Spatne davkovani nafty, motor ASZ 1.9 TDI r.v. 2002 pri akceleraci kouri

SDi, TDi, TDi PD

Moderátoři: VWMysak, vtuni, HANZ500, MartinZ22

cmoudik
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 27
Registrován: 01.09.2016 17:03

Spatne davkovani nafty, motor ASZ 1.9 TDI r.v. 2002 pri akceleraci kouri

Příspěvek od cmoudik »

Zdravicko panove, mam problem ze auto pri akceleraci silene kouri. Pri pridani plynu litaj cerne saze z vyfuku. Kdyz nastavim tempomat pri 120 km rychlosti tak pri zatezi si motor v asi 2 sekundovem intervalu neustale kratkodobe pridava cimz auto cuka a pri kazdem pridani vyleti z vyfuku saze. Nekdo mi poradil vymenit turbo, ale to vubec nepomohlo. Turbo neni udajne repas ale uplne nove. Pote zacal motor ke vsemu pri zatezi padat do nouzoveho rezimu kdy na 6 prevodovej stupen pocitac neda vic nez 8.4. l/100 km. Jakmile prejde motor do nouzoveho rezimu tak mam motor vykon tak sotva 50 kW oproti 96 kW. Co je dulezite uvezt ze jakmile je motor v nouzovem rezimu tak auto nekouri vubec. Prosim muze te me nekdo vest kde bychom pomoci diagnostiky dojit k identifikaci problemu. Diagnostiku mam zitra napisu jakou presne. Podle me pocitac na zaklade nejake zavady cidla ci jine zavady dava pri akceleraci ci vetsi zatezi enormni mnoztvi nafty. Tak ze bych zacal u toho co vse ovlivnuje davkovani nafty a co vse ovlivnuje pocitac pri davkovani nafty. EGR/ARG ventil kompletne vycisteny, nove vsechny podtlakove hadicky s originalnimi sponkami. Nove turbo a problem je stale stejny.
Predem moc dekuju za realne a opravdu odborne rady. Ci prosim o kontakt na opravdoveho odbornika se kterym bych dosel k diagnoze a odstraneni problemu bez toho aby bylo vse na motoru vymeneno na zaklade dohadu pokusu a omylu.

Uživatelský avatar
Goauld
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 4727
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Prostějov

Re: Spatne davkovani nafty, motor ASZ 1.9 TDI r.v. 2002 pri akceleraci kouri

Příspěvek od Goauld »

Základem všeho je podívat se jakou závadu jednotka hlásí, když to spadne do nouzovyho režimu. To, kolik vzduchu de, nebo nejde do motoru určuje váha vzduchu a čidlo plnícího tlaku, podle toho se pak dávkuje palivo. Kolik vzduchu tam projde fyzicky závisí na turbu (to máš novy, doufám že i s novým podtlakovým hříbkem) a ventil N75, kterej turbo ovládá.
Další možnost je ukapávající, nebo přímo protíkající vstřik, kterej nekontrolovatelně pouští naftu do motoru.
V ojedinělých případech může být vadná řídící jednotka motoru.
GOLF IV 1.9TDI ; Jeep Grand Cherokee WK2 5.7 HEMI

cmoudik
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 27
Registrován: 01.09.2016 17:03

Re: Spatne davkovani nafty, motor ASZ 1.9 TDI r.v. 2002 pri akceleraci kouri

Příspěvek od cmoudik »

Zdravicko predem moc dekuju za rychlou odpoved. Pred asi rokem a pul jsem koupil diagnostiku OBD Software moDiag express Standardversion. Je to software na PC a u toho je konektor a kabel kde na konektoru je napis OBD-DIAG4000 B DIAMEX http://www.agv4000.de" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuto diagnostiku se pokousim rozchodit ale zatim neuspesne. Neni nejakej lepsi software kterej by po USB bezproblemu komunikoval s timto konektorem OBD-DIAG4000 B DIAMEX. Ja jsem to dostal ve verzi Windows XP ale tam pod XP me driver nechodil. Ted mam stazene ovladace pro Windows 7 tak se to pokusim rozchodit. Jde o to jestli jsem timto co mam schopen vubec vycist zavadu. Je mozne touto diagnostikou zjistit ktery vstrik je vadny a jde o to jak zjistit zdali jsou spatne hodonoty v pocitaci ci jak muze bejt pocitac poskozen. Tady se presne dostavame do bodu kdybychom s urcitosti meli vedet kde je problem nez zacneme vymenovat vstriky, pocitac a investovat tisice eur a pak zjistit ze by nas nove auto prislo na podobne penize.

cmoudik
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 27
Registrován: 01.09.2016 17:03

Re: Spatne davkovani nafty, motor ASZ 1.9 TDI r.v. 2002 pri akceleraci kouri

Příspěvek od cmoudik »

Ukaze nam moDiag zdali vaha vzduchu ci cidlo plniciho tlaku funguji spravne ci ne? Nemyslim tim pomoci error halsky ale formou vycteni hodnot z ridici jednotky za provozu. Panovi kterej menil turbo diagnostika ukazovala poruchu v podtlakovem systemu rizeni turba a to byl ten duvod proc jme vymenili vsechny hadicky za nove a problem pretrvava. Ale dulezite je podotknout ze auto kourilo stejne i se starym turbem a tam to do nouzaku nepadalo. Vymenou turba za nove vcetne podtlakoveho regulatoru se situace jeste zhorsila o to padani do nouzoveho rezimu.

Uživatelský avatar
Goauld
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 4727
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Prostějov

Re: Spatne davkovani nafty, motor ASZ 1.9 TDI r.v. 2002 pri akceleraci kouri

Příspěvek od Goauld »

Tuhle diagnostiku neznám, ale našel jsem u nějakyho prodejce, že by měla umět pracovat i s programem vag-com 311. Takže můžeš zkusit najít tuhle neobvyklou verzi, případně vyzkoušet vag-com 304 nebo 409.
Je ale celkem jedno jakou diagnostiku použiješ, důležity je číslo chyby, kterou diagnostika vyplivne. Popis, že mechanikovi to vyhodilo "poruchu v podtlakovem systemu rizeni turba" nestačí.
Samozřejmě že pomocí funkční diagnostiky je potřeba se podívat na reálny hodnoty vzduchu, tlaku a plaiva, nicméně na pochopení některých vztahů mezi sebou je potřeba mít trochu zkušeností.
Co se týče trysek, pokud je problém s ukapáváním, tak to na diagnostice těžko poznáš, nejlepší je na to kapilární test, kdy vidíš skutečny množství paliva, plnících se do záchytných nádob, nebo trysky vymontovat a poslat na test někomu, kdo se tím zabývá a zkontroluje je na stolici.

Říkáš, že se starým turbem to do nouze nepadalo, což by teoreticky mohlo značit, že turbo neplnilo dostatečně v plné zátěži, takže auto sice jelo, ale kouřilo a tlak byl pořád u hranice, kdy jednotka nevyhodnotila chybu nedostatečnyho plnění, nebo naopak nadměrnyho plnění. To je ale jenom můj odhad, z tvyho stručnyho popisu a situace může být úplně jiná.
Takže znovu říkám, jako první napíchnout na diagnostiku a zjistit číslo chyby. Ne popis závady, kterou diagnostika napíše, protože ta může být zavádějící, jedině v případě, že se jedná o program vag-com, sou informace v popisu závady správně. V ostatních případech je lepší podle čísla chyby najít popis v programu Vag Info System (VIS), kde sou někdy i základní postupy jak najít příčinu.
GOLF IV 1.9TDI ; Jeep Grand Cherokee WK2 5.7 HEMI

cmoudik
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 27
Registrován: 01.09.2016 17:03

Re: Spatne davkovani nafty, motor ASZ 1.9 TDI r.v. 2002 pri akceleraci kouri

Příspěvek od cmoudik »

Tak ze jsem rozchodil tu mou diagnostiku moDiag ultimate 4.x pod windows 7 a funguje bajecne. Ted je otazka kam mohu ulozit soubory se sejmutejma obrazovkama. Povedlo se mi dostat opet auto do nouzoveho rezimu ale zadna chyba na diagnostiku nebyla vypsana. Vsim jsem si ale jedne anomalie a to ze jsem sledoval ruzne senzory a jejich hodnoty a senzor pro mereni tlaku vzduchu se chova velmi podivne, da se rict ze proste asi nefunguje. Jeho hodnoty jsou od 0 do 255 a po zapnuti klicku zapalovani aniz bych nastartoval auto nastavi max hodnotu 255 a je uplne jedno kolik s tim autem jedu ci stojim ci je motor vypnuty. Z toho bych usuzoval ze je problem v cidle plniciho tlaku. Ted je otazka kde se tahle mrska nachazi v motoru ASZ docela by me potesila nejaka dokumentace k tomuto motoru. Pripojuji 2 *.doc soubory kde je vse hezky videt jak z tabulek mereni tak i grafu. S nemcinou si snad pomoci googlu nejak pradite, o tom nepochybuji. :good:
Přílohy
cmoudik1a_8_11_2016.doc
1a
(309 KiB) Staženo 164 x
cmoudik1b_8_11_2016.doc
1b
(478 KiB) Staženo 144 x
cmoudik2a_9_11_2016.doc
2a
(276 KiB) Staženo 128 x
cmoudik2b_9_11_2016.doc
2b
(256 KiB) Staženo 131 x
cmoudik2c_9_11_2016.doc
2c
(253.5 KiB) Staženo 127 x

cmoudik
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 27
Registrován: 01.09.2016 17:03

Re: Spatne davkovani nafty, motor ASZ 1.9 TDI r.v. 2002 pri akceleraci kouri

Příspěvek od cmoudik »

Pokracovani souboru. Jinak wag-com neumi pracovat s ovladacem pro DIAG4000 tak ze musim zustat u moDiag. Ale neva ten SW se mi zda fajn.
Přílohy
cmoudik2d_9_11_2016.doc
2d
(251.5 KiB) Staženo 128 x
cmoudik2e_9_11_2016.doc
2e
(483 KiB) Staženo 126 x

Uživatelský avatar
Goauld
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 4727
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Prostějov

Re: Spatne davkovani nafty, motor ASZ 1.9 TDI r.v. 2002 pri akceleraci kouri

Příspěvek od Goauld »

Vypadá to na ten snímač tlaku. Měl by být přišroubovanej na intercooleru. Jinak ten SW sice vypadá hezky a přehledně, ale vag-com je podle mě funkčnější, hlavně když je potřeba něco nastavovat. Na přečtení závad a měřených hodnot to ale stačí.
GOLF IV 1.9TDI ; Jeep Grand Cherokee WK2 5.7 HEMI

cmoudik
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 27
Registrován: 01.09.2016 17:03

Re: Spatne davkovani nafty, motor ASZ 1.9 TDI r.v. 2002 pri akceleraci kouri

Příspěvek od cmoudik »

Zdravicko vazeni, ano je to snimac tlaku v kombinaci s dirou v intercooleru. Tak ze u ASZ motoru (Golf IV 1.9 TDI PD 96kW) je na intercooleru kombinovanej snimac (v mem pripade Bosch), kterej je snimacem teploty a zaroven tlaku nasavaneho vzduchu. Snimani teploty v poradku ale snimani tlaku je nefunkcni. Aby toho nebylo malo tak jsem zjistil ze intercooler je deravej, nejakej inzenyr mlatil patrne do intercoleru kladivem az ho zmaril. Kdo to mohl bejt neni znamo, protoze jinak by jste se z cerne kroniky o nem dozvedeli, protoze ubitejch lidi intercoolerem neni zas tak hodne na teto zemekouli. Ja bych ho ososbne tim intercoolerem mlatil az do modra. Tak ze tady je dalsi inspirace pro reseni vyse popsaneho problemu. Hodne zdaru a hodne premejslejte komu opravdu sverite sve auto na opravu.

cmoudik
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 27
Registrován: 01.09.2016 17:03

Re: Spatne davkovani nafty, motor ASZ 1.9 TDI r.v. 2002 pri akceleraci kouri

Příspěvek od cmoudik »

Goauld píše:Vypadá to na ten snímač tlaku. Měl by být přišroubovanej na intercooleru. Jinak ten SW sice vypadá hezky a přehledně, ale vag-com je podle mě funkčnější, hlavně když je potřeba něco nastavovat. Na přečtení závad a měřených hodnot to ale stačí.
Přílohy
Zdravicko, tak jsem vymenil intercooler i snimac tlaku, da se rict ze doslo k zasadnimu zlepseni auto prestalo kourit, tahne, nepocukava ale diagnostika porad ukazuje Einlass Luftdruck hodnotu 255 ktera se nemeni a to je divny. Je mozny ze by na intercooleru byl jen snimac teploty nasavaneho vzduchu a snimac tlaku nasavaneho vzduchu by byl jinde?<br />Kde najit verohodnou literaturu ktera by jednoznacne ukazala kde ten senzor tlaku je. Znovu pripomenu ze se jedna o VW Golf IV Variant 1.9 TDI 96 kW PD rok 2002 s motorem ASZ.
Zdravicko, tak jsem vymenil intercooler i snimac tlaku, da se rict ze doslo k zasadnimu zlepseni auto prestalo kourit, tahne, nepocukava ale diagnostika porad ukazuje Einlass Luftdruck hodnotu 255 ktera se nemeni a to je divny. Je mozny ze by na intercooleru byl jen snimac teploty nasavaneho vzduchu a snimac tlaku nasavaneho vzduchu by byl jinde?
Kde najit verohodnou literaturu ktera by jednoznacne ukazala kde ten senzor tlaku je. Znovu pripomenu ze se jedna o VW Golf IV Variant 1.9 TDI 96 kW PD rok 2002 s motorem ASZ.

cmoudik
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 27
Registrován: 01.09.2016 17:03

Re: Spatne davkovani nafty, motor ASZ 1.9 TDI r.v. 2002 pri akceleraci kouri

Příspěvek od cmoudik »

Vazeni pratele pisu Sem znova, protoze mam nove zkusenosti (bohu zel) Uz jsem si myslel, ze mam vyhrano, ale pekne jsem se prepocital. Po vymene turba mi auto (Golf 1.9 96 kW PD rok 2002) zacal padat do nouzaku, to pred tim nedelal. Po vymene turba jsem objevil hned dalsi 3 zavady, kde u te treti si nejsem az tak jistej, protoze Golf je z roku 2002 a autor software modDiagu (Nemec) se priznal, ze teplotu nasavaneho vzduchu vycita ale tlak uz ne. Pritom jde o jeden komplet dvou senzoru, fakt haluz. Prvni zavada deravej, intercooler, vymeneno, druha zavada poskozeny zamek u trubky jdouci pres velmi kratkou hadicovou spojku do intercooleru, opraveno utesneno. Vymenen snimac teploty a tlaku nasavaneho vzduchu (nelze vymenit jinak nez oba). Pote co jsem opravil a utesnil vedeni vzduchu od turba do intercooleru tak auto zase zacalo padat hodne do nouzaku, vzdy pri zatezi ci pri prekroceni rychlosti 110 km za hodinu. Paradox je ze dokud utikal vduch mezi turbem a intercoolerem auto padalo malo kdy do nouzaku (temer vubec). Utesnenim zacalo padat spolehlive do nouzaku. Nemohu zjistit hodnotu tlaku a tak me zajima, ktera diagnostika by to u tohoto auta umela a jake jsou mezni hodnoty plniciho tlaku (min – max). Celej Problem vidim v tom, ze turbo je novy, neserizeny, dava prilis mnoho vysokej tlak a tudis to pocitac vyhodnoti jako problem a hodi to do nouzaku. Otazka zni kdo by to umel zmerit (plnici tlak, ktera diagnostika) a seridit turbo. Diagnostika moDiag se tvari, ze je vse v poradku a nic nevypise, ikdyz to spadne do nouzoveho rezimu. Bodej by ne kdyz plnici tlak ignoruje, ale ze nevypise zadnej chybovej kod ani ridici jednotka tak v tom uz vidim nemecke spiknuti :D :D. moDiag asi vrele nedoporucuji (cena byla silena a zpusob jakym me k zaplaceni tak vysoke castky donutili, byl taky velmi podlej a nestandardni) nu coz olupte.
Predem dekuju za vecne rady a konretni kotakt na konretniho opravdu vybaveneho odbornika. Zatim jsem ve vsech servisech kde jsem byl nepochodil a sam neznam mezni hodnoty a nemam diagnostiku ktera by ukazala co turbo dava a navic nemam ani jamu ani zvedak tak se k tomu nastaveni turba tezko dostavam.

Uživatelský avatar
majrek001
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 9298
Registrován: 08.10.2008 11:24
Bydliště: Svitavsko

Re: Spatne davkovani nafty, motor ASZ 1.9 TDI r.v. 2002 pri akceleraci kouri

Příspěvek od majrek001 »

turbo je nový nebo repas?

vag a kabel za 200,- umí vyčíst požadavek vs skutečnost - chce to udělat log za jízdy, který by napověděl nejvíc jak to reguluje



a přefukuje to nebo to nenafouká? (když to spadne do nouzáku tak to musí zapsat chybu)

pokud přefukuje zkusil bych jiný ventil N75 a udělat log

pokud nenafouká tak chybí potlak v systému nejspíš "uchází" u tandemu nebo jsou prasklé podtlakové hadičky/zásobník
paštika B6 variant TFSI & paštika B5.5 variant AVF
:arrow:
kódování a diagnostika vw koncernu

cmoudik
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 27
Registrován: 01.09.2016 17:03

Re: Spatne davkovani nafty, motor ASZ 1.9 TDI r.v. 2002 pri akceleraci kouri

Příspěvek od cmoudik »

Ahoj chlapy, mam prosbu prosim nepouzivejte cestinu protoze nemohu vas prispevek precist. Piste prosim bez hacku a carek. Diky moc. Z vasich prispevku teda nejsem moc moudrej, proto ze jsou pro me z 50% necitelne. Moje Diagnostika moDiag prave neukazuje zadne udalosti ani chyby a to asi neni v poradku. Turbo je nove. Podle me to dava moc tlaku, ten co me montoval to nove turbo tak asi neseridil ten podtlakovej regeulator co je na turbu. Duvod je asi jasnej nema ani diagnostiku ani zarizeni na serizeni podtlakoveho regulatoru. Potrebuju najit nekoho kdo tyhle veci ma a umi to seridit a vyladit. Pokud auto na stary turbo nepadalo do nouzaku a nadherne slapalo a tahlo, tak je blbost menit ventil N75. Turbo se muselo vymenit jen proto, ze propoustelo olej do sani ale jinak makalo bezvadne a autak slapal jedna radost. Ale od doby kdy jsem nechal vymenit turbo jsem v Haji zelenym.

cmoudik
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 27
Registrován: 01.09.2016 17:03

Re: Spatne davkovani nafty, motor ASZ 1.9 TDI r.v. 2002 pri akceleraci kouri

Příspěvek od cmoudik »

podtlakovy hadicky jsou vsechny vymeneny a zacalo to zase padat, kdyz jsem utesnil vedeni vzduchu mezi turbem a intercoolerem. Pojem VAG za 200 kc je fakt dost hruba specifikace. Tech VAG kabelu a softweru je jako much na hnoji.

Uživatelský avatar
11mAjA11
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9064
Registrován: 13.09.2008 15:42
Bydliště: Small Town in North Moravia

Re: Spatne davkovani nafty, motor ASZ 1.9 TDI r.v. 2002 pri akceleraci kouri

Příspěvek od 11mAjA11 »

Nove turbo netreba nastavovat, pokud je repasovane, tak kvalitni firma to nastavi rovnou.
Pak je spousta "firem" co radoby repasuji turba ale kvalitne to nedelaji.
Bez toho, aby to videl nekdo osobne se to patrne nevyresi..
Bylo by dobre napsat kde se auto nachazi a treba je nekdo v okoli kdo by tomu rozumel (pokud je auto tedy v CR..).
Moje přibližovadla :Golf Mk II TDi AHF, Golf Mk IV 1.6 16V, T3 1.6D Alpinweiss - Das ReiseWagen, Sup1AMX, GSX-R 750, Jawa 23 Mustang, Alhambra I AFN,P206
Příběh Australanky --> Obrázek

R.I.P. areka

Odpovědět

Zpět na „Motory - diesel“