Špatné startování za vlhka nebo po snížení venkovní teploty
Moderátoři: VWMysak, vtuni, HANZ500, MartinZ22
- erektus
- Řidič
- Příspěvky: 51
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Jihlava, Rožnov pR
- Kontaktovat uživatele:
Špatné startování za vlhka nebo po snížení venkovní teploty
Zdravím,
začal jsem mít problém, že občas nemůžu natočit auto. Stává se to po prudším pádu teploty nebo po dešti. Auto může stát pár hodin i týden.
Pokud je teplo chytne to kdykoliv (po 14 dnech i po chvíli stání).
Když to nechce chytnout udělá startér pár otáček normálně a další jakoby sníží otáčky (více se zatíží). Auto chytne až po dlouhým a několikátým startování, zdá se mi že pomůže trošku šlápnout na plyn. Po té co auto chytne vylítne hustej bílej dým.
Jakmile to chytne je motor úplně v pohodě chodí jak má, spotřeba furt stálá. Mám podezření na palivový filtr, ale je mi divné, že se to děje jen za příznačných atmosférických podmínek.
Motor je 1.9 66kW.
FAQ jsem samozřejmě četl a i hledání jsem použil, nenašel jsem podobný problém.
Díky za názor
začal jsem mít problém, že občas nemůžu natočit auto. Stává se to po prudším pádu teploty nebo po dešti. Auto může stát pár hodin i týden.
Pokud je teplo chytne to kdykoliv (po 14 dnech i po chvíli stání).
Když to nechce chytnout udělá startér pár otáček normálně a další jakoby sníží otáčky (více se zatíží). Auto chytne až po dlouhým a několikátým startování, zdá se mi že pomůže trošku šlápnout na plyn. Po té co auto chytne vylítne hustej bílej dým.
Jakmile to chytne je motor úplně v pohodě chodí jak má, spotřeba furt stálá. Mám podezření na palivový filtr, ale je mi divné, že se to děje jen za příznačných atmosférických podmínek.
Motor je 1.9 66kW.
FAQ jsem samozřejmě četl a i hledání jsem použil, nenašel jsem podobný problém.
Díky za názor
- Tomm
- VWmaniak
- Příspěvky: 5556
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Brno, Jihlava
Re: Špatné startování za vlhka nebo po snížení venkovní teploty
Jasne, klasika. Tohle mi taky delalo. Nejspis bude pricina v tom, ze je prave kriticka teplota mezi cca 5-15°C, kdy TDI nezhavi (zhavi az kolem 5°C) ale motor jeste nema dostatecnou teplotu pro snadny start. Kdyz je vic jak tech cca 15°C tak naskoci hned a kdyz je min jak cca 5°C tak zazhavi a chytne taky hned.
Rekl bych ze se scita vse nasledujici dohromady:
-vule (opotrebeni) ve valcich (nizsi tlaky)
-vule pistku cerpadla
-vule na starteru
-starsi baterka
-atd.
Takze pokud treba toci 1-3s tak bych rekl ze ok, pokud nenaskoci dejme tomu do 5-8s tak uz je to horsi a chtelo by s tim neco udelat (repase starteru, nabit baterku, atd.)
Zkus zvysit (aspon na otestovani) startovaci davku, navod je ve FAQ. Nejdriv dej +200, pokud nepoznas rozdil tak jeste +200, maximum (+500) bych nedaval, protoze pak strasne zacoudi (pri startu). Pripadne jeste upravit zhaveni, ja mam nastaveno zhaveni uz od cca 10°C (navod tusim ve FAQ, pokud ne tak ho sem napisu).
BTW: Palivovy filtr urcite vymen (mel by se menit po cca 30-50tis km), a zkontroluj taky vzduchovy...
Rekl bych ze se scita vse nasledujici dohromady:
-vule (opotrebeni) ve valcich (nizsi tlaky)
-vule pistku cerpadla
-vule na starteru
-starsi baterka
-atd.
Takze pokud treba toci 1-3s tak bych rekl ze ok, pokud nenaskoci dejme tomu do 5-8s tak uz je to horsi a chtelo by s tim neco udelat (repase starteru, nabit baterku, atd.)
Zkus zvysit (aspon na otestovani) startovaci davku, navod je ve FAQ. Nejdriv dej +200, pokud nepoznas rozdil tak jeste +200, maximum (+500) bych nedaval, protoze pak strasne zacoudi (pri startu). Pripadne jeste upravit zhaveni, ja mam nastaveno zhaveni uz od cca 10°C (navod tusim ve FAQ, pokud ne tak ho sem napisu).
BTW: Palivovy filtr urcite vymen (mel by se menit po cca 30-50tis km), a zkontroluj taky vzduchovy...
Prodam zadni vrata na GIV hatchback, barva svetle modra (LW5Z) nove lakovane! V pripade zajmu mne kontaktujte v SZ.
-
- Jezdec
- Příspěvky: 223
- Registrován: 20.03.2008 20:16
- Bydliště: Vyškov
Re: Špatné startování za vlhka nebo po snížení venkovní teploty
Přesně jak píše tomm mě to spravil VAG
G5plus 77kw + TURBOPOWER HYBRID + 3x OFF + MVOLESSOFT = 142KW
G4 4X4 66kw + Andre Hybrid + RACE 520 + 12 mm + 3 x OFF + MVOLESSOFT = 152kw
G4 4X4 66kw + Andre Hybrid + RACE 520 + 12 mm + 3 x OFF + MVOLESSOFT = 152kw
- erektus
- Řidič
- Příspěvky: 51
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Jihlava, Rožnov pR
- Kontaktovat uživatele:
Re: Špatné startování za vlhka nebo po snížení venkovní teploty
Díky za reakci,
baterka je nová (4 měsíce). Tento problém se objevil z ničeho nic, prostě to jednou začalo dělat a pak se to občas objeví (řekl bych že to dělá i při více naž 15°C stalo se mi to i při +-20). Ten filtr bude mít najeto hodně (já mám sám na něm 25k kolik předchozí majitel nevím, takže ho vyměním). Vzduchový jsem měnil před 20k. Zkusím filtr pokud se to ještě objevím přijde na řadu startovací dávka.
Díky za rady.
baterka je nová (4 měsíce). Tento problém se objevil z ničeho nic, prostě to jednou začalo dělat a pak se to občas objeví (řekl bych že to dělá i při více naž 15°C stalo se mi to i při +-20). Ten filtr bude mít najeto hodně (já mám sám na něm 25k kolik předchozí majitel nevím, takže ho vyměním). Vzduchový jsem měnil před 20k. Zkusím filtr pokud se to ještě objevím přijde na řadu startovací dávka.
Díky za rady.
- Goauld
- VWexpert
- Příspěvky: 4727
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Prostějov
Re: Špatné startování za vlhka nebo po snížení venkovní teploty
No jestli ti de po startu hustej bílej dým z výfuku, tak bych to viděl na nějakou vodu někde, což by mohlo být tím filtrem a výměnou nic nezkazíš
GOLF IV 1.9TDI ; Jeep Grand Cherokee WK2 5.7 HEMI
- Tomm
- VWmaniak
- Příspěvky: 5556
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Brno, Jihlava
Re: Špatné startování za vlhka nebo po snížení venkovní teploty
Pise ze za mokra, takze klidne zkondenzovana para ve vyfuku...Goauld píše:No jestli ti de po startu hustej bílej dým z výfuku, tak bych to viděl na nějakou vodu někde, což by mohlo být tím filtrem a výměnou nic nezkazíš
Prodam zadni vrata na GIV hatchback, barva svetle modra (LW5Z) nove lakovane! V pripade zajmu mne kontaktujte v SZ.
- erektus
- Řidič
- Příspěvky: 51
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Jihlava, Rožnov pR
- Kontaktovat uživatele:
Re: Špatné startování za vlhka nebo po snížení venkovní teploty
Dělá to jen pokud to nechytne na cuknutí. Když s tím dlouho točím po několikátý tak pak teprv vylítne bílo. Pak když to běží tak je to už v pořádku.Goauld píše:No jestli ti de po startu hustej bílej dým z výfuku, tak bych to viděl na nějakou vodu někde, což by mohlo být tím filtrem a výměnou nic nezkazíš
- erektus
- Řidič
- Příspěvky: 51
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Jihlava, Rožnov pR
- Kontaktovat uživatele:
Re: Špatné startování za vlhka nebo po snížení venkovní teploty
Tak na to "žhavení" bych to neviděl, zrovna sem musel někam odskočit, venku zima jak sviňa a auto na drc. Fakt tam hraje velkou roli ta vlhkost. Jako by se někam dostala voda a než proběhne motorem není s tím řečTomm píše:Jasne, klasika. Tohle mi taky delalo. Nejspis bude pricina v tom, ze je prave kriticka teplota mezi cca 5-15°C, kdy TDI nezhavi (zhavi az kolem 5°C) ale motor jeste nema dostatecnou teplotu pro snadny start. Kdyz je vic jak tech cca 15°C tak naskoci hned a kdyz je min jak cca 5°C tak zazhavi a chytne taky hned.
Rekl bych ze se scita vse nasledujici dohromady:
-vule (opotrebeni) ve valcich (nizsi tlaky)
-vule pistku cerpadla
-vule na starteru
-starsi baterka
-atd.
Takze pokud treba toci 1-3s tak bych rekl ze ok, pokud nenaskoci dejme tomu do 5-8s tak uz je to horsi a chtelo by s tim neco udelat (repase starteru, nabit baterku, atd.)
Zkus zvysit (aspon na otestovani) startovaci davku, navod je ve FAQ. Nejdriv dej +200, pokud nepoznas rozdil tak jeste +200, maximum (+500) bych nedaval, protoze pak strasne zacoudi (pri startu). Pripadne jeste upravit zhaveni, ja mam nastaveno zhaveni uz od cca 10°C (navod tusim ve FAQ, pokud ne tak ho sem napisu).
BTW: Palivovy filtr urcite vymen (mel by se menit po cca 30-50tis km), a zkontroluj taky vzduchovy...
- Tomm
- VWmaniak
- Příspěvky: 5556
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Brno, Jihlava
Re: Špatné startování za vlhka nebo po snížení venkovní teploty
Co treba repase starteru? Pokud je tam nekolik let a nesahlo se na nej, tak muze mit uz vule a silovej spinac na tom urcite nebude nejlip.
Ja se s spatnym startovanim taky dost natrapil. Prvne baterku (ta puvodni odesla uplne), pak repase startetu, pak uprava zhaveni a nakonec jsem sehnal novy starter.
Ja se s spatnym startovanim taky dost natrapil. Prvne baterku (ta puvodni odesla uplne), pak repase startetu, pak uprava zhaveni a nakonec jsem sehnal novy starter.
Prodam zadni vrata na GIV hatchback, barva svetle modra (LW5Z) nove lakovane! V pripade zajmu mne kontaktujte v SZ.
- paress
- Řidič
- Příspěvky: 56
- Registrován: 15.10.2007 08:35
- Bydliště: Vychod
Re: Špatné startování za vlhka nebo po snížení venkovní teploty
mozno trepnem ale raz na FAcku som mal presny problem nema to s tdi nic ale problem bol ten ze mi krysi prezrali buzirku z kablou a ked bolo vlhko tak to to neslo ani za pi*u natocit zaizoloval som toa zaden problem ..
VW Golf V 2.0 TDi 4Motion
- TDIfun
- Závodník
- Příspěvky: 520
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Severni Morava
Re: Špatné startování za vlhka nebo po snížení venkovní teploty
Bilej dym- nespalena nafta, zhavice, predvstrik, spatne trysky, slabej vstrik.tlak
- erektus
- Řidič
- Příspěvky: 51
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Jihlava, Rožnov pR
- Kontaktovat uživatele:
Re: Špatné startování za vlhka nebo po snížení venkovní teploty
Takže prozatím to vypadá, že to vyřešil nový filtr. No a aby to nebylo fádní, tak mi začala chcát z kamasi nafta. Steřelý hadičky vracející se nafty od vstřiků udělají své
- ffrufru
- Řidič
- Příspěvky: 155
- Registrován: 19.12.2007 20:51
- Bydliště: Plzeňský kraj,Stříbro
Re: Špatné startování za vlhka nebo po snížení venkovní teploty
ahoj, mě to při nižších teplotách tak kolem 8-15 st. točí déle, ale jen když nepočkám na zhasnutí kontrolek. pokud točí déle, zůstane mi rozsvícená kontrolka ESP. dělá to jen z jara a na podzim a v zimě. přes léto nee. po opakovaném nastartování je to ok.ale to je fakt???