TDI - Výměna turba - co všechno udělat s tím?

SDi, TDi, TDi PD

Moderátoři: VWMysak, vtuni, HANZ500, MartinZ22

Odpovědět
Hagi87
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 5
Registrován: 29.10.2015 17:00

TDI - Výměna turba - co všechno udělat s tím?

Příspěvek od Hagi87 »

Zdravím, mám Golfa IV 1.9 TDI 74kw r.v. 2001 (typ ATD) a při 180 tkm odešlo turbo. Výměně turba se nevyhnu, ale co s EGR ventilem? Je lepší jej také vyměnit nebo jej stačí pouze vyčistit? Jaké by vyčistění mělo dopady na jízdu a chod auta?

Díky za radu.

Uživatelský avatar
M@rty
Profík
Profík
Příspěvky: 1058
Registrován: 29.12.2008 14:32
Bydliště: Olomouc City
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od M@rty »

Egr bych zrušil, hlavně dej VŠECHNY podtlakovych hadičky nové a nejlíp vyčistí i saní.

Odesláno z mého GT-I9506 pomocí Tapatalk
Volkswagen Golf: je vyráběn od roku 1974 a oslavován jako ikona. Auto, po kterém byla pojmenována nejen třída vozidel, ale také celá generace automobilů - generace Golf.

provokater
Závodník
Závodník
Příspěvky: 535
Registrován: 28.01.2013 17:57
Bydliště: Olmützer Vorstadt

Re: Výměna turba

Příspěvek od provokater »

....EGR ventil neměň,pokud ho chceš zachovat,tak ho vyčisti,pokud ne tak tak ho zruš ale vyčištění sání motoru jen prospěje...
Lži,kraď ,podváděj a poslouchej heavy metal
Žij rychle,zemři mladej a nech po sobě tlustou mrtvolu
Chceš-li závodníkem býti, musíš čip od TDIFuna míti.
Jurský Park Motorsport feat. T.M.A.

Hagi87
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 5
Registrován: 29.10.2015 17:00

Re: Výměna turba

Příspěvek od Hagi87 »

Přiznám se, že se v tom moc nevyznám. Mechanik mi sdělil, že se musí vyměnit turbo, hadice mazání (to když odmontuje už nepasuje zpět) a také zpětné vedení (klapku). Zpětné vedení, nebo-li klapku, jsem si pochopil jako zmíněný ERG ventil, pokud se nepletu....

Jestli je to tak jak říkáte, potom jenom nechám vyměnit turbo a hadici mazání, zpětné vedení nechám vyčistit...

Můžu takhle postupovat, když tu závadu turba způsobila netěsnost sacího traktu, který je plný motorového oleje?

Uživatelský avatar
M@rty
Profík
Profík
Příspěvky: 1058
Registrován: 29.12.2008 14:32
Bydliště: Olomouc City
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od M@rty »

A to turbo je ko? auto padá do nouze?

Odesláno z mého GT-I9506 pomocí Tapatalk
Volkswagen Golf: je vyráběn od roku 1974 a oslavován jako ikona. Auto, po kterém byla pojmenována nejen třída vozidel, ale také celá generace automobilů - generace Golf.

Hagi87
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 5
Registrován: 29.10.2015 17:00

Re: Výměna turba

Příspěvek od Hagi87 »

Je KO. Tou netěsností sání šel olej do turba, což vyvolalo velký bílý kouř a otáčky motoru k 6 tisícům. Auto šlo do nouzového režimu a zastavilo se. Pokud se jede opatrně, pod 2 tisíce otáček, auto jede normálně.

Uživatelský avatar
M@rty
Profík
Profík
Příspěvky: 1058
Registrován: 29.12.2008 14:32
Bydliště: Olomouc City
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od M@rty »

Tak to saní bych doporučil vyčistí t plus nové těšení.jinak rozumím.

Odesláno z mého GT-I9506 pomocí Tapatalk
Volkswagen Golf: je vyráběn od roku 1974 a oslavován jako ikona. Auto, po kterém byla pojmenována nejen třída vozidel, ale také celá generace automobilů - generace Golf.

provokater
Závodník
Závodník
Příspěvky: 535
Registrován: 28.01.2013 17:57
Bydliště: Olmützer Vorstadt

Re: Výměna turba

Příspěvek od provokater »

Hagi87 píše: velký bílý kouř a otáčky motoru k 6 tisícům.
...motor si cucnul olej nahromaděný v IC - celý sací trakt vyčistit,olej z IC vylít...
Hagi87 píše: se musí vyměnit turbo, hadice mazání (to když odmontuje už nepasuje zpět)
...přívodní trubka se měnit nemusí pokud je v pořádku a pokud je v pořádku šroubení,samozřejmě trubka musí být průchozí [profouknout a prolít odmašťovačem...] , stejně tak odtoková hadice [neměl by být porušený oplet a šroubení a příruba musí být taky OK..že by něco po demontáži nepasovalo,to se nestává...pokud to tam někdo vyloženě nějak nenaprasí třeba přes závit nebo tak...

...po montáži turba se doporučuje vyhledat někoho,kdo zkontroluje nastavení turba aby nedošlo k rozčarování z toho,že se turbo nenafukuje v nízkých otáčkách a že auto pocitově jede méně...
Lži,kraď ,podváděj a poslouchej heavy metal
Žij rychle,zemři mladej a nech po sobě tlustou mrtvolu
Chceš-li závodníkem býti, musíš čip od TDIFuna míti.
Jurský Park Motorsport feat. T.M.A.

Uživatelský avatar
Goauld
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 4727
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Prostějov

Re: Výměna turba

Příspěvek od Goauld »

Taky by to chtělo zkontrolovat zbytek motoru. Pokud motor nasál olej a šel do vysokých otáček, můžou být pozohybany ojnice a poničeny ojniční ložiska.
GOLF IV 1.9TDI ; Jeep Grand Cherokee WK2 5.7 HEMI

Hagi87
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 5
Registrován: 29.10.2015 17:00

Re: Výměna turba

Příspěvek od Hagi87 »

Turbo mám vyměněné, ale stalo se přesně to, na co upozorňoval VWexpert: turbo zabírá až v otáčkách kolem 2600.

Jsem domluvený na nastavení (ať už přes diagnostiku tak manuální) v servisu, chci se ale poradit jak si ho nechat nastavit. Jaké je podle vašich zkušeností optimální nastavení otáček turba (poměr výkon:spotřeba)?

Navíc se mi před pár dny stalo, že při jízdě turbo vůbec netáhlo...druhý den už ale fungovalo normálně jako doposud...může to být třeba špatná váha vzduchu? nebo něco jiného?...

Díky za radu.

BH Brno
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 2
Registrován: 21.11.2015 18:33

Re: Výměna turba

Příspěvek od BH Brno »

To turbo musí byt nastaveny..... ze stolice kde se testuje nove poskladany turbo

Hagi87
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 5
Registrován: 29.10.2015 17:00

Re: Výměna turba

Příspěvek od Hagi87 »

Nové turbo je repasované a pocitově zabírá později než původní (originální)...

benrabit
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 7
Registrován: 13.04.2013 23:45

Re: Výměna turba

Příspěvek od benrabit »

a zeptám se jak se nastaví,když jsem koupil nový střed turba a koncovky jsem jen vyměnil,jak ho potom mám nastavit? jsou tam nějaké tolerance?
VW Golf IV 1,9TDi 74kW r.v.2000
Fiat Marea Weekend 1,8 115 16V 83kW r.v.2000
Ford Escort V Cabrio 1,6 EFi 77kW r.v. 1991
Dodge Ram 1500 5,2 V8 r.v. 2000
Nissan Patrol K160 3,3TD 81Kw r.v. 1989

benrabit
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 7
Registrován: 13.04.2013 23:45

Re: Výměna turba

Příspěvek od benrabit »

nikdo nic? :?
VW Golf IV 1,9TDi 74kW r.v.2000
Fiat Marea Weekend 1,8 115 16V 83kW r.v.2000
Ford Escort V Cabrio 1,6 EFi 77kW r.v. 1991
Dodge Ram 1500 5,2 V8 r.v. 2000
Nissan Patrol K160 3,3TD 81Kw r.v. 1989

Odpovědět

Zpět na „Motory - diesel“