Obava že nespíná sahara
Moderátoři: VWMysak, vtuni, HANZ500, MartinZ22
-
- Nový člen
- Příspěvky: 37
- Registrován: 21.04.2015 20:22
Obava že nespíná sahara
Zdar vagšílenci mám otázku ohledně sahary. Začínají být vedra a já už dost dlouho neviděl sepnout saharu ,teplota se mi od 90 stupňů nehne ani o kousek nad. Jak to maj kluci ochráněný abych se neřídil podle čidla který mě špatně ukazuje a neuvařil to. Sepnutí sahary se řídí podle čidla teploty motoru? Nebo to má ještě jiný hlídání? Prosím o nějaký poznatky z vašich zkušeností. Ať to jezdí a dík za info.
-
- Nový člen
- Příspěvky: 37
- Registrován: 21.04.2015 20:22
Re: Obava že nespíná sahara
Diagnostika žádnou chybu na ničem nehlásí.
- Goauld
- VWexpert
- Příspěvky: 4727
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Prostějov
Re: Obava že nespíná sahara
U tohodle motoru se sahary málo kdy sepnou, to už musí být fakt v extra zátěži, nebo v extra vedru. Pokud se ti rafička teploty motoru drží normálně na 90 a nepadá, ani nestoupá při zátěži, nebo jízdě v klidu, tak funguje správně a motor neuvaříš.
Sahary spíná jednotka dochlazování a teplotu bere z dvojityho čidla pro jednotku a rafičku. Čidlo se samozřejmě pokazit může, ale při zátěži by ti pak rafička teploty šla nahoru, pokud by se teplota opravdu zvyšovala.
Pro kontrolu funkčnosti všech čidel je potřeba na diagnostice se podívat jakou teplotu každy čidlo ukazuje. Všechny musí při studenym motoru ukazovat přibližně stejnou hodnotu, která se po nastarování bude plynule zvyšovat až na provozní teplotu, což je oněch 90°C.
Pro vyzkoušení funkce sahary je na diagnostice test akčních členů, kterej nasimuluje i test přehřátí a pak se musí větráky spustit. Pokud se nespustí sou vadny, pokud se spustí, ale při přehřívání nereagujou na vysokou teplotu motoru, tak je vadny čidlo. V obou případech může být vadná i jednotka dochlazování.
Pokud máš klimatizaci, větráky se taky musí spustit při jejím zapnutí. Pak jedou na 1. stupeň pořád, pokud teplota stoupne, sepnou se i na 2. stupeň.
Sahary spíná jednotka dochlazování a teplotu bere z dvojityho čidla pro jednotku a rafičku. Čidlo se samozřejmě pokazit může, ale při zátěži by ti pak rafička teploty šla nahoru, pokud by se teplota opravdu zvyšovala.
Pro kontrolu funkčnosti všech čidel je potřeba na diagnostice se podívat jakou teplotu každy čidlo ukazuje. Všechny musí při studenym motoru ukazovat přibližně stejnou hodnotu, která se po nastarování bude plynule zvyšovat až na provozní teplotu, což je oněch 90°C.
Pro vyzkoušení funkce sahary je na diagnostice test akčních členů, kterej nasimuluje i test přehřátí a pak se musí větráky spustit. Pokud se nespustí sou vadny, pokud se spustí, ale při přehřívání nereagujou na vysokou teplotu motoru, tak je vadny čidlo. V obou případech může být vadná i jednotka dochlazování.
Pokud máš klimatizaci, větráky se taky musí spustit při jejím zapnutí. Pak jedou na 1. stupeň pořád, pokud teplota stoupne, sepnou se i na 2. stupeň.
GOLF IV 1.9TDI ; Jeep Grand Cherokee WK2 5.7 HEMI
-
- Nový člen
- Příspěvky: 37
- Registrován: 21.04.2015 20:22
Re: Obava že nespíná sahara
Tak dekuju za info jsem teď chytřejší, bylo mi právě divný že jsem jel o víkendu pozdě v noci asi 30 km a vyprovokoval mě bavor tak jsem tomu dával podlahu a sahara nic. Jen když jsem dojel teplota šla mírně dolů cca 75-80c ale sahara nic.
- Goauld
- VWexpert
- Příspěvky: 4727
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Prostějov
Re: Obava že nespíná sahara
No pokud teplota padá, tak může být taky vadnej termostat.
GOLF IV 1.9TDI ; Jeep Grand Cherokee WK2 5.7 HEMI
-
- Nový člen
- Příspěvky: 37
- Registrován: 21.04.2015 20:22
Re: Obava že nespíná sahara
Stalo se mi to jen tu jízdu co jsem tomu fakt naložil. Když je vadný termostat tak je otevřenej hlavní okruh ne? A teplota padá jen na budíkach nebo i fyzicky. Dík za odpověď.
- Goauld
- VWexpert
- Příspěvky: 4727
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Prostějov
Re: Obava že nespíná sahara
Termostat může mít dvě vady. Buď otvírá při nižší teplotě a motor se přechlazuje, nebo neotvírá vůbec a motor se přehřívá. Ukazatel teploty na přístrojové desce ukazuje skutečnou teplotu. Termostat je mechanická věc a ovlivňuje průtok vody mezi chladičem a motorem.
GOLF IV 1.9TDI ; Jeep Grand Cherokee WK2 5.7 HEMI
-
- Nový člen
- Příspěvky: 37
- Registrován: 21.04.2015 20:22
Re: Obava že nespíná sahara
Kdyby se přechlazoval mělo by to nejspíš vliv na spotřebu ne?
- Goauld
- VWexpert
- Příspěvky: 4727
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Prostějov
Re: Obava že nespíná sahara
Nepatrně, ale nejspíš bys to ani nepoznal. Není to jako když je motor uplně studenej. Ale hlavně by ti padala rafička teploty, když jedeš třeba z kopce, nebo při klidné jízdě na rovině a do kopce nebo na rovině při zátěži by zase vylezla na 90.
GOLF IV 1.9TDI ; Jeep Grand Cherokee WK2 5.7 HEMI
-
- Nový člen
- Příspěvky: 37
- Registrován: 21.04.2015 20:22
Re: Obava že nespíná sahara
Tak ti moc dekuju za tvoje rady a typy. Jsem zase o něco chytřejší, ať to jezdí
- skacel55
- Závodník
- Příspěvky: 625
- Registrován: 14.10.2012 15:40
- Bydliště: Jevíčko
Re: Obava že nespíná sahara
Jinak ta rafička na budíkách ukazuje dost orientačně. Zkus za jízdy sledovat teplotu vody přes VAG. Klidně 96°C, sahara nesepne a rafička se ani nehne. Drží mi cca 89°C.
Golf Mk3 TD 1997 55kw
Golf Mk4 2001 TDi ASV 180Hp by TDIfun Indigoblau perleffekt http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=78&t=319415" onclick="window.open(this.href);return false;
Golf Mk4 2001 TDi ASV 180Hp by TDIfun Indigoblau perleffekt http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=78&t=319415" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Jezdec
- Příspěvky: 244
- Registrován: 25.07.2011 21:14
- Bydliště: Bohutín u Šumperka
Re: Obava že nespíná sahara
Zdravím Vás pánové. Přidám též něco do diskuze. Snad tu Dzilekovi nebudu nějak narušovat jeho téma a třeba na něco společně přijdeme. Řeším též nespínajicí saharu. Pouze velkou vrtuli. Jedná se o pd 74kw. Jde mi o to, že po zapnutí klimy mi jede pouze malý ventilátor na sahaře. Na starém TDI AGR mi s klimou jedou oba ventilátory jak malý tak velký. Na PDčku mi vag hlásí chybu čidla teploty G62. Má tohle čidlo vliv na chod toho druhého velkého ventilátoru? Dává nějaký signál pro jednotku dochlazování? Chystám se ještě vyzkoušet samotný ventilátor případně vyklemovat termospínač na chladiči a tak vyloučit jeho nefunkčnost. Našel jsem nějaké schéma zapojení a je tam nakreslené spínání obou vrtulí s klimou naráz. Schéma je do r. v.2000. Liší se to případně po tomhle roce? Je tam třeba postupné spínání ventilátorů?
- dasek82
- Řidič
- Příspěvky: 110
- Registrován: 19.07.2009 20:41
- Bydliště: Pardubice,Hradec Kralove
Re: Obava že nespíná sahara
Po zapnutí klimy musí jet oba na první rychlost ,sam řeším taky velkej netocici se větrák,stejný projev závady jako tvuj akorát bez toho čidla,koukal sem na zapojení a je to paralelně zapojeny,tzn oba najednou z pojistky co je na baterce 30a ta nalevo z těch 3 zelenejch
vw bora variant highline - AUY+Tiptronik
-
- Jezdec
- Příspěvky: 244
- Registrován: 25.07.2011 21:14
- Bydliště: Bohutín u Šumperka
Re: Obava že nespíná sahara
Jasný. Tak pak jedině ko ventilátor nebo ten termospínač na chladiči. Dnes se v tom pohrabu a uvidím na čem sem.
- dasek82
- Řidič
- Příspěvky: 110
- Registrován: 19.07.2009 20:41
- Bydliště: Pardubice,Hradec Kralove
Re: Obava že nespíná sahara
čau tak ja měl vadnej větrák, sem si ho vyměnil a už šlape jak má,uvidíme jak ve vedrech jestli se sepne i na 2.rychlost, tak at se ti daří!
vw bora variant highline - AUY+Tiptronik