Předchod z 1.6 na ropu

SDi, TDi, TDi PD

Moderátoři: VWMysak, vtuni, HANZ500, MartinZ22

Odpovědět
vanhouten
Řidič
Řidič
Příspěvky: 84
Registrován: 11.06.2010 20:57

Předchod z 1.6 na ropu

Příspěvek od vanhouten »

Zdravím

ač nerad, budu muset z ekonomických důvodu přejít na ropu. Vždy jsem se vlezl do 10tkm ročně, ale letos už to mám přes 20tkm na té spotřebě to je fakt znát (aktuálně bora 1.6 16V). Nafta byla pro mě vždycky naprosté tabu, vůbec neznám typické nemoci. Co se spotřeby týče, tak počítám, že 1.9 Tdi ve všech variantách bude +- stejná. Otázka co vzít za konkrétní motor. Obecně jsem se dočetl, že pokud je z čeho vybírat, tak se vyhnout 85KW PDčkům. Pokud PD tak 96Kw. Nejlépe ale vzít klasiku 81 kw? Které další případně? Info mám nějaké tady z fóra, něco z doslechu. Co jsem tak pochytil, tak kdybych to měl seřadit, tak brát v tomhle pořadí?

81kw
74kw
66kw
96kw
85kw


Každá rada cenná. Pročetl jsem toho dost, ale chytrý z toho fakt nejsem.
VW Bora "Froggy" 1.8T GT Sport (AUM), VW Bora "Honey Bunny", 1.6 16V, 77kw (BCB). Vw "Lupo(rn)" , 1.0 (AHT).

No turbo, no diesel, no power?, NO PROBLEM!!!

Uživatelský avatar
Kwapo
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1368
Registrován: 26.07.2008 22:19
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: Předchod z 1.6 na ropu

Příspěvek od Kwapo »

Já bych to dle zkušeností a osobních preferencí seřadil spíš takto:

81 Kw
96 Kw
74 Kw
66 Kw
85 Kw

Každej ten motor má svoje pro a proti ... já třeba s motorem 96 Kw (typ AVF) najezdil v Passatu bez větších komplikací přes 450.000 Km.

Uživatelský avatar
musli
Člen klubu
Příspěvky: 175
Registrován: 05.07.2012 13:29
Bydliště: Opava, kousek od centra

Re: Předchod z 1.6 na ropu

Příspěvek od musli »

Zdar, já mám PD 74 kw 4x4 s chipem a naprostá spokojenost, průměr mám 5.6/100 ale záleží na preferencích. Nejlepší PD je prý 96 kw nebo pokud bereš krátkého Golfa tak i 110 kw je pecka. Za mě jsou nejodolnější auta 66 a 81 kw rotačky i co se týče údržby atd, to je čistě můj názor...
ex Golf III 1.9 TDi Variant 1Z, EGR off, Sprint 764
Golf IV 1.9 TDi PD 74 KW 4motion Variant ATD, EGR off + chip by TDifun 136 HP, 308 Nm

Uživatelský avatar
Goauld
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 4727
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Prostějov

Re: Předchod z 1.6 na ropu

Příspěvek od Goauld »

Základem všeho je to, jak se kdo o auto stará. Pokud někdo pravidelně přejíždí olej, nebo bere naftu pochybné kvality, tak se motor nadměrně opotřebovává. PD sou dost citlivy na olej a naftu rotačky tak moc ne, ale pořád platí to, že záleží po jak moc velkym praseti to je.

Takže můžeš chytnout 81kw mrdku a 96kw zlatej motor a stejně tak naopak může být 81kw ten správnej nesmrtelňák a 96kw vyjetá mrcha.
Ať si vybereš cokoliv, tak s někým kdo tomu opravdu rozumí a je ti na místě schopnej říct ano, nebo ne.
GOLF IV 1.9TDI ; Jeep Grand Cherokee WK2 5.7 HEMI

Odpovědět

Zpět na „Motory - diesel“