nestartuje PD 85kw

SDi, TDi, TDi PD

Moderátoři: VWMysak, vtuni, HANZ500, MartinZ22

Odpovědět
Uživatelský avatar
sarmesek
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 18
Registrován: 30.05.2011 18:00
Bydliště: Prostějov

nestartuje PD 85kw

Příspěvek od sarmesek »

Zdravím kluci..potřeboval bych poradit.G4 PD 85kw AJM. Bez jakýchkoliv problému golfík jezdil..večer jsem zaparkoval a ráno už jsem nemohl nastartovat...motor točí naprázdno jako by nešla nafta..ale čerpadlo v nádrži je ok...cvaká a naftu podává...kde mám hledat problém? Vstřiky nebo elektroinstalace na vstřikách? Prosím o jakoukoliv radu...

Uživatelský avatar
VWMysak
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 8701
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Liberecký Kraj

Re: nestartuje PD 85kw

Příspěvek od VWMysak »

A rozsvítí se Ti žhavení při otočení klíčku? Pokud ne, tak je vadné relé 109, vyměnit a zase pojede.
VW PERFORMANCE

MM DETAIL - Údržba automobilů REFERENCE

Uživatelský avatar
sarmesek
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 18
Registrován: 30.05.2011 18:00
Bydliště: Prostějov

Re: nestartuje PD 85kw

Příspěvek od sarmesek »

Tak nakonec jsem vyzkoušel všechny možnosti..změřil jsem i žhaviče a vše ok. potenciál že by to chytlo to má...s výfuku černý kouř ale jako by šel jen jeden válec..auto prostě nechytne. nevím si už rady..napíchnuté na VAG a prej 3 vstřikovače špatný což mi nějak nesedí že by odešly jen tak zničeho nic..přijedu a už nenastartuji..nesetkali jste se s podobným problémem?

Uživatelský avatar
duduh
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2407
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Krnov - Jëgerndorf

Re: nestartuje PD 85kw

Příspěvek od duduh »

:mrgreen: Jo,místo nafty byl benzín.Jedno čerpadlo máš v nádrži a druhé (podle ročníku) na bloku motoru PD/vývěva podtlak.Předseda se tě ptal:Jestli ti při startování svítí kontrolka žhavení?

Uživatelský avatar
unitrok
Profík
Profík
Příspěvky: 1172
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Vysočina

Re: nestartuje PD 85kw

Příspěvek od unitrok »

Ahoj, potřeboval bych poradit se startovacím problémem na Golfu IV 1.9 TDi 85 kW. Pokusím se to popsat.

Dne 9.12. jsem přijel jako obvykle ráno do práce. Do té doby vše v pořádku. Studené i teplé starty bez problémů i v mrazu. Odpoledne už jsem neodjel. Žhavení a kontrolky v pořádku, ale při otočení klíčkem jen cvakne. Původně jsem si myslel, že už to vzala za své baterka - staří 4 roky. Proto jsem se domluvil s nedalekým servisem a servisák přivezl startovací stanici a novou baterku. Při připojení stanice však auto zase jen cvaklo. Na můj nápad o napojení stanice po delší dobu mi bylo odpovězeno "To nastartuje i náklaďák". Dále následoval poklep startéru při startování. Nic. Bylo mi řečeno, že odešel startér.

Do týdne jsem sehnal na inzerci starší a dle slov prodejce plně funkční startér. Startér jsem přehodil + do plna nabil baterku. Nastartoval jsem na otočení a problém jsem považoval za vyřešený.

Za dva dny a po 4 startech se ráno situace opakovala - jen cvaknutí. Zkusil jsem proto poklepat startér a auto naskočilo. Odpoledne se problém podle očekávání opakoval. Teď už ale nešel ani s poklepem. Asi 15krát jsem to takto zkoušel a nic. Na 10 minut jsem se šel ohřát a poté to ještě bez poklepání zkusil. Natočil.

Ráno už nepomohlo nic a 30 minutách pokusů jsem to vzdal a jel druhým autem.

O víkendu jsem na základě rad zkontroloval a očistil kostru startéru na převodovce, svorky autobaterie, silný kabel k cívce a kostry pod baterií. Dobil do plna baterku a auto dvakrát za sebou bezproblému nastartovalo. Začal jsem tušit problém v baterii. Dovezl jsem ji na zátěžový test při kterém ukazovala: 12,82 V, startovací proud 539 A - baterie vyměnit! A při dalším: 12,74 V, startovací proud 532 A - baterie v pořádku. Koupil jsem novou EXIDE Premium 77 Ah, 760 A a vše již v pořádku.

Autem jsem jezdil cca týden bez problémů až jednou odpoledne zase jenom ono cvak. Ani po 30 minutách poklepů a jiných pokusů jsem auto nenatočil a zavolal kamaráda, aby mě odvezl. Jenom tak z nouze jsme zkusili připojit kabely z jeho 1.6 HDi 66 kW a šlo na první.

Poradí někdo? Už vážně netuším :(
Golf II Forever! Obrázek

Uživatelský avatar
dasek82
Řidič
Řidič
Příspěvky: 110
Registrován: 19.07.2009 20:41
Bydliště: Pardubice,Hradec Kralove

Re: nestartuje PD 85kw

Příspěvek od dasek82 »

automat - ze spinacky do rele pak do starteru
manual- ze spinacky do starteru

promer to idealne nejakou h4-7 ,od spinacky - kontakt 50 - ro/sw - 2,5mm
do starteru - ten slabsi kabel - taky 2,5mm
pri startu to musi svitit
to je ovladaci cast

dalsi je ta silova -ten silny
a taky kostra motor-kastle kastle-baterie

pokud to tak ctu tak by to i mohlo bejt v ty spinacce -budto v elektrice nebo v zobacku co prenasi vlozka do spinacky
pokud ti to dela pokazde je to idealni stav na promereni a odhaleni zavady
vw bora variant highline - AUY+Tiptronik

Uživatelský avatar
Goauld
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 4727
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Prostějov

Re: nestartuje PD 85kw

Příspěvek od Goauld »

Zbytečny měření, rovnou vyměnit spínačku, je to na 90% v ní. Mechanická část spínačky to být nemůže, to by nic necvakalo. Když se ulomí ten ovládací otočnej zobáček tak se to akorát volně protáčí a elektrickou částí to vůbec nepohne.
Měnit baterku bylo zbytečny a startér měl jít maximálně na repas a ne kupovat starší, kterej může být klidně v horším stavu než původní.
GOLF IV 1.9TDI ; Jeep Grand Cherokee WK2 5.7 HEMI

Uživatelský avatar
yessmen
Profík
Profík
Příspěvky: 1192
Registrován: 28.08.2011 22:43
Bydliště: Jablonec n/N

Re: nestartuje PD 85kw

Příspěvek od yessmen »

Zkontrolovat ukostření.
MY14 MK7 R
DeepBlue MK5 08.:R32 *SOLD*

Uživatelský avatar
unitrok
Profík
Profík
Příspěvky: 1172
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Vysočina

Re: nestartuje PD 85kw

Příspěvek od unitrok »

Tu spínačku už mi taky někdo radil, ale myslel jsem, že když startér cvaká, může se vyloučit. O jaký díl se přesně jedná? Výměna je složitá? Kostry jsem kontroloval - teda pokud jsou toto všechny: kostra startéru mezi převodovkou a motorem, kostry pod baterií. Jsou ještě nějaké?
Golf II Forever! Obrázek

Uživatelský avatar
Goauld
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 4727
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Prostějov

Re: nestartuje PD 85kw

Příspěvek od Goauld »

Pro startér je důležitá kostra co vede od motoru přes kastlu k baterii. To cvakaní stártéru by ovšem značilo, že elektromagnet na něm funguje a šťáva od spínačky tam tudíž de. Možná bude i ten druhej startér cos tam dal k ničemu. Kupovat starej se moc nevyplatí, ať prodejce říká co chce a že fungoval perfektně, dokud ho nerozděláš a nevidíš v jakym stavu je a jestli má ještě uhlíky, tak nic nepoznáš.
GOLF IV 1.9TDI ; Jeep Grand Cherokee WK2 5.7 HEMI

Uživatelský avatar
unitrok
Profík
Profík
Příspěvky: 1172
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Vysočina

Re: nestartuje PD 85kw

Příspěvek od unitrok »

Tak mám nějaké nové poznatky z měření:

Baterie 12,50 V

Tenký kabel od spínačky do cívky: 11,80 V - pět pokusů se stejnou hodnotou

Dobíjení na volnoběh bez zátěže: 14,60 V - jen led denní svícení
Dobíjení na volnoběh se zátěží: 14,55 V - potkávací světla, přední a zadní mlhovky
Dobíjení ve zvýšených otáčkách se zátěží: 14,45 - 14,40 V

Po týdnu stání v mrazu nastartováno dvakrát za sebou na otočení. Už jsem z toho jelen :baseball:
Golf II Forever! Obrázek

Uživatelský avatar
duduh
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2407
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Krnov - Jëgerndorf

Re: nestartuje PD 85kw

Příspěvek od duduh »

Startér si odzkoušíš i sám doma na stole.Strýc Google má hodně návodů.Baterka,dva tlusté dráty (+,-) a jeden na cívku.
Zkontroluj ještě kontakty+šrouby na odlehčovací svorce X.Její umístění s foto jsem tu někde dával (levé koleno řidiče,demont plastů....).U Fábie tuto popsanou závadu dělá třeba 4vývod teplotní čidlo!!!Ale to točí startér.Proto Ti doporučuji kontrolu na VAGu.Tam si změříš třeba i to napětí přímo na ŘJ nebo se ukáže něco v závadách.Svítí kontrolka žhavení?

Odpovědět

Zpět na „Motory - diesel“