem při nejmenšim, abych se tim mohl chlubit.Maslo23 píše:Doctor Driver píše:Tak v tom případě jsem na svém ALH musel mít 500 koní, když sem se jenom dotknul pedálu a hrabal sem vždy a všude na vodě, na sněhu, ledu, nevyjel sem skoro žádnej kopec nic, vždycky se zakopala předokolka přehnaná
A hlavně 96ska a 66ska jsou uplně jiný motory z principu..hlavně těch tvých 121 kw není takový rozdíl od základu jako ze 66kw udělat 150 kw
A prosimtě, s dieselem s ASRkem v zimě sem jezdil dřív, než Ty si vůbec začal jezdit na kole
Kdyz to tak ctu, tak se nedivim, ze sis poridil 1.6
Jako mě tu jeden zamknul smazal upozornil a urazil s Touaregem Od té doby dávam pozor, abych mu tam náhodou nevjel z vedlejší do nějakýho toho tématu
A máš snad něco proti tomu motoru?
VW Golf IV V6 4_MOTION
- Goauld
- VWexpert
- Příspěvky: 4727
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Prostějov
Re: VW Golf IV 1.9TDi - 96kW [x] 110kW
To máš odbržděných 90kw ? Zajímalo by mě jak se dá motor 1.6 "nachipovat" na takovej výkon, když tam není co softwarově ladit. Pokud by tam byly nějaky mechanicky upravy a k tomu doladěná jednotka tak bys možná nějakej ten koník navíc dostal, ale silně pochybuju o tom že 90kw. Pokud sem nehodíš log z brzdy, tak vůbec o nějakym výkonu nemluvDoctor Driver píše:...když je lepší si vzít 1.6 s chipem na 90kw od předchozího týpka...
Mimochodem hádací téma benzin vs. nafta je v sekci ostatní.
GOLF IV 1.9TDI ; Jeep Grand Cherokee WK2 5.7 HEMI
- favo
- Jezdec
- Příspěvky: 499
- Registrován: 30.08.2010 15:55
Re: VW Golf IV 1.9TDi - 96kW [x] 110kW
Já se za svích 34 roků nestidím tak jsem je tam uvedl. Můj otec má octávii 1.6 MPi 75kw a co jsem tak o těchto motorech zjišťoval tak je výrobce naladil na takřka maximální mez únosnosti a bez mechanických úprav tam prostě jen čipem nic víc nedostaneš. Dají se jen vylepšit přechodové režimy, ale to stejně moc řidičů nepocítí. Pokud tedy nemáš 1.6 77kw (tuším 16V) a nebo dokonce FSi kterých taky v G4 pár bylo, ale to stejně není žádná výhra když uvážím poruchovost těchto motorů. Tak jako tak u atmosférického motoru jen čipem NIKDY nedostaneš takový nárůst výkonu jak uvádíš. Mám už za sebou pár úprav benzínových motorů a nějaký pátek se už kolem tohoto problému motám a vím co je a není možný. Znám taky pár lidí co 4x4 mají a to přímo v octáviích a nemůžou si to vynachválit a jediný případ kdy auto stojí a hrabe všemi čtyřmi je když jej položí na břicho a kola nemohou zabírat. Takže promiň že to tak musím říct, ale tam odkud jsi se asi dobří řidiči moc nerodí.
Jinak já jsem odkojený benzínem a tohle je moje první auto s naftovým motorem a tak jsem nechtěl nechat nic náhodě a čipování mi dělal TDi FUN a nemyslím si že by to byl nějaký neumětel, nebo garážový nalévač. Samozřejmě mám i protokol z brzdy a mohu kdykoliv na požádání ukázat. No a co já mám za zkušenosti s benzínovými a naftovímy motory, tak zcela určitě vím že u dalšího auta budu hodně váhat zda benzín či naftu protože nezatracuji ani jedno každý z nich má něco do sebe, ale nejspíš to bude zase turbo nafta.
Jinak já jsem odkojený benzínem a tohle je moje první auto s naftovým motorem a tak jsem nechtěl nechat nic náhodě a čipování mi dělal TDi FUN a nemyslím si že by to byl nějaký neumětel, nebo garážový nalévač. Samozřejmě mám i protokol z brzdy a mohu kdykoliv na požádání ukázat. No a co já mám za zkušenosti s benzínovými a naftovímy motory, tak zcela určitě vím že u dalšího auta budu hodně váhat zda benzín či naftu protože nezatracuji ani jedno každý z nich má něco do sebe, ale nejspíš to bude zase turbo nafta.
felicia 1.4 (1.3) MPi
Golf IV 1.9 TDi ASZ Highline
Golf IV 1.9 TDi ASZ Highline
-
- Nový člen
- Příspěvky: 1
- Registrován: 08.10.2015 08:30
Re: VW Golf IV 1.9TDi - 96kW [x] 110kW
1. Mám golfa 1.9 TDI 96kw asz 4motion tak tu nevyprávějte že to neexistuje.
2. Ten chytrák co tu radí si radši koupit lopatu než 4x4 haldex tak tou lopatou může akorát tak dostat po hlavě.
Ten soused co zapadl v závěji tak by si měl ujasnit na co je to auto dělané a to je na jízdu po silnici a né v závěji. Do závěje ať koupí off-roada.
3. golf 4motion slouží k tomu abych neměl problém se rozjet někde kde je to namrzlé a neposypané a tam to slouží parádně s tím golfem jsem vyjel namrzlí kopec na který se nevyhrabal ani traktor a to jsem v půlce zastavil a znovu se rozjel. Takže 4x4 haldex mužů doporučit k takovým účelům.
2. Ten chytrák co tu radí si radši koupit lopatu než 4x4 haldex tak tou lopatou může akorát tak dostat po hlavě.
Ten soused co zapadl v závěji tak by si měl ujasnit na co je to auto dělané a to je na jízdu po silnici a né v závěji. Do závěje ať koupí off-roada.
3. golf 4motion slouží k tomu abych neměl problém se rozjet někde kde je to namrzlé a neposypané a tam to slouží parádně s tím golfem jsem vyjel namrzlí kopec na který se nevyhrabal ani traktor a to jsem v půlce zastavil a znovu se rozjel. Takže 4x4 haldex mužů doporučit k takovým účelům.
- majrek001
- VWmaniak
- Příspěvky: 9298
- Registrován: 08.10.2008 11:24
- Bydliště: Svitavsko
Re: VW Golf IV 1.9TDi - 96kW [x] 110kW
je hezké, že si nám tu odpověděl na 3 roky staré téma, ale s tím vyjadřováním bych se trochu krotil..
dneska už nikdo neví co básník tím chtěl říct - jestli to je překlep a chtěl napsat B6ska k té audi a nebo opravdu 96ska
takže ať už to myslel jakkoliv tak nikdo tady není chodící encyklopedie (krom vtuniho ) a může se mýlit od toho je diskusní fórum
dneska už nikdo neví co básník tím chtěl říct - jestli to je překlep a chtěl napsat B6ska k té audi a nebo opravdu 96ska
takže ať už to myslel jakkoliv tak nikdo tady není chodící encyklopedie (krom vtuniho ) a může se mýlit od toho je diskusní fórum
paštika B6 variant TFSI & paštika B5.5 variant AVF
kódování a diagnostika vw koncernu
kódování a diagnostika vw koncernu