Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 11 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: 1.9 TDi ASV - Hrozně klepe
PříspěvekNapsal: 19.03.2018 00:18 
Offline
VWagenista
VWagenista

Hodnost:

VWagenista

Registrován:

03.02.2017

Příspěvky:

7

Zdravím všechny,
Mám Boru s motorem 1.9 TDI ASV rv 2002 81kW, auto kupováno jako ojeté u autorizovaného dealera se servisní knihou. Nyní mám auto 4 roky a za poslední rok se udělal hodně velký servis. Nyní je stav tachometru 186 xxx km. Ale ačkoliv veškerému servisu motor hrozně klepe a vibruje a je hrozně hlučný. Až úplně nepřitozeně. Známý má golfa s tím samým motorem, ale s rozdílem, že má najeto už skoro 300 000 a motor krásně přede, vůbec se neklepe a není tak hlasitý.

Za poslední rok se okolo motoru vyměnilo:
Podtlakový ventil N75 - 1 rok
Váha vzduchu - 1 rok
Všechny 4 žhavící svíčky motoru - 2 z nich měly úpalený konec a byly rozdrolené - 5 měsíců
Žhavící svíčky do vody - 5 měsíců
Nové turbo Garrett se svodama (žádný repas) - 5 měsíců
Nová komplet spojková sada Sachs - 1 měsíc
Všechny filtry MANN - 3 měsíce (každých 10 000)
Olej Mobil Super 3000 X1 5W-40 - 3 měsíce (každých 10 000)
Baterie - 5 měsíců
Startér - 1 měsíc
Komplet rozvody - 5 měsíců - v autorizovaném servisu VW
Všechny silentbloky motoru - 5 měsíců


Motor i přes to hrozně klepe.

Přikladám videa jak studeného startu tak i po 40 kilometrech do práce. Pocitově motor po ujetí 40km o trošku hlučnější a víc klepe.

Studený start:
https://www.youtube.com/watch?v=4-mvTkuS5lI

Po 40km:
https://www.youtube.com/watch?v=Q6iqm4P_zRA&

Na videu to moc poznat nejde, jak se motor třese, všimnout si toho jde na hadičkách k čerpadlu.

Motor je hrozně hlučný, už si nevím rady, čím by to mohlo být. Ještě poznatek, když na míste přidám plyn, pustím a hned zase přidám, tak motor se úplně zachvěje a drobet spadnou otáčky, pod hranici volnoběhu, jako by přeskočil na 3 válce. Když byly mrazy k -15, tak motor sice naskočil hned na poprvé, ale prvních pár vteřin přeskakoval na 3 válce. Motor vůbec nekouří, ale hrozně smrdí špatně spálenou naftou.

Poslední dobou pociťuji citelnou ztrátu výkonu, motor sice jede, ale hrozně dlouho se rozjíždí a netáhne tolik, jako předtím.

Na kontrolu vstřiků a čerpadla jsem objednán na duben do oficiálního Bosch diesel servisu.
Zkoušel jsem hledat tady na foru, ale nenašel jsem nikoho s takovým problémem Ale zatím nejblíže bylo, že by mohla být načatá vačka, přidřený píst a nebo podpálené ventily. Největší strach mám z toho, jak byly rozdrolené konce žhaviček, aby nebyly přidrené válce :-/

PS: Přikládám 2 logy na 3. a 4. převodový stupeň, všiml jsem si, že váha vzduchu dává daleko větší hodnoty než jsou požadované. Mohl by to být až takový problém? Je tam necelý rok značka Pierburg. Žádné chyby na diag nejsou a zasílám také hodnoty jednotlivých vstřikovačů na VAG.
Příloha:
log+vstřiky.rar [402.72 KiB]
16 krát

_________________
VW Bora 1.9TDi ASV 81kW rv. 2002


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: 1.9 TDi ASV - Hrozně klepe
PříspěvekNapsal: 02.04.2018 21:04 
Offline
VWagenista
VWagenista

Hodnost:

VWagenista

Registrován:

03.02.2017

Příspěvky:

7

//Tak EDIT - MOTOR HROZNĚ FOUKÁ NAHORU, NEVÍTE, ČÍM BY TO MOHLO BÝT? Přikládám video: https://youtu.be/vWcI8Wg-dMU

_________________
VW Bora 1.9TDi ASV 81kW rv. 2002


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: 1.9 TDi ASV - Hrozně klepe
PříspěvekNapsal: 02.04.2018 21:48 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

08.10.2008

Příspěvky:

8592

Bydliště:

Svitavsko

váha dává dobře - vždy dává víc než je požadavek - se vzduchem problém není - to bude s naftou případně tlaky atd - docela to tlakuje

předvstřík je nastaven jak má být?

_________________
kódování a diagnostika vw koncernu

_________________
stříbrná VW GOLFinka IV 1.6 16v 77kW ATN + škrtící klapka 1.8T & paštika B5.5 variant


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: 1.9 TDi ASV - Hrozně klepe
PříspěvekNapsal: 02.04.2018 21:55 
Offline
VWagenista
VWagenista

Hodnost:

VWagenista

Registrován:

03.02.2017

Příspěvky:

7

Rozvody byly dělány před pár měsíci přímo v autorizovaném servise včetně seřízení předvstřiku, takže hádám, že ano. Bohužel jsem neměřil

_________________
VW Bora 1.9TDi ASV 81kW rv. 2002


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: 1.9 TDi ASV - Hrozně klepe
PříspěvekNapsal: 02.04.2018 22:12 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

08.10.2008

Příspěvky:

8592

Bydliště:

Svitavsko

tak to zkontroluj přes diagnostiku v tdi grafu jestli je správně - jinak bude spíš asi problém v čerpadle, když to nejede, ale to zjistíš až při vyzkoušení..

píšeš všechny filtry - takže palivák si určitě taky měnil že?

_________________
kódování a diagnostika vw koncernu

_________________
stříbrná VW GOLFinka IV 1.6 16v 77kW ATN + škrtící klapka 1.8T & paštika B5.5 variant


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: 1.9 TDi ASV - Hrozně klepe
PříspěvekNapsal: 02.04.2018 22:17 
Offline
VWagenista
VWagenista

Hodnost:

VWagenista

Registrován:

03.02.2017

Příspěvky:

7

Ano, palivový i s tím zpětným ventilem, aby nepadala nafta. Tankuji vervu diesel + v zimě byly aditiva VIF, teď poslední měsíc bez aditiv.

Olej + všechny filtry měním každých 10 000, auto za studena nevytáčím nad 2500 ot. Zítra zkusím vyjet ten graf. Jak je teď tepleji, tak za studena i tepla startuje naprosto bez problémů

_________________
VW Bora 1.9TDi ASV 81kW rv. 2002


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: 1.9 TDi ASV - Hrozně klepe
PříspěvekNapsal: 03.04.2018 18:02 
Offline
VWagenista
VWagenista

Hodnost:

VWagenista

Registrován:

03.02.2017

Příspěvky:

7

Tak jsem vyjel TDi graph na předvstřik. Motor jsem zahřál na provozní teplotu cca 89 stupňů.

1. Než jsem vybral typ motoru tak TDI Graph ukázal chybu:
"Fuel temp is out of range (too hot!)"
Obrázek

2. Po výběru typu motoru se ukázalo:
"Timing within spec but retarded"
Obrázek

PS: Motor nebyl nikdy chipován, vstřiky původní, turbo originál Garrett úplně nové, stejný typ, jaký tam byl.

_________________
VW Bora 1.9TDi ASV 81kW rv. 2002


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: 1.9 TDi ASV - Hrozně klepe
PříspěvekNapsal: 03.04.2018 19:09 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

08.10.2008

Příspěvky:

8592

Bydliště:

Svitavsko

mělo by to jít po to modré čáře kolem 50

_________________
kódování a diagnostika vw koncernu

_________________
stříbrná VW GOLFinka IV 1.6 16v 77kW ATN + škrtící klapka 1.8T & paštika B5.5 variant


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: 1.9 TDi ASV - Hrozně klepe
PříspěvekNapsal: 03.04.2018 19:15 
Offline
VWagenista
VWagenista

Hodnost:

VWagenista

Registrován:

03.02.2017

Příspěvky:

7

Aha... Mohlo se to takhle zhoršit? Nebo se očividně v autorizáku na předvstřik vykašlali? :-) Teplota paliva je OK?

_________________
VW Bora 1.9TDi ASV 81kW rv. 2002


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: 1.9 TDi ASV - Hrozně klepe
PříspěvekNapsal: 03.04.2018 19:30 
Offline
VWagenista
VWagenista

Hodnost:

VWagenista

Registrován:

03.02.2017

Příspěvky:

7

Tak jsem to šel změřit ještě jednou, auto vychladlo na cca 60°C - výsledek předvstřiku v obrázku:
Senzor na teplotu paliva je v pořádku, v Meas. Blocks 8 v Group 7 ukazovalo teplotu normálně.

Obrázek

_________________
VW Bora 1.9TDi ASV 81kW rv. 2002


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: 1.9 TDi ASV - Hrozně klepe
PříspěvekNapsal: 04.04.2018 18:18 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

08.10.2008

Příspěvky:

8592

Bydliště:

Svitavsko

zkus to přenastavit jak to má být jak to půjde

_________________
kódování a diagnostika vw koncernu

_________________
stříbrná VW GOLFinka IV 1.6 16v 77kW ATN + škrtící klapka 1.8T & paštika B5.5 variant


Nahoru
  Profil
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 11 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  





Originál a repas turbo Volkswagen
Sháníte levné povinné ručení? - povinné ručení kalkulačka Vám pomůže.
Skvělé ceny a přístup najdete v autopůjčovně Automoc v centru Prahy.
E-regaly.cz - Dodáváme profesionální regály a regálové systémy, zajišťujeme dopravu a montáž. Policové regály skladem.

Powered by phpBB © 2007 phpBB Group