čištění turba
Moderátoři: VWMysak, vtuni, HANZ500, MartinZ22
- pavelpol
- Nový člen
- Příspěvky: 27
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Orlová
čištění turba
Prosím o radu všechny, kteří již měli tu čest čistit turbo, které prostředky používáte při čištění...co jsem se dočetl od drátěného kartáče , přes autogen až k nějakému perchloridu...
Fakticky by mě to zajímalo....díky za odpovědi....
Fakticky by mě to zajímalo....díky za odpovědi....
- Deivid
- VWjunior
- Příspěvky: 1804
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: čištění turba
nejlepší bude,když se zeptáš na dieselpower fóru.
- pavelpol
- Nový člen
- Příspěvky: 27
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Orlová
Re: čištění turba
Díky...Tam jsem to pročetl....vcelku je to všude obecně....čistit atd....chápu, že je to byznys, protože to co jsem viděl po rozebrání svého prvního turba, mě opravdu překvapilo....takový maras, to je síla....To opravdu nemohlo fungovat.....Deivid píše:nejlepší bude,když se zeptáš na dieselpower fóru.
Tak jsem jen zkusil se tady zeptat, kdo co používá.....
- martintdi
- Řidič
- Příspěvky: 160
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Bohumín
- Kontaktovat uživatele:
Re: čištění turba
Na čištění použij co se dá, každému sedne něco jiného. Když něco podobného čistím já tak to nejprve oškrábu co se dá a potom odmastím hadrou atd.
Škoda 130 TDi 81KW
VW Golf IV TDi PD Variant 85KW
VW Golf IV TDi PD Variant 85KW
- VW-Tim
- Jezdec
- Příspěvky: 493
- Registrován: 26.09.2007 17:25
- Bydliště: MS kraj
- Buddy
- Závodník
- Příspěvky: 574
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha6
- Kontaktovat uživatele:
Re: čištění turba
tak az to vycistis a namointujes zpet tak dej vedet jakej je to rozdil, ze bych zacal taky _)
- indi666
- Jezdec
- Příspěvky: 364
- Registrován: 28.09.2007 20:05
- Bydliště: Dílna na ostravsku
- Kontaktovat uživatele:
Re: čištění turba
Chlapi uvědomte si, jak je turbo pro motor důležité, jak je konstrukčně řešené, v jakých teplotách se pohybuje, zda jste technicky dost zruční+potřebné vybavení a kolik stojí.
Teď se s tím čištěním roztrhl pytel a nikdo už pak nenapíše že za měsíc to dělal znova, protože to udělal špatně.
Arva je dobrá tak na zamaštěné díly a ne na čištění regulace turba.
Prvně je potřeba udělat pořádnou mechanickou diagnostiku, jestli je vůbec potřeba se do něho hrabat.
Teď se s tím čištěním roztrhl pytel a nikdo už pak nenapíše že za měsíc to dělal znova, protože to udělal špatně.
Arva je dobrá tak na zamaštěné díly a ne na čištění regulace turba.
Prvně je potřeba udělat pořádnou mechanickou diagnostiku, jestli je vůbec potřeba se do něho hrabat.
Nikdy se nevzdávat.Nikdy neříkat nikdy.
1.9 TDI PD, HW-INDI, SW-by TDIfun 190kW/518Nm
Možnost úprav, údržby a diag. Audi,VW,Škoda,Seat. tel.:602 744 182
http://www.tdigarage.cz/
http://www.tdi-tuning.cz/
1.9 TDI PD, HW-INDI, SW-by TDIfun 190kW/518Nm
Možnost úprav, údržby a diag. Audi,VW,Škoda,Seat. tel.:602 744 182
http://www.tdigarage.cz/
http://www.tdi-tuning.cz/
- pavelpol
- Nový člen
- Příspěvky: 27
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Orlová
Re: čištění turba
Musím na toto reagovat asi takto....Než jsem se k tomu dostal, stalo se mi, že auto jezdilo do 3100 otáček na pátý rychlostní stupeň v pohodě....ale pak, po překročení těchto otáček spadlo do nouzáku a bylo vymalováno....po městě se to dá, ale jízda po dálnici s tímto problémem je více méně smutná.....indi666 píše:Chlapi uvědomte si, jak je turbo pro motor důležité, jak je konstrukčně řešené, v jakých teplotách se pohybuje, zda jste technicky dost zruční+potřebné vybavení a kolik stojí.
Teď se s tím čištěním roztrhl pytel a nikdo už pak nenapíše že za měsíc to dělal znova, protože to udělal špatně.
Arva je dobrá tak na zamaštěné díly a ne na čištění regulace turba.
Prvně je potřeba udělat pořádnou mechanickou diagnostiku, jestli je vůbec potřeba se do něho hrabat.
Poprvé jsem auto dal do značkového servisu a bylo řečeno turbo v háji.Tak jsem sehnal funglovku a přehodil ho.Hurá závada je pryč a jezdilo se vesele dál....Jenže po 60 tisících kilometrech opět ta samá závada....Kouknul jsem na různá fóra zabývající se tímto problémem a zkontroloval a povyměňoval hadičky,ventil N75 (1400,-) úplně nový, zkouška baňky a nic...Zajel jsem i za mechanikem, který mimochodem jezdí ve voze chipfórum a ten mě přivedl na nápad...Zdeňku díky
Napadlo mě prostě rozebrat to původní turbo(106000 Km).....samozřejmě jsem opět koukal na fórum, docela dobře popsaný způsob, i když některé případy rozebírání mi přišly drastické, ale protože jsem to bral jako zkoušku než se do toho pustím pořádně, tak jsem si s tím hlavu nelámal. Postupoval jsem opatrně, přece jen by byla škoda ho zničit.
A jak jsem již uvedl výše....to co jsem viděl po rozebrání, bylo opravdu šílené....karbon,saze,maras.....Lopatkyzadřené, věneček zarostlý a zapečený.....Tohle opravdu pánové od VW nevychytali...Neměl jsem foťák a to je škoda....ale na fóru ty fotky jsou...
Tak jsem to začal čistit opatrně bez nějakého násilí, protože to turbo po vyčištění půjde do auta....a druhé bude v záloze..Jen je otázka jak a čím to vyčistit tak, aby to frčelo jako nové a to byl smysl mého dotazu....
Osobně jsem použil Odrezovač Würth,mosazný kartáč,ostřejší škrabku na rez .....kroužek s lopatkama je namočený v brzdové kapalině a zítra ještě půjde do ultrazvukové čističky.....poskládám to a uvidíme co bude....Určitě napíšu, jestli se závada odstranila a jak dlouho to vydrželo fungovat.....
Takže pokud jste to někdo dělal a máte zkušenosti, napište.....určitě tím pomůžete i ostatním....Ale jak uvedl kolega, bez pořádného nářadí a zkušeností s auty se do toho raději nepouštět a svěřit se do rukou odborníků....
- Tomm
- VWmaniak
- Příspěvky: 5556
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Brno, Jihlava
Re: čištění turba
By me zajimalo cim to, ze nekomu turbo vydrzi po celou zivotnost motoru a nekdo meni/cisti kazdou chvilipavelpol píše:Musím na toto reagovat asi takto....Než jsem se k tomu dostal, stalo se mi, že auto jezdilo do 3100 otáček na pátý rychlostní stupeň v pohodě....ale pak, po překročení těchto otáček spadlo do nouzáku a bylo vymalováno....po městě se to dá, ale jízda po dálnici s tímto problémem je více méně smutná.....
Poprvé jsem auto dal do značkového servisu a bylo řečeno turbo v háji.Tak jsem sehnal funglovku a přehodil ho.Hurá závada je pryč a jezdilo se vesele dál....Jenže po 60 tisících kilometrech opět ta samá závada....Kouknul jsem na různá fóra zabývající se tímto problémem a zkontroloval a povyměňoval hadičky,ventil N75 (1400,-) úplně nový, zkouška baňky a nic...Zajel jsem i za mechanikem, který mimochodem jezdí ve voze chipfórum a ten mě přivedl na nápad...Zdeňku díky
Napadlo mě prostě rozebrat to původní turbo(106000 Km).....samozřejmě jsem opět koukal na fórum, docela dobře popsaný způsob, i když některé případy rozebírání mi přišly drastické, ale protože jsem to bral jako zkoušku než se do toho pustím pořádně, tak jsem si s tím hlavu nelámal. Postupoval jsem opatrně, přece jen by byla škoda ho zničit.
A jak jsem již uvedl výše....to co jsem viděl po rozebrání, bylo opravdu šílené....karbon,saze,maras.....Lopatkyzadřené, věneček zarostlý a zapečený.....Tohle opravdu pánové od VW nevychytali...Neměl jsem foťák a to je škoda....ale na fóru ty fotky jsou...
Tak jsem to začal čistit opatrně bez nějakého násilí, protože to turbo po vyčištění půjde do auta....a druhé bude v záloze..Jen je otázka jak a čím to vyčistit tak, aby to frčelo jako nové a to byl smysl mého dotazu....
Osobně jsem použil Odrezovač Würth,mosazný kartáč,ostřejší škrabku na rez .....kroužek s lopatkama je namočený v brzdové kapalině a zítra ještě půjde do ultrazvukové čističky.....poskládám to a uvidíme co bude....Určitě napíšu, jestli se závada odstranila a jak dlouho to vydrželo fungovat.....
Takže pokud jste to někdo dělal a máte zkušenosti, napište.....určitě tím pomůžete i ostatním....Ale jak uvedl kolega, bez pořádného nářadí a zkušeností s auty se do toho raději nepouštět a svěřit se do rukou odborníků....
Prodam zadni vrata na GIV hatchback, barva svetle modra (LW5Z) nove lakovane! V pripade zajmu mne kontaktujte v SZ.
- Buky20
- Jezdec
- Příspěvky: 298
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Č.Budějovice
Re: čištění turba
taky o tom přemejšlim ted sem zaslepoval Égra a viděl sem ten bordel.....určo napiš jak si dopadl....
*Buky*
*Buky*
- Deivid
- VWjunior
- Příspěvky: 1804
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: čištění turba
A co to máš za motor?pavelpol píše:Musím na toto reagovat asi takto....Než jsem se k tomu dostal, stalo se mi, že auto jezdilo do 3100 otáček na pátý rychlostní stupeň v pohodě....ale pak, po překročení těchto otáček spadlo do nouzáku a bylo vymalováno....po městě se to dá, ale jízda po dálnici s tímto problémem je více méně smutná.....indi666 píše:Chlapi uvědomte si, jak je turbo pro motor důležité, jak je konstrukčně řešené, v jakých teplotách se pohybuje, zda jste technicky dost zruční+potřebné vybavení a kolik stojí.
Teď se s tím čištěním roztrhl pytel a nikdo už pak nenapíše že za měsíc to dělal znova, protože to udělal špatně.
Arva je dobrá tak na zamaštěné díly a ne na čištění regulace turba.
Prvně je potřeba udělat pořádnou mechanickou diagnostiku, jestli je vůbec potřeba se do něho hrabat.
Poprvé jsem auto dal do značkového servisu a bylo řečeno turbo v háji.Tak jsem sehnal funglovku a přehodil ho.Hurá závada je pryč a jezdilo se vesele dál....Jenže po 60 tisících kilometrech opět ta samá závada....Kouknul jsem na různá fóra zabývající se tímto problémem a zkontroloval a povyměňoval hadičky,ventil N75 (1400,-) úplně nový, zkouška baňky a nic...Zajel jsem i za mechanikem, který mimochodem jezdí ve voze chipfórum a ten mě přivedl na nápad...Zdeňku díky
Napadlo mě prostě rozebrat to původní turbo(106000 Km).....samozřejmě jsem opět koukal na fórum, docela dobře popsaný způsob, i když některé případy rozebírání mi přišly drastické, ale protože jsem to bral jako zkoušku než se do toho pustím pořádně, tak jsem si s tím hlavu nelámal. Postupoval jsem opatrně, přece jen by byla škoda ho zničit.
A jak jsem již uvedl výše....to co jsem viděl po rozebrání, bylo opravdu šílené....karbon,saze,maras.....Lopatkyzadřené, věneček zarostlý a zapečený.....Tohle opravdu pánové od VW nevychytali...Neměl jsem foťák a to je škoda....ale na fóru ty fotky jsou...
Tak jsem to začal čistit opatrně bez nějakého násilí, protože to turbo po vyčištění půjde do auta....a druhé bude v záloze..Jen je otázka jak a čím to vyčistit tak, aby to frčelo jako nové a to byl smysl mého dotazu....
Osobně jsem použil Odrezovač Würth,mosazný kartáč,ostřejší škrabku na rez .....kroužek s lopatkama je namočený v brzdové kapalině a zítra ještě půjde do ultrazvukové čističky.....poskládám to a uvidíme co bude....Určitě napíšu, jestli se závada odstranila a jak dlouho to vydrželo fungovat.....
Takže pokud jste to někdo dělal a máte zkušenosti, napište.....určitě tím pomůžete i ostatním....Ale jak uvedl kolega, bez pořádného nářadí a zkušeností s auty se do toho raději nepouštět a svěřit se do rukou odborníků....
- pavelpol
- Nový člen
- Příspěvky: 27
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Orlová
Re: čištění turba
MOTOR ....1.9 TDI 66 kw...je to asi fakt způsobem jízdy, ale jak tak koukám, turba u koncernu VW fakt trápí spustu lidí.....
- indi666
- Jezdec
- Příspěvky: 364
- Registrován: 28.09.2007 20:05
- Bydliště: Dílna na ostravsku
- Kontaktovat uživatele:
Re: čištění turba
VNT turba potřebují drsnější zacházení a minimální prostoje.
Nikdy se nevzdávat.Nikdy neříkat nikdy.
1.9 TDI PD, HW-INDI, SW-by TDIfun 190kW/518Nm
Možnost úprav, údržby a diag. Audi,VW,Škoda,Seat. tel.:602 744 182
http://www.tdigarage.cz/
http://www.tdi-tuning.cz/
1.9 TDI PD, HW-INDI, SW-by TDIfun 190kW/518Nm
Možnost úprav, údržby a diag. Audi,VW,Škoda,Seat. tel.:602 744 182
http://www.tdigarage.cz/
http://www.tdi-tuning.cz/
- Tomm
- VWmaniak
- Příspěvky: 5556
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Brno, Jihlava
Re: čištění turba
Tak to jsem "rad" Se mnou se regulace urcite nenudiindi666 píše:VNT turba potřebují drsnější zacházení a minimální prostoje.
Prodam zadni vrata na GIV hatchback, barva svetle modra (LW5Z) nove lakovane! V pripade zajmu mne kontaktujte v SZ.
- TDIfun
- Závodník
- Příspěvky: 520
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Severni Morava
Re: čištění turba
JJ chce to proste to turbo protahovat.To vecne setreni nafty se az tak uplne nevyplaci a fakt to chce pekne prohrat a dat tomu podlahu treba na trojku obcas.At se ta regulace hejbe a at naroste EGT co ty saze vypali..