Turbo

SDi, TDi, TDi PD

Moderátoři: VWMysak, vtuni, HANZ500, MartinZ22

Acmod
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 1
Registrován: 04.01.2016 08:02

Turbo

Příspěvek od Acmod »

Zdravím mám problem s turbem.
Mám vw golf IV 1.9tdi
1,2 turbo vpohode a když dam 3 tak na 2900 ot.se vypne a když furt stojím na plynu tak na 3000 se zapne zase to stejně 4,5,.Ale pak uz na 5 když vyradim a dám za 4 netahne.
Nevíte co stim může být? Ještě srm nikde nebyl aby mi zmerili kolik tlačí .
Díky

Uživatelský avatar
Goauld
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 4727
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Prostějov

Re: Turbo

Příspěvek od Goauld »

Jakej máš kód motrou ? Pokud je to turbo s naklápěcíma lopatkama, tak bude nejspíš potřeba ho vyndat a vyčistit.
GOLF IV 1.9TDI ; Jeep Grand Cherokee WK2 5.7 HEMI

Uživatelský avatar
p3tr3zzz
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 4
Registrován: 02.07.2014 23:19

Re: Turbo

Příspěvek od p3tr3zzz »

Já mám ten samý problém, ale mě to začíná už ve 2400 :(

váhu jsem zkoušel odpojit a bez výsledku, ještě zkusím rozhýbat regulaci na turbu a nebo měnič tlaku a uvidíme :baseball:
VW G4 TDi Valník :) 66kw - současnost :)
---------------------------------------------------------
VW Bora TDi Sedlo :D 85kw + chip - bývávalo :(

Vojta66
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 9
Registrován: 19.02.2016 06:47

Re: Turbo

Příspěvek od Vojta66 »

Ahoj,mam golfa 4 1,9 66kw rok 1998 a chtěl bych se zeptat jestli mam normalní turbo a nebo variabilní turbo.Mam u turba nějake táhlo ale slyšel jsem že variabilní turbo je ovladano elektronicky takže nvm k čemu to táhlo je.A ja si myslel že mam variabilní,poradtě děkuju

Uživatelský avatar
Dymák
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2797
Registrován: 02.07.2011 09:22
Bydliště: Praha

Re: Turbo

Příspěvek od Dymák »

maš starej typ s obtokovým ventilem a podtlakovou regulací... pokud turbo dosáhne max. aktuálního plnícího tlaku, ventil N75 podtlakem (přes to táhlo) otevře ventil v komoře turba a výfukový plyny ho přestanou roztáčet...
variabilní nemá ventil, ale naklápěcí lopatky... princip regulace je buď podtlakem, nebo přetlakem, nebo elektronicky podle druhu
Dlužníci: Recius = 4700,- czk
Objects in the mirror may be looser than they appear
B6 variant PD170
G4 variant PD270 still in progress

Bora variant PD115

Uživatelský avatar
Tom4s
Řidič
Řidič
Příspěvky: 133
Registrován: 15.03.2014 19:14
Bydliště: Kravaře u Opavy

Re: Turbo

Příspěvek od Tom4s »

Ahoj, psal jsem to i do Passat sekce, ale je to tam nějaké mrtvé :D .Koupil jsem po známosti Passata s vadným turbem. Předtím normálně jezdil do té doby než turbína odešla, tak jsem ji nechal vyměnit za repas. Když jsem si to přebral, tak auto prostě nejede. Je to přidušené (buď ty 74kw fakt nejedou nebo nevím..) ,,zrychluje'' plynule, necítím zásah turba. Když jedu tak se rozsvítí ABS,ESP a auto přestane jet úplně. Max 70 na rovince. Na VAGu to napsalo nejdřív nedosažený tlak regulace a potom překročený tlak regulace. Motor si jinak jen ševelí. Napadl mě N75, ale nevím.. Jinak turbo je po jízdě studené (jde na něm udržet ruka), ale repas by měl být kvalitní, je to od známého, který nám už dělal několik turb a vždy bez problému.. Díky za každou radu Tom.
VW Golf mk5 GTI

ex: VW Golf IV 1.6 sr
Seat Alhambra 1.9 TDI 96kW + chip
Škoda Superb 3.6 VR6 191kW DSG 4x4 upraveno na 219 kW

Uživatelský avatar
Dymák
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2797
Registrován: 02.07.2011 09:22
Bydliště: Praha

Re: Turbo

Příspěvek od Dymák »

To turbo musí bejt stejně horký, jak parohy výfuku - ty plyny jdou skrz turbo, to nejde jinak... Ještě mě napadá - blbě daný těsnění mezi parohama a turbem a zmenšilo to průchod plynů do turba
Dlužníci: Recius = 4700,- czk
Objects in the mirror may be looser than they appear
B6 variant PD170
G4 variant PD270 still in progress

Bora variant PD115

Uživatelský avatar
oneb1t
Profík
Profík
Příspěvky: 1041
Registrován: 23.09.2014 22:01
Kontaktovat uživatele:

Re: Turbo

Příspěvek od oneb1t »

ono kdyz mu to spadne do nouzaku tak se to moc neohreje :)
Golf VII 1.4 103kW 2013 - 9"MIB 2.5 discovery PRO, osram LEDriving, MK7.5 zadni LED dynamicky blinkr, lane/sign/beam assist, virtual cockpit, pla 3.0

Uživatelský avatar
Dymák
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2797
Registrován: 02.07.2011 09:22
Bydliště: Praha

Re: Turbo

Příspěvek od Dymák »

vejfuk i hlava se ohřeje i na volnoběh a turbo ne??? Kudy teda ty horký plyny jdou?
Dlužníci: Recius = 4700,- czk
Objects in the mirror may be looser than they appear
B6 variant PD170
G4 variant PD270 still in progress

Bora variant PD115

Uživatelský avatar
Tom4s
Řidič
Řidič
Příspěvky: 133
Registrován: 15.03.2014 19:14
Bydliště: Kravaře u Opavy

Re: Turbo

Příspěvek od Tom4s »

Blbě jsem to napsal.. Samozřejmě, že se turbína ohřála jak parohy, ale turbo by mělo být samo o sobě teplejší než zbytek, ne? Prostě mi to přijde jako by to jelo bez turba. Napadl mě ucpaný intercooler, nebo N75?? (v akčních členech nedělá vůbec nic)
VW Golf mk5 GTI

ex: VW Golf IV 1.6 sr
Seat Alhambra 1.9 TDI 96kW + chip
Škoda Superb 3.6 VR6 191kW DSG 4x4 upraveno na 219 kW

Uživatelský avatar
oneb1t
Profík
Profík
Příspěvky: 1041
Registrován: 23.09.2014 22:01
Kontaktovat uživatele:

Re: Turbo

Příspěvek od oneb1t »

Dymák píše:vejfuk i hlava se ohřeje i na volnoběh a turbo ne??? Kudy teda ty horký plyny jdou?
jako jo ohreje se to ale ne tolik jako v normalnim provozu protoze jednotka limituje mnozstvi paliva kvuli nedostatku vzduchu (smoke limiter)
min paliva = min tepla = min plynu = nizky otacky turba = turbo se tolik neohreje

jsou to typicky projevy spatny regulace (auto spadne do nouzaku) takze chce na VCDS/VAG-COMU zjistit jestli ti to reguluje jak ma

pokud je turbo po repasu tak muze bejt spatne nastavene cervik nebo problemy s ovladanim (n75 - ten jde ozkouset na diagnostice) banka atd.. (hledej tady na foru je to taky 50x)
Naposledy upravil(a) oneb1t dne 20.03.2016 13:41, celkem upraveno 1 x.
Golf VII 1.4 103kW 2013 - 9"MIB 2.5 discovery PRO, osram LEDriving, MK7.5 zadni LED dynamicky blinkr, lane/sign/beam assist, virtual cockpit, pla 3.0

Uživatelský avatar
Tom4s
Řidič
Řidič
Příspěvky: 133
Registrován: 15.03.2014 19:14
Bydliště: Kravaře u Opavy

Re: Turbo

Příspěvek od Tom4s »

Nevím jestli tam půjde něco vidět, snad jsem to udělal dobře :D http://uloz.to/x9HhSmNx/passat-turbo-csv" onclick="window.open(this.href);return false;
VW Golf mk5 GTI

ex: VW Golf IV 1.6 sr
Seat Alhambra 1.9 TDI 96kW + chip
Škoda Superb 3.6 VR6 191kW DSG 4x4 upraveno na 219 kW

Uživatelský avatar
oneb1t
Profík
Profík
Příspěvky: 1041
Registrován: 23.09.2014 22:01
Kontaktovat uživatele:

Re: Turbo

Příspěvek od oneb1t »

to je jak kdybys tam to turbo vubec nemel namontovany :D
nepredelali ti to na SDI? :D
Přílohy
lol.png
Golf VII 1.4 103kW 2013 - 9"MIB 2.5 discovery PRO, osram LEDriving, MK7.5 zadni LED dynamicky blinkr, lane/sign/beam assist, virtual cockpit, pla 3.0

Uživatelský avatar
Tom4s
Řidič
Řidič
Příspěvky: 133
Registrován: 15.03.2014 19:14
Bydliště: Kravaře u Opavy

Re: Turbo

Příspěvek od Tom4s »

Právě to je to co říkám :/ Jede to bez turba a pak se rozsvítí ABS a ESP a jede to ještě míň. Přitom turbo se před montáží zkoušeloa fungovalo..
VW Golf mk5 GTI

ex: VW Golf IV 1.6 sr
Seat Alhambra 1.9 TDI 96kW + chip
Škoda Superb 3.6 VR6 191kW DSG 4x4 upraveno na 219 kW

Rassat
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 27
Registrován: 19.03.2014 23:10

Re: Turbo

Příspěvek od Rassat »

Casto praska zejmena v ohybu ta spodni S-kova hadice sani, ktera jde z turba smerem k mezichladici vzduchu. Ale jinak muzes mit netesnost v sani -upadlou nebo prasklou hadici anebo netesny podtlakovy system :-) prvni to zkontroluj na netesnosti jak sani tak i podtlaky a pak idelej log 003 a 011

Tapatalk - Samsung

Odpovědět

Zpět na „Motory - diesel“