Olej ze zaslepeneho EGR

SDi, TDi, TDi PD

Moderátoři: VWMysak, vtuni, HANZ500, MartinZ22

wrabesek
Řidič
Řidič
Příspěvky: 93
Registrován: 12.06.2014 21:05

Olej ze zaslepeneho EGR

Příspěvek od wrabesek »

Ahoj, mam docely velky problem.. Auto mam par mesicu, vse vypadalo v pohode.. Pri vymene oleje jsem dotahoval hadicky od zaslepky EGR, protoze byla ocouzena.. Vymenil jsem olej (predepsany) na Mobil 3000...

Dnes zajizdim do garaze a citim smrad jakoby gumy.. Po nedlouhe chvili jsem zjistil, ze to je ojel.. Vsim jsem si oleje na zadku bloku a sahl zespoda pod tu hadici kde byl EGR a mel jsem celou ruku od oleje..

Nekdo jsem neco cetl o ventilu za turbem, ze by to mohlo tect tam.. Pokud nezere turbo po hektolitrech, protoze mi mohlo ubyt tak 0,5l za 1000km.. Mate nekdo nějakou radu?
Bojim se s autem jet, aby mi nechytl olej v motoru... Skoro se mi ani nechce priznavat, ze tam je vetsi turbo od predchoziho majitele..
Diky za vsechny odpovedi.. :(

Uživatelský avatar
Dymák
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2797
Registrován: 02.07.2011 09:22
Bydliště: Praha

Re: Olej ze zaslepeneho EGR

Příspěvek od Dymák »

Nerozumim... EGR tam zůstal (zaslepenej), nebo je nahrazenej trubkou?
Pokud máš olej před sáním ( tam co byl původně EGR), tak to už není dobrý... Pravděpodobně máš i intercooler plnej oleje.
Dlužníci: Recius = 4700,- czk
Objects in the mirror may be looser than they appear
B6 variant PD170
G4 variant PD270 still in progress

Bora variant PD115

wrabesek
Řidič
Řidič
Příspěvky: 93
Registrován: 12.06.2014 21:05

Re: Olej ze zaslepeneho EGR

Příspěvek od wrabesek »

Já nevím jak se nahrazuje.. Ale mám tam místo něj kovovou trubku a uříznutou hadici.. A ta hadice mi praskla a přes ní mi jde pryč olej..

Ta hadice před EGR - pravoúhla na levymhorním rohu motoru - dá se nahradit nějakou neoriginální nebo ze slabší verze? Dá se sehnat hadice třeba z ASZ (96kw jestli se nepletu) či ze Škody Octavia I? Protože jí budu muset stejně znova řezat tak nemá cenu shánět novou, za kterou mi servisák řekl 1800,- ?

Jinak když tu hadici sundám, tak je téměř čistá, možná jak se hromadilo a tlačilo, tak to vypadá že hodně teče.. Další problém může být, že jsem nevěděl předcozí olej kromě hustoty.. Může to téct, že jsem tam dal tečka ve 170tkm (tachometrově) sintetiku tak protejká někde víc? Ale teďka hlavně ta hadice, kdyby někdo věděl.. Navíc jí nikdě nemůžu najít třeba neorigo, nevím ani jak se jmenuje..

Mockrát dík

wrabesek
Řidič
Řidič
Příspěvky: 93
Registrován: 12.06.2014 21:05

Re: Olej ze zaslepeneho EGR

Příspěvek od wrabesek »

Tady je foto, líp to popsat asi neumim.. Ta zvýrazněná hadice to je ..
Přílohy
15224552_10205617366633180_795742054_o.jpg

tommi 81
Řidič
Řidič
Příspěvky: 90
Registrován: 12.02.2009 19:27
Bydliště: Brno

Re: Olej ze zaslepeneho EGR

Příspěvek od tommi 81 »

jestli je tohle golf IV tak je to pěkně sbastlený,co se týče toho požáru fofrem bych vyhodil ten molitan co tam máš nacpanej nad turbem a co se týče toho úniku oleje zajeď za někým kdo autům rozumí ať se na to podívá protože věci jako únik oleje se nehledají na internetu ale v montérkách pod autem stylem čistit-jezdit-sledovat

wrabesek
Řidič
Řidič
Příspěvky: 93
Registrován: 12.06.2014 21:05

Re: Olej ze zaslepeneho EGR

Příspěvek od wrabesek »

Můžu vědět, co je zbastlený? Mě to přijde jako každý jiný PD... Ale nemám zkušenosti..

A ten požár, to byla moje nezkušenost, díky který jsem ale přišel na to, že mam prasklou tu hadici.. Prostě sem nemohl přejet rantl před garáží (kopec) a jakožto blbec jsem proklouzl spojku.. Proto ten smrad.. Bohužel ho ještě neznám, ale už jsem poznal..

Ten molitan je snad na každým autě a ještě víc, táta měl teda 74 O1, ale měl zakrytý skoro vše..

Hlavně teď potřebuju vědět, co to je za hadici, aby jsem jí mohl vyměnit, místo tý gumový izolačky, kterou jsem to "provizorně" musel omotat, ať mi to nejde všechno ven..

Takže, víte někdo, co s tou hadicí? Musí tam jít origo nebo se vejde z jinýho motoru? 1 800,- se mi za ní dávat nehce, když jí musim řezat..

tommi 81
Řidič
Řidič
Příspěvky: 90
Registrován: 12.02.2009 19:27
Bydliště: Brno

Re: Olej ze zaslepeneho EGR

Příspěvek od tommi 81 »

jestli to na fotce je auto o kterým je řeč tak je tam hafo věcí samodomo a to dost mizerně,z týhle fotky jde poznat prd,určitě ne kudy teče ten olej

tommi 81
Řidič
Řidič
Příspěvky: 90
Registrován: 12.02.2009 19:27
Bydliště: Brno

Re: Olej ze zaslepeneho EGR

Příspěvek od tommi 81 »

ta hadice ti taky mohla prasknout protože to přefukuje takže nová nic nevyřeší,a ten olej může být tím,že ten "original fabrickej spoj" podfukoval a tak to znamená že ho pouští turbo,jak jsem psal,zajeď za někým kdo se vyzná,tady toho bude víc,rozhodně to není v sérii.To co je na fotce není zaslepenej EGR,protože ten tam vůbec není,někdo vzal hadici s bajonetem,jeden konec uřízl a stáhl to sponou,nejspíš máš jak jsi psal větší turbo-proto větší sání od filtru a nejspíš i větší coler,všechno made in sám a teď se to začlo rozpadat, ale HLAVNĚ NAPIŠ CO MÁŠ ZA AUTO, může to být taky kód motoru ARL

wrabesek
Řidič
Řidič
Příspěvky: 93
Registrován: 12.06.2014 21:05

Re: Olej ze zaslepeneho EGR

Příspěvek od wrabesek »

Aha, já myslel, že jsem to psal.. Jedná se o G4 ARL rok 01..

Fotka je z toho auta, o který se jedná.. Ta trubka se vydřela, díra se udělala přesně na místě, kde končí ten železný vývod, co je místo EGR.. Řekl bych, že se vydřela z důvodu, že je z jedný strany na kovu trubky a z druhý stažená spojkou.. Tydle kity na výměnu EGR jsem viděl na internetu, prodávají se běžně..

Větší turbo tam je, koukal mi na to známý ze servisu.. Cooler už nevím.. Auto zní jinak hezky, jede hezky.. Zatím jen ta hadice mi praskla..

Ještě jsem četl, že špatně jezdím :fool: Protože jsem možná auto podtáčel, tak jsem se to snažil napravit "správnou jízdou" a řazením ve 2400.. Prý při podtáčení se hromadí olej v intercooleru, jelikož tolik netlačí turbo.. Takže jsem si ho pak vyfoukal hromady a všiml jsem si většího výtoku.. Prý 1/2l na 1000km bývá ještě běžný u PDček..

Možná se celkově špatně vyjadřuju :D Moc TDi zatím nerozumím, předtim jsem měl atmo benzín..

tommi 81
Řidič
Řidič
Příspěvky: 90
Registrován: 12.02.2009 19:27
Bydliště: Brno

Re: Olej ze zaslepeneho EGR

Příspěvek od tommi 81 »

pokud je to ARL tak je možná problém jen v tom spoji s náhradou EGRu,pořád jsem nepochopil proč ta hadice prdla (jestli je prodřená nebo nějaká trubka je prodřená?) ale jestli to vystřelilo protože to přefukuje tak to nebude jednoduchý,zrovna tak nechápu proč někdo na ARL dává větší turbo,vrátil bych to do série,jak jsem psal najdi někoho ale vzhledem k tomu že jde o ARL tak to chce někoho opravdu znalýho a na vlastní oči,ne po internetu ať to dá dokupy,může to být ještě dobrý vozítko i bez tuningu

wrabesek
Řidič
Řidič
Příspěvky: 93
Registrován: 12.06.2014 21:05

Re: Olej ze zaslepeneho EGR

Příspěvek od wrabesek »

No a teda ta gumová hadice nevíš jestli je shodná třeba s 96kw? Etku jsem našel online, ale ta je otřesná..

Prostě jak je ta zatáčka tý hadice, pak jí nasadíš na tu kovou rouru (tu místo EGR).. Prostě jí přetáhneš přes ní a na tom je ta spojka.. Tak ta spojka byla na kraji tý kovový trubky a těsně za tou spojkou praskla ta hadice.. Možná že pomohlo, když jsem jí přitáhnul, protože byla povolená a dopomohl jsem k prasknutí.. Ale je asi 1,5 cm čára praskliny na tý gumový hadici.. A tudy mi teče olej.. Pěkně zespoda, kde to neni vidět.. Třeba ti pomůže můj úžasný nákres v malování :D Zapoměl jsem, to zelený je ta zlatá spojka z fotky..

No někdo chtěl asi fičet rychlejš.. Mam papíry z brzdy na 144kw a 420nm.. Jede to fakt pěkně.. Momentálně ta hadice mi trápí no..
Přílohy
prasklina.jpg

Uživatelský avatar
mimragon
Řidič
Řidič
Příspěvky: 81
Registrován: 10.08.2014 20:43
Bydliště: Olomouc

Re: Olej ze zaslepeneho EGR

Příspěvek od mimragon »

Sice přesně neznám tohle PD, ale pokud ti jde olej z té hadice jsou jen 2 možnosti. Buď netěsní turbo a jde ti olej přes kompresorovou část do intercooleru (tam se ho většinou dost vejde) a dál jde jen minimálně nebo přes odvětrávání z víka palice. Tam to odsává rozvířený olej a může to být solidní množství. Pokud ti nemizí, nijak dramaticky olej, tak si myslím, že to bude jen to odvětrávání a je to ok. Hadici/e by to chtělo nějakou silikonovou a pořádnou sponu. Tohle origo jen tak na poloviční tlaky. Tady už to trpí a je třeba počítat, že to bude praskat...
VW Golf mk4 1.9tdi 81kw @ xxkw, A6 1.8T 132kw @ xxxkw

wrabesek
Řidič
Řidič
Příspěvky: 93
Registrován: 12.06.2014 21:05

Re: Olej ze zaslepeneho EGR

Příspěvek od wrabesek »

Díky moc za odpověď.. Tak já se podívám po neorigo silikonový hadici.. Snad najdu nějak v rozměru.. Náhodou nevíš jaká má být ta spojka na kraji?

tommi 81
Řidič
Řidič
Příspěvky: 90
Registrován: 12.02.2009 19:27
Bydliště: Brno

Re: Olej ze zaslepeneho EGR

Příspěvek od tommi 81 »

Pokud si to auto čerstvě koupil chce to celkovou prohlídku a diagnostiku,zjistit jestli to správně fouká,úroveň softu,posoudit kolik toho oleje turbo pouští-dírama v sání bude flusat vždycky každý,s tou hadicí je to jasný:bez dalších úprav jedině koupit drahou origo a zprznit ji tím že uřízneš bajonet abys to mohl stáhnout sponou.Začal bych jinde,ta hadice je následek,ne příčina.Uvedl bych to do původního stavu.Žádnou silikonovou tam bez úprav nedostaneš,protože na druhým konci máš bajonet.

wrabesek
Řidič
Řidič
Příspěvky: 93
Registrován: 12.06.2014 21:05

Re: Olej ze zaslepeneho EGR

Příspěvek od wrabesek »

Takže z jinýho motoru tam asi nepůjde.. :(

Uvedl do původního stavu, mám sehnat EGR ventil a nacpa ho tam? A sehnat turbo na ARL? To se bohužel asi nedoplatím.. Momentálně s Vánocema se mi peníze zrovna nenahromadili :(

Auto mám už 3 měsíce.. Nevšiml jsem si ubývání oleje, dokud jsem ho neměnil za jiný.. Pak mi docela rychle ubyl.. Předtim držel.. Diagnostiku asi řeknu známému, až mi přestanou odcházet hadice za 2tkč a budu mít na rozvody :?

Odpovědět

Zpět na „Motory - diesel“