Turbo Golf IV 1,9 TDI 81kw

SDi, TDi, TDi PD

Moderátoři: VWMysak, vtuni, HANZ500, MartinZ22

Odpovědět
Uživatelský avatar
Bubinek
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 15
Registrován: 12.02.2015 13:48

Turbo Golf IV 1,9 TDI 81kw

Příspěvek od Bubinek »

Dobry den,

Jen bych se chtel informovat, dnes sem jel po strakonicke a auto se samovolne vytocilo na maximalni otacky, z motoru se zacalo cerne kourit a po vypnuti motoru to neprestalo, ale nastesti to hned chciplo.

Nemam takove zkusenosti, tak bych se chtel zeptat na priciny.

Predem dekuji za odpovedi.

Odesláno z mého ASUS_Z00VD pomocí Tapatalk
VW Golf IV VR6 2.8 24V / hledám, sháním, chci !!!

Uživatelský avatar
majrek001
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 9298
Registrován: 08.10.2008 11:24
Bydliště: Svitavsko

Re: Turbo Golf IV 1,9 TDI 81kw

Příspěvek od majrek001 »

turbo? nasálo to olej a proto to drželo plný
paštika B6 variant TFSI & paštika B5.5 variant AVF
:arrow:
kódování a diagnostika vw koncernu

Uživatelský avatar
Bubinek
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 15
Registrován: 12.02.2015 13:48

Re: Turbo Golf IV 1,9 TDI 81kw

Příspěvek od Bubinek »

To je ma dedukce, avsak si nejsem jisty motorum 100% nerozumim, cetl jsem ze to mohlo udelat neco s pistnimi krouzky.

Jak bezpecne doma zjistit rozsah skody ?

Taky jsem nechal bezet motor tak 20 sekund na plne otacky a nenapadlo me to chcipnout pres kvalt. Jiz ted jsem o neco chytrejsi.
VW Golf IV VR6 2.8 24V / hledám, sháním, chci !!!

Uživatelský avatar
Dymák
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2797
Registrován: 02.07.2011 09:22
Bydliště: Praha

Re: Turbo Golf IV 1,9 TDI 81kw

Příspěvek od Dymák »

První koukni na měrku oleje, kolik ho tam zůstalo..
Ale vypadá to na turbo a doufej, žes to nezadřel
Dlužníci: Recius = 4700,- czk
Objects in the mirror may be looser than they appear
B6 variant PD170
G4 variant PD270 still in progress

Bora variant PD115

Uživatelský avatar
Goauld
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 4727
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Prostějov

Re: Turbo Golf IV 1,9 TDI 81kw

Příspěvek od Goauld »

Při nasátí oleje se motor většinou nezadře, ale může dojít k ohnutí ojnic, protože z mazání turba se to krmí nadměrným množstvím oleje, kterej nelze stlačit a spálit.
GOLF IV 1.9TDI ; Jeep Grand Cherokee WK2 5.7 HEMI

Uživatelský avatar
Dymák
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2797
Registrován: 02.07.2011 09:22
Bydliště: Praha

Re: Turbo Golf IV 1,9 TDI 81kw

Příspěvek od Dymák »

jestli mu vylítly otáčky do fullu, tak to pálilo olej, jak divý.... už jsem to viděl i live (s vytaženejma klíčkama ze spínačky a jen zoufalým čekáním na záděr.... automat a neuděláš nic)
Dlužníci: Recius = 4700,- czk
Objects in the mirror may be looser than they appear
B6 variant PD170
G4 variant PD270 still in progress

Bora variant PD115

Uživatelský avatar
Goauld
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 4727
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Prostějov

Re: Turbo Golf IV 1,9 TDI 81kw

Příspěvek od Goauld »

Ono to ten olej samozřejmě pálí, ale protože je ho moc, nedokáže se spálit celej, píst narazí na nespálenou hladinu a ojnice se krásně pozohýbají. Už sem pár takových motorů viděl rozebraných a většina z nich měla jako hlavní problém ohnuty ojnice, zničeny ložiska a v jednom případě prasklá klikovka. Zadření je širokej pojem, pokud motor sežere všechnu olejovou náplň zadřít se může takřka cokoliv mazanyho.
U automatu je holt smůla, že to přes spjku nemůžeš udusit. Nicméně viděl jsem i případ, kdy to přes spojku udusit nešlo a spojku to uplně roztrhalo.
Každopádně motor je potřeba nejdřív poměřit v autě a případně rozebrat a zjistit co všechno utrpělo. U tohodle motoru se spíš vyplatí sehnat jinej, pokud tam bude víc vad najednou.
GOLF IV 1.9TDI ; Jeep Grand Cherokee WK2 5.7 HEMI

Uživatelský avatar
Bubinek
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 15
Registrován: 12.02.2015 13:48

Re: Turbo Golf IV 1,9 TDI 81kw

Příspěvek od Bubinek »

Tak auto bylo shlednuto v servise a nastesti to odneslo jen turbo, motor je v poradku. Tak jak by jste tedy doporucovali chcipnout motor ?

Nejrychleji pres spojkj a nebo ucpat sani motoru, ale to se mi zda prilis zdlouhave.

Odesláno z mého ASUS_Z00VD pomocí Tapatalk
VW Golf IV VR6 2.8 24V / hledám, sháním, chci !!!

Uživatelský avatar
Bubinek
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 15
Registrován: 12.02.2015 13:48

Re: Turbo Golf IV 1,9 TDI 81kw

Příspěvek od Bubinek »

Jen bych se jeste rad zeptal, zda-li ma nekdo zkusenosti s timto prodejcem : http://www.turboprovas.cz/www-turboprov ... IV-1-9-TDI" onclick="window.open(this.href);return false;

Odesláno z mého ASUS_Z00VD pomocí Tapatalk
VW Golf IV VR6 2.8 24V / hledám, sháním, chci !!!

Uživatelský avatar
Harris
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 41
Registrován: 14.09.2015 22:21

Re: Turbo Golf IV 1,9 TDI 81kw

Příspěvek od Harris »

Za mě bych doporučil http://www.turbosport.cz/golf-98-05.html" onclick="window.open(this.href);return false; , hodně kámošů tam již brala turba a vše v pořádku...
VW Golf IV, 1.9TDI

Uživatelský avatar
Goauld
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 4727
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Prostějov

Re: Turbo Golf IV 1,9 TDI 81kw

Příspěvek od Goauld »

Bubinek píše:Tak auto bylo shlednuto v servise a nastesti to odneslo jen turbo, motor je v poradku. Tak jak by jste tedy doporucovali chcipnout motor ?

Nejrychleji pres spojkj a nebo ucpat sani motoru, ale to se mi zda prilis zdlouhave.
Moc možností chcípnutí není, buď přes spojku, nebo ucpat sání, ale na to pozor čím ho budeš ucpávat, protože v těch otáčkách je to schopny nasát třeba i rozměrnější hadr. Navíc jak řikáš, než se k sání dostaneš může to trvat dlouho. U našich motorů co mají chcípací klapku je to jednodušší, stačí otevřít kapotu a zavřít ručně klapku.
GOLF IV 1.9TDI ; Jeep Grand Cherokee WK2 5.7 HEMI

Uživatelský avatar
Bubinek
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 15
Registrován: 12.02.2015 13:48

Re: Turbo Golf IV 1,9 TDI 81kw

Příspěvek od Bubinek »

Goauld píše:
Bubinek píše:Tak auto bylo shlednuto v servise a nastesti to odneslo jen turbo, motor je v poradku. Tak jak by jste tedy doporucovali chcipnout motor ?

Nejrychleji pres spojkj a nebo ucpat sani motoru, ale to se mi zda prilis zdlouhave.
Moc možností chcípnutí není, buď přes spojku, nebo ucpat sání, ale na to pozor čím ho budeš ucpávat, protože v těch otáčkách je to schopny nasát třeba i rozměrnější hadr. Navíc jak řikáš, než se k sání dostaneš může to trvat dlouho. U našich motorů co mají chcípací klapku je to jednodušší, stačí otevřít kapotu a zavřít ručně klapku.
Ja bych se pripadne bal, ze znicim spojku. Cetl jsem nekde ze si ji takhle nekdo znicil.

Odesláno z mého ASUS_Z00VD pomocí Tapatalk
VW Golf IV VR6 2.8 24V / hledám, sháním, chci !!!

Uživatelský avatar
Goauld
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 4727
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Prostějov

Re: Turbo Golf IV 1,9 TDI 81kw

Příspěvek od Goauld »

To se samozřejmě stat může, zmiňoval sem už, že sem tímhle roztrhanou spojku už viděl.
GOLF IV 1.9TDI ; Jeep Grand Cherokee WK2 5.7 HEMI

Odpovědět

Zpět na „Motory - diesel“