1.9 TDi-PD netáhne,za kolik jedete?

SDi, TDi, TDi PD

Moderátoři: VWMysak, vtuni, HANZ500, MartinZ22

Uživatelský avatar
majrek001
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 9298
Registrován: 08.10.2008 11:24
Bydliště: Svitavsko

Re: 1.9 TDi-PD netáhne,za kolik jedete?

Příspěvek od majrek001 »

to, že jezdí v OII 4x4 za 5,7l je totální nesmysl max když to podtáčí jako prase - ono se mu to vrátí v trošku jiné cenové relaci než ušetřil...

realita jak s OII tak s golfem ve čtyřkole je kolem 6,5l/100km+ v létě zima + 1l při běžné/lehce svižné jízdě


zanesené turbo je z většiny vina řidiče, že jezdí na spotřebu jako důchodce a podtáčí motor - každý turbo motor (hlavně tdi kde je vnt regulace) potřebuje pravidelně protáhnout přes 4000ot několikrát (samozřejmě na teplém motoru), aby se prohýbala VNT regulace v turbu


spotřeba mi příjde naprosto vpohodě - s passatem předokolou PDčkem jezdím léto za 6,5l a zimu za 7,5l což je zcela normální spotrřeba není to rotačka, aby to jezdilo za 5,5l


když už se to seká tak lepší nechat turbo vyndat a vyčistit - hlavně do toho nestříkej žádné spray akorát to bude horší - vstřiky kolik mají za tepla spotřebu na volnoběh měli by mít cca kolem 0,4 - 0,7l pak na ně ani nešahat - můžeš tam dát 1/2 - plechovku VIFu na nádrž ať se to pročistí pak pokračovat v předepsaném dávkování
paštika B6 variant TFSI & paštika B5.5 variant AVF
:arrow:
kódování a diagnostika vw koncernu

znedlob
Řidič
Řidič
Příspěvky: 117
Registrován: 11.01.2018 12:36

Re: 1.9 TDi-PD netáhne,za kolik jedete?

Příspěvek od znedlob »

Když mám u AJM v létě 0,8 dle pal. a dle VAGu 0,6, je to ok?

Venda76
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 39
Registrován: 05.12.2018 08:46
Bydliště: Strakonicko

Re: 1.9 TDi-PD netáhne,za kolik jedete?

Příspěvek od Venda76 »

Já sem dneska pročistil vstřiky Vifem na tvrdku. Zdá se mi že je motor tišší a tolik sebou netřepe.Taky jsem zjistil když jsem sundal kolo od spolujezce,bo mi tam zůstal někde kamínek a drhlo,což nesnáším že mám povysazenou hadici od itru.Tedy záhada že to táhlo nějak jinak je vyřešena :yahoo: .Nasazeno a jede to jak dřív :good:

Uživatelský avatar
majrek001
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 9298
Registrován: 08.10.2008 11:24
Bydliště: Svitavsko

Re: 1.9 TDi-PD netáhne,za kolik jedete?

Příspěvek od majrek001 »

znedlob: bral bych ještě, že jsou v cajku - bylo by vhodné ještě kanál 13, 15, 23 - v 15 je vstřikované množství za tepla na dobrých vstřikách je cca od 4 - 5,5mg jak je to přes 6mg tak už mají nejlepší léta za sebou - případně vzít na brzdu tam se ukáže jaký to má výkon mělo by to mít cca kolem 90kW když je motor ve formě
paštika B6 variant TFSI & paštika B5.5 variant AVF
:arrow:
kódování a diagnostika vw koncernu

znedlob
Řidič
Řidič
Příspěvky: 117
Registrován: 11.01.2018 12:36

Re: 1.9 TDi-PD netáhne,za kolik jedete?

Příspěvek od znedlob »

90kw AJM mít bez chipu nemůže ne?

https://ctrlv.cz/9Fpy" onclick="window.open(this.href);return false; 1,2,3
https://ctrlv.cz/xrdW" onclick="window.open(this.href);return false; 3,4,5
https://ctrlv.cz/2blU" onclick="window.open(this.href);return false; 6,7,8
https://ctrlv.cz/1wQA" onclick="window.open(this.href);return false; 9,10,11
https://ctrlv.cz/H8Jt" onclick="window.open(this.href);return false; 12,13,14
https://ctrlv.cz/lULi" onclick="window.open(this.href);return false; 15,16,17
Tady jsou hodnoty co jsem měl v červnu.

A tohle je ch13 týden zpět https://ctrlv.cz/7ydA" onclick="window.open(this.href);return false; Koukám že VIF trochu pomáhá.
Jinak mě trochu trápí i studený starty, může být třeba -3 a jeden den to chytne na otočení a druhý při stejný teplotě to skáče po válcích. Může pomoct výměna gumiček na vstřikách + vyčištění v ultrazvuku + bych nechyl repasovat startér?

Uživatelský avatar
xerxes
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10178
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: 1.9 TDi-PD netáhne,za kolik jedete?

Příspěvek od xerxes »

zdar spíš ultrazvuk trysek

Uživatelský avatar
majrek001
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 9298
Registrován: 08.10.2008 11:24
Bydliště: Svitavsko

Re: 1.9 TDi-PD netáhne,za kolik jedete?

Příspěvek od majrek001 »

tak já jsem měl na 96kW (130poníků) nějakých 104kW (142poníků) na serii a to byvájí i v lepším stavu u turbo motoru pokud jsou v pořádku, tak mají vždy víc jak papírová hodnota (zato atmosféry mají dost problém se přiblížit papírovému výkonu tam poníci dost zdechají)

proč tomu tak je z jasného důvodu zvhledem k vyšší nadmořské výšce klesá množství kyslíku ve vzduchu tudiš klesá výkon, tak je to nastavenou a by papírový výkon měl, proto je u nás výkon vyšší




já bych na vstřiky nešehal - co čidlo teploty nafty a čidlo chladící kapaliny jsou na 100% plně funkční (hlavně tam nervat nějaké repliky, ale origo) - žhavení od relé přes žhavičky po kabely taky vpořádku?
paštika B6 variant TFSI & paštika B5.5 variant AVF
:arrow:
kódování a diagnostika vw koncernu

znedlob
Řidič
Řidič
Příspěvky: 117
Registrován: 11.01.2018 12:36

Re: 1.9 TDi-PD netáhne,za kolik jedete?

Příspěvek od znedlob »

Čidlo chlad. kapaliny je ok, ukazuje správně a VAG nic nepíše. To čidlo teploty nafty najdu kde? Ve VAGu je to jaký kanál? Je pravda že ta lišta pro žhavky se dost rozpadá, ale to jsou jen ty plasty. Zkusím nechat zkontrolovat elektriku. Myslíš že ty gumičky jsou ok? Většinou parkuju mírně čumákem nahoru, tak jestli nepadá nafta. Dnes ráno -1 a zase to trochu zaškytalo. Nechce se mi do toho rvát zbytečně prachy.

CO případně jen seřízení vstřiků? Známý mi říkal, že při nájezdu co mám (350000), se musí vstřiky seřídit. Neřekl mi ale, jak přesně to myslel. Asi na vahadlech ne?

znedlob
Řidič
Řidič
Příspěvky: 117
Registrován: 11.01.2018 12:36

Re: 1.9 TDi-PD netáhne,za kolik jedete?

Příspěvek od znedlob »

Tady jsou hodnoty po 30km https://ctrlv.cz/EQZR" onclick="window.open(this.href);return false;

Jinak mám další problém. Při startu se mi rozsvítí kontrolky ABS a ESP a po nastartování zhasnou.
Žádná chyba ani nic jiného. Rozsvítí se nahodile. Nezáleží na tom jestli je motor studený nebo zahřátý.

K tomu se mi občas rožne esp a ve vagu je tato chyba.
https://ctrlv.cz/cXZw" onclick="window.open(this.href);return false;

Na DP psaly zkontrolovat tlaky v ABS při puštěné a sešlápnuté brzdě.
https://ctrlv.cz/Zn1y" onclick="window.open(this.href);return false;
https://ctrlv.cz/DjwT" onclick="window.open(this.href);return false;

Tlaky jsou dle všeho v pořádku. Myslíte, že bude problém jen v elektrice? Kostry, studenáky, nebo relé či pojistky na baterce?

Uživatelský avatar
majrek001
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 9298
Registrován: 08.10.2008 11:24
Bydliště: Svitavsko

Re: 1.9 TDi-PD netáhne,za kolik jedete?

Příspěvek od majrek001 »

tak to, že se to rozsvítí a zhasne až třba 5s po startu znamená, že je vybitá baterka

čidlo teploty ti mapíše chybu max když bude KO nebo odpojený konektor - když ukazuje špatné hodnoty, tak se tváři, že je vše OK - je potřeba zkontrovat oba okruhy přes diagnostiku pro mootor a pro budíky (né rafičku teploty) hodnoty musí být stejný..

čidlo teploty nafty bývá někde na vedení poblíž filtru je to kanál 7/1 u AJM můsí to na studeném motoru být podobně jako teplota vody (třeba když auto stojí přes noc, tak před startem zkontrolovat)

po startu zakolísají otáčky nebo zahulí to?
paštika B6 variant TFSI & paštika B5.5 variant AVF
:arrow:
kódování a diagnostika vw koncernu

znedlob
Řidič
Řidič
Příspěvky: 117
Registrován: 11.01.2018 12:36

Re: 1.9 TDi-PD netáhne,za kolik jedete?

Příspěvek od znedlob »

Baterka je nová plně nabitá a stejně se to rozsvítilo. Možná, že to bude mít spojitost s tou chybou a bude opravdu někde špatný kabel nebo zkorodovaná kostra. Hodnoty čidla jsem včera taky kontroloval, vag ukazuje stejně jako budíky.

No... hned po startu na 1-2s zakolísají otáčky, jako když zapne a vypne klima a motor má takový těžší chod, ale hned se to srovná na klasický PD traktor. :D To může mít souvislost? https://www.youtube.com/watch?v=SVz83WwoDKA" onclick="window.open(this.href);return false;
Naposledy upravil(a) znedlob dne 10.01.2019 09:46, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
majrek001
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 9298
Registrován: 08.10.2008 11:24
Bydliště: Svitavsko

Re: 1.9 TDi-PD netáhne,za kolik jedete?

Příspěvek od majrek001 »

tak kostry nebo nebo +.. obrousit vše hlavně pod držákem baterky nelépe jak + tak kostru vyndat a přebrousit nebo je vyhřátý kontakt na pojiskovce na baterce..

no když to zakolísá, tak dost často to právě nežhaví nebo je něco to je vidět i že vyletí oblak černého kouře, když to dobře nažhaví, tak nevyletí a jde jen pára z výfuku
paštika B6 variant TFSI & paštika B5.5 variant AVF
:arrow:
kódování a diagnostika vw koncernu

znedlob
Řidič
Řidič
Příspěvky: 117
Registrován: 11.01.2018 12:36

Re: 1.9 TDi-PD netáhne,za kolik jedete?

Příspěvek od znedlob »

Dal jsem tam video z toho zakolísání.
+ tak kostru vyndat a přebrousit nebo je vyhřátý kontakt na pojiskovce na baterce..
Ted jsem si vzpomněl, že jsem ty pojistky vyndaval a trochu je hadrem očistil a asi 1-2 dny se to nerozsvítilo.
Každopádně ve středu pujde pod kudlu a budou se řešit i ty starty. Jedna z variant špatných startů je i padání nafty.

Uživatelský avatar
majrek001
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 9298
Registrován: 08.10.2008 11:24
Bydliště: Svitavsko

Re: 1.9 TDi-PD netáhne,za kolik jedete?

Příspěvek od majrek001 »

je potřeba napružit ty kontakty k sobě, aby více táhly.

pokud padá nafta, tak by to točilo minutu a pak teprve začalo škytat..

začal bych očištěním všech koster a + na startéru, přebrousit všechny svorky v pojistkovce na baterce


hlavně vytahování vstřiků nech až jako poslední možnost pak už se může stát, že je neutěsníš a budeš dělat hlavu
Naposledy upravil(a) majrek001 dne 11.01.2019 00:07, celkem upraveno 1 x.
paštika B6 variant TFSI & paštika B5.5 variant AVF
:arrow:
kódování a diagnostika vw koncernu

znedlob
Řidič
Řidič
Příspěvky: 117
Registrován: 11.01.2018 12:36

Re: 1.9 TDi-PD netáhne,za kolik jedete?

Příspěvek od znedlob »

Oukej. Předám info. Jinak to kolísání může dělat žhavení?

Odpovědět

Zpět na „Motory - diesel“