tdi 1.9 ALH 66kw ( jaké hybridní turbo zvolit? )

SDi, TDi, TDi PD

Moderátoři: VWMysak, vtuni, HANZ500, MartinZ22

Uživatelský avatar
oneb1t
Profík
Profík
Příspěvky: 1041
Registrován: 23.09.2014 22:01
Kontaktovat uživatele:

Re: tdi 1.9 ALH 66kw ( jaké hybridní turbo zvolit? )

Příspěvek od oneb1t »

hindour píše:abys v prosinci bez problému prošel tak bych to viděl, že si připrav novej katalyzátor :D, protože starej už ti fungovat nebude a v prosinci už mají na technický všichni nový měřáky a online to bude zaznamenaný na ministerstvo a zbytek bude závisej na těsnosti motoru :-)
co se myslelo novejma merakama? predpokladam ze meraky maj furt stejny ale navic budou kontrolovat zavady a readiness kod v ECU
Golf VII 1.4 103kW 2013 - 9"MIB 2.5 discovery PRO, osram LEDriving, MK7.5 zadni LED dynamicky blinkr, lane/sign/beam assist, virtual cockpit, pla 3.0

Uživatelský avatar
Goauld
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 4727
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Prostějov

Re: tdi 1.9 ALH 66kw ( jaké hybridní turbo zvolit? )

Příspěvek od Goauld »

Novejma měřákama se myslí celá nová mašina včetně čidel zplodin, která je napojená na diagnostiku auta a zároveň online na centrálu ministerstva, kde sedí lidi a kontrolujou naměřeny hodnoty, ktery se mimo jiné ukládají do databáze k pozdějšímu nahlídnutí, případně přezkoumání. Stejně tak funguje STK, kde probíhá online kontrola podle zaslaných fotek a údajů v TP, takže než technik auto dodělá, může dostat od ministerstva během pár minut pokyn k ukončení prohlídky vzhledem k nezpůsobilosti vozidla. Není to žádná sranda, protože se tak dá auto rovnou nechat poslat na vrakoviště, už ti technik nemůže ani ze známosti říct, hele máš to na měsíc, jak to vyřešíš tak se vrať. Pokud dostaneš závadu "C" tak je to konec provozu auta, ale s takovou závadou tam přijede jenom blázen.
Mimochodem takovej měřák jak ty říkáš stojí něco kolem 600 tisíc, prostě dobrej kšeft pro ministerskyho kamaráda.
GOLF IV 1.9TDI ; Jeep Grand Cherokee WK2 5.7 HEMI

Uživatelský avatar
oneb1t
Profík
Profík
Příspěvky: 1041
Registrován: 23.09.2014 22:01
Kontaktovat uživatele:

Re: tdi 1.9 ALH 66kw ( jaké hybridní turbo zvolit? )

Příspěvek od oneb1t »

no me slo spis o to jestli "novej merak" umi merit i jiny parametry splodin nez jen pocet pevnejch castic
Golf VII 1.4 103kW 2013 - 9"MIB 2.5 discovery PRO, osram LEDriving, MK7.5 zadni LED dynamicky blinkr, lane/sign/beam assist, virtual cockpit, pla 3.0

hindour
Řidič
Řidič
Příspěvky: 95
Registrován: 06.08.2010 11:04

Re: tdi 1.9 ALH 66kw ( jaké hybridní turbo zvolit? )

Příspěvek od hindour »

jirkaTDI: já vím, jseš jediný kdo ví jak vypadá a funguje opacimetr a všichni okolo jsou blbci. dobrá, máš pravdu.
Na tzv. Italské údržbě není nic špatného, souhlasím.

Celá sranda je v tom, že před tímto novým nimisterským kolotočem ti mohl technik auto změřit a když nesplňovalo, tak nacvakal do počítače jiný hodnoty a nebál jses nikdy že neprojdeš nebo tě auto neměřil vůbec. Nikdy se limity nehlídali do puntíku. Teďko to hlídaný bude a přísně. Upozornil jsem na to a bude to průser na nějakou dobu. Na konec přijdou na způsob jak ochcat i chytrý ministerský mašinky, ale zatim ho nikdo nezná a chvíli znám nebude, proto řikám je lepší jet na stk teďko do 072016 a uvidíme co bude.

Goald to tady pěkně popsal jak to bude přesně vypadat.

Uživatelský avatar
Dymák
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2797
Registrován: 02.07.2011 09:22
Bydliště: Praha

Re: tdi 1.9 ALH 66kw ( jaké hybridní turbo zvolit? )

Příspěvek od Dymák »

jirkaTDI píše: Dýmák - DPF že je vylepšenej kat? :lol: na to nemám sílu nic psát, ale pobavil si mě :good:
Buď tak hodnej, a vysvětli mi, na co je a jak funguje KAT (odlučovač) u dieselu Euro3... Snad na to najdeš sílu
Dlužníci: Recius = 4700,- czk
Objects in the mirror may be looser than they appear
B6 variant PD170
G4 variant PD270 still in progress

Bora variant PD115

hindour
Řidič
Řidič
Příspěvky: 95
Registrován: 06.08.2010 11:04

Re: tdi 1.9 ALH 66kw ( jaké hybridní turbo zvolit? )

Příspěvek od hindour »

:lol:
Naposledy upravil(a) hindour dne 04.05.2016 13:45, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Dymák
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2797
Registrován: 02.07.2011 09:22
Bydliště: Praha

Re: tdi 1.9 ALH 66kw ( jaké hybridní turbo zvolit? )

Příspěvek od Dymák »

Jinak pochopitelně taky řeším STK a nakonec to vypadá, že mi nezbyde, než tam vrátit sw, turbo a vstřiky a ten zbytek vizuálně zamaskovat... A to ještě budu muset vyrobit novej downpipe zpět na malý turbo... Den práce v hajzlu a výsledek nejistej... Prostě v tom Bruselu to mělo křapnout úplně jinde a né v metru!
Dlužníci: Recius = 4700,- czk
Objects in the mirror may be looser than they appear
B6 variant PD170
G4 variant PD270 still in progress

Bora variant PD115

Uživatelský avatar
oneb1t
Profík
Profík
Příspěvky: 1041
Registrován: 23.09.2014 22:01
Kontaktovat uživatele:

Re: tdi 1.9 ALH 66kw ( jaké hybridní turbo zvolit? )

Příspěvek od oneb1t »

no a nebo zvolit jiny diody a vymenit vahu vzduchu :D :D pak si sama ECU omezi mnozstvi paliva a nikdy to tak moc hulit nebude (samozrejme vhodny jen pro lidi s neupravenym softem kde neni MAF odstavenej mapou)
Golf VII 1.4 103kW 2013 - 9"MIB 2.5 discovery PRO, osram LEDriving, MK7.5 zadni LED dynamicky blinkr, lane/sign/beam assist, virtual cockpit, pla 3.0

Uživatelský avatar
jirkaTDI
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2072
Registrován: 29.08.2009 00:54
Bydliště: JihlaVWa
Kontaktovat uživatele:

Re: tdi 1.9 ALH 66kw ( jaké hybridní turbo zvolit? )

Příspěvek od jirkaTDI »

hindour píše:jirkaTDI: já vím, jseš jediný kdo ví jak vypadá a funguje opacimetr a všichni okolo jsou blbci. dobrá, máš pravdu.
Na tzv. Italské údržbě není nic špatného, souhlasím.

Celá sranda je v tom, že před tímto novým nimisterským kolotočem ti mohl technik auto změřit a když nesplňovalo, tak nacvakal do počítače jiný hodnoty a nebál jses nikdy že neprojdeš nebo tě auto neměřil vůbec. Nikdy se limity nehlídali do puntíku. Teďko to hlídaný bude a přísně. Upozornil jsem na to a bude to průser na nějakou dobu. Na konec přijdou na způsob jak ochcat i chytrý ministerský mašinky, ale zatim ho nikdo nezná a chvíli znám nebude, proto řikám je lepší jet na stk teďko do 072016 a uvidíme co bude.
Rozhodně netvrdím, že jsem jediný, nebo že je někdo blbec :wink: každý ví něco jiného, jen nechci, aby se zde šířily bludy.
Jinak ano, máš pravdu, stk a emise budou horší, ale jsme v česku, takže to vždycky nějak půjde, je to otázka času. Teď jde spíš o to, že technici mají strach pouštět auta, který nejsou 100% ok, aby neměli problémy. Rozhodně ale není třeba "stahovat kalhoty, když brod je ještě daleko". Rozumné úpravy většinou projdou, případně budeme dávat auta do série před STK :mrgreen: problém budou mít bastly, prasečiny a vraky, ale paradoxně i novější auta, který podporujou readiness, tzn. diesely s rokem výroby cca 2004+
Měření emisí u Euro 3 a starších se moc lišit nebude, maximálně načte paměť závad :)
Dymák píše:Tak ono DPF je jen vylepšenej KAT s řízeným vypalováním usazenin. V KATu se ty saze vypalujou pouze teplotou spalin, to znamená, že při řádný zátěži se saze pálej a né, že lítaj ven...
Je to asi tak. Diesely mají neřízený oxidační katalyzátor. Ten se skládá zpravidla z průchozího keramického nosiče, plného drobných kanálků, na kterém je nanesené malé množství vzácných kovů (platina, palladium, rhodium), které fungují jako katalyzátor oxidační reakce, díky které jsou nespálené uhlovodíky přeměňovány na vodu a oxid uhelnatý na oxid uhličitý.

Zatím co filtr pevných částic je vyrobený buď z porézní keramiky nebo spékaných kovů. Na rozdíl od KATu tam nejsou průchozí kanálky, ale výfukové plyny prochází skrz póry, ve kterých se zachytávají pevné částice (některé filtry můžou být vybaveny obtokovou klapkou, pro případ ucpání). Před i za filtrem jsou čidla, která hlídají protitlak filtru a podle toho jednotka může vyvolat řízenou regeneraci/vypálení. Po regeneraci ale vždycky ve filtru zůstane malé množství nespalitelnýho popílku, které jednoho krásnýho dne filtr ucpou a pak je potřeba jej vyčistit/vypálit mimo auto, nebo ho spíš vyměnit za nový.
Dymák píše:Jinak pochopitelně taky řeším STK a nakonec to vypadá, že mi nezbyde, než tam vrátit sw, turbo a vstřiky a ten zbytek vizuálně zamaskovat... A to ještě budu muset vyrobit novej downpipe zpět na malý turbo... Den práce v hajzlu a výsledek nejistej... Prostě v tom Bruselu to mělo křapnout úplně jinde a né v metru!
Zkusil bych si sehnat vstřikovače z nějakýho slabýho PD, třeba 74kw, na emise přehodit a to by nemuselo hulit ani s hodně nakrmeným softwarem. Případně se domluvit s úpravcem, ať ti tam nahraje na emise nějakej eko soft a po emisích zpět tvojí úpravu :wink: Turbo bych tam nechal, u toho je šance, že si ničeho nevšimnou, pokud ti teda netrčí ven z kapoty :mrgreen: s tím Bruselem máš pravdu :good: :laugh:
Golf mk1 mTDI
Golf mk3 GTI 20 jahre
Ibiza Cupra 20VT
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5

Uživatelský avatar
Dymák
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2797
Registrován: 02.07.2011 09:22
Bydliště: Praha

Re: tdi 1.9 ALH 66kw ( jaké hybridní turbo zvolit? )

Příspěvek od Dymák »

jirkaTDI: pěkná slohovka :good:
nicméně mi nevymluvíš, že Kat pojme i ty saze (pevný částice)... prostě kouř s Katem a bez, není stejnej.

jinak díky za radu, můžu použít ještě AL 96kW vstřiky s origo tryskama, ale při mým ALLES AUS nevím, jestli to bude stačt? Poohlížím se ještě po nějakým katu na ještěrky, který dávaj do dieselů pro uzavřený prostory, ale to jsou nádoby, že nevím, jestli se vleze...
Dlužníci: Recius = 4700,- czk
Objects in the mirror may be looser than they appear
B6 variant PD170
G4 variant PD270 still in progress

Bora variant PD115

Uživatelský avatar
Goauld
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 4727
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Prostějov

Re: tdi 1.9 ALH 66kw ( jaké hybridní turbo zvolit? )

Příspěvek od Goauld »

Nechtěl sem se motat do diskuze s katem, ale on opravdu saze jako takovy nezachycuje, to ale samozřejmě neznamená, že tam nějaky nezůstávají, když jezdíš například v extrémně nízkých otáčkách. Stačí ale jet chvilku s vytočeným motorem a saze sou pryč. Takže dá se říct, že máš pravdu, když někdo jezdí jak dědek a nikdy motor nevytáčí, tak pak na emisích vyletí brikety a on se nestačí divit.
Za normálních provozních podmínek, kdy jezdíš i po dálnici, nebo stačí torchu svižněji po okresce, tak v katu nezůstávají žádny extra nánosy sazí a není ani žádnej rozdíl, jestli tam kat je, nebo ne. Kouřivost ovlivňuje pouze to jak dobře se spálí nafta.
oneb1t píše:no me slo spis o to jestli "novej merak" umi merit i jiny parametry splodin nez jen pocet pevnejch castic
Samozřejmě, měří cely složení výfukových plynů, proto mají novy diesely horší podmínky než stary bečky, protože mají dosahovat až moc nízkých hodnot, kterých vlastně vůbec nedosahujou.
Dobrej článek kterej vysvětluje jak se emise za víc jak 20 let vůbec nezměnily, je např. tady http://www.autoforum.cz/zajimavosti/die ... et-nemeni/" onclick="window.open(this.href);return false;
GOLF IV 1.9TDI ; Jeep Grand Cherokee WK2 5.7 HEMI

Uživatelský avatar
motorpower
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3332
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha

Re: tdi 1.9 ALH 66kw ( jaké hybridní turbo zvolit? )

Příspěvek od motorpower »

A já musím opravit, opravdu se nejmenuje odlučovač nýbrž správně oxidační katalyzátor. To vzniklo slengově z důvodu rozlišení benzinového a naftového katu.
Dle WIKI:
Oxidační / redukční/ katalyzátor se používá pro vznětové motory, které sice pracují s vysokým přebytkem vzduchu, ale při jejich mechanismu spalování dochází mikroskopicky ke spalování velmi bohaté směsi, protože kapičky rozprášeného paliva mohou být příliš velké. Katalyzátor je určen na redukci škodlivin CHx a CO.
Při vysoké teplotě katalyzátoru dochází k dodatečnému spalování pevných částic ve výfukových plynech v přebytkovém kyslíku, který vždy obsahují. Spalováním se zmenšuje velikost částic, případně mikročástice shoří úplně .

Laboratorně změřeno , v součinosti s EGR až 97%. Takže asi neobstojí názor, kvůli kterému zde toto vzniklo.
Že nemá vliv. A potvrzuje i teorii dát autu před měřením sodu, nejen že se zbavíte usazenin, ale při dobrém načasování a zachování vysoké teploty katu projdete určitě. Zde je naopak úprava pozitivní, díky vyšším teplotám výfukových plynů.
Naposledy upravil(a) motorpower dne 05.05.2016 09:08, celkem upraveno 1 x.
Měření výkonu na válcové zkušebně MAHA LPS 3000 4x4

Úprava výkonu vašeho vozu. Zlepšení emisních limitů.


Obrázek

Motorpower - Chiptuning

Uživatelský avatar
motorpower
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3332
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha

Re: tdi 1.9 ALH 66kw ( jaké hybridní turbo zvolit? )

Příspěvek od motorpower »

A pro srovnání ještě materiál pro DPF. http://uloz.to/xSaQH4Qo/dpf-pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Ještě někde najdu City filtr.
Měření výkonu na válcové zkušebně MAHA LPS 3000 4x4

Úprava výkonu vašeho vozu. Zlepšení emisních limitů.


Obrázek

Motorpower - Chiptuning

Uživatelský avatar
oneb1t
Profík
Profík
Příspěvky: 1041
Registrován: 23.09.2014 22:01
Kontaktovat uživatele:

Re: tdi 1.9 ALH 66kw ( jaké hybridní turbo zvolit? )

Příspěvek od oneb1t »

Goauld píše: Samozřejmě, měří cely složení výfukových plynů, proto mají novy diesely horší podmínky než stary bečky, protože mají dosahovat až moc nízkých hodnot, kterých vlastně vůbec nedosahujou.
Dobrej článek kterej vysvětluje jak se emise za víc jak 20 let vůbec nezměnily, je např. tady http://www.autoforum.cz/zajimavosti/die ... et-nemeni/" onclick="window.open(this.href);return false;
no ja si tim prave nejsem tak jistej protoze doted se dalsi splodiny jako NOx prece vubec nemerily (merilo se to jen na homologacnim testu pro uvedeni vozidla do provozu)

takze od 1.7 se budou tyhle dalsi latky merit taky nebo zustava jen kourivost?
Golf VII 1.4 103kW 2013 - 9"MIB 2.5 discovery PRO, osram LEDriving, MK7.5 zadni LED dynamicky blinkr, lane/sign/beam assist, virtual cockpit, pla 3.0

Uživatelský avatar
Goauld
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 4727
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Prostějov

Re: tdi 1.9 ALH 66kw ( jaké hybridní turbo zvolit? )

Příspěvek od Goauld »

To nevím, zeptám se na to, ale měl sem právě za to, že by se měl měřit i NOx, proto ty strachy u nových aut, aby prošly.
GOLF IV 1.9TDI ; Jeep Grand Cherokee WK2 5.7 HEMI

Odpovědět

Zpět na „Motory - diesel“