vyhrievanie motora
Moderátoři: VWMysak, vtuni, HANZ500, MartinZ22
-
- Jezdec
- Příspěvky: 223
- Registrován: 20.03.2008 20:16
- Bydliště: Vyškov
Re: vyhrievanie motora
Musíš si tam dát vypínač origo to nesepne nikdy
skus provizorně sepnout relátko sirkou ale nezapomenout vyndat krásně leze teplota nahoru
voda prochází topením furt
ps. podtáčíš motor, dořej teplému 2500 ot před řazením
skus provizorně sepnout relátko sirkou ale nezapomenout vyndat krásně leze teplota nahoru
voda prochází topením furt
ps. podtáčíš motor, dořej teplému 2500 ot před řazením
G5plus 77kw + TURBOPOWER HYBRID + 3x OFF + MVOLESSOFT = 142KW
G4 4X4 66kw + Andre Hybrid + RACE 520 + 12 mm + 3 x OFF + MVOLESSOFT = 152kw
G4 4X4 66kw + Andre Hybrid + RACE 520 + 12 mm + 3 x OFF + MVOLESSOFT = 152kw
- Tomm
- VWmaniak
- Příspěvky: 5556
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Brno, Jihlava
Re: vyhrievanie motora
Koleckem na topeni ovladas jen klapky v topeni, nikoliv proud vody. Takze voda jde do topeni porad, jen zalezi jestli to teplo "odebiras" proudem vzduchu do kabiny nebo ne.
Prodam zadni vrata na GIV hatchback, barva svetle modra (LW5Z) nove lakovane! V pripade zajmu mne kontaktujte v SZ.
- Deivid
- VWjunior
- Příspěvky: 1804
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: vyhrievanie motora
A kde to relé najdu a jaké má číslo?toby66kw píše:Musíš si tam dát vypínač origo to nesepne nikdy
skus provizorně sepnout relátko sirkou ale nezapomenout vyndat krásně leze teplota nahoru
voda prochází topením furt
ps. podtáčíš motor, dořej teplému 2500 ot před řazením
Myslím si,že 2500 ot v městském provozu je zbytečných..
-
- Jezdec
- Příspěvky: 223
- Registrován: 20.03.2008 20:16
- Bydliště: Vyškov
Re: vyhrievanie motora
Relátka sou v motoru vedle nadršky na brzdovku v takovím plastovím domečku
G5plus 77kw + TURBOPOWER HYBRID + 3x OFF + MVOLESSOFT = 142KW
G4 4X4 66kw + Andre Hybrid + RACE 520 + 12 mm + 3 x OFF + MVOLESSOFT = 152kw
G4 4X4 66kw + Andre Hybrid + RACE 520 + 12 mm + 3 x OFF + MVOLESSOFT = 152kw
- Deivid
- VWjunior
- Příspěvky: 1804
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: vyhrievanie motora
A tam jsou jen tyto jo?toby66kw píše:Relátka sou v motoru vedle nadršky na brzdovku v takovím plastovím domečku
-
- Jezdec
- Příspěvky: 223
- Registrován: 20.03.2008 20:16
- Bydliště: Vyškov
Re: vyhrievanie motora
Dvě 1 na jeden 2 na dva
G5plus 77kw + TURBOPOWER HYBRID + 3x OFF + MVOLESSOFT = 142KW
G4 4X4 66kw + Andre Hybrid + RACE 520 + 12 mm + 3 x OFF + MVOLESSOFT = 152kw
G4 4X4 66kw + Andre Hybrid + RACE 520 + 12 mm + 3 x OFF + MVOLESSOFT = 152kw
- Goauld
- VWexpert
- Příspěvky: 4727
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Prostějov
Re: vyhrievanie motora
Rada pro rychlejší ohřátí vody. Kdo má climatronic může si všimnout, že když je nastavenej na AUTO, ohřeje se to dřív než když je vypnuty topení nebo ECON.
Vysvětlení je jednoduchy, před chladičem motoru je chladič klimatizace a když jede klima, chladič klimy se ohřívá a to mnohem dřív než chladič vody, takže zahřeje vodu v chladiči. Navíc motor má větší záběr díky kompresoru. Možná tam bude víc věcí proč se to děje, ale rozhodně na automatiku to aspoň mě hřeje asi tak za dvě minuty. Když je klima vyplá trvá to řekl bych tak 7 minut.
Vysvětlení je jednoduchy, před chladičem motoru je chladič klimatizace a když jede klima, chladič klimy se ohřívá a to mnohem dřív než chladič vody, takže zahřeje vodu v chladiči. Navíc motor má větší záběr díky kompresoru. Možná tam bude víc věcí proč se to děje, ale rozhodně na automatiku to aspoň mě hřeje asi tak za dvě minuty. Když je klima vyplá trvá to řekl bych tak 7 minut.
GOLF IV 1.9TDI ; Jeep Grand Cherokee WK2 5.7 HEMI
- Deivid
- VWjunior
- Příspěvky: 1804
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: vyhrievanie motora
Tak kurvit kvůli tomu kompresor a magnetickou spojku,pak zůstává vlhkost ve výparníku a smrdí to v tomto počasí....Goauld píše:Rada pro rychlejší ohřátí vody. Kdo má climatronic může si všimnout, že když je nastavenej na AUTO, ohřeje se to dřív než když je vypnuty topení nebo ECON.
Vysvětlení je jednoduchy, před chladičem motoru je chladič klimatizace a když jede klima, chladič klimy se ohřívá a to mnohem dřív než chladič vody, takže zahřeje vodu v chladiči. Navíc motor má větší záběr díky kompresoru. Možná tam bude víc věcí proč se to děje, ale rozhodně na automatiku to aspoň mě hřeje asi tak za dvě minuty. Když je klima vyplá trvá to řekl bych tak 7 minut.
- Tomm
- VWmaniak
- Příspěvky: 5556
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Brno, Jihlava
Re: vyhrievanie motora
Proc "kurv_t" ? Vzdyt se naopak doporucuje klimu v zime pouzivat (tedy pokud neni takova zima ze ani nejde zapnout kompresor...)Deivid píše:Tak kurvit kvůli tomu kompresor a magnetickou spojku,pak zůstává vlhkost ve výparníku a smrdí to v tomto počasí....Goauld píše:Rada pro rychlejší ohřátí vody. Kdo má climatronic může si všimnout, že když je nastavenej na AUTO, ohřeje se to dřív než když je vypnuty topení nebo ECON.
Vysvětlení je jednoduchy, před chladičem motoru je chladič klimatizace a když jede klima, chladič klimy se ohřívá a to mnohem dřív než chladič vody, takže zahřeje vodu v chladiči. Navíc motor má větší záběr díky kompresoru. Možná tam bude víc věcí proč se to děje, ale rozhodně na automatiku to aspoň mě hřeje asi tak za dvě minuty. Když je klima vyplá trvá to řekl bych tak 7 minut.
Prodam zadni vrata na GIV hatchback, barva svetle modra (LW5Z) nove lakovane! V pripade zajmu mne kontaktujte v SZ.
-
- Řidič
- Příspěvky: 90
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: KL, LN, PH
Re: vyhrievanie motora
Ahoj klubáci,
v příručce pro motory 1,9 TDI se píše následující ohledně těch svíček pro ohřev chladící kapaliny. Snad to někomu pomůže.
Žhavicí svíčky pro vyhřívání chladicí kapaliny Q7
Vzhledem k tomu, že vznìtový motor TDI je velmi účinný,
je chladicí kapalinì předáváno jen velmi málo tepla.
Aby se však zajistil dostateèný přívod tepla do prostoru
pro cestující, je chladicí kapalina podle potøeby vyhřívána.
Vyhřívání se skládá ze tří žhavicích svíček a je přišroubováno
na spojovacím hrdle chladicí kapaliny na hlavě válcù.
Aktivace
Je-li teplota v sacím potrubí v době startu motoru nižší než 5 °C,
aktivuje přes relé J359 a J360 řídicí jednotka motoru 1,9 TDI
žhavicí svíčky pro vyhřívání chladicí kapaliny Q7. Teplota
při startu se uloží do paměti.
Aby se zabránilo vybíjení akumulátoru, lze napájet tři, dvě nebo
také jen jednu žhavicí svíčku. Proto je na alternátoru speciální
přípoj (svorka DF) k řídicí jednotce motoru 1,9 TDI.
Vyhřívání se při dosažení urèité teploty chladicí kapaliny
opět přeruší. Tato teplota je závislá na teplotě při startu.
Čím je teplota při startu nižší, tím vyšší je teplota, při které
se vyhřívání chladicí kapaliny přeruší.
Vlastní diagnostika
Poruchy signálu se neukládají do paměti závad řídicí jednotky
motoru 1,9 TDI. Kontrola žhavicích svíček a relé je možná
ve funkci¨03 Diagnóza akČních Členù.
v příručce pro motory 1,9 TDI se píše následující ohledně těch svíček pro ohřev chladící kapaliny. Snad to někomu pomůže.
Žhavicí svíčky pro vyhřívání chladicí kapaliny Q7
Vzhledem k tomu, že vznìtový motor TDI je velmi účinný,
je chladicí kapalinì předáváno jen velmi málo tepla.
Aby se však zajistil dostateèný přívod tepla do prostoru
pro cestující, je chladicí kapalina podle potøeby vyhřívána.
Vyhřívání se skládá ze tří žhavicích svíček a je přišroubováno
na spojovacím hrdle chladicí kapaliny na hlavě válcù.
Aktivace
Je-li teplota v sacím potrubí v době startu motoru nižší než 5 °C,
aktivuje přes relé J359 a J360 řídicí jednotka motoru 1,9 TDI
žhavicí svíčky pro vyhřívání chladicí kapaliny Q7. Teplota
při startu se uloží do paměti.
Aby se zabránilo vybíjení akumulátoru, lze napájet tři, dvě nebo
také jen jednu žhavicí svíčku. Proto je na alternátoru speciální
přípoj (svorka DF) k řídicí jednotce motoru 1,9 TDI.
Vyhřívání se při dosažení urèité teploty chladicí kapaliny
opět přeruší. Tato teplota je závislá na teplotě při startu.
Čím je teplota při startu nižší, tím vyšší je teplota, při které
se vyhřívání chladicí kapaliny přeruší.
Vlastní diagnostika
Poruchy signálu se neukládají do paměti závad řídicí jednotky
motoru 1,9 TDI. Kontrola žhavicích svíček a relé je možná
ve funkci¨03 Diagnóza akČních Členù.
- Goauld
- VWexpert
- Příspěvky: 4727
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Prostějov
Re: vyhrievanie motora
U manuální klimy se asi nedoporučuje zapínat klimu v zimě, ale u automatické se doporučuje mít zaplou klimu na AUTO a to je kompresor zaplej. A teplota intériéru se reguluje sama podle nastavené hodnoty. Navíc klima vysušuje vzduch, takže se pěkně rychle odmlží okna.Tomm píše:Proc "kurv_t" ? Vzdyt se naopak doporucuje klimu v zime pouzivat (tedy pokud neni takova zima ze ani nejde zapnout kompresor...)Deivid píše: Tak kurvit kvůli tomu kompresor a magnetickou spojku,pak zůstává vlhkost ve výparníku a smrdí to v tomto počasí....
Pokud je moc velká zima kompresor stejně nejede. Ale jinak pokud všechno funguje a systém není přetlakovanej, jak tady někdo psal, že tam plní víc, protože to líp chladí a že to tomu neuškodí, tak to funguje spolehlivě dlouho a dlouho až do konce života. Kdežto když má někdo manuální a zapne to jenom párkrát v létě, tak to je mnohem horší než když automat honí klimu pořád
GOLF IV 1.9TDI ; Jeep Grand Cherokee WK2 5.7 HEMI
- Tomm
- VWmaniak
- Příspěvky: 5556
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Brno, Jihlava
Re: vyhrievanie motora
Na to jsi prisel jak? Ja slysel pravy opak. A nebylo to JPP, ale od pana ktery se klimatizacemi zivi 20 let...Goauld píše:U manuální klimy se asi nedoporučuje zapínat klimu v zimě,...
Prodam zadni vrata na GIV hatchback, barva svetle modra (LW5Z) nove lakovane! V pripade zajmu mne kontaktujte v SZ.
- Deivid
- VWjunior
- Příspěvky: 1804
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: vyhrievanie motora
A na ECON se nereguluje podle nastavené teploty?Pokud teda venku není 24 a nemáš nastaveno třeba 20.Goauld píše:U manuální klimy se asi nedoporučuje zapínat klimu v zimě, ale u automatické se doporučuje mít zaplou klimu na AUTO a to je kompresor zaplej. A teplota intériéru se reguluje sama podle nastavené hodnoty. Navíc klima vysušuje vzduch, takže se pěkně rychle odmlží okna.Tomm píše: Proc "kurv_t" ? Vzdyt se naopak doporucuje klimu v zime pouzivat (tedy pokud neni takova zima ze ani nejde zapnout kompresor...)
Pokud je moc velká zima kompresor stejně nejede. Ale jinak pokud všechno funguje a systém není přetlakovanej, jak tady někdo psal, že tam plní víc, protože to líp chladí a že to tomu neuškodí, tak to funguje spolehlivě dlouho a dlouho až do konce života. Kdežto když má někdo manuální a zapne to jenom párkrát v létě, tak to je mnohem horší než když automat honí klimu pořád
- Goauld
- VWexpert
- Příspěvky: 4727
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Prostějov
Re: vyhrievanie motora
Tomm: přišel na co ? napsal sem "asi", jako reakci, ne že je to pravda. spíš mě šlo o to že u automatu píšou "prostě tam nastavte AUTO a víc neřešte" jak je to z manuální nevím, ale manuální klima se zapíná jenom když je ti vedro, neznám nikoho s manuálem kdo by měl trvale zaplou klimu
Deivid: na ECON je kompresor vyplej, takže nelze dosáhnout teploty nižší, než je teplota okolní, systém regulace zůstává stejnej, až teprve, když ručně nastavíš kam to má foukat, tak to tam fouká dokud to nezměníš.
Deivid: na ECON je kompresor vyplej, takže nelze dosáhnout teploty nižší, než je teplota okolní, systém regulace zůstává stejnej, až teprve, když ručně nastavíš kam to má foukat, tak to tam fouká dokud to nezměníš.
GOLF IV 1.9TDI ; Jeep Grand Cherokee WK2 5.7 HEMI