Seštelování vstřikovacího čerpadla.

SDi, TDi, TDi PD

Moderátoři: VWMysak, vtuni, HANZ500, MartinZ22

Odpovědět
dinoslav
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 5
Registrován: 01.11.2016 10:09

Seštelování vstřikovacího čerpadla.

Příspěvek od dinoslav »

Čau klubisti, vysvětlím problém a budu rád za rady. Audina A4, 1,9 TDi, 1998, do té doby absolutně bezproblémové auto, začala nechávat naftovou stopu. Motor dole zadělanej od nafty, na zdviži sme prostě na volnoběh nepoznali odkud to teče. Trubky až k filtru suché. Usoudili jsme, že pouští čerpadlo. Sundali jsme rozvody a vyndali čerpadlo. Čerpadlo jsme nechali přetěsnit. Koupili se nový rozvody,namontovali čerpadlo, rozvody, které jsme nastavili dle instrukcí škodováckého mechanika (ne jako vždy na rysky na řemenu, možná to byla chyba). Myslím, že sme čerpadlo zalili dostatečně ( když se povolí matky na vstřikách, lítá nafta). A NEJDE NASTARTOVAT! Startér točí,hulí to jako kráva, mastnej, šedej kouř, zadýmovací zařízení na tanku hadr. Chytne to jen při přímém vstříknutí čističe na brzdy (zvěrstvo, já vim), jak dojdou páry čističe, tak to chcípne. Šoupali jsme horní část čerpadla dozadu, jeden čas se nám to i povedlo startovat, ale STRAŠIDELNĚ to hulilo. Šoupli sme to zas dopředu, hulilo to při točení startérem o dost míň, kouř bílej. Tak co teď? Je mě jasný, že budou rady, abych to dal specialistům do značkových servisů, ale tomu bych se radši vyhnul a dal to tam až na fine doštelování . Děkuji.

Uživatelský avatar
Goauld
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 4727
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Prostějov

Re: Seštelování vstřikovacího čerpadla.

Příspěvek od Goauld »

Pokud sou opravdu dobře nastaveny rozvody a čerpadlo je v nulové poloze, tak je problém v samotnym čerpadle, evidentně totiž nedává správnej tlak, proto motor nenastartuje. Nastavení označováním rysek je nevhodná metoda, vždycky je potřeba rozvody nastavovat tak jak to udává servisní manuál, tedy čerpadlo v nule s povoleným kolem a následným nastavením do středu, případně pak doštelování předvstřiku.
Takže ten kdo dělal "přetěsnění" to nejspíš posral. Čerpadlo není až tak složitá věc, ale ten kdo ho rozdělává musí vědět určity zásady a mít k tomu seřizovací stolici, na které po repasi čerpadlo odzkouší.
Nevím, kdes přišel na to, že ve značkových servisech sou nějací specialisti. Sou tam tak maximálně specialisti na výměnu dílů a okrádání zákazníků, ale aby o tom něco věděli to opravdu nehrozí.
GOLF IV 1.9TDI ; Jeep Grand Cherokee WK2 5.7 HEMI

Odpovědět

Zpět na „Motory - diesel“