TDI - Výměna turba - co všechno udělat s tím?
Moderátoři: VWMysak, vtuni, HANZ500, MartinZ22
-
- Nový člen
- Příspěvky: 5
- Registrován: 29.10.2015 17:00
TDI - Výměna turba - co všechno udělat s tím?
Zdravím, mám Golfa IV 1.9 TDI 74kw r.v. 2001 (typ ATD) a při 180 tkm odešlo turbo. Výměně turba se nevyhnu, ale co s EGR ventilem? Je lepší jej také vyměnit nebo jej stačí pouze vyčistit? Jaké by vyčistění mělo dopady na jízdu a chod auta?
Díky za radu.
Díky za radu.
- M@rty
- Profík
- Příspěvky: 1058
- Registrován: 29.12.2008 14:32
- Bydliště: Olomouc City
- Kontaktovat uživatele:
-
- Závodník
- Příspěvky: 535
- Registrován: 28.01.2013 17:57
- Bydliště: Olmützer Vorstadt
Re: Výměna turba
....EGR ventil neměň,pokud ho chceš zachovat,tak ho vyčisti,pokud ne tak tak ho zruš ale vyčištění sání motoru jen prospěje...
Lži,kraď ,podváděj a poslouchej heavy metal
Žij rychle,zemři mladej a nech po sobě tlustou mrtvolu
Chceš-li závodníkem býti, musíš čip od TDIFuna míti.
Jurský Park Motorsport feat. T.M.A.
Žij rychle,zemři mladej a nech po sobě tlustou mrtvolu
Chceš-li závodníkem býti, musíš čip od TDIFuna míti.
Jurský Park Motorsport feat. T.M.A.
-
- Nový člen
- Příspěvky: 5
- Registrován: 29.10.2015 17:00
Re: Výměna turba
Přiznám se, že se v tom moc nevyznám. Mechanik mi sdělil, že se musí vyměnit turbo, hadice mazání (to když odmontuje už nepasuje zpět) a také zpětné vedení (klapku). Zpětné vedení, nebo-li klapku, jsem si pochopil jako zmíněný ERG ventil, pokud se nepletu....
Jestli je to tak jak říkáte, potom jenom nechám vyměnit turbo a hadici mazání, zpětné vedení nechám vyčistit...
Můžu takhle postupovat, když tu závadu turba způsobila netěsnost sacího traktu, který je plný motorového oleje?
Jestli je to tak jak říkáte, potom jenom nechám vyměnit turbo a hadici mazání, zpětné vedení nechám vyčistit...
Můžu takhle postupovat, když tu závadu turba způsobila netěsnost sacího traktu, který je plný motorového oleje?
- M@rty
- Profík
- Příspěvky: 1058
- Registrován: 29.12.2008 14:32
- Bydliště: Olomouc City
- Kontaktovat uživatele:
-
- Nový člen
- Příspěvky: 5
- Registrován: 29.10.2015 17:00
Re: Výměna turba
Je KO. Tou netěsností sání šel olej do turba, což vyvolalo velký bílý kouř a otáčky motoru k 6 tisícům. Auto šlo do nouzového režimu a zastavilo se. Pokud se jede opatrně, pod 2 tisíce otáček, auto jede normálně.
- M@rty
- Profík
- Příspěvky: 1058
- Registrován: 29.12.2008 14:32
- Bydliště: Olomouc City
- Kontaktovat uživatele:
-
- Závodník
- Příspěvky: 535
- Registrován: 28.01.2013 17:57
- Bydliště: Olmützer Vorstadt
Re: Výměna turba
...motor si cucnul olej nahromaděný v IC - celý sací trakt vyčistit,olej z IC vylít...Hagi87 píše: velký bílý kouř a otáčky motoru k 6 tisícům.
...přívodní trubka se měnit nemusí pokud je v pořádku a pokud je v pořádku šroubení,samozřejmě trubka musí být průchozí [profouknout a prolít odmašťovačem...] , stejně tak odtoková hadice [neměl by být porušený oplet a šroubení a příruba musí být taky OK..že by něco po demontáži nepasovalo,to se nestává...pokud to tam někdo vyloženě nějak nenaprasí třeba přes závit nebo tak...Hagi87 píše: se musí vyměnit turbo, hadice mazání (to když odmontuje už nepasuje zpět)
...po montáži turba se doporučuje vyhledat někoho,kdo zkontroluje nastavení turba aby nedošlo k rozčarování z toho,že se turbo nenafukuje v nízkých otáčkách a že auto pocitově jede méně...
Lži,kraď ,podváděj a poslouchej heavy metal
Žij rychle,zemři mladej a nech po sobě tlustou mrtvolu
Chceš-li závodníkem býti, musíš čip od TDIFuna míti.
Jurský Park Motorsport feat. T.M.A.
Žij rychle,zemři mladej a nech po sobě tlustou mrtvolu
Chceš-li závodníkem býti, musíš čip od TDIFuna míti.
Jurský Park Motorsport feat. T.M.A.
- Goauld
- VWexpert
- Příspěvky: 4727
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Prostějov
Re: Výměna turba
Taky by to chtělo zkontrolovat zbytek motoru. Pokud motor nasál olej a šel do vysokých otáček, můžou být pozohybany ojnice a poničeny ojniční ložiska.
GOLF IV 1.9TDI ; Jeep Grand Cherokee WK2 5.7 HEMI
-
- Nový člen
- Příspěvky: 5
- Registrován: 29.10.2015 17:00
Re: Výměna turba
Turbo mám vyměněné, ale stalo se přesně to, na co upozorňoval VWexpert: turbo zabírá až v otáčkách kolem 2600.
Jsem domluvený na nastavení (ať už přes diagnostiku tak manuální) v servisu, chci se ale poradit jak si ho nechat nastavit. Jaké je podle vašich zkušeností optimální nastavení otáček turba (poměr výkon:spotřeba)?
Navíc se mi před pár dny stalo, že při jízdě turbo vůbec netáhlo...druhý den už ale fungovalo normálně jako doposud...může to být třeba špatná váha vzduchu? nebo něco jiného?...
Díky za radu.
Jsem domluvený na nastavení (ať už přes diagnostiku tak manuální) v servisu, chci se ale poradit jak si ho nechat nastavit. Jaké je podle vašich zkušeností optimální nastavení otáček turba (poměr výkon:spotřeba)?
Navíc se mi před pár dny stalo, že při jízdě turbo vůbec netáhlo...druhý den už ale fungovalo normálně jako doposud...může to být třeba špatná váha vzduchu? nebo něco jiného?...
Díky za radu.
-
- Nový člen
- Příspěvky: 2
- Registrován: 21.11.2015 18:33
Re: Výměna turba
To turbo musí byt nastaveny..... ze stolice kde se testuje nove poskladany turbo
-
- Nový člen
- Příspěvky: 5
- Registrován: 29.10.2015 17:00
Re: Výměna turba
Nové turbo je repasované a pocitově zabírá později než původní (originální)...
-
- Nový člen
- Příspěvky: 7
- Registrován: 13.04.2013 23:45
Re: Výměna turba
a zeptám se jak se nastaví,když jsem koupil nový střed turba a koncovky jsem jen vyměnil,jak ho potom mám nastavit? jsou tam nějaké tolerance?
VW Golf IV 1,9TDi 74kW r.v.2000
Fiat Marea Weekend 1,8 115 16V 83kW r.v.2000
Ford Escort V Cabrio 1,6 EFi 77kW r.v. 1991
Dodge Ram 1500 5,2 V8 r.v. 2000
Nissan Patrol K160 3,3TD 81Kw r.v. 1989
Fiat Marea Weekend 1,8 115 16V 83kW r.v.2000
Ford Escort V Cabrio 1,6 EFi 77kW r.v. 1991
Dodge Ram 1500 5,2 V8 r.v. 2000
Nissan Patrol K160 3,3TD 81Kw r.v. 1989
-
- Nový člen
- Příspěvky: 7
- Registrován: 13.04.2013 23:45
Re: Výměna turba
nikdo nic?
VW Golf IV 1,9TDi 74kW r.v.2000
Fiat Marea Weekend 1,8 115 16V 83kW r.v.2000
Ford Escort V Cabrio 1,6 EFi 77kW r.v. 1991
Dodge Ram 1500 5,2 V8 r.v. 2000
Nissan Patrol K160 3,3TD 81Kw r.v. 1989
Fiat Marea Weekend 1,8 115 16V 83kW r.v.2000
Ford Escort V Cabrio 1,6 EFi 77kW r.v. 1991
Dodge Ram 1500 5,2 V8 r.v. 2000
Nissan Patrol K160 3,3TD 81Kw r.v. 1989