nestartuje PD 85kw
Moderátoři: VWMysak, vtuni, HANZ500, MartinZ22
- sarmesek
- Nový člen
- Příspěvky: 18
- Registrován: 30.05.2011 18:00
- Bydliště: Prostějov
nestartuje PD 85kw
Zdravím kluci..potřeboval bych poradit.G4 PD 85kw AJM. Bez jakýchkoliv problému golfík jezdil..večer jsem zaparkoval a ráno už jsem nemohl nastartovat...motor točí naprázdno jako by nešla nafta..ale čerpadlo v nádrži je ok...cvaká a naftu podává...kde mám hledat problém? Vstřiky nebo elektroinstalace na vstřikách? Prosím o jakoukoliv radu...
- VWMysak
- Moderátor
- Příspěvky: 8701
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Liberecký Kraj
Re: nestartuje PD 85kw
A rozsvítí se Ti žhavení při otočení klíčku? Pokud ne, tak je vadné relé 109, vyměnit a zase pojede.
- sarmesek
- Nový člen
- Příspěvky: 18
- Registrován: 30.05.2011 18:00
- Bydliště: Prostějov
Re: nestartuje PD 85kw
Tak nakonec jsem vyzkoušel všechny možnosti..změřil jsem i žhaviče a vše ok. potenciál že by to chytlo to má...s výfuku černý kouř ale jako by šel jen jeden válec..auto prostě nechytne. nevím si už rady..napíchnuté na VAG a prej 3 vstřikovače špatný což mi nějak nesedí že by odešly jen tak zničeho nic..přijedu a už nenastartuji..nesetkali jste se s podobným problémem?
- duduh
- VWsenior
- Příspěvky: 2407
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Krnov - Jëgerndorf
Re: nestartuje PD 85kw
Jo,místo nafty byl benzín.Jedno čerpadlo máš v nádrži a druhé (podle ročníku) na bloku motoru PD/vývěva podtlak.Předseda se tě ptal:Jestli ti při startování svítí kontrolka žhavení?
- unitrok
- Profík
- Příspěvky: 1172
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Vysočina
Re: nestartuje PD 85kw
Ahoj, potřeboval bych poradit se startovacím problémem na Golfu IV 1.9 TDi 85 kW. Pokusím se to popsat.
Dne 9.12. jsem přijel jako obvykle ráno do práce. Do té doby vše v pořádku. Studené i teplé starty bez problémů i v mrazu. Odpoledne už jsem neodjel. Žhavení a kontrolky v pořádku, ale při otočení klíčkem jen cvakne. Původně jsem si myslel, že už to vzala za své baterka - staří 4 roky. Proto jsem se domluvil s nedalekým servisem a servisák přivezl startovací stanici a novou baterku. Při připojení stanice však auto zase jen cvaklo. Na můj nápad o napojení stanice po delší dobu mi bylo odpovězeno "To nastartuje i náklaďák". Dále následoval poklep startéru při startování. Nic. Bylo mi řečeno, že odešel startér.
Do týdne jsem sehnal na inzerci starší a dle slov prodejce plně funkční startér. Startér jsem přehodil + do plna nabil baterku. Nastartoval jsem na otočení a problém jsem považoval za vyřešený.
Za dva dny a po 4 startech se ráno situace opakovala - jen cvaknutí. Zkusil jsem proto poklepat startér a auto naskočilo. Odpoledne se problém podle očekávání opakoval. Teď už ale nešel ani s poklepem. Asi 15krát jsem to takto zkoušel a nic. Na 10 minut jsem se šel ohřát a poté to ještě bez poklepání zkusil. Natočil.
Ráno už nepomohlo nic a 30 minutách pokusů jsem to vzdal a jel druhým autem.
O víkendu jsem na základě rad zkontroloval a očistil kostru startéru na převodovce, svorky autobaterie, silný kabel k cívce a kostry pod baterií. Dobil do plna baterku a auto dvakrát za sebou bezproblému nastartovalo. Začal jsem tušit problém v baterii. Dovezl jsem ji na zátěžový test při kterém ukazovala: 12,82 V, startovací proud 539 A - baterie vyměnit! A při dalším: 12,74 V, startovací proud 532 A - baterie v pořádku. Koupil jsem novou EXIDE Premium 77 Ah, 760 A a vše již v pořádku.
Autem jsem jezdil cca týden bez problémů až jednou odpoledne zase jenom ono cvak. Ani po 30 minutách poklepů a jiných pokusů jsem auto nenatočil a zavolal kamaráda, aby mě odvezl. Jenom tak z nouze jsme zkusili připojit kabely z jeho 1.6 HDi 66 kW a šlo na první.
Poradí někdo? Už vážně netuším
Dne 9.12. jsem přijel jako obvykle ráno do práce. Do té doby vše v pořádku. Studené i teplé starty bez problémů i v mrazu. Odpoledne už jsem neodjel. Žhavení a kontrolky v pořádku, ale při otočení klíčkem jen cvakne. Původně jsem si myslel, že už to vzala za své baterka - staří 4 roky. Proto jsem se domluvil s nedalekým servisem a servisák přivezl startovací stanici a novou baterku. Při připojení stanice však auto zase jen cvaklo. Na můj nápad o napojení stanice po delší dobu mi bylo odpovězeno "To nastartuje i náklaďák". Dále následoval poklep startéru při startování. Nic. Bylo mi řečeno, že odešel startér.
Do týdne jsem sehnal na inzerci starší a dle slov prodejce plně funkční startér. Startér jsem přehodil + do plna nabil baterku. Nastartoval jsem na otočení a problém jsem považoval za vyřešený.
Za dva dny a po 4 startech se ráno situace opakovala - jen cvaknutí. Zkusil jsem proto poklepat startér a auto naskočilo. Odpoledne se problém podle očekávání opakoval. Teď už ale nešel ani s poklepem. Asi 15krát jsem to takto zkoušel a nic. Na 10 minut jsem se šel ohřát a poté to ještě bez poklepání zkusil. Natočil.
Ráno už nepomohlo nic a 30 minutách pokusů jsem to vzdal a jel druhým autem.
O víkendu jsem na základě rad zkontroloval a očistil kostru startéru na převodovce, svorky autobaterie, silný kabel k cívce a kostry pod baterií. Dobil do plna baterku a auto dvakrát za sebou bezproblému nastartovalo. Začal jsem tušit problém v baterii. Dovezl jsem ji na zátěžový test při kterém ukazovala: 12,82 V, startovací proud 539 A - baterie vyměnit! A při dalším: 12,74 V, startovací proud 532 A - baterie v pořádku. Koupil jsem novou EXIDE Premium 77 Ah, 760 A a vše již v pořádku.
Autem jsem jezdil cca týden bez problémů až jednou odpoledne zase jenom ono cvak. Ani po 30 minutách poklepů a jiných pokusů jsem auto nenatočil a zavolal kamaráda, aby mě odvezl. Jenom tak z nouze jsme zkusili připojit kabely z jeho 1.6 HDi 66 kW a šlo na první.
Poradí někdo? Už vážně netuším
Golf II Forever!
- dasek82
- Řidič
- Příspěvky: 110
- Registrován: 19.07.2009 20:41
- Bydliště: Pardubice,Hradec Kralove
Re: nestartuje PD 85kw
automat - ze spinacky do rele pak do starteru
manual- ze spinacky do starteru
promer to idealne nejakou h4-7 ,od spinacky - kontakt 50 - ro/sw - 2,5mm
do starteru - ten slabsi kabel - taky 2,5mm
pri startu to musi svitit
to je ovladaci cast
dalsi je ta silova -ten silny
a taky kostra motor-kastle kastle-baterie
pokud to tak ctu tak by to i mohlo bejt v ty spinacce -budto v elektrice nebo v zobacku co prenasi vlozka do spinacky
pokud ti to dela pokazde je to idealni stav na promereni a odhaleni zavady
manual- ze spinacky do starteru
promer to idealne nejakou h4-7 ,od spinacky - kontakt 50 - ro/sw - 2,5mm
do starteru - ten slabsi kabel - taky 2,5mm
pri startu to musi svitit
to je ovladaci cast
dalsi je ta silova -ten silny
a taky kostra motor-kastle kastle-baterie
pokud to tak ctu tak by to i mohlo bejt v ty spinacce -budto v elektrice nebo v zobacku co prenasi vlozka do spinacky
pokud ti to dela pokazde je to idealni stav na promereni a odhaleni zavady
vw bora variant highline - AUY+Tiptronik
- Goauld
- VWexpert
- Příspěvky: 4727
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Prostějov
Re: nestartuje PD 85kw
Zbytečny měření, rovnou vyměnit spínačku, je to na 90% v ní. Mechanická část spínačky to být nemůže, to by nic necvakalo. Když se ulomí ten ovládací otočnej zobáček tak se to akorát volně protáčí a elektrickou částí to vůbec nepohne.
Měnit baterku bylo zbytečny a startér měl jít maximálně na repas a ne kupovat starší, kterej může být klidně v horším stavu než původní.
Měnit baterku bylo zbytečny a startér měl jít maximálně na repas a ne kupovat starší, kterej může být klidně v horším stavu než původní.
GOLF IV 1.9TDI ; Jeep Grand Cherokee WK2 5.7 HEMI
- yessmen
- Profík
- Příspěvky: 1192
- Registrován: 28.08.2011 22:43
- Bydliště: Jablonec n/N
- unitrok
- Profík
- Příspěvky: 1172
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Vysočina
Re: nestartuje PD 85kw
Tu spínačku už mi taky někdo radil, ale myslel jsem, že když startér cvaká, může se vyloučit. O jaký díl se přesně jedná? Výměna je složitá? Kostry jsem kontroloval - teda pokud jsou toto všechny: kostra startéru mezi převodovkou a motorem, kostry pod baterií. Jsou ještě nějaké?
Golf II Forever!
- Goauld
- VWexpert
- Příspěvky: 4727
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Prostějov
Re: nestartuje PD 85kw
Pro startér je důležitá kostra co vede od motoru přes kastlu k baterii. To cvakaní stártéru by ovšem značilo, že elektromagnet na něm funguje a šťáva od spínačky tam tudíž de. Možná bude i ten druhej startér cos tam dal k ničemu. Kupovat starej se moc nevyplatí, ať prodejce říká co chce a že fungoval perfektně, dokud ho nerozděláš a nevidíš v jakym stavu je a jestli má ještě uhlíky, tak nic nepoznáš.
GOLF IV 1.9TDI ; Jeep Grand Cherokee WK2 5.7 HEMI
- unitrok
- Profík
- Příspěvky: 1172
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Vysočina
Re: nestartuje PD 85kw
Tak mám nějaké nové poznatky z měření:
Baterie 12,50 V
Tenký kabel od spínačky do cívky: 11,80 V - pět pokusů se stejnou hodnotou
Dobíjení na volnoběh bez zátěže: 14,60 V - jen led denní svícení
Dobíjení na volnoběh se zátěží: 14,55 V - potkávací světla, přední a zadní mlhovky
Dobíjení ve zvýšených otáčkách se zátěží: 14,45 - 14,40 V
Po týdnu stání v mrazu nastartováno dvakrát za sebou na otočení. Už jsem z toho jelen
Baterie 12,50 V
Tenký kabel od spínačky do cívky: 11,80 V - pět pokusů se stejnou hodnotou
Dobíjení na volnoběh bez zátěže: 14,60 V - jen led denní svícení
Dobíjení na volnoběh se zátěží: 14,55 V - potkávací světla, přední a zadní mlhovky
Dobíjení ve zvýšených otáčkách se zátěží: 14,45 - 14,40 V
Po týdnu stání v mrazu nastartováno dvakrát za sebou na otočení. Už jsem z toho jelen
Golf II Forever!
- duduh
- VWsenior
- Příspěvky: 2407
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Krnov - Jëgerndorf
Re: nestartuje PD 85kw
Startér si odzkoušíš i sám doma na stole.Strýc Google má hodně návodů.Baterka,dva tlusté dráty (+,-) a jeden na cívku.
Zkontroluj ještě kontakty+šrouby na odlehčovací svorce X.Její umístění s foto jsem tu někde dával (levé koleno řidiče,demont plastů....).U Fábie tuto popsanou závadu dělá třeba 4vývod teplotní čidlo!!!Ale to točí startér.Proto Ti doporučuji kontrolu na VAGu.Tam si změříš třeba i to napětí přímo na ŘJ nebo se ukáže něco v závadách.Svítí kontrolka žhavení?
Zkontroluj ještě kontakty+šrouby na odlehčovací svorce X.Její umístění s foto jsem tu někde dával (levé koleno řidiče,demont plastů....).U Fábie tuto popsanou závadu dělá třeba 4vývod teplotní čidlo!!!Ale to točí startér.Proto Ti doporučuji kontrolu na VAGu.Tam si změříš třeba i to napětí přímo na ŘJ nebo se ukáže něco v závadách.Svítí kontrolka žhavení?