Zvýšená spotřeba l/h, vibrace a dunění při akceleraci

SDi, TDi, TDi PD

Moderátoři: VWMysak, vtuni, HANZ500, MartinZ22

Odpovědět
Uživatelský avatar
Shorty.
Řidič
Řidič
Příspěvky: 134
Registrován: 13.09.2008 16:34
Bydliště: Plzeňský kraj-Klatovy

Zvýšená spotřeba l/h, vibrace a dunění při akceleraci

Příspěvek od Shorty. »

Ahoj tak od čtvrtka pozoruji divné chování svého Golfa ARL, začnu představením podle palubního pc mi vždy auto ukazovalo při neutrálu a stání na místě 0,6-0,7 L/H, ale po čtvrtečním natankování ( tankuji výhradně Vervu+ aditiva) se začlo auto chovat divně pozoruji dle palubního PC spotřebu pořád 0,8 L/H i spotřeba se mi zdá nějak vyšší než jindy, ale včera se ktomu přidalo i takové divné zvukové chování auta. Motor mi příjde, že má jinej zvuk, ale hlavně pozoroval sem, kdysi od 1500ot./min auto lehce vibrovalo nyní to lehce vibruje ikdyž tam je 2000ot./min. Cítím to hlavně lehce ve volantu a pedálech. Včera sem udělal menší jízdu a poté napíchnul VAG. Budu rád za každou radu co stím nebo co ještě změřit atd.
Jediný co sem teď zjistil, že jakmile zapnu vyhřívání zadního okna je cítí takový lehčí škubnutí jako když se pustí klimakompreosr a spotřeba se zvíší na 0,9 a pak hned padne na 0,8. Další divná věc občas pozoruji. že přijedu vypnu světla a rádio a spotřeba padne na 0,7 a po nastartování jakmile se auto ještě neohřeje na provozní teplotu spotřeba v L/H je klidně 0,5-0,6, ale podle VAG to vždy nesedělo o 0,1 takže třeba na palubáku bylo 0,7 a podle VAGU tam bylo 0,6 je mi jasný, že palubák občas kecá :) ale co že najednou toto. Dnes udělám další jízdu :)
Přílohy
vag.jpg

Uživatelský avatar
oneb1t
Profík
Profík
Příspěvky: 1030
Registrován: 23.09.2014 22:01
Kontaktovat uživatele:

Re: Zvýšená spotřeba l/h, vibrace a dunění při akceleraci

Příspěvek od oneb1t »

skubnuti pri zapnuti vyhrevu okna je spojeny s vyssi zatezi od alternatoru
vyssi spotreba pri ohrivani motoru je normalni rekl bych ze 0.6l po ohrati je v norme (zalezi i na teplote podle ktery ridici jednotka davkuje palivo)

co se tyka vibraci tak uchyceni motoru, dvojhmota, spojka ale takhle na dalku tezko rict chce to nechat u nekoho kdo tomu rozumi omrknout

to co mas na vag-comu mi prijde v norme
Golf VII 1.4 103kW 2013 - 9"MIB 2.5 discovery PRO, osram LEDriving, MK7.5 zadni LED dynamicky blinkr, lane/sign/beam assist, virtual cockpit, pla 3.0

Uživatelský avatar
Shorty.
Řidič
Řidič
Příspěvky: 134
Registrován: 13.09.2008 16:34
Bydliště: Plzeňský kraj-Klatovy

Re: Zvýšená spotřeba l/h, vibrace a dunění při akceleraci

Příspěvek od Shorty. »

právě, že 0,6 L/H mi palubní PC ukazuje za studena když není zahřátej motor, ale jamile se dostanu na provozní teplotu palubák ukazuje 0,8. Ale když to napíchnu tak tam je stále 0,6. Setrvák mě napadl, ale nepozoruji žádne jiné příznaky načatého setrváku.

Uživatelský avatar
KUBAMIKLAS
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 200
Registrován: 03.07.2013 13:51
Bydliště: Slavičín

Re: Zvýšená spotřeba l/h, vibrace a dunění při akceleraci

Příspěvek od KUBAMIKLAS »

Zdravíčko,dunění stále doprovází i mně :D svařil jsem výfuk a je to stále v přechodu kolem 1700-1800ot převážně na 4 a ještě víc na 5 ( jak v kopci tak na rovince ) takové impulzivní dunění,takové kmitavé přímo do palubky. Spojka měněná před 10ti tis ( možná načatá,protože s tím jezdil kámoš a ten to neumí,ale setrvák nechrastí ani nic ), vstřiky přetěsněné,nová váha,rozvody a další kolem tohohle věci,ale jediné co jsme zatím neměnil tak byl palivový filtr a pocitově se mi zdá že když natankuji plnou a jezdím dejme tomu kudlu,tak je auto téměř bez vibrací.Nějak v půli nádrže se vibrace znatelněji vrátí a ustanou zase nějak kolem přechodu na rezervu. Může dunění v kabině způsobovat onen palivový filtr který je třeba ucpaný nebo je to jenom pocit a vůbec to s tím nesouvisí ? Co všechno lze ještě zkontrolovat ? Koukal jsem na silentblok převodovky tak že jsem rařadil a rozhoupal auto dopředu/dozadu a motor se hýbal v uložením převodovky ( jak je baterka ) a cvakalo tam,ale pouze,když auto rozhoupu,jak chytnu celý motor tak s tím ani nehnu. Může být problém zde ? Děkuji
P.S. Jinak spotřeba je stejná jak má uživatel Shorty,taky se pohybuju od 0.6-0.9 na volnoběhu a je jedno zda je motor teplý nebo studený a
VW Golf 4 1.9 TDI PD 74 KW, 5. kvalt, Typ motoru AXR, 5. Dvéř. Hatchback

Uživatelský avatar
Shorty.
Řidič
Řidič
Příspěvky: 134
Registrován: 13.09.2008 16:34
Bydliště: Plzeňský kraj-Klatovy

Re: Zvýšená spotřeba l/h, vibrace a dunění při akceleraci

Příspěvek od Shorty. »

KUBAMIKLAS: moje spotřeba dle palubáku je stále stejná a dunění přesně jak ty. Plus sem si všiml, že motor mám na jedné straně lehce propadlý. Takže sem též koukal na uložení převdovky a taky asi je už vymačkaný stejný příznaky skoro jak ty :) takže já budu měnit to uložení a takovou tu kost co je pod motorem. Prý je možný, že to dělá právě ono. Kdyby si to už vyřešil nebo ještě řešil klidně nech SZ můžem si vyměnovat info o našem postupu :) tohler to dělá mě https://www.youtube.com/watch?v=CyRWuXT ... e=youtu.be" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
KUBAMIKLAS
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 200
Registrován: 03.07.2013 13:51
Bydliště: Slavičín

Re: Zvýšená spotřeba l/h, vibrace a dunění při akceleraci

Příspěvek od KUBAMIKLAS »

Ahoj Shorty, tak dle videa tak vyžužlaný silentblok nemám :D Ale už jsem doplnoval info na jiných tématech a dá se říct že jsem problém vyřešil, aspon tedy od začátku týdne se to tak tváří. Podezření padlo přesně na to co jsem psal, tedy spojka, vstřiky, výfuk a silentbloky. Jelikož ani po výměně tohoto všeho problémy neustaly, tak jsem se na to vyprdl a nechal to tak s tím že si zvyknu :D Minulý týden jsem se zbláznil a v pondělí si kupoval nové 17tky kola ( na autě byly 15tky LongBeach originál VW ) a po té co jsem nahodil ty 17tky, tak jsem to byl projet a HLE ono to auto normálně jelo bez vibrací nebo dunění. Podotýkám že jsem jenom dal větší kola, netuším kde je problém a ani se to nejspíš už nedozvím, ale problém ustal. Zkoušel jsem to na prasáka vytlačit až z volnoběhu zda se vibrace nebo dunění ozve a o motoru jsem ani nevěděl. Jak 17tky tak 15tky byly vyvažovány na stejné vyvažovačce u stejného chlapa ( známý ) takže vím co a jak za hodnoty tam byly takže mé podezření že 15tky byly koplé mi nešlo do hlavy, protože se točili krásně,nežužlaly. Problém vyřešen, ale bohužel nevím JAK, pouze jsem dal větší kola. Spotřeba na 17tkách zůstala podobná co na 15tkách , takže tímto moje bádání skončilo :) Uvidím jak dopadnu když vyjedu nádrž, pokud se teda nezlepšila kvalita paliva, která by zamezila vibracím :D Snad ti můj vyřešený problém pomůže :)
VW Golf 4 1.9 TDI PD 74 KW, 5. kvalt, Typ motoru AXR, 5. Dvéř. Hatchback

Uživatelský avatar
Shorty.
Řidič
Řidič
Příspěvky: 134
Registrován: 13.09.2008 16:34
Bydliště: Plzeňský kraj-Klatovy

Re: Zvýšená spotřeba l/h, vibrace a dunění při akceleraci

Příspěvek od Shorty. »

KUBAMIKLAS: čau zajímavý, že by to bylo kolama, ale závidím ti, že máš klid. Já teď měnil spodní silentblok motoru a levej a dunění se zlepšilo a je i lepší odezva za plynem, ale začlo mi to dělat to, že auto se při startu celý zatřese takže přemýšlém, že ještě nechám vyměnit ten pravej :D

Uživatelský avatar
RoboT
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 46
Registrován: 23.02.2008 20:34
Bydliště: Košice

Re: Zvýšená spotřeba l/h, vibrace a dunění při akceleraci

Příspěvek od RoboT »

Vibrácie a dunenie pri rozjezdu veľmi často spôsobuje vyjazdený vnútorný homokinet. kľb na dlhšej poloosi. Mne po výmene kĺbu všetko stíchlo.
VW Golf IV Variant, 1.9 TDI PD + Passat 3C

Uživatelský avatar
KUBAMIKLAS
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 200
Registrován: 03.07.2013 13:51
Bydliště: Slavičín

Re: Zvýšená spotřeba l/h, vibrace a dunění při akceleraci

Příspěvek od KUBAMIKLAS »

Shorty...Tak hurá do toho :D předpokládám že u tebe teda výměna kol nepomohla, ale jsem rád že si se aspon něčeho chytil co to trochu utlumilo
RoboT...Ano máš pravdu a zrovna levný vnitřní mám chycený ( výměna všech,akorát právě ten levý mám zn. Topran a vydržel rok čemuž se divím že se držel tak dlouho ) ale tímhle to bohužel není. Auto trápí vibrace už od té doby co jsem ho koupil, tedy 4 roky a za ty 4 roky jsem měnil všechno co by s tím mohlo souviset nebo mi bylo doporučeno. Tedy u PD přetěšnení vstřiků, dvouhmota, všechny 4 klouby, kvalitnější oleje, aditiva do nafty které používam do ted a dál jsem se na to vyprdl protože silentbloky nejevily známky opotřebení ( nežužlaly a nevytekly, zkrátka držely pevně ) a vibrace zmizely opravdu pouze výměnou kol. Zkoušel jsem různě laborovat, měnit staré díly za nové a stále výsledek stejný, tedy bez vibrací. Spotřebu mám v těhle vedrech při plné klimě i 1.0l/h na volnoběhu a údajně to není problém, auto krásně jede a ani za 12tis km co dělám olej si to auto nic nevezme i když EGR občas grcá jak 14tka někde na akci.
VW Golf 4 1.9 TDI PD 74 KW, 5. kvalt, Typ motoru AXR, 5. Dvéř. Hatchback

Odpovědět

Zpět na „Motory - diesel“