Výměna turba az po chipu za silnejsi?
Moderátoři: VWMysak, vtuni, HANZ500, MartinZ22
- javy.javor
- Řidič
- Příspěvky: 60
- Registrován: 18.09.2015 10:36
- Bydliště: Velký Šenov
Výměna turba az po chipu za silnejsi?
Zdarec hoši,
mam golfa iv 1.9 tdi 66kw alh r.v. 31.12.1999 a potrebuji se na neco zeptat.
motor je v zakladu, ale uz mam doma pripraveny cooler trysky i turbo a to moje origo turbo jde do kytek pomalu. Chtěl bych ho vymenit uz ted, jenze nejsou momentalne penize na chip a nechce se mi s tim uz moc otalet.
Otazka je ta, ze jsem byl na chipu asi pred rokem a zvedal mi tam hlavne tlak v turbu takze mne zajima jestli to pojede opravdu jak vsichni rikaji, jako "trabant", nebo tomu ten chip co tam mam udelany na origo turbo aspon trosku pomuze. Origo je 66kw a mam zakoupeny ARL 110kw (Garet GT1749VB, nebo tak nejak).
+ jsem nekde cetl ze je potreba sestelovat nejak to turbo, ze to tam nejde proste jen tak vymontovat a namontovat novy (myslim tim ted dole tu baňku).
Děkuji za Vase odpovedi.
mam golfa iv 1.9 tdi 66kw alh r.v. 31.12.1999 a potrebuji se na neco zeptat.
motor je v zakladu, ale uz mam doma pripraveny cooler trysky i turbo a to moje origo turbo jde do kytek pomalu. Chtěl bych ho vymenit uz ted, jenze nejsou momentalne penize na chip a nechce se mi s tim uz moc otalet.
Otazka je ta, ze jsem byl na chipu asi pred rokem a zvedal mi tam hlavne tlak v turbu takze mne zajima jestli to pojede opravdu jak vsichni rikaji, jako "trabant", nebo tomu ten chip co tam mam udelany na origo turbo aspon trosku pomuze. Origo je 66kw a mam zakoupeny ARL 110kw (Garet GT1749VB, nebo tak nejak).
+ jsem nekde cetl ze je potreba sestelovat nejak to turbo, ze to tam nejde proste jen tak vymontovat a namontovat novy (myslim tim ted dole tu baňku).
Děkuji za Vase odpovedi.
Golf IV 1.9 TDI PD ARL 110kw r.v. 4/2001
- Dymák
- VWexpert
- Příspěvky: 2797
- Registrován: 02.07.2011 09:22
- Bydliště: Praha
Re: Výměna turba az po chipu za silnejsi?
To turbo tam klidně bouchni, ničemu to neublíží a pojede to plus mínus stejně, jako teď... Pak si necháš udělat novej chip (mimo jiné s vyšším tlakem)... VB nafoukne dlohodobě bezpečnejch 1.7BAR
Ten tlak ti nezvedli v turbu, ale v softu, takže když dáš jakýkoliv turbo, tak bude foukat ten samej tlak...
A na to táhlo regulace turba radši vůbec nešahej, když nevíš jak na to... Hlavně když to děláš od oka, tak to nemusí dopadnout dobře pro turbo
Ten tlak ti nezvedli v turbu, ale v softu, takže když dáš jakýkoliv turbo, tak bude foukat ten samej tlak...
A na to táhlo regulace turba radši vůbec nešahej, když nevíš jak na to... Hlavně když to děláš od oka, tak to nemusí dopadnout dobře pro turbo
Dlužníci: Recius = 4700,- czk
Objects in the mirror may be looser than they appear
B6 variant PD170
G4 variant PD270 still in progress
Bora variant PD115
Objects in the mirror may be looser than they appear
B6 variant PD170
G4 variant PD270 still in progress
Bora variant PD115
- javy.javor
- Řidič
- Příspěvky: 60
- Registrován: 18.09.2015 10:36
- Bydliště: Velký Šenov
Re: Výměna turba az po chipu za silnejsi?
Jo šlo mi teď o to jestli to tomu turbu nikterak neublíží, když ten soft není udělaný přímo na něj. A ta regulace turba- já právě nevěděl jestli se musí předem nějak seřídit, nebo už je nějak nastavená. Chtěl jsem si měnit rovnou i vstřiky, ale (ty tolik nespěchají jako turbo) to je věda teda a ještě k tomu to seřízení tlaku atd...
No to si budu muset pak nechat někde udělat tady u nás v zapadákově
To turbo už krom hvízdání dělá i jakoby člověk pískal jen rtama, takový zvuk jako kdyby to někde foukalo.
No to si budu muset pak nechat někde udělat tady u nás v zapadákově
To turbo už krom hvízdání dělá i jakoby člověk pískal jen rtama, takový zvuk jako kdyby to někde foukalo.
Golf IV 1.9 TDI PD ARL 110kw r.v. 4/2001
- Dymák
- VWexpert
- Příspěvky: 2797
- Registrován: 02.07.2011 09:22
- Bydliště: Praha
Re: Výměna turba az po chipu za silnejsi?
Že píská turbo není na závadu... Pokud nežere olej, tak je v pohodě... Pokud ti někde fouká tlak ve spoji hadic, nebo cooleru, tak je to horší - nedosáhneš předepsanej tlak na čidle a to turbo bude točit mnohem víc, aby ten tlak dohnalo a utrhne se... Takže než dáš nový turbo, tak pořádně zkontroluj těsnost tlaku mezi turbem a sacíma parohama
Dlužníci: Recius = 4700,- czk
Objects in the mirror may be looser than they appear
B6 variant PD170
G4 variant PD270 still in progress
Bora variant PD115
Objects in the mirror may be looser than they appear
B6 variant PD170
G4 variant PD270 still in progress
Bora variant PD115
- javy.javor
- Řidič
- Příspěvky: 60
- Registrován: 18.09.2015 10:36
- Bydliště: Velký Šenov
Re: Výměna turba az po chipu za silnejsi?
Když jsem byl kdysi u známého na VAGu tak mi sdělil něco s chybou podtlaku.
Golf IV 1.9 TDI PD ARL 110kw r.v. 4/2001
- Dymák
- VWexpert
- Příspěvky: 2797
- Registrován: 02.07.2011 09:22
- Bydliště: Praha
Re: Výměna turba az po chipu za silnejsi?
ten podtlak asi myslel ventil N75, kterej ovládá tu regulaci turba (když půjdeš po hadičce od tý baňky na turbu, tak k němu dojdeš - je za motorem na torpédu), nicméně s tím syčením to nesouvisí, pokud ti tedá nepadá motor do nouzovýho režimu
jinak to VB turbo je pro tebe až zbytečný, páč máš rotační čerpadlo a bez úprav z něj stejně o moc víc nafty nevyždímáš... ale když už ho máš, tak nevadí - na škodu to není, jen nevyužiješ jeho plnej potenciál (ale aspoň ti dýl vydrží)
jinak to VB turbo je pro tebe až zbytečný, páč máš rotační čerpadlo a bez úprav z něj stejně o moc víc nafty nevyždímáš... ale když už ho máš, tak nevadí - na škodu to není, jen nevyužiješ jeho plnej potenciál (ale aspoň ti dýl vydrží)
Dlužníci: Recius = 4700,- czk
Objects in the mirror may be looser than they appear
B6 variant PD170
G4 variant PD270 still in progress
Bora variant PD115
Objects in the mirror may be looser than they appear
B6 variant PD170
G4 variant PD270 still in progress
Bora variant PD115
- javy.javor
- Řidič
- Příspěvky: 60
- Registrován: 18.09.2015 10:36
- Bydliště: Velký Šenov
Re: Výměna turba az po chipu za silnejsi?
do nouzáku padal než jsem šel na emise a tam mi to jistil.. od té doby nic (nejspíš mi to vypnul).
Golf IV 1.9 TDI PD ARL 110kw r.v. 4/2001
- Dymák
- VWexpert
- Příspěvky: 2797
- Registrován: 02.07.2011 09:22
- Bydliště: Praha
Re: Výměna turba az po chipu za silnejsi?
vypnul co?
hele, neber to ve zlým, ale ty o tom jak pracuje turbo nevíš nic... pokud chceš ladit motor, měnit kůlera, trysky, turbo atd., měl bys aspoň proniknout do tajů TDI, abys pochopil, co se tam odehrává, co je důležitý, co je nezajímavý, čeho se vyvarovat a tak, jinak do toho nacpeš zbytečně peníze a výsledek bude všelijakej... notabene budeš za ovci, kterou každej vychcanej mechanik povodí a když ti řekne, že ti tam právě nasypal 50PS, tak tomu budeš věřit...
prostuduj si na gůglu, nebo na youtubu, jak to vlastně funguje a co se ladí, aby to jelo... třeba tě to nakonec začne bavit a zjistíš, že je to vlastně lego pro velký kluky, spoustu věcí si uděláš sám a vyvaruješ se vyhazování peněz za věci, který třeba ani nejsou potřeba
hele, neber to ve zlým, ale ty o tom jak pracuje turbo nevíš nic... pokud chceš ladit motor, měnit kůlera, trysky, turbo atd., měl bys aspoň proniknout do tajů TDI, abys pochopil, co se tam odehrává, co je důležitý, co je nezajímavý, čeho se vyvarovat a tak, jinak do toho nacpeš zbytečně peníze a výsledek bude všelijakej... notabene budeš za ovci, kterou každej vychcanej mechanik povodí a když ti řekne, že ti tam právě nasypal 50PS, tak tomu budeš věřit...
prostuduj si na gůglu, nebo na youtubu, jak to vlastně funguje a co se ladí, aby to jelo... třeba tě to nakonec začne bavit a zjistíš, že je to vlastně lego pro velký kluky, spoustu věcí si uděláš sám a vyvaruješ se vyhazování peněz za věci, který třeba ani nejsou potřeba
Dlužníci: Recius = 4700,- czk
Objects in the mirror may be looser than they appear
B6 variant PD170
G4 variant PD270 still in progress
Bora variant PD115
Objects in the mirror may be looser than they appear
B6 variant PD170
G4 variant PD270 still in progress
Bora variant PD115
- javy.javor
- Řidič
- Příspěvky: 60
- Registrován: 18.09.2015 10:36
- Bydliště: Velký Šenov
Re: Výměna turba az po chipu za silnejsi?
Vymazal tu chybu proste .... no rekni mi jak by bylo jinak mozne ze mi to od 4- kvaltu a vys hazelo nad 3000 otecek nouzak a a po tech emisich co mi to smazal tak si muzu vesele tocit az do halelujah... vim o tom dost .. jen nevim vylozene specificke veci okolo... veci uz mam koupeny a vim i kolik mi to prida cca .. nejsem zase takovy lajk jak si myslis.. hold jsem jen nikdy nemel tu cest byt u vymeny turba tak se ptam
Golf IV 1.9 TDI PD ARL 110kw r.v. 4/2001
- Dymák
- VWexpert
- Příspěvky: 2797
- Registrován: 02.07.2011 09:22
- Bydliště: Praha
Re: Výměna turba az po chipu za silnejsi?
nouzák pravděpodobně zapříčinila vadná regulace turba... a tu VAGem neodstraníš.
vadná reguce znamená buď zanesený turbo sazema a je potřeba rozebrat a vyčistit, nebo špatnej ventil N75, nebo špatný podtlakový hadičky...
pokud tomu dal na emisích řádnej kotel, tak to možná trochu profouk, ale věř, že se ta závada brzo vrátí
vadná reguce znamená buď zanesený turbo sazema a je potřeba rozebrat a vyčistit, nebo špatnej ventil N75, nebo špatný podtlakový hadičky...
pokud tomu dal na emisích řádnej kotel, tak to možná trochu profouk, ale věř, že se ta závada brzo vrátí
Dlužníci: Recius = 4700,- czk
Objects in the mirror may be looser than they appear
B6 variant PD170
G4 variant PD270 still in progress
Bora variant PD115
Objects in the mirror may be looser than they appear
B6 variant PD170
G4 variant PD270 still in progress
Bora variant PD115
-
- Nový člen
- Příspěvky: 31
- Registrován: 20.12.2015 10:37
Re: Výměna turba az po chipu za silnejsi?
A jak složitá je diagnostika, co přesně zapříčiňuje padání do nouzáku, když ve VAGu je "špatná regulace turba"? Navíc do nouzáku to padá skutečně občas a více méně v nepravidelně, pokud po motoru něco chci nad rámec "běžného" městského courání mojí přítelkyní, která motor točí tak do 2000. :-/ Do nouzáku mi to spadlo 2x, když jsem táhl velký zaplachtovaný vozík, který měl fakt aerodynamiku cihly a potřeboval jsem zrychlit z 80 na 110. Jinak, když jezdím já a někam dál, třeba na chatu, tak tomu šlapu na krk, aby se vše "profouklo" od městských sazí a i když točím do 3000 tak do nouzáku nespadne. Ze začátku navíc cítím, že na čtyřku v cca 2200 otáček poklesne tah motoru a zmizí to kolem 2500 otáček. Když je motor takhle protaženej, tak už ta čtyřka tolik nezlobí.
- majrek001
- VWmaniak
- Příspěvky: 9298
- Registrován: 08.10.2008 11:24
- Bydliště: Svitavsko
Re: Výměna turba az po chipu za silnejsi?
většinou to spadne buď z důvodu, že turbo nenafouká nebo přefukuje a v rámci ochrany motoru se hodí nouzák..
nejčastěji to zlobí lidi kteří jezdí jak důchodci pořád do 2500ot a regulace se skoro nehýbe až se zanese kór u turb což mají něco najeto je to rychlejší..
po emisích to je jasný protože tomu dal kouř jelikož se měří kouřivost někde kolem 4500 - 5000ot tak párkrát co to tam vytoči tomu pomohlo. to jestli smazal nebo nesmazal chybu ze závad nemá vliv
nejčastěji to zlobí lidi kteří jezdí jak důchodci pořád do 2500ot a regulace se skoro nehýbe až se zanese kór u turb což mají něco najeto je to rychlejší..
po emisích to je jasný protože tomu dal kouř jelikož se měří kouřivost někde kolem 4500 - 5000ot tak párkrát co to tam vytoči tomu pomohlo. to jestli smazal nebo nesmazal chybu ze závad nemá vliv
paštika B6 variant TFSI & paštika B5.5 variant AVF
kódování a diagnostika vw koncernu
kódování a diagnostika vw koncernu
-
- Nový člen
- Příspěvky: 31
- Registrován: 20.12.2015 10:37
Re: Výměna turba az po chipu za silnejsi?
Takže se mám připravit spíš na čištění turba a regulace, než na koupi turba nového, či jeho kompletní "restaurování"?
- Dymák
- VWexpert
- Příspěvky: 2797
- Registrován: 02.07.2011 09:22
- Bydliště: Praha
Re: Výměna turba az po chipu za silnejsi?
Přesně tak
Dlužníci: Recius = 4700,- czk
Objects in the mirror may be looser than they appear
B6 variant PD170
G4 variant PD270 still in progress
Bora variant PD115
Objects in the mirror may be looser than they appear
B6 variant PD170
G4 variant PD270 still in progress
Bora variant PD115