Naftove hadice u PD (ASZ)

SDi, TDi, TDi PD

Moderátoři: VWMysak, vtuni, HANZ500, MartinZ22

Uživatelský avatar
duduh
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2407
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Krnov - Jëgerndorf

Re: Naftove hadice u PD (ASZ)

Příspěvek od duduh »

Máš pravdu v tom, že není tak špinavé sání od oleje,ale nemáš pravdu v tom,že ten olej nekape na vozovku.Je to sice nepatrné množství,ale opravdu se to dělá jinak.Dává se hadice k sání,hadice k odvzdušnění motoru a vše je napojené na "bandasku z nerezu nebo plastu" se z5tným ventilem.Ty vymakanější "bandasky" mají i průsvitnou měrku oleje.
Smůla je v tom,že to odvzdušnění motoru tam musí být.Vyrovnávají se tím tlaky.

Uživatelský avatar
sahara
Závodník
Závodník
Příspěvky: 630
Registrován: 13.05.2011 11:26
Bydliště: Vysočina

Re: Naftove hadice u PD (ASZ)

Příspěvek od sahara »

tlak sání a v hlavě?proč se musej vyrovnávat?
1.9tdi pd AUY 4x4
1.9tdi alh GIV

Uživatelský avatar
duduh
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2407
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Krnov - Jëgerndorf

Re: Naftove hadice u PD (ASZ)

Příspěvek od duduh »

:idea: Není myšleno vyrovnání tlaku sání a motoru ale odvětrání prostoru motoru.
:? Ono je to dáno zákonem fyziky.Kdyby to odvzdušnění tam nebylo a motor by byl hermeticky uzavřen,tak teplotní roztažnost oleje a vznikající plyny by v tom motoru udělaly pěknou paseku.

Uživatelský avatar
sahara
Závodník
Závodník
Příspěvky: 630
Registrován: 13.05.2011 11:26
Bydliště: Vysočina

Re: Naftove hadice u PD (ASZ)

Příspěvek od sahara »

duduh píše:.......
Smůla je v tom,že to odvzdušnění motoru tam musí být.Vyrovnávají se tím tlaky.
no já to pochopil od tebe jak si to psal, že to musí být odvětraný ten motor do saní,aby se vyrovnali tlaky....
takže si myslel jenom to, že to musí být odvětraný jenom motor....
edit - jedinou výhodu vidím s odvětráním do sání, že ty páry jdou rychlejš do sání, díky tomu že v sání je podtlak
ale je to výhoda? :-)
1.9tdi pd AUY 4x4
1.9tdi alh GIV

Uživatelský avatar
duduh
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2407
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Krnov - Jëgerndorf

Re: Naftove hadice u PD (ASZ)

Příspěvek od duduh »

Pro výrobce je snažší odvod do sání a opravdu to odvětrání tam musí být kvůli tomu přetlaku.Lepší je to ale s tou bandaskou.Sání je opravdu čisté,nikde to neprolíná a určitě to prospívá i EGR ventilu........

Uživatelský avatar
duduh
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2407
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Krnov - Jëgerndorf

Re: Naftove hadice u PD (ASZ)

Příspěvek od duduh »

Kryt motoru nezasahuje do ohybu těch hadic.Je mimo.

Uživatelský avatar
duduh
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2407
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Krnov - Jëgerndorf

Re: Naftove hadice u PD (ASZ)

Příspěvek od duduh »

Oživení:Tady je provedení s tou bandaskou.Do sání se dává ještě z5ný ventil.
Přílohy
odvětrání.jpg

provokater
Závodník
Závodník
Příspěvky: 535
Registrován: 28.01.2013 17:57
Bydliště: Olmützer Vorstadt

Re: Naftove hadice u PD (ASZ)

Příspěvek od provokater »

....dovolim si jedno malé rýpnutí...neni ten pruměr hadice,co jde do OCT malej?? ....stíhá to odvětrávat tak od cca 3000ot/min??
Lži,kraď ,podváděj a poslouchej heavy metal
Žij rychle,zemři mladej a nech po sobě tlustou mrtvolu
Chceš-li závodníkem býti, musíš čip od TDIFuna míti.
Jurský Park Motorsport feat. T.M.A.

Uživatelský avatar
duduh
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2407
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Krnov - Jëgerndorf

Re: Naftove hadice u PD (ASZ)

Příspěvek od duduh »

:tongue: Stačí.V originále je průměr ještě menší.

provokater
Závodník
Závodník
Příspěvky: 535
Registrován: 28.01.2013 17:57
Bydliště: Olmützer Vorstadt

Re: Naftove hadice u PD (ASZ)

Příspěvek od provokater »

...to sice jo,ale origo je ta trubička krátká a ústí hnedle do sací trubky....ale pokud to tak je na autě tak asi jo....a v té pixli jsou přepážky a na spodu zátka?? ...nebrat jako šťourání,ptám se čistě ze zvědavosti,každej to má jinak...
Lži,kraď ,podváděj a poslouchej heavy metal
Žij rychle,zemři mladej a nech po sobě tlustou mrtvolu
Chceš-li závodníkem býti, musíš čip od TDIFuna míti.
Jurský Park Motorsport feat. T.M.A.

Uživatelský avatar
duduh
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2407
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Krnov - Jëgerndorf

Re: Naftove hadice u PD (ASZ)

Příspěvek od duduh »

Jestliže nám motor běží tak v podstatě vlivem netěsností proniká "nepatrná" část plynů kolem pístních kroužků do skříně klikovky.Aby stálým přísunem těchto plynů se směsí oleje,vodních par a dalšího svinstva nevznikl přetlak,tak tady je ta naše "umaštěná" hadička která tento přetlak vyrovnává a všechen tento bordel jde do sání. :baseball: :P A proto je všechno okolo tak mastné.V případě uzavření celého motorového prostoru by nám vznikal tedy přetlak který je nežádoucí a to proto,že tento tlak může poškodit některé gufero motoru nebo maximálně může tento přetlak jen vystřelit měrku oleje.Podotýkám ovšem,že některé moderní motory tuto měrku oleje NEMAJÍ!!!Mají jen kontrolku OIL.Dále mohu konstatovat,že některé motory již přímo z výroby tyto odlučovače mají namontované.Např:Škoda Superb V6/2,5L/114kw/AZM=odkalovač s textilní vložkou.Konstrukce na mém obrázku je řešena jen vnitřním uspořádáním trubek a v podstatě se zde tyto výpary ochladí,zkondenzují.... a zůstanou v baňce.Konstrukce je řešena jen vnitřním uspořádáním trubek v baňce.Aby byl okruh odlučovače ještě lépe oddělen od sání,tak je do okruhu vřazen z5ný ventil aby se vyrovnával tlak..Průměr hadiček je dostačující.V originále jsou hadičky ještě opravdu menší.Konstrukce jde doplnit i o kruhový textilní filtr.Tuto variantu jsem ale kvůli zanášení tohoto filtru vynechal.Dále zde jde namontovat i měrka (průsvitná hadička) pro kontrolu hladiny kondenzátu v baňce. :cry: Nemohu sehnat ale šroubovací držáky tak až je někde seženu tak to montnu.Baňka má vypouštěcí šroub.

Uživatelský avatar
duduh
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2407
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Krnov - Jëgerndorf

Re: Naftove hadice u PD (ASZ)

Příspěvek od duduh »

Toto je ten filtr.
Přílohy
filtr.jpg

provokater
Závodník
Závodník
Příspěvky: 535
Registrován: 28.01.2013 17:57
Bydliště: Olmützer Vorstadt

Re: Naftove hadice u PD (ASZ)

Příspěvek od provokater »

...jasně jasně....mě se jednalo jen o tu konstrukci toho OCT,protože dost lidí si to montovalo ale každý tak trochu po svém a nerespektovali onen fyzikální princip...konstrukce obsahovaly složitou síť přepážek,komůrek,drátěnky,někteří to vyvedli jen tak do uřezané PET flašky..ale většinou každý vyhořel na průměru vedení,takže motor neměl možnost klikovou skříň dobře odvětrávat,pak to stejně buď vrátili na origo a nebo vyvedli pod auto...OCT byl původně vyvinut pro závodní účel,kde je jakékoli zamaštění trati olejem,kondenzátem a vubec vším celkem dost zásadní problém z hlediska bezpečnosti....v civilu se tento problém zas až tak zásadně neřeší [myšleno vzhledem k závodům] - vzpomeňme na Tatry T148 a T815 - Tatra která neteče tak nejede ale z mnoha moderních aut dnes sem tam ukápne trocha toho oleje - viz parkingy před obchoďákama..jakej je rozdíl v tom,když mě ukápne pár kapek kondenzátu z odfuku a nebo když pod Favoritem vedle zůstane olejový flek přes dvě zámkovky?? [řečnická otázka - neodpovídat] ...mnozí si zaslepujou EGR,vyndávají katalyzátory [neodsuzuji,sám jsem oboje odstranil] a argumentují tím,že pomáhají svému autu...do jisté míry mají pravdu,neboť výrobce se snaží o kompromis a tyto věci,chtě získat homologaci,prostě musí osadit...pokud se budeme bavit o tom odfuku,lidi kolem jsou poměrně zmatení,když se z pod auta,jehož motor jde na volnoběh,lehce kouří :mrgreen:
Lži,kraď ,podváděj a poslouchej heavy metal
Žij rychle,zemři mladej a nech po sobě tlustou mrtvolu
Chceš-li závodníkem býti, musíš čip od TDIFuna míti.
Jurský Park Motorsport feat. T.M.A.

Uživatelský avatar
duduh
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2407
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Krnov - Jëgerndorf

Re: Naftove hadice u PD (ASZ)

Příspěvek od duduh »

:laugh: S tím kouřením máš pravdu.To byl zmatený i kolega v zimě u jedné Octy které se doslova kouřilo od kola. :laugh: Měla přídavné topení a vývod byl u kola řidiče.
Na tom OCT je vlastně chladičem i ta výstupní žebrovaná trubka,takže tam opravdu nejsou žádné přepážky.Tu pračkovou hadici nechci pod autem kvůli pohodlnosti a to kvůli demontu k STKčku.

provokater
Závodník
Závodník
Příspěvky: 535
Registrován: 28.01.2013 17:57
Bydliště: Olmützer Vorstadt

Re: Naftove hadice u PD (ASZ)

Příspěvek od provokater »

..tak ony ty přepážky mají ztížit prostup olej. mlhy tou pixlou a umožnit kondenzátu zachytit se na stěnách přepážek a ztéct na dno odkud se zátkou vypustí....vlastně takový rádoby OCT mají TDI v sérii....po oddělání olejového víčka je vidět ploška,přes kterou prostupuje olej. mlha do odfuku,tam se má olej usadit a ukápnout zpět pod ventildekl do hlavy...rotačky mají na ventildeklu zachycovač plastový...
Lži,kraď ,podváděj a poslouchej heavy metal
Žij rychle,zemři mladej a nech po sobě tlustou mrtvolu
Chceš-li závodníkem býti, musíš čip od TDIFuna míti.
Jurský Park Motorsport feat. T.M.A.

Odpovědět

Zpět na „Motory - diesel“