Jedna strana kotouče více opotřebená

Podvozky, kola, nápravy, brzdy, pneu...

Moderátoři: VWMysak, vtuni, HANZ500, MartinZ22

Odpovědět
bayern
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 291
Registrován: 11.02.2015 20:48

Jedna strana kotouče více opotřebená

Příspěvek od bayern »

Zdravím,

mám na autě nové kotouče přední i zadní "brembo". Asi 1/4 roku na nich jezdím, včera při výměně pneu (zimní -> letní) jsem se podíval na přední kotouče a přijde mi, že vnitřní (strana blíže k motoru) je více "obroušená" než vnější blíže ke kolům. Je to normální? Má to cenu řešit, když je ten kotouč nový a najede i takhle hodně km ? Děkuji.
VW Golf VI 2.0TDi CR r.v. 2009 / 81kW | okres Mladá Boleslav / Benátky nad Jizerou

HEX-CAN USB | VCDS 12.12.0 EN ze zahraničí
KKL kabel USB(COM) | VAG-COM 304 EN ze zahraničí

Uživatelský avatar
Dymák
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2797
Registrován: 02.07.2011 09:22
Bydliště: Praha

Re: Jedna strana kotouče více opotřebená

Příspěvek od Dymák »

může se to stát a na vině jsou zasviněný, nebo přirezlý vodící čepy brzdiče (poznal bys to i na destičkách, že vnitřní je víc obroušená)
pístek je na vnitřní straně brzdiče a zatlačí na vnitřní destičku, čímž by se měl celej třmen posunout dovnitř a tření se rozdělí na obě destičky současně
Dlužníci: Recius = 4700,- czk
Objects in the mirror may be looser than they appear
B6 variant PD170
G4 variant PD270 still in progress

Bora variant PD115

bayern
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 291
Registrován: 11.02.2015 20:48

Re: Jedna strana kotouče více opotřebená

Příspěvek od bayern »

Takže když sundám kolo, tak bych měl teoreticky volně hýbat s brzdičem v horizontální poloze a když ne, tak bych měl odšroubovat brzdič, prostříkat WDčkem ty čepy, aby šly volně, nandat a utáhnout? Jelikož se nebude rozdělávat brzdový systém, nemusí se nic odvzdušňovat? Děkuji.
VW Golf VI 2.0TDi CR r.v. 2009 / 81kW | okres Mladá Boleslav / Benátky nad Jizerou

HEX-CAN USB | VCDS 12.12.0 EN ze zahraničí
KKL kabel USB(COM) | VAG-COM 304 EN ze zahraničí

Uživatelský avatar
Dymák
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2797
Registrován: 02.07.2011 09:22
Bydliště: Praha

Re: Jedna strana kotouče více opotřebená

Příspěvek od Dymák »

volně rukou to nikdy nepůjde, protože pístek je těsně u destičky (je tam jen minimální vůle mezi destičkama a kotoučem)
ale pokud máš tu vnitřní destičku slabší, než venkovní, je to 100% těma čepama, že váznou

takže ano, sundat brzdič, očistit čepy, vyčistit ty futra, zkontrolovat ty gumový prachovky, jestli nejsou roztržený, namazat vazelínou a složit zpět...
ano, odvzdušňovat nemusíš
Dlužníci: Recius = 4700,- czk
Objects in the mirror may be looser than they appear
B6 variant PD170
G4 variant PD270 still in progress

Bora variant PD115

bayern
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 291
Registrován: 11.02.2015 20:48

Re: Jedna strana kotouče více opotřebená

Příspěvek od bayern »

Tak jsem se do toho dneska pustil, vyndal jsem válečky, byly úplně černé (zažraný bordel na celém válečku), tak jsem je lehce brusným papírem očistil zase zpátky na kov, stříkl olejem otvory pro valečky, namazal vazelínou a brzdič už šel krásně lehce. Tak snad to teď už bude dobré, i když mi to bohužel ty kotouče nezachrání a musím koupit nové od ATE (včetně nových destiček, aby byly zase rovnoměrně sjeté). Brembo kotouče se mi lehce zvlnily (při brzdění se to klepe).
VW Golf VI 2.0TDi CR r.v. 2009 / 81kW | okres Mladá Boleslav / Benátky nad Jizerou

HEX-CAN USB | VCDS 12.12.0 EN ze zahraničí
KKL kabel USB(COM) | VAG-COM 304 EN ze zahraničí

Odpovědět

Zpět na „Podvozek a kola“