Špatné startování za vlhka nebo po snížení venkovní teploty

SDi, TDi, TDi PD

Moderátoři: VWMysak, vtuni, HANZ500, MartinZ22

Odpovědět
Uživatelský avatar
erektus
Řidič
Řidič
Příspěvky: 51
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Jihlava, Rožnov pR
Kontaktovat uživatele:

Špatné startování za vlhka nebo po snížení venkovní teploty

Příspěvek od erektus »

Zdravím,
začal jsem mít problém, že občas nemůžu natočit auto. Stává se to po prudším pádu teploty nebo po dešti. Auto může stát pár hodin i týden.
Pokud je teplo chytne to kdykoliv (po 14 dnech i po chvíli stání).
Když to nechce chytnout udělá startér pár otáček normálně a další jakoby sníží otáčky (více se zatíží). Auto chytne až po dlouhým a několikátým startování, zdá se mi že pomůže trošku šlápnout na plyn. Po té co auto chytne vylítne hustej bílej dým.
Jakmile to chytne je motor úplně v pohodě chodí jak má, spotřeba furt stálá. Mám podezření na palivový filtr, ale je mi divné, že se to děje jen za příznačných atmosférických podmínek.
Motor je 1.9 66kW.

FAQ jsem samozřejmě četl a i hledání jsem použil, nenašel jsem podobný problém.

Díky za názor

Uživatelský avatar
Tomm
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 5556
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Brno, Jihlava

Re: Špatné startování za vlhka nebo po snížení venkovní teploty

Příspěvek od Tomm »

Jasne, klasika. Tohle mi taky delalo. Nejspis bude pricina v tom, ze je prave kriticka teplota mezi cca 5-15°C, kdy TDI nezhavi (zhavi az kolem 5°C) ale motor jeste nema dostatecnou teplotu pro snadny start. Kdyz je vic jak tech cca 15°C tak naskoci hned a kdyz je min jak cca 5°C tak zazhavi a chytne taky hned.

Rekl bych ze se scita vse nasledujici dohromady:
-vule (opotrebeni) ve valcich (nizsi tlaky)
-vule pistku cerpadla
-vule na starteru
-starsi baterka
-atd.

Takze pokud treba toci 1-3s tak bych rekl ze ok, pokud nenaskoci dejme tomu do 5-8s tak uz je to horsi a chtelo by s tim neco udelat (repase starteru, nabit baterku, atd.)

Zkus zvysit (aspon na otestovani) startovaci davku, navod je ve FAQ. Nejdriv dej +200, pokud nepoznas rozdil tak jeste +200, maximum (+500) bych nedaval, protoze pak strasne zacoudi (pri startu). Pripadne jeste upravit zhaveni, ja mam nastaveno zhaveni uz od cca 10°C (navod tusim ve FAQ, pokud ne tak ho sem napisu).

BTW: Palivovy filtr urcite vymen (mel by se menit po cca 30-50tis km), a zkontroluj taky vzduchovy...
Prodam zadni vrata na GIV hatchback, barva svetle modra (LW5Z) nove lakovane! V pripade zajmu mne kontaktujte v SZ.

toby66kw
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 223
Registrován: 20.03.2008 20:16
Bydliště: Vyškov

Re: Špatné startování za vlhka nebo po snížení venkovní teploty

Příspěvek od toby66kw »

Přesně jak píše tomm mě to spravil VAG :wink:
G5plus 77kw + TURBOPOWER HYBRID + 3x OFF + MVOLESSOFT = 142KW

G4 4X4 66kw + Andre Hybrid + RACE 520 + 12 mm + 3 x OFF + MVOLESSOFT = 152kw

Uživatelský avatar
erektus
Řidič
Řidič
Příspěvky: 51
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Jihlava, Rožnov pR
Kontaktovat uživatele:

Re: Špatné startování za vlhka nebo po snížení venkovní teploty

Příspěvek od erektus »

Díky za reakci,

baterka je nová (4 měsíce). Tento problém se objevil z ničeho nic, prostě to jednou začalo dělat a pak se to občas objeví (řekl bych že to dělá i při více naž 15°C stalo se mi to i při +-20). Ten filtr bude mít najeto hodně (já mám sám na něm 25k kolik předchozí majitel nevím, takže ho vyměním). Vzduchový jsem měnil před 20k. Zkusím filtr pokud se to ještě objevím přijde na řadu startovací dávka.

Díky za rady.

Uživatelský avatar
Goauld
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 4727
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Prostějov

Re: Špatné startování za vlhka nebo po snížení venkovní teploty

Příspěvek od Goauld »

No jestli ti de po startu hustej bílej dým z výfuku, tak bych to viděl na nějakou vodu někde, což by mohlo být tím filtrem a výměnou nic nezkazíš :wink:
GOLF IV 1.9TDI ; Jeep Grand Cherokee WK2 5.7 HEMI

Uživatelský avatar
Tomm
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 5556
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Brno, Jihlava

Re: Špatné startování za vlhka nebo po snížení venkovní teploty

Příspěvek od Tomm »

Goauld píše:No jestli ti de po startu hustej bílej dým z výfuku, tak bych to viděl na nějakou vodu někde, což by mohlo být tím filtrem a výměnou nic nezkazíš :wink:
Pise ze za mokra, takze klidne zkondenzovana para ve vyfuku...
Prodam zadni vrata na GIV hatchback, barva svetle modra (LW5Z) nove lakovane! V pripade zajmu mne kontaktujte v SZ.

Uživatelský avatar
erektus
Řidič
Řidič
Příspěvky: 51
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Jihlava, Rožnov pR
Kontaktovat uživatele:

Re: Špatné startování za vlhka nebo po snížení venkovní teploty

Příspěvek od erektus »

Goauld píše:No jestli ti de po startu hustej bílej dým z výfuku, tak bych to viděl na nějakou vodu někde, což by mohlo být tím filtrem a výměnou nic nezkazíš :wink:
Dělá to jen pokud to nechytne na cuknutí. Když s tím dlouho točím po několikátý tak pak teprv vylítne bílo. Pak když to běží tak je to už v pořádku.

Uživatelský avatar
erektus
Řidič
Řidič
Příspěvky: 51
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Jihlava, Rožnov pR
Kontaktovat uživatele:

Re: Špatné startování za vlhka nebo po snížení venkovní teploty

Příspěvek od erektus »

Tomm píše:Jasne, klasika. Tohle mi taky delalo. Nejspis bude pricina v tom, ze je prave kriticka teplota mezi cca 5-15°C, kdy TDI nezhavi (zhavi az kolem 5°C) ale motor jeste nema dostatecnou teplotu pro snadny start. Kdyz je vic jak tech cca 15°C tak naskoci hned a kdyz je min jak cca 5°C tak zazhavi a chytne taky hned.

Rekl bych ze se scita vse nasledujici dohromady:
-vule (opotrebeni) ve valcich (nizsi tlaky)
-vule pistku cerpadla
-vule na starteru
-starsi baterka
-atd.

Takze pokud treba toci 1-3s tak bych rekl ze ok, pokud nenaskoci dejme tomu do 5-8s tak uz je to horsi a chtelo by s tim neco udelat (repase starteru, nabit baterku, atd.)

Zkus zvysit (aspon na otestovani) startovaci davku, navod je ve FAQ. Nejdriv dej +200, pokud nepoznas rozdil tak jeste +200, maximum (+500) bych nedaval, protoze pak strasne zacoudi (pri startu). Pripadne jeste upravit zhaveni, ja mam nastaveno zhaveni uz od cca 10°C (navod tusim ve FAQ, pokud ne tak ho sem napisu).

BTW: Palivovy filtr urcite vymen (mel by se menit po cca 30-50tis km), a zkontroluj taky vzduchovy...
Tak na to "žhavení" bych to neviděl, zrovna sem musel někam odskočit, venku zima jak sviňa a auto na drc. Fakt tam hraje velkou roli ta vlhkost. Jako by se někam dostala voda a než proběhne motorem není s tím řeč :-(

Uživatelský avatar
Tomm
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 5556
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Brno, Jihlava

Re: Špatné startování za vlhka nebo po snížení venkovní teploty

Příspěvek od Tomm »

Co treba repase starteru? Pokud je tam nekolik let a nesahlo se na nej, tak muze mit uz vule a silovej spinac na tom urcite nebude nejlip.

Ja se s spatnym startovanim taky dost natrapil. Prvne baterku (ta puvodni odesla uplne), pak repase startetu, pak uprava zhaveni a nakonec jsem sehnal novy starter.
Prodam zadni vrata na GIV hatchback, barva svetle modra (LW5Z) nove lakovane! V pripade zajmu mne kontaktujte v SZ.

Uživatelský avatar
paress
Řidič
Řidič
Příspěvky: 56
Registrován: 15.10.2007 08:35
Bydliště: Vychod

Re: Špatné startování za vlhka nebo po snížení venkovní teploty

Příspěvek od paress »

mozno trepnem ale raz na FAcku som mal presny problem nema to s tdi nic ale problem bol ten ze mi krysi prezrali buzirku z kablou a ked bolo vlhko tak to to neslo ani za pi*u natocit zaizoloval som toa zaden problem ..
VW Golf V 2.0 TDi 4Motion

Uživatelský avatar
TDIfun
Závodník
Závodník
Příspěvky: 520
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Severni Morava

Re: Špatné startování za vlhka nebo po snížení venkovní teploty

Příspěvek od TDIfun »

Bilej dym- nespalena nafta, zhavice, predvstrik, spatne trysky, slabej vstrik.tlak

Uživatelský avatar
erektus
Řidič
Řidič
Příspěvky: 51
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Jihlava, Rožnov pR
Kontaktovat uživatele:

Re: Špatné startování za vlhka nebo po snížení venkovní teploty

Příspěvek od erektus »

Takže prozatím to vypadá, že to vyřešil nový filtr. No a aby to nebylo fádní, tak mi začala chcát z kamasi nafta. Steřelý hadičky vracející se nafty od vstřiků udělají své :-(

Uživatelský avatar
ffrufru
Řidič
Řidič
Příspěvky: 155
Registrován: 19.12.2007 20:51
Bydliště: Plzeňský kraj,Stříbro

Re: Špatné startování za vlhka nebo po snížení venkovní teploty

Příspěvek od ffrufru »

ahoj, mě to při nižších teplotách tak kolem 8-15 st. točí déle, ale jen když nepočkám na zhasnutí kontrolek. pokud točí déle, zůstane mi rozsvícená kontrolka ESP. dělá to jen z jara a na podzim a v zimě. přes léto nee. po opakovaném nastartování je to ok.ale to je fakt???

Odpovědět

Zpět na „Motory - diesel“