Před dojezdem auto zahlásilo "Slabý tlak oleje - STOP". Okamžitě jsem zastavil a a přeměřil hladinu oleje. Hladina oleje v pořádku. Po té jsem nastartoval znovu a opatrně jsem dojel na parkoviště. Od té doby jsem ještě neměl odvahu nastartovat.
Co jsem tak zjišťoval, tak nízký tlak oleje může být způsoben špatným olejovým čerpadlem, znečištěným sáním.
Tak jsem si říkal, že bych zkontroloval tlak oleje připojením manometru na místo tlakového spínače. Ale nevím jaké hodnoty má dosahovat při určitých otáčkách - PORAĎTE jaké jsou hodnoty.
Resp. jestli nemám náhodou špatný spínač. Pokud by byl v pořádku, tak bych sundal dolů vanu a čerpadlo. Vyčistil čerpadlo, síto a vyměnil olejový filtr.
Jinak mě čeká výměna čerpadla.
Nízký tlak oleje
Moderátoři: VWMysak, vtuni, HANZ500, MartinZ22
-
- Nový člen
- Příspěvky: 7
- Registrován: 10.10.2012 11:07
- Kontaktovat uživatele:
Nízký tlak oleje
VW GOLF IV 1.9 ASZ TDI PD 96 KW
- dasek82
- Řidič
- Příspěvky: 110
- Registrován: 19.07.2009 20:41
- Bydliště: Pardubice,Hradec Kralove
Re: Nízký tlak oleje
Potřebné speciální nářadí, zkušební a měřicí přístroje a pomocné prostředky
t tester tlaku oleje -V.A.G 1342-
t voltmetr -V.A.G 1527 B-
t pomocná měřicí souprava -V.A.G 1594 A-
PoznámkaKontrola funkce a oprava optického a akustického ukazatele tlaku oleje → Schémata zapojení, vyhledávání závad a montážní polohy a → Diagnostický, měřicí a informační systém VAS 5051
Zkušební postup
– Demontujte spínač tlaku oleje -F1- a našroubujte ho do testeru.
– Tester zašroubujte do držáku olejového filtru namísto spínače tlaku oleje.
– Hnědé vedení testeru přiložte na kostru (-).
– Voltmetr -V.A.G 1527B- připojte pomocnými vedeními z -V.A.G 1594 A- ke kladnému pólu akumulátoru (+) a ke spínači tlaku oleje. Svítivá dioda se nesmí rozsvítit.
– Nastartujte motor a pomalu zvyšujte otáčky.
Hnědý spínač tlaku oleje:
– Při přetlaku 0,55 … 0,85 bar se musí rozsvítit svítivá dioda, jinak spínač tlaku oleje vyměňte.
– Dále zvyšujte otáčky. Při otáčkách 2000/min a teplotě oleje 80 °C by tlak oleje měl být minimálně 2,0 bar.
Při vyšších otáčkách nesmí přetlak oleje překročit 7,0 bar. Příp. vyměňte držák olejového filtru.
Šedý spínač tlaku oleje:
– Při přetlaku 0,75 … 1,05 bar se musí rozsvítit svítivá dioda, jinak spínač tlaku oleje vyměňte.
– Dále zvyšujte otáčky. Při otáčkách 2000/min a teplotě oleje 80 °C by tlak oleje měl být minimálně 2,0 bar.
Při vyšších otáčkách nesmí přetlak oleje překročit 7,0 bar. Příp. vyměňte držák olejového filtru.
t tester tlaku oleje -V.A.G 1342-
t voltmetr -V.A.G 1527 B-
t pomocná měřicí souprava -V.A.G 1594 A-
PoznámkaKontrola funkce a oprava optického a akustického ukazatele tlaku oleje → Schémata zapojení, vyhledávání závad a montážní polohy a → Diagnostický, měřicí a informační systém VAS 5051
Zkušební postup
– Demontujte spínač tlaku oleje -F1- a našroubujte ho do testeru.
– Tester zašroubujte do držáku olejového filtru namísto spínače tlaku oleje.
– Hnědé vedení testeru přiložte na kostru (-).
– Voltmetr -V.A.G 1527B- připojte pomocnými vedeními z -V.A.G 1594 A- ke kladnému pólu akumulátoru (+) a ke spínači tlaku oleje. Svítivá dioda se nesmí rozsvítit.
– Nastartujte motor a pomalu zvyšujte otáčky.
Hnědý spínač tlaku oleje:
– Při přetlaku 0,55 … 0,85 bar se musí rozsvítit svítivá dioda, jinak spínač tlaku oleje vyměňte.
– Dále zvyšujte otáčky. Při otáčkách 2000/min a teplotě oleje 80 °C by tlak oleje měl být minimálně 2,0 bar.
Při vyšších otáčkách nesmí přetlak oleje překročit 7,0 bar. Příp. vyměňte držák olejového filtru.
Šedý spínač tlaku oleje:
– Při přetlaku 0,75 … 1,05 bar se musí rozsvítit svítivá dioda, jinak spínač tlaku oleje vyměňte.
– Dále zvyšujte otáčky. Při otáčkách 2000/min a teplotě oleje 80 °C by tlak oleje měl být minimálně 2,0 bar.
Při vyšších otáčkách nesmí přetlak oleje překročit 7,0 bar. Příp. vyměňte držák olejového filtru.
vw bora variant highline - AUY+Tiptronik