tdi 1.9 ALH 66kw ( jaké hybridní turbo zvolit? )
Moderátoři: VWMysak, vtuni, HANZ500, MartinZ22
- motorpower
- VWexpert
- Příspěvky: 3332
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha
Re: tdi 1.9 ALH 66kw ( jaké hybridní turbo zvolit? )
Ojebe, kolik ti bylo v roce 97?? Něco okolo dudlíku. Kolik těch turbín jsi měl opravdu v ruce, nemyslím obrázek z webu.
A spletl jsem se, dle ETKY/ Garret jsem jen tak letmo našel 4 rozdíly. U VW. A 81kW bylo také ASV, AHF..každé jinak.
A nemyslím tím pochopitelně X díly ty jsou totožné.
A spletl jsem se, dle ETKY/ Garret jsem jen tak letmo našel 4 rozdíly. U VW. A 81kW bylo také ASV, AHF..každé jinak.
A nemyslím tím pochopitelně X díly ty jsou totožné.
Měření výkonu na válcové zkušebně MAHA LPS 3000 4x4
Úprava výkonu vašeho vozu. Zlepšení emisních limitů.
Motorpower - Chiptuning
Úprava výkonu vašeho vozu. Zlepšení emisních limitů.
Motorpower - Chiptuning
- oneb1t
- Profík
- Příspěvky: 1038
- Registrován: 23.09.2014 22:01
- Kontaktovat uživatele:
Re: tdi 1.9 ALH 66kw ( jaké hybridní turbo zvolit? )
je to tak jak to rikam tak se hned nerozbrec kdyz toho nekdo vi vic nez ty
Golf VII 1.4 103kW 2013 - 9"MIB 2.5 discovery PRO, osram LEDriving, MK7.5 zadni LED dynamicky blinkr, lane/sign/beam assist, virtual cockpit, pla 3.0
- stevocz
- Profík
- Příspěvky: 1033
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Košice
Re: tdi 1.9 ALH 66kw ( jaké hybridní turbo zvolit? )
mozno sa niektore verzie lisili aj turbom ale vo vyslednom vykone aky sa da dostat z tych turb bude asi skoro to iste. ja som mal VNT15 cize 9 lopatiek vo vnuty, novsie mohli mat napr 1749v cize cca to iste len 11 lopatiek vo vnutry. ale vykon aky z neho dostanes je skoro rovnaky len skor nabehne. cize ked chce mat lepsie tak musi aspon 1749va z 96kw.
GIV 1,9TDI ALH 3dv s DPF
- motorpower
- VWexpert
- Příspěvky: 3332
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha
Re: tdi 1.9 ALH 66kw ( jaké hybridní turbo zvolit? )
stevocz ... asi máš pravdu náběžné lopatky tam mají dle výkresu rozdíl, to ani nevím, ale některá turbodmychadla se lišila na průměrech ve výstupu. A pokud je menší působí jako restriktor, a to už z toho nedostaneš více ani kdyby jsi stál na hlavě. Viz omezení u závodních vozů. Prostě malou toho projde hodně akorát u holek.
Vzhledem k tomu, že už nejsou ve výrobě, tak pokud neseženeš skladový kus, lze sehnat BorgWarnera/KKK na 74kW a jede dobře odspodu, nebo turbo z ASZ, či ARL. U ARL bez kouře již horší spodek, ale dle vstřiků 150až 170PS.
Vzhledem k tomu, že už nejsou ve výrobě, tak pokud neseženeš skladový kus, lze sehnat BorgWarnera/KKK na 74kW a jede dobře odspodu, nebo turbo z ASZ, či ARL. U ARL bez kouře již horší spodek, ale dle vstřiků 150až 170PS.
Měření výkonu na válcové zkušebně MAHA LPS 3000 4x4
Úprava výkonu vašeho vozu. Zlepšení emisních limitů.
Motorpower - Chiptuning
Úprava výkonu vašeho vozu. Zlepšení emisních limitů.
Motorpower - Chiptuning
- oneb1t
- Profík
- Příspěvky: 1038
- Registrován: 23.09.2014 22:01
- Kontaktovat uživatele:
Re: tdi 1.9 ALH 66kw ( jaké hybridní turbo zvolit? )
co se tyka prumeru tak:
36.60mm A/R=.65 on GT1749V and VNT15
37.26mm A/R=.61 on GT1749VA
38.23mm A/R=.61 on GT1749VB
38.65mm A/R=.62 on GT1749VC (Third generation vane)
40mm A/R=.74 on GTB1756VK (Third generation vane)
42mm A/R=.64 on GTB2056VL Volvo (Third generation vane)
43mm A/R=.59 on GTB2056VK Q7 (Third generation vane)
44.5mm A/R=.74 on GTB2260VK (Third generation vane)
kompresorova strana (compressor wheel):
44mm trim=55.6 (32.8mm inducer) A/R=.46 compressor old VNT15 AFN and early AHF/ALH
49mm trim=44.8 (32.8mm inducer) A/R=.46 compressor GT1749V and VNT15
49mm trim=48 (34mm inducer) A/R=.46 compressor GT1749VA
49mm trim=54 (36mm inducer) A/R=.46 compressor GT1749VB
48.9mm trim=55.1 (36.3mm inducer) A/R=.50 compressor GT1749VC (Third generation vane)
56mm trim=55 (41.5mm inducer) A/R=.45 compressor GTB1756VK (Third generation vane)
56mm trim=50 (39.6mm inducer) A/R=.45 compressor GTB2056VL Volvo (Third generation vane)
56mm trim=55 (41.5mm inducer) compressor GTB2056VK Q7 (Third generation vane)
60mm trim=55 (44.5mm inducer) A/R=.45 compressor GTB2260VK (Third generation vane)
sranda je ze 11 lopatkovy kolecko pro GT1749V se jako originalni nahradni dil neprodava viz. odkaz takze existuje vubec takova varianta? nebo kazdej pocita neco uplne jinyho a vsechny ty turba jsou s 9 lopatkama na vyfukovy strane?
http://www.turbomaster.info/eng/applica ... urbine.php" onclick="window.open(this.href);return false;
jestli nahodou nepocitaj lopatky na rozebranym turbu z kompresorovyho kolecka
vyfukova strana (turbine wheel):36.60mm A/R=.65 on GT1749V and VNT15
37.26mm A/R=.61 on GT1749VA
38.23mm A/R=.61 on GT1749VB
38.65mm A/R=.62 on GT1749VC (Third generation vane)
40mm A/R=.74 on GTB1756VK (Third generation vane)
42mm A/R=.64 on GTB2056VL Volvo (Third generation vane)
43mm A/R=.59 on GTB2056VK Q7 (Third generation vane)
44.5mm A/R=.74 on GTB2260VK (Third generation vane)
kompresorova strana (compressor wheel):
44mm trim=55.6 (32.8mm inducer) A/R=.46 compressor old VNT15 AFN and early AHF/ALH
49mm trim=44.8 (32.8mm inducer) A/R=.46 compressor GT1749V and VNT15
49mm trim=48 (34mm inducer) A/R=.46 compressor GT1749VA
49mm trim=54 (36mm inducer) A/R=.46 compressor GT1749VB
48.9mm trim=55.1 (36.3mm inducer) A/R=.50 compressor GT1749VC (Third generation vane)
56mm trim=55 (41.5mm inducer) A/R=.45 compressor GTB1756VK (Third generation vane)
56mm trim=50 (39.6mm inducer) A/R=.45 compressor GTB2056VL Volvo (Third generation vane)
56mm trim=55 (41.5mm inducer) compressor GTB2056VK Q7 (Third generation vane)
60mm trim=55 (44.5mm inducer) A/R=.45 compressor GTB2260VK (Third generation vane)
sranda je ze 11 lopatkovy kolecko pro GT1749V se jako originalni nahradni dil neprodava viz. odkaz takze existuje vubec takova varianta? nebo kazdej pocita neco uplne jinyho a vsechny ty turba jsou s 9 lopatkama na vyfukovy strane?
http://www.turbomaster.info/eng/applica ... urbine.php" onclick="window.open(this.href);return false;
jestli nahodou nepocitaj lopatky na rozebranym turbu z kompresorovyho kolecka
Golf VII 1.4 103kW 2013 - 9"MIB 2.5 discovery PRO, osram LEDriving, MK7.5 zadni LED dynamicky blinkr, lane/sign/beam assist, virtual cockpit, pla 3.0
- motorpower
- VWexpert
- Příspěvky: 3332
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha
Re: tdi 1.9 ALH 66kw ( jaké hybridní turbo zvolit? )
To jsi si dal práci/ale aspoň přínosnou/.....rozdíly prostě jsou. tečka
Naposledy upravil(a) motorpower dne 21.04.2016 17:00, celkem upraveno 1 x.
Měření výkonu na válcové zkušebně MAHA LPS 3000 4x4
Úprava výkonu vašeho vozu. Zlepšení emisních limitů.
Motorpower - Chiptuning
Úprava výkonu vašeho vozu. Zlepšení emisních limitů.
Motorpower - Chiptuning
- oneb1t
- Profík
- Příspěvky: 1038
- Registrován: 23.09.2014 22:01
- Kontaktovat uživatele:
Re: tdi 1.9 ALH 66kw ( jaké hybridní turbo zvolit? )
prave ze rozdily moc nejsou... spis je miliarda internetovejch hoaxu
lze rict ze vsechny 66kW / 81kW / 74kW / 85kW v golfu IV s vyjimkou (66kW AGR) maj z vyroby bud VNT15 nebo GT1749V
(coz je stejnej dil prejmenovanej)
vsechno jsou to stejny turba ale maj jinej system uchyceni hadice (proto se taky lehce lisi oznaceni VW dilu na turbu )
kde se vzal mytus o 11 lopatkove vrtulce netusim ale chvili jsem to ted guugloval a v zahranici nic takovyho neexistuje takze asi nekdo z cech neumi pocitat
BMW stejny turbo montovalo i pro 2.0 110kW(150hp) motory z cehoz lze pekne posoudit jakou rezervu VW nechalo http://www.ebay.com/itm/GT1749V-BMW-320 ... 1634603557" onclick="window.open(this.href);return false;
edit: jo tak uz asi vim kde ma zaklad o 11 lopatkovy vrtulce 9 vs 11 lopatek se lisi naklapeci mechanismus uvnitr turba a tim jsou nektery novejsi GT1749V min nachylny na zanaseni regulace co se tyka vykonu tak to nema ale zadnej vliv
lze rict ze vsechny 66kW / 81kW / 74kW / 85kW v golfu IV s vyjimkou (66kW AGR) maj z vyroby bud VNT15 nebo GT1749V
(coz je stejnej dil prejmenovanej)
vsechno jsou to stejny turba ale maj jinej system uchyceni hadice (proto se taky lehce lisi oznaceni VW dilu na turbu )
kde se vzal mytus o 11 lopatkove vrtulce netusim ale chvili jsem to ted guugloval a v zahranici nic takovyho neexistuje takze asi nekdo z cech neumi pocitat
BMW stejny turbo montovalo i pro 2.0 110kW(150hp) motory z cehoz lze pekne posoudit jakou rezervu VW nechalo http://www.ebay.com/itm/GT1749V-BMW-320 ... 1634603557" onclick="window.open(this.href);return false;
edit: jo tak uz asi vim kde ma zaklad o 11 lopatkovy vrtulce 9 vs 11 lopatek se lisi naklapeci mechanismus uvnitr turba a tim jsou nektery novejsi GT1749V min nachylny na zanaseni regulace co se tyka vykonu tak to nema ale zadnej vliv
Golf VII 1.4 103kW 2013 - 9"MIB 2.5 discovery PRO, osram LEDriving, MK7.5 zadni LED dynamicky blinkr, lane/sign/beam assist, virtual cockpit, pla 3.0
-
- Řidič
- Příspěvky: 95
- Registrován: 06.08.2010 11:04
Re: tdi 1.9 ALH 66kw ( jaké hybridní turbo zvolit? )
nevím tedy jestli má dnes smysl dělat tak velkou úpravu když bude mít na 90% problém na technický a neprojde
- motorpower
- VWexpert
- Příspěvky: 3332
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha
Re: tdi 1.9 ALH 66kw ( jaké hybridní turbo zvolit? )
Zrovna tohle projde, pokud to nebude příliš bijící do očí.
Měření výkonu na válcové zkušebně MAHA LPS 3000 4x4
Úprava výkonu vašeho vozu. Zlepšení emisních limitů.
Motorpower - Chiptuning
Úprava výkonu vašeho vozu. Zlepšení emisních limitů.
Motorpower - Chiptuning
- jirkaTDI
- VWsenior
- Příspěvky: 2072
- Registrován: 29.08.2009 00:54
- Bydliště: JihlaVWa
- Kontaktovat uživatele:
Re: tdi 1.9 ALH 66kw ( jaké hybridní turbo zvolit? )
je to tak jak píše oneb1t:
ALH euro 2 - turbo VNT15 (9 regulačních lopatek statoru) - stejné jako AHF
ALH euro 3 - turbo GT1749V (11 regulačních lopatek, novější design) - stejné s ASV
obě turba mají strop cca 110kw bezpečných na větších tryskách
pro větší rezervu buď turbo z ASZ 96kw GT1749VA do cca 125kw
nebo z ARL 110kw GT1749VB do cca 140kw bezpečných
hybrid je nesmysl
přesně jak píše motorpower, na technický nepoznají nic i kdyby chtěli ty turba jsou na pohled téměř totožné, liší se jen výtlakem z kompresoru, což pozná jen člověk zasvěcený navíc na nových turbech od Honeywellu, jak na V, VA, tak VB, bývá označení shodné GT1749V jen jiné číslo, což nikdo zkoumat nebude. Stejně tak nepoznají větší trysky, ani chip, pokud je to dobře udělané a nekouří to
ALH euro 2 - turbo VNT15 (9 regulačních lopatek statoru) - stejné jako AHF
ALH euro 3 - turbo GT1749V (11 regulačních lopatek, novější design) - stejné s ASV
obě turba mají strop cca 110kw bezpečných na větších tryskách
pro větší rezervu buď turbo z ASZ 96kw GT1749VA do cca 125kw
nebo z ARL 110kw GT1749VB do cca 140kw bezpečných
hybrid je nesmysl
přesně jak píše motorpower, na technický nepoznají nic i kdyby chtěli ty turba jsou na pohled téměř totožné, liší se jen výtlakem z kompresoru, což pozná jen člověk zasvěcený navíc na nových turbech od Honeywellu, jak na V, VA, tak VB, bývá označení shodné GT1749V jen jiné číslo, což nikdo zkoumat nebude. Stejně tak nepoznají větší trysky, ani chip, pokud je to dobře udělané a nekouří to
Golf mk1 mTDI
Golf mk3 GTI 20 jahre
Ibiza Cupra 20VT
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Golf mk3 GTI 20 jahre
Ibiza Cupra 20VT
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
-
- Řidič
- Příspěvky: 95
- Registrován: 06.08.2010 11:04
Re: tdi 1.9 ALH 66kw ( jaké hybridní turbo zvolit? )
měl jsem na mysli pokud bude dávat jiný turbo, intercooler, že by měl problém. No budeš se divit, ale byl jsem teďko se čtyřma autama na technický a zjištovali, jestli maj chip. Ale jestli má obd I. tak se to možná nedá zjistit.
- oneb1t
- Profík
- Příspěvky: 1038
- Registrován: 23.09.2014 22:01
- Kontaktovat uživatele:
Re: tdi 1.9 ALH 66kw ( jaké hybridní turbo zvolit? )
hlavne to nepoznaj protoze stary ALH euro 2 nemaj vubec readiness kod ani nemuze svitit kontrolka
(budiky nemaj ani kontrolku check engine protoze se nepocitalo s tim ze by se ALH mohlo vubec nekdy rozbit )
(budiky nemaj ani kontrolku check engine protoze se nepocitalo s tim ze by se ALH mohlo vubec nekdy rozbit )
Golf VII 1.4 103kW 2013 - 9"MIB 2.5 discovery PRO, osram LEDriving, MK7.5 zadni LED dynamicky blinkr, lane/sign/beam assist, virtual cockpit, pla 3.0
-
- Řidič
- Příspěvky: 95
- Registrován: 06.08.2010 11:04
Re: tdi 1.9 ALH 66kw ( jaké hybridní turbo zvolit? )
ani euro 3 to nemá, mi to nějak nedocvaklo, že mi nikdy nic nesvítí na palubce, když mi auto šlo do nouzáku , ok, otázka co se budu dít za dva roky na stk s emisa , to by jsme neprošli nikdo, snad to soudruzi nějak vymyslí
- oneb1t
- Profík
- Příspěvky: 1038
- Registrován: 23.09.2014 22:01
- Kontaktovat uživatele:
Re: tdi 1.9 ALH 66kw ( jaké hybridní turbo zvolit? )
maj to myslim auta az od roku 2002 co se tyka tech kontrolek tak pro zavady motoru u euro 2 sviti zhaveni
na emise jsem zvedavej jestli se to nejak zprisni ale pokud mas cip co zachovava spravnej pomer vstrikovany nafty a vzduchu z turba tak by takovy auto melo projit (a neni vyrazena smoke limiter mapa)Od Nového roku se totiž u automobilů vyrobených po roce 2002 (s protokolem EOBD) kontroluje také takzvaný „Readiness Code“ v řídicí jednotce. Zatím se tyto údaje ještě neodesílají do databází ministerstva, ale v budoucnu jistě budou. „Readiness Code“ (kód připravenosti k emisnímu testu) označuje výsledky provedení testů jednotlivých systémů a komponent ovliňujících emisní chování vozidla (EGR, lambda sonda, katalyzátor a další), které provádí řídící jednotka sama automaticky za provozu vozidla. Je to vlastně výpis diagnostiky systémů či komponentů, majících vliv na emisní chování vozu.
Zdroj: http://auto.idnes.cz/prisnejsi-kontroly ... tomoto_hig" onclick="window.open(this.href);return false;
Golf VII 1.4 103kW 2013 - 9"MIB 2.5 discovery PRO, osram LEDriving, MK7.5 zadni LED dynamicky blinkr, lane/sign/beam assist, virtual cockpit, pla 3.0
-
- Řidič
- Příspěvky: 95
- Registrován: 06.08.2010 11:04
Re: tdi 1.9 ALH 66kw ( jaké hybridní turbo zvolit? )
Pak by to snad mělo být v pořádku jak píšeš, druhá věc je, že si vem kolik už mají tyhle starý nafťáky z roku 2001 nalítáno km a ty emise nikdy nebudou jako u auta, který má nalítáno do 200000 km, STK budou mít nový měřáky a bude to se to hlídat. Tak, že děj se vůle boží.