Golf 4 PD 85kw
Moderátoři: VWMysak, vtuni, HANZ500, MartinZ22
- havajisco
- Řidič
- Příspěvky: 134
- Registrován: 16.10.2010 11:41
- Bydliště: Břeclavsko/Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Golf 4 PD 85kw
Hadička je průchozí, zkoušel jsem ji profouknout a pak ještě simulaci podtlaku vysavačem (Karcher WD3), ale táhlo se pohlo ani ne 5mm, jinak rukou jde dál, ale myslel jsem, že průmyslový vysavač to táhlo vytáhne víc. N75 při testu akčních členů cvaká. Když se zamyslím, tak brzdy taky nejsou nic moc, musím na ně víc šlapat. Musím zkusit jak brzdí kolegova Octa. Ta vývěva jakoby prosakuje olej. Zkoušel jsem i přiložit prst na vývod z N75, co jde k turbu a nic jako podtlak jsem necítil (nevím, jestli má přisávat nebo ne).
Zpět k turbu. To táhlo přimáčknu k podtl.baňce (ovládání) celkem na silu (pro představu tak, že ho při stláčení cítím zarytý v palci). Možná se nehýbou ideálně a podtlak je neutáhne. Každopádně po nastartovaní je táhlo furt na stejném místě.
Zpět k turbu. To táhlo přimáčknu k podtl.baňce (ovládání) celkem na silu (pro představu tak, že ho při stláčení cítím zarytý v palci). Možná se nehýbou ideálně a podtlak je neutáhne. Každopádně po nastartovaní je táhlo furt na stejném místě.
- yessmen
- Profík
- Příspěvky: 1192
- Registrován: 28.08.2011 22:43
- Bydliště: Jablonec n/N
Re: Golf 4 PD 85kw
Budto mas unik podtlaku nebo to mas blbě zapojený.
MY14 MK7 R
DeepBlue MK5 08.:R32 *SOLD*
DeepBlue MK5 08.:R32 *SOLD*
- havajisco
- Řidič
- Příspěvky: 134
- Registrován: 16.10.2010 11:41
- Bydliště: Břeclavsko/Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Golf 4 PD 85kw
Je to zapojený stejně jako když to jezdilo v pohodě. Měnil jsem asi 3 hadičky a jednu po druhé.yessmen píše:Budto mas unik podtlaku nebo to mas blbě zapojený.
Únik je samozřejmě možný. Zitra koupím hadice a předělám všechno. Jinak tedy když je vše OK měl bych cítit přisávání na výstupu N75 (k turbu)?
Střídám služební, auto přítelkyně a Golfa, takže s tím nějezdím furt a někdy si všimnu opožděně nějaké změny.
- yessmen
- Profík
- Příspěvky: 1192
- Registrován: 28.08.2011 22:43
- Bydliště: Jablonec n/N
Re: Golf 4 PD 85kw
Paměť závad je nyní čistá? Ano, pokud máš vstup podtlaku do N75 musí být i na výstupu směrem do baňky turba.
MY14 MK7 R
DeepBlue MK5 08.:R32 *SOLD*
DeepBlue MK5 08.:R32 *SOLD*
- dasek82
- Řidič
- Příspěvky: 110
- Registrován: 19.07.2009 20:41
- Bydliště: Pardubice,Hradec Kralove
Re: Golf 4 PD 85kw
u PD si nejsem jistej ale u CR to po nastartovani jede urcite dolu,myslel jsem si ze u PD to je odbracene ale mam tucha ze je to stejne jako u CR tzn ma zajet dolu
to ovladani jde ztuha prstem ucite - zareje se ti do prstu
zkus nastartovat motor sundej hadicky a zkontroluj podtlak u ventilu - to ucejtis- lepi se ti na prst- pokud tam bude
muzes zkusit pri nastartovanym motoru zkusit diagnozu akcnich clenu procvakat ten ventil jestli ho pousti dal
tady mas schema podtlaku je to celkem chobotnice tak opatrne
Kódy motoru AJM, ATD, AUY
1 - mechanický ventil zpětného vedení výfukových plynů
q součástí sacího hrdla
q lze měnit pouze kompletně se sacím hrdlem
2 - ventil zpětného vedení výfukových plynů -N18- (elektro-pneumatický)
3 - zpětný ventil
q bílý vývod k magnetickému ventilu omezení plnicího tlaku -N75- → poz. a k podtlakové nádržce
4 - magnetický ventil omezení plnicího tlaku -N75-
5 - podtlaková nádržka
6 - vzduchový filtr
7 - přepínací ventil klapky v sacím potrubí -N239-
8 - tlaková nádobka
q pro regulaci plnicího tlaku
q součástí turbodmychadla, nelze vyměnit
9 - podtlaková přípojka
q mezi tandemovým čerpadlem a posilovačem brzd
to ovladani jde ztuha prstem ucite - zareje se ti do prstu
zkus nastartovat motor sundej hadicky a zkontroluj podtlak u ventilu - to ucejtis- lepi se ti na prst- pokud tam bude
muzes zkusit pri nastartovanym motoru zkusit diagnozu akcnich clenu procvakat ten ventil jestli ho pousti dal
tady mas schema podtlaku je to celkem chobotnice tak opatrne
Kódy motoru AJM, ATD, AUY
1 - mechanický ventil zpětného vedení výfukových plynů
q součástí sacího hrdla
q lze měnit pouze kompletně se sacím hrdlem
2 - ventil zpětného vedení výfukových plynů -N18- (elektro-pneumatický)
3 - zpětný ventil
q bílý vývod k magnetickému ventilu omezení plnicího tlaku -N75- → poz. a k podtlakové nádržce
4 - magnetický ventil omezení plnicího tlaku -N75-
5 - podtlaková nádržka
6 - vzduchový filtr
7 - přepínací ventil klapky v sacím potrubí -N239-
8 - tlaková nádobka
q pro regulaci plnicího tlaku
q součástí turbodmychadla, nelze vyměnit
9 - podtlaková přípojka
q mezi tandemovým čerpadlem a posilovačem brzd
vw bora variant highline - AUY+Tiptronik
- havajisco
- Řidič
- Příspěvky: 134
- Registrován: 16.10.2010 11:41
- Bydliště: Břeclavsko/Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Golf 4 PD 85kw
Paměť závad je čistá do doby než to padne nouzáku. 17964 - regulace plniciho tlaku - mez regulace nedosazenayessmen píše:Paměť závad je nyní čistá? Ano, pokud máš vstup podtlaku do N75 musí být i na výstupu směrem do baňky turba.
Zjistím kde se ztrácí podtlak.
- havajisco
- Řidič
- Příspěvky: 134
- Registrován: 16.10.2010 11:41
- Bydliště: Břeclavsko/Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Golf 4 PD 85kw
dasek82:
Mluvil jsem dnes s mechanikem co dělá služební auta a říkal že u PD má sjet táhlo po nastartování taky dolu.
Na tom obrázku vede z baňky turba (8) do N75 (4) druhej vývod od vrchu? Chvily jsem myslel že to mám špatně.
Ten podtlak vyzkusím znovu, do N75 jsem ho nezkoušel, jen na výstupu a tam nebyl. Zkusím znovu i s testem akčních členů a dám vědět.
Díky
Mluvil jsem dnes s mechanikem co dělá služební auta a říkal že u PD má sjet táhlo po nastartování taky dolu.
Na tom obrázku vede z baňky turba (8) do N75 (4) druhej vývod od vrchu? Chvily jsem myslel že to mám špatně.
Ten podtlak vyzkusím znovu, do N75 jsem ho nezkoušel, jen na výstupu a tam nebyl. Zkusím znovu i s testem akčních členů a dám vědět.
Díky
-
- Závodník
- Příspěvky: 535
- Registrován: 28.01.2013 17:57
- Bydliště: Olmützer Vorstadt
Re: Golf 4 PD 85kw
..jak vypadá vývod podltlaku na čerpadle?? ...neni vyvaglanej?? ...jinak pokud po startu nezavře lopatky tak vyzkoušet někde v dilně kolik podtlaku dává čerpadlo... dobrý čerpadlo by mělo dávat -1 bar na volnoběh ale i -0,8 bar je ještě v pohodě...
Lži,kraď ,podváděj a poslouchej heavy metal
Žij rychle,zemři mladej a nech po sobě tlustou mrtvolu
Chceš-li závodníkem býti, musíš čip od TDIFuna míti.
Jurský Park Motorsport feat. T.M.A.
Žij rychle,zemři mladej a nech po sobě tlustou mrtvolu
Chceš-li závodníkem býti, musíš čip od TDIFuna míti.
Jurský Park Motorsport feat. T.M.A.
- Goauld
- VWexpert
- Příspěvky: 4727
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Prostějov
Re: Golf 4 PD 85kw
Ještě může být vadná ta podtlaková baňka na turbu co tahá za regulaci. Když je uvnitř vyrezlá, nebo je prasklá membrána, tak to s tím nepohne. Ale když ti to před výměnou hadičky přefukovalo, tak bych neřekl, že by byla baňka mrtvá.
GOLF IV 1.9TDI ; Jeep Grand Cherokee WK2 5.7 HEMI
- havajisco
- Řidič
- Příspěvky: 134
- Registrován: 16.10.2010 11:41
- Bydliště: Břeclavsko/Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Golf 4 PD 85kw
provokater:
Podtlak bude zítra změřen. Takže uvidíme.
Ještě projdu i hadice od brzdového posilovače, až mi to Goauld napsal, trklo mě, že ani brzdy nejdou uplně ok.
Goauld:
Težko říct, když jsem zkoušel vysavačem simulovat podtlak tak se táhlo asi o 5mm pohlo, ale nevím jakej podtlak udělá průmysl. vysavač - každopádně pohlo se a baňka u turba asi KO nebude.
Podtlak bude zítra změřen. Takže uvidíme.
Ještě projdu i hadice od brzdového posilovače, až mi to Goauld napsal, trklo mě, že ani brzdy nejdou uplně ok.
Goauld:
Težko říct, když jsem zkoušel vysavačem simulovat podtlak tak se táhlo asi o 5mm pohlo, ale nevím jakej podtlak udělá průmysl. vysavač - každopádně pohlo se a baňka u turba asi KO nebude.
- Goauld
- VWexpert
- Příspěvky: 4727
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Prostějov
Re: Golf 4 PD 85kw
Vysavač podle mě udělá podtlak mnohem větší než -1 bar, což má zhruba vývěva při volnoběhu. Takže pohyb táhla o 5mm je dost málo.
GOLF IV 1.9TDI ; Jeep Grand Cherokee WK2 5.7 HEMI
- havajisco
- Řidič
- Příspěvky: 134
- Registrován: 16.10.2010 11:41
- Bydliště: Břeclavsko/Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Golf 4 PD 85kw
Tak jsem se konečně dostal k autu, u tandemu je "vylagrovanej" ten vývod pro podlak. Celou dobu jsem sháněl někoho, kdo mi změří podtlak až jsem si nakonec koupil svůj měřák. Ještě to změřím, ale ta hadice z tandemu se hýbe. Navíc je značky Luk a co jsem se dočetl stojí za prd. Už mám objednanej jinej Bosch.
- havajisco
- Řidič
- Příspěvky: 134
- Registrován: 16.10.2010 11:41
- Bydliště: Břeclavsko/Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Golf 4 PD 85kw
Ahoj, tak konečně jsem si auto odvezl domů a přes víkend jsem laboroval. Tandemové čerpadlo Luk s vyklechtaným vyústěním podtlaku jsem vyměnit za Bosch. Hodnoty asi 0,5-0,6 baru, když jsem zahýbal hadičkou na tandemu tak 0,3 baru (LUK), po výměně za bosch podtlak cca 0,6-0,7 baru (měřeno šmejdem za 500 Kč).
Pro srovnání: Vysavač karcher udělám podtlak 0,1-0,2 baru a ten, jak jsem psal, pohne s táhlem turba cca 5mm.
Teď jsem zkoušel N75, do vstupu nahoře (na vedení je zpětný ventil) jde podtlak, z něj při nastartovaném motoru nejde NIC (spodní vývod k turbu). Napravo je ještě jeden vývod, ale vede přes rozbočku do filterboxu (ten asi nemá vliv - jedině pro nulový podtlak).
N75 je asi rok starý a je to Pierburg.
Nějaký názor? Děkuju všem
Pro srovnání: Vysavač karcher udělám podtlak 0,1-0,2 baru a ten, jak jsem psal, pohne s táhlem turba cca 5mm.
Teď jsem zkoušel N75, do vstupu nahoře (na vedení je zpětný ventil) jde podtlak, z něj při nastartovaném motoru nejde NIC (spodní vývod k turbu). Napravo je ještě jeden vývod, ale vede přes rozbočku do filterboxu (ten asi nemá vliv - jedině pro nulový podtlak).
N75 je asi rok starý a je to Pierburg.
Nějaký názor? Děkuju všem
- dasek82
- Řidič
- Příspěvky: 110
- Registrován: 19.07.2009 20:41
- Bydliště: Pardubice,Hradec Kralove
Re: Golf 4 PD 85kw
tak vyzkousej jestli se ti otevira ventil n75 elektricky i mechanicky
vw bora variant highline - AUY+Tiptronik
- havajisco
- Řidič
- Příspěvky: 134
- Registrován: 16.10.2010 11:41
- Bydliště: Břeclavsko/Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Golf 4 PD 85kw
Ahoj, tak jsem zkusil funkčnost té N75tky a zároveň jsem ji profoukl. Zapojil a jel jsem do servisu, světe div se, auto táhlo a nepadalo do nouzáku, sice nejelo od nízkých otáček tak jak jezdilo, ale někde od 2300 ot. začalo táhnout až někde k 4000 ot.
Nicméně jsem to tam nechal a bude kontrolována baňka a samotná regulace na turbu (jestli běhá a je špatná baňka nebo baňka OK a regulace v trapu). Uvidíme, pak sem napíšu výsledek (nemají čas a bude to cca další pondělí).
Nicméně jsem to tam nechal a bude kontrolována baňka a samotná regulace na turbu (jestli běhá a je špatná baňka nebo baňka OK a regulace v trapu). Uvidíme, pak sem napíšu výsledek (nemají čas a bude to cca další pondělí).