Golf IV 1.9 TDI PD 74kW - podtáčení, přetáčení, diskuze

SDi, TDi, TDi PD

Moderátoři: VWMysak, vtuni, HANZ500, MartinZ22

bayern
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 291
Registrován: 11.02.2015 20:48

Golf IV 1.9 TDI PD 74kW - podtáčení, přetáčení, diskuze

Příspěvek od bayern »

Zdravím,

1) Podtáčení motoru
chtěl bych se zeptat na podtáčení a přetáčení tohoto motoru. Snažím se jezdit v rámci možností úsporně. Když jedu městem na 4ku (45-50km/h), tak neslyším, že by motor nějak duněl a "zlobil se". Docela pěkně drží rychlost a jede úsporně v nízkých otáčkách. Když chci pozvolna zrychlit z těch +-50km/h, tak trochu přidám a ten motor se rozjede pozvolna (samozřejmě přidávám lehce, když bych to sešlápl, tak mu to nebude moc příjemné). Pokud rychlost klesne okolo 40 a méně, tak už motor lehce duní a vždycky podřadím na 3ku nebo pokud jedu z kopce, tak řadím 5tku, aby zbytečně auto nezpomalovalo tolik jako na 4ce a jedu bez plynu úsporně v nízkých otáčkách. Když třeba popojíždím v koloně, tak jedu volnoběhem na 1čku také v nízkých otáčkách. Pokud se blížím ke křižovatce, tak postupně podřazuji a brzdím spíše motorem než brzdami.

2) Přetáčení motoru
Bylo mi doporučeno, že když mám PD, tak ať to občas sešlápnu lehce přes 4 tisíce otáček a golfíka pěkně protáhnu. Auto začne tahat někde pod 2000ot/min, tak při běžné jízdě nemám důvod to točit přes 2500ot/min. Občas to za týden párkrát na 3ku sešlápnu do 4000ot/min a protáhnu to (táhne to pěkně, nic jako nouzový režím se neobjevuje, ťuk, ťuk, ťuk).

3) Jízda po nastartování
Nastartuji, auto chvílku běží na volnoběh, mezitím se připoutám apod. a vyjedu. Než projedu městem na dálnici, tak to je pár minut(5-10) a motor točím maximálně do 2000ot/min, aby se nespínalo skoro vůbec turbo, když je motor a olej studený a nejsou tam takové tlaky, jaké by měly být pro to mazání (spousta historek o tom, jak se takhle ničí turbo, asi na tom něco bude že?). Když už jsem na dálnici, tak na to trochu šlápnu (+-120km/h) a jedu takhle až do cíle. Před cílem to tolik nehoním a snažím se málo šlapat na plyn, aby si turbo odpočinulo (zchladilo) a potom zaparkuji na parkovišti.

Jaké jsou Vaše poznatky ? Co byste mi doporučili ? Vadí motoru jízda v nižších otáčkách popsaná u bodu č. 1 a naopak občasné vytočení do 4000ot/min u bodu č.2 ?
Dekuji předem za Vaše poznatky a informace. :)
Naposledy upravil(a) bayern dne 13.03.2015 10:05, celkem upraveno 1 x.
VW Golf VI 2.0TDi CR r.v. 2009 / 81kW | okres Mladá Boleslav / Benátky nad Jizerou

HEX-CAN USB | VCDS 12.12.0 EN ze zahraničí
KKL kabel USB(COM) | VAG-COM 304 EN ze zahraničí

Uživatelský avatar
oneb1t
Profík
Profík
Příspěvky: 1025
Registrován: 23.09.2014 22:01
Kontaktovat uživatele:

Re: Golf IV 1.9 TDI PD 74kW - podtáčení, přetáčení

Příspěvek od oneb1t »

muj osobni nazor je ze vesnice se po rovince da jet i na 5tku tech 50km/h coz je cca 1100rpm pri vyjezdu z vesnice pak podradit na 4ku pokud jedu klobouk nebo na 3ku pokud chci aby se to hnulo

prijde mi ze okolo 1100rpm ma alespon muj motor nejtissi chod ale je mozny ze to dost kreje 2hmotovej setrvacnik :)

problemem je ze na netu je hromada zmixovanejch topicku kde pisou jak lidi co maj zkusenosti s naftou tak s benzinem

nejvetsi problem je kdyz pojedes na 5tku treba 45km/h a das plnej plyn (jenze u aut novejsich jak 20 let si tohle pohlida ECU a nepusti ti tam hned dalsi otacku 100mg nafty aby ti to ohnulo nejakou cast motoru) takze tenhle problem taky odpada
Golf VII 1.4 103kW 2013 - 9"MIB 2.5 discovery PRO, osram LEDriving, MK7.5 zadni LED dynamicky blinkr, lane/sign/beam assist, virtual cockpit, pla 3.0

bayern
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 291
Registrován: 11.02.2015 20:48

Re: Golf IV 1.9 TDI PD 74kW - podtáčení, přetáčení

Příspěvek od bayern »

Souhlasím s Tebou, proto bych tenhle topic chtěl věnovat čistě Diesel 1.9 TDi, úmyslně jsem to vložil do skupiny "Motory - diesel".

Nezkoumal jsem, jestli můj golfík má dvouhmotovou spojku nebo jednohmotovou (ani nevím jak), ale každopádně jsem taky zkoušel jet ve vesnici na 5tku 50km/h. Auto už začalo docela lehce dunět, tak jsem podřadil zpět na 4ku. Asi by to ten motor zkousnul, ale bylo to hlučné.
VW Golf VI 2.0TDi CR r.v. 2009 / 81kW | okres Mladá Boleslav / Benátky nad Jizerou

HEX-CAN USB | VCDS 12.12.0 EN ze zahraničí
KKL kabel USB(COM) | VAG-COM 304 EN ze zahraničí

Uživatelský avatar
oneb1t
Profík
Profík
Příspěvky: 1025
Registrován: 23.09.2014 22:01
Kontaktovat uživatele:

Re: Golf IV 1.9 TDI PD 74kW - podtáčení, přetáčení

Příspěvek od oneb1t »

ono taky zalezi jak mas nalozeny auto a jaky ma pneumatiky a v poradku geometrii (a jakou aerodynamiku a prevodovku to ma)
na udrzeni konstantni rychlosti 50km/h potrebujes cca 20koni (toto je jen odhad zadnej exaktni vypocet :D) ale u nekoho je to diky vaze a aerodynamice treba 25 koni a u nekoho jen 18 koni coz je rozdil mezi tim jestli ti zacne motor klepat (velka zatez v nizkejch otackach) nebo to jeste ustoji bez vetsiho klepani

vliv ma taky stav motoru/vstrikovacu apod..
Golf VII 1.4 103kW 2013 - 9"MIB 2.5 discovery PRO, osram LEDriving, MK7.5 zadni LED dynamicky blinkr, lane/sign/beam assist, virtual cockpit, pla 3.0

provokater
Závodník
Závodník
Příspěvky: 535
Registrován: 28.01.2013 17:57
Bydliště: Olmützer Vorstadt

Re: Golf IV 1.9 TDI PD 74kW - podtáčení, přetáčení

Příspěvek od provokater »

bayern píše:Zdravím,

1) Podtáčení motoru)
...podtočený motor se nezatěžuje...
bayern píše:2) Přetáčení motoru
Bylo mi doporučeno, že když mám PD, tak ať to občas sešlápnu lehce přes 4 tisíce otáček
..z jakého důvodu??
bayern píše:Zdravím, motor točím maximálně do 2000ot/min, aby se nespínalo skoro vůbec turbo
..turbo se nespíná ale tlačí pořád,někdy víc,někdy míň...
Lži,kraď ,podváděj a poslouchej heavy metal
Žij rychle,zemři mladej a nech po sobě tlustou mrtvolu
Chceš-li závodníkem býti, musíš čip od TDIFuna míti.
Jurský Park Motorsport feat. T.M.A.

Uživatelský avatar
oneb1t
Profík
Profík
Příspěvky: 1025
Registrován: 23.09.2014 22:01
Kontaktovat uživatele:

Re: Golf IV 1.9 TDI PD 74kW - podtáčení, přetáčení

Příspěvek od oneb1t »

z duvodu ze kdyz to obcas neprozene tak mu zatuhne ovladani lopatek v turbu a bude mu to padat do nouzaku :) a stejne tak se mu bude vic zanaset sani apod..

a je jedno jestli mas PD nebo rotacku nebo common rail jde tam hlavne o ovladani turba
Naposledy upravil(a) oneb1t dne 12.03.2015 21:26, celkem upraveno 1 x.
Golf VII 1.4 103kW 2013 - 9"MIB 2.5 discovery PRO, osram LEDriving, MK7.5 zadni LED dynamicky blinkr, lane/sign/beam assist, virtual cockpit, pla 3.0

provokater
Závodník
Závodník
Příspěvky: 535
Registrován: 28.01.2013 17:57
Bydliště: Olmützer Vorstadt

Re: Golf IV 1.9 TDI PD 74kW - podtáčení, přetáčení

Příspěvek od provokater »

...a jak zabrání zatuhnutí tím,že to prožene??
Lži,kraď ,podváděj a poslouchej heavy metal
Žij rychle,zemři mladej a nech po sobě tlustou mrtvolu
Chceš-li závodníkem býti, musíš čip od TDIFuna míti.
Jurský Park Motorsport feat. T.M.A.

Uživatelský avatar
oneb1t
Profík
Profík
Příspěvky: 1025
Registrován: 23.09.2014 22:01
Kontaktovat uživatele:

Re: Golf IV 1.9 TDI PD 74kW - podtáčení, přetáčení

Příspěvek od oneb1t »

kdyz zvedne zatez motoru tak mu to hejbne s ovladanim lopatek :) coz se pri bezny jizde prakticky nedeje
regulace turba zacne zasahovat az skoro v mistech kde turbo zacina prefukovat pres nastavenej limit v ridici jednotce
Golf VII 1.4 103kW 2013 - 9"MIB 2.5 discovery PRO, osram LEDriving, MK7.5 zadni LED dynamicky blinkr, lane/sign/beam assist, virtual cockpit, pla 3.0

bayern
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 291
Registrován: 11.02.2015 20:48

Re: Golf IV 1.9 TDI PD 74kW - podtáčení, přetáčení

Příspěvek od bayern »

1) Tak to jsem velice rád, že se nezatěžuje a neničí
2) Údajně zrovna u PDčka je vhodné občas, jak se říká "vyfoukat saze", aby se to pročistilo.
3) Dobře, děkuji za informaci.

Oneb1t: 74kW má to turbo s naklápěcíma lopatkama, co se zasekává nebo mluvíš všeobecně o turbech ? :)

Provokater: Když proženeš turbo velkým tlakem vzduchu, tak si myslím, že ta "špína" vyletí ven. (Moje domněnka)
VW Golf VI 2.0TDi CR r.v. 2009 / 81kW | okres Mladá Boleslav / Benátky nad Jizerou

HEX-CAN USB | VCDS 12.12.0 EN ze zahraničí
KKL kabel USB(COM) | VAG-COM 304 EN ze zahraničí

provokater
Závodník
Závodník
Příspěvky: 535
Registrován: 28.01.2013 17:57
Bydliště: Olmützer Vorstadt

Re: Golf IV 1.9 TDI PD 74kW - podtáčení, přetáčení

Příspěvek od provokater »

...ale to se děje pořád...při startu se lopatky pohnou v plném rozsahu od plně otevřených do plně zavřených,při zhasnutí motoru zase z plně zavřených do plně otevřených,na to nemusí motor vytáčet... ..a při běžné jízdě se hýbou v rámci regulace...
Lži,kraď ,podváděj a poslouchej heavy metal
Žij rychle,zemři mladej a nech po sobě tlustou mrtvolu
Chceš-li závodníkem býti, musíš čip od TDIFuna míti.
Jurský Park Motorsport feat. T.M.A.

Uživatelský avatar
oneb1t
Profík
Profík
Příspěvky: 1025
Registrován: 23.09.2014 22:01
Kontaktovat uživatele:

Re: Golf IV 1.9 TDI PD 74kW - podtáčení, přetáčení

Příspěvek od oneb1t »

jo i 74kW ma turbo co se zanasi a je to kombinace vice faktoru
1) vyssi tlak
2) vyssi teplota
3) hnes s tim mechanismem ve chvili kdy je tam vyssi tlak a vyssi teplota
Golf VII 1.4 103kW 2013 - 9"MIB 2.5 discovery PRO, osram LEDriving, MK7.5 zadni LED dynamicky blinkr, lane/sign/beam assist, virtual cockpit, pla 3.0

provokater
Závodník
Závodník
Příspěvky: 535
Registrován: 28.01.2013 17:57
Bydliště: Olmützer Vorstadt

Re: Golf IV 1.9 TDI PD 74kW - podtáčení, přetáčení

Příspěvek od provokater »

bayern píše:1) Tak to jsem velice rád, že se nezatěžuje a neničí
...blbě jsem to napsal,omluva...myslel jsem to tak,že pokud se motor podtočí,tak se nemá zatěžovat ale pozvolna dostat do otáček max. kroutícího momentu a pak.....
Lži,kraď ,podváděj a poslouchej heavy metal
Žij rychle,zemři mladej a nech po sobě tlustou mrtvolu
Chceš-li závodníkem býti, musíš čip od TDIFuna míti.
Jurský Park Motorsport feat. T.M.A.

Uživatelský avatar
oneb1t
Profík
Profík
Příspěvky: 1025
Registrován: 23.09.2014 22:01
Kontaktovat uživatele:

Re: Golf IV 1.9 TDI PD 74kW - podtáčení, přetáčení

Příspěvek od oneb1t »

kdyz jezdis bezne nekde do 2500 otacek tak se regulace ani nedostane na krajni hodnoty posunuti a cim vic sazi se tam usadi tim hur se ta regulace hejbe a pak potrebujes nekde predjizdet dostanes se do vyssich otacek ktery potrebujou zregulovat vetsim posunutim tycky a ejhle ono to nejde a auto ti spadne do nouzaku :)
Golf VII 1.4 103kW 2013 - 9"MIB 2.5 discovery PRO, osram LEDriving, MK7.5 zadni LED dynamicky blinkr, lane/sign/beam assist, virtual cockpit, pla 3.0

provokater
Závodník
Závodník
Příspěvky: 535
Registrován: 28.01.2013 17:57
Bydliště: Olmützer Vorstadt

Re: Golf IV 1.9 TDI PD 74kW - podtáčení, přetáčení

Příspěvek od provokater »

oneb1t píše:jo i 74kW ma turbo co se zanasi a je to kombinace vice faktoru
1) vyssi tlak
2) vyssi teplota
3) hnes s tim mechanismem ve chvili kdy je tam vyssi tlak a vyssi teplota

...jo,přesně tak ale je potřeba do to započítat i vliv recurkulace spalin a kondice trysek...
Lži,kraď ,podváděj a poslouchej heavy metal
Žij rychle,zemři mladej a nech po sobě tlustou mrtvolu
Chceš-li závodníkem býti, musíš čip od TDIFuna míti.
Jurský Park Motorsport feat. T.M.A.

Uživatelský avatar
oneb1t
Profík
Profík
Příspěvky: 1025
Registrován: 23.09.2014 22:01
Kontaktovat uživatele:

Re: Golf IV 1.9 TDI PD 74kW - podtáčení, přetáčení

Příspěvek od oneb1t »

no jasny no horsi spalovani = vic usazenin
a egr funguje hlavne v nizsich otackach dle mapy v jednotce pokud se nezaslepi nebo SW cestou nevyradi z cinnosti
Golf VII 1.4 103kW 2013 - 9"MIB 2.5 discovery PRO, osram LEDriving, MK7.5 zadni LED dynamicky blinkr, lane/sign/beam assist, virtual cockpit, pla 3.0

Odpovědět

Zpět na „Motory - diesel“