rozvody motor AJM

SDi, TDi, TDi PD

Moderátoři: VWMysak, vtuni, HANZ500, MartinZ22

Uživatelský avatar
TomB
Pilot
Pilot
Příspěvky: 872
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: rozvody motor AJM

Příspěvek od TomB »

boraTDI píše:
TomB píše: Mám ten samý motor v v B5. Komplet rozvody, včetně toho olejového silentbloku, který mi tekl vyšly v autorizovaném servisu na 9 tkč. Takže jestli chtějí 22, tak tě chcou natáhnout.

ked už sme pri tom bora a passat to je trošku rozdiel nie? :lol:
a inak som rozmýšlal nad tým a mne v jednom servise tiež naparili riadnu sumu ale nakonie z toho vysvitlo že je v tom aj vodná pumpa a remen an alternátor a ešte nejaké kladky k tomu tak možno by si sa mal na to pozrieť lepšie a nechať si tú celkovú cenu rozpísať na položka a potom povieš že chceš to a to :wink: to ma len tak napadlo
Bora a Passat je sice trochu rozdíl, ale motor AJM je pořád jeden a na 90% shodný v obou autech... :wink:
Jen v pašíkovi je podél, takže při výměně rozvodů se musí shodit celá chladičová stěna.

Uživatelský avatar
Paskal
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 7640
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: rozvody motor AJM

Příspěvek od Paskal »

TomB píše:
boraTDI píše:
ked už sme pri tom bora a passat to je trošku rozdiel nie? :lol:
a inak som rozmýšlal nad tým a mne v jednom servise tiež naparili riadnu sumu ale nakonie z toho vysvitlo že je v tom aj vodná pumpa a remen an alternátor a ešte nejaké kladky k tomu tak možno by si sa mal na to pozrieť lepšie a nechať si tú celkovú cenu rozpísať na položka a potom povieš že chceš to a to :wink: to ma len tak napadlo
Bora a Passat je sice trochu rozdíl, ale motor AJM je pořád jeden a na 90% shodný v obou autech... :wink:
Jen v pašíkovi je podél, takže při výměně rozvodů se musí shodit celá chladičová stěna.
Nemusi :wink: stači jak maš dole narazník a povališ pak 3 šrouby na předni traverze na každe straně a potahneš to cele na sebe dobrych 15 cm tak už tam máš mista dost na vyměnu. :wink:

Uživatelský avatar
TomB
Pilot
Pilot
Příspěvky: 872
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: rozvody motor AJM

Příspěvek od TomB »

Paskal píše:Nemusi :wink: stači jak maš dole narazník a povališ pak 3 šrouby na předni traverze na každe straně a potahneš to cele na sebe dobrych 15 cm tak už tam máš mista dost na vyměnu. :wink:
:o zapíšu si to za uši. to se ještě bude hodit :wink:

Uživatelský avatar
duduh
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2407
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Krnov - Jëgerndorf

Příspěvek od duduh »

Výměna vodní pumpy je výrobcem VW doporučena při 180tis km???
(AJM 85kW/115k TDI PD - rok 2001

Uživatelský avatar
pasat
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3451
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: kósek od Kladna

Re: rozvody motor AJM

Příspěvek od pasat »

Paskal píše:
TomB píše: Bora a Passat je sice trochu rozdíl, ale motor AJM je pořád jeden a na 90% shodný v obou autech... :wink:
Jen v pašíkovi je podél, takže při výměně rozvodů se musí shodit celá chladičová stěna.
Nemusi :wink: stači jak maš dole narazník a povališ pak 3 šrouby na předni traverze na každe straně a potahneš to cele na sebe dobrych 15 cm tak už tam máš mista dost na vyměnu. :wink:
O 15cm? To ti nepustí hadice od chladiče. Zkoušel jsem to tak, ale bohužel...

Uživatelský avatar
pasat
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3451
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: kósek od Kladna

Re: rozvody motor AJM

Příspěvek od pasat »

Paskal píše:
TomB píše: Bora a Passat je sice trochu rozdíl, ale motor AJM je pořád jeden a na 90% shodný v obou autech... :wink:
Jen v pašíkovi je podél, takže při výměně rozvodů se musí shodit celá chladičová stěna.
Nemusi :wink: stači jak maš dole narazník a povališ pak 3 šrouby na předni traverze na každe straně a potahneš to cele na sebe dobrych 15 cm tak už tam máš mista dost na vyměnu. :wink:
O 15cm? To ti nepustí hadice od chladiče. Zkoušel jsem to tak, ale bohužel...

Uživatelský avatar
duduh
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2407
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Krnov - Jëgerndorf

Příspěvek od duduh »

:!: Dejte sem adresu toho servisu. :!:

:D Ceník za práci je 500,-Kč/hod x cca 3 hod a matroš kolem 5000,-Kč. Vodní pumpa se mění po 180 tis. km.
:oops: Kde se stala chyba?Třeba je tam nějaký nový pracovník a bude to dělat přes palubovku dva dny!

Uživatelský avatar
TomB
Pilot
Pilot
Příspěvky: 872
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od TomB »

duduh píše::!: Dejte sem adresu toho servisu. :!:

:D Ceník za práci je 500,-Kč/hod x cca 3 hod a matroš kolem 5000,-Kč. Vodní pumpa se mění po 180 tis. km.
:oops: Kde se stala chyba?Třeba je tam nějaký nový pracovník a bude to dělat přes palubovku dva dny!
Tak to přidej.. Autorizovaný servis VW pro práce na Passatu počítá 700,- Kč/hod a na rozvody počítají min. 4 hodiny. A s materiálem to bude taky trochu horší.
tím je neobhajuju, jsuo to gauneři a nejhorší na tom je, že si člověk nemůže být za ty prachy ani jist kvalitou a profesionalitou.
Já jsem do podobných "autorizovaných" zařízení přestal jezdit už dávno.

Uživatelský avatar
duduh
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2407
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Krnov - Jëgerndorf

Příspěvek od duduh »

Mají prý blbý výdělky a tak se mechanici pořád mění jako tkaničky od bot. Což je pravda. Rozvody měnil v červenci VW Šumperk v ceně 500,-Kč/hod a dělal to i s vypuštěním :oops: chladící kapaliny..Matroš jsem měl svůj.A to se vedoucí ještě omlouval, že je to blbý, že včera ceník prací podražil.

Uživatelský avatar
TomB
Pilot
Pilot
Příspěvky: 872
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od TomB »

duduh píše:Mají prý blbý výdělky a tak se mechanici pořád mění jako tkaničky od bot. Což je pravda. Rozvody měnil v červenci VW Šumperk v ceně 500,-Kč/hod a dělal to i s vypuštěním :oops: chladící kapaliny..Matroš jsem měl svůj.A to se vedoucí ještě omlouval, že je to blbý, že včera ceník prací podražil.
Tak to bude asi světlá vyjímka, protože ten místní tu teď nedávno brečel, že 800,- na hodinu je málo a že by potřebovali tak 1800,- :!:

Uživatelský avatar
duduh
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2407
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Krnov - Jëgerndorf

Příspěvek od duduh »

Šak říkám,velká flustrace zaměstnanců, malé platy. Možná šla cena za opravy opět hore.

Uživatelský avatar
hodys
Pilot
Pilot
Příspěvky: 809
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: třebíč
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od hodys »

jo tu chladičovku odsunout a nechat ji na hadicích je nesmysl. ale já to dělám tak že nic neodpojuju a oddělám celý chladit klimy a dám ho bokem. pak celou chladičovku vyhnu na strany. jakoby ji otevřu od spolujezdce. tak je to v pohodě a nemusí se vypouštět voda. jinak 22za rozvody na boru je opravdu síla. a 115 má určitě ty dražší rozvody z tlumičem rázů. vodní pumpa i ten tlumič rázů stačí když se vymění ob dvě výměny.. to znamený po 180 nebo 120tisících..
Passat B8, Passat B7

BMW R1150 GS http://www.mvautoservis.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
pasat
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3451
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: kósek od Kladna

Příspěvek od pasat »

hodys píše:jo tu chladičovku odsunout a nechat ji na hadicích je nesmysl. ale já to dělám tak že nic neodpojuju a oddělám celý chladit klimy a dám ho bokem. pak celou chladičovku vyhnu na strany. jakoby ji otevřu od spolujezdce. tak je to v pohodě a nemusí se vypouštět voda. jinak 22za rozvody na boru je opravdu síla. a 115 má určitě ty dražší rozvody z tlumičem rázů. vodní pumpa i ten tlumič rázů stačí když se vymění ob dvě výměny.. to znamený po 180 nebo 120tisících..
A jak často měníš vodu v chladiči ? Díky

Uživatelský avatar
duduh
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2407
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Krnov - Jëgerndorf

Příspěvek od duduh »

:D Pokud máš diravý chladič tak pořád.
:arrow: Jinak se chladící kapalina nemění.Mění se po opravě chladícího systému,výměny hlavy válců,chladiče,výměníku tepla pro topení nebo bloku motoru.Chladící kapalina totiž na nových hliníkových součástech vytváří ochranný povlak, k čemuž není ve staré kapalině dostatek antikorozivních činitelů. Nejprve propláchnout vodou a pak teprve nalít chladící kapalinu dle návodu.
Doporučuji změřit jen bod tuhnutí (mrazuvzdornost) a kapalinu pouze vyměnit, když kupuji starší auto. Někdo mění kapalinu po pěti letech. Nová auta používají červenou.
:roll: Jestli jsem něco řekl špatně,tak mne někdo opravte...

Odpovědět

Zpět na „Motory - diesel“