Zvýšení brzdného účinku brzd
Moderátoři: VWMysak, vtuni, HANZ500, MartinZ22
-
- Nový člen
- Příspěvky: 31
- Registrován: 20.12.2015 10:37
Zvýšení brzdného účinku brzd
Na mém Golfu 4, 1,9 TDI, 74 kW, r.v. 2003 mám takové nemastné neslané brzdy s gumovějším pedálem. Příjde mi, že musím víc šlapat, aby to brzdilo. Ve firmě jezdím ještě Mazdou 6 rok 2008 a citroenem C4 rok 2009 a tyhle auta brzdí o mnohem lépe. Ve městě to ani moc není poznat, ale při brždění z vyšších rychlostí na okreskách to pociťuju.
Teď u většího servisního zásahu si nechám zkontrolovat brzdovou kapalinu (ale vodu v ní nečekám, protože auto moc nebrzdí ani se studenýma brzdama) a celé brzdy, ale zajímalo by mě, jak zvýšit brzdný účinek bez výměny kotoučů, desek, těhlic za 288 mm brzdy. Jde např. zvýšit sílu posilovače nebo dát "pancéřové" hadice, jako na motorku?
Teď u většího servisního zásahu si nechám zkontrolovat brzdovou kapalinu (ale vodu v ní nečekám, protože auto moc nebrzdí ani se studenýma brzdama) a celé brzdy, ale zajímalo by mě, jak zvýšit brzdný účinek bez výměny kotoučů, desek, těhlic za 288 mm brzdy. Jde např. zvýšit sílu posilovače nebo dát "pancéřové" hadice, jako na motorku?
- pino.t
- VWmaniak
- Příspěvky: 5204
- Registrován: 27.02.2008 17:45
- Bydliště: Mám, PV
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zvýšení brzdného účinku brzd
A zkusil jsi sednout do jiného GIV se stejným motorem, abys porovnal, jestli to není závada.
Sněhová paštička
Stropnici na Passata mám od Passtu a luxus, díky.
Držáky předního nárazníku Passat B4 jsem si vyrobil, tak si je za 500 strčte do ...
Stropnici na Passata mám od Passtu a luxus, díky.
Držáky předního nárazníku Passat B4 jsem si vyrobil, tak si je za 500 strčte do ...
-
- Nový člen
- Příspěvky: 31
- Registrován: 20.12.2015 10:37
Re: Zvýšení brzdného účinku brzd
Nee. Řídil jsem jen 96 kW a tam to brzdilo lépe... to je ale tím, že tahle motorizace má 288 mm kotouče. :-/ Tak holt, až potkám nějakého Golfistu z Plzně s červeným "I", tak se zeptám, zda se můžu projet a vyzkoušet brzdy.pino.t píše:A zkusil jsi sednout do jiného GIV se stejným motorem, abys porovnal, jestli to není závada.
- stevocz
- Profík
- Příspěvky: 1033
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Košice
Re: Zvýšení brzdného účinku brzd
treba skontrolovat podtlak ci je dobry. moze byt ze nema dostatocny podlak a potom posilnovac ide o dost menej. Mne sa kyval ten natrubok na vakuovej pumpe a ked som zmeral podlak, tak kolisal a hlavne maximum mal problem dosiahnut a brzdilo to slabsie. po oprave brzdi jak ma.
Dalsia moznost odvzdusnit brzdy pripadne vadny hlavny brzdovy valec.
Pancierove hadice trochu pomozu. Bude trochu rychlejsi nastup (pocitovo bude brzdit tvrdsie) ale neviem ci si to az tak vsimnes.
Dalsia moznost odvzdusnit brzdy pripadne vadny hlavny brzdovy valec.
Pancierove hadice trochu pomozu. Bude trochu rychlejsi nastup (pocitovo bude brzdit tvrdsie) ale neviem ci si to az tak vsimnes.
GIV 1,9TDI ALH 3dv s DPF
- Rouballik
- Moderátor
- Příspěvky: 1050
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Jilemnice
Re: Zvýšení brzdného účinku brzd
Já si myslíš že porovnávat G4 a Citroena C4 je nesmysl. C4ka má udělaný brzdy jako bys seděl v nějakém Porsche. Naprosto necitelně, nesmyslně ostrý. Je to ale pouze o nástupu, ale brzdná síla je obdobná. Rozdíl je v pocitu.
To samé je tam s reakcí na plyn. Tam se všechno uděje v prvním centimetru plynu a pak už se nic neděje. Vyrábí to na pocit a né na užitkovost.
To samé je tam s reakcí na plyn. Tam se všechno uděje v prvním centimetru plynu a pak už se nic neděje. Vyrábí to na pocit a né na užitkovost.
- Plague
- Řidič
- Příspěvky: 180
- Registrován: 05.10.2016 20:12
- Bydliště: Brno
Re: Zvýšení brzdného účinku brzd
No můj G4 Variant 1.6 74kW má teda brzdy právě jako sporťák, tedy nesmyslně ostré. Dovoz z Itálie.
- M@ty
- VWexpert
- Příspěvky: 3331
- Registrován: 30.05.2012 13:00
- Bydliště: Karlovarsko
Re: Zvýšení brzdného účinku brzd
Velice důležité je mít jistotu že si to nepřisává okolo vyústění podtlaku z tandemu popř. ve vedení jak už bylo zmíněno. Další věc je kombinace kotoučů a desek. Pochopitelně i jejich stav hraje roli. G4 není zas až tak těžké auto. Na našem Golfu jsou (zatím) původní 256mm kot. Třmeny zrepasovány mnou osobně, kot. a desky ATE, podtlak. vedení bez prasklin a brzdí to solidně. Akorát ty Fidorky blbě vypadají takže už jsou připraveny třmeny s držáky na 312mm kot.
VW Passat 3BG Variant AVF 4motion , VW Passat 3B Variant AFN Syncro
VW Passat 3B variant AVG 4motion , VW Passat 3B/3BG Variant AFN kripl
BMW e30 325i cabrio , BMW e24 635csi
VW Passat 3B variant AVG 4motion , VW Passat 3B/3BG Variant AFN kripl
BMW e30 325i cabrio , BMW e24 635csi
-
- Nový člen
- Příspěvky: 3
- Registrován: 31.03.2014 22:05
Re: Zvýšení brzdného účinku brzd
Mám taky 1.9 74kw a na brzdy si nemůžu stěžovat, hledal bych u tebe spíš někde závadu, podtlak, brzdovej válec jestli nepropouští, váleček...
- xerxes
- VWmaniak
- Příspěvky: 10178
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: Zvýšení brzdného účinku brzd
a sem tam by bylo dobré vyměnit brzdovku
-
- Nový člen
- Příspěvky: 31
- Registrován: 20.12.2015 10:37
Re: Zvýšení brzdného účinku brzd
Brzdovka je tam 2 roky. Chápal bych měkký pedál při náročnějším brždění, kdy se brzdovka ohřeje a začnou se tvořit bublinky... ale u studených brzd? Kotouče hází, tak mě ještě napadlo, zda není měkčí pedál i tím, jak kotouč kope a jakoby kmitá s brzdičem.xerxes píše:a sem tam by bylo dobré vyměnit brzdovku
-
- Nový člen
- Příspěvky: 31
- Registrován: 20.12.2015 10:37
Re: Zvýšení brzdného účinku brzd
No taky mám objednané kotouče a desky ATE. Bude se ale muset "repasovat" přední ramena a zkontrolovat náboje a těhlice, protože kotouče kopou už asi rok. Neřešil jsem to, protože kopou až při brždění z vyšších rychlostí. No a protože jezdíme z 95 % po městě, tak to kopání je minimální. No ale začínám jezdit častěji po dálnici a okresky, takže kopání víc vnímám.M@ty píše:Velice důležité je mít jistotu že si to nepřisává okolo vyústění podtlaku z tandemu popř. ve vedení jak už bylo zmíněno. Další věc je kombinace kotoučů a desek. Pochopitelně i jejich stav hraje roli. G4 není zas až tak těžké auto. Na našem Golfu jsou (zatím) původní 256mm kot. Třmeny zrepasovány mnou osobně, kot. a desky ATE, podtlak. vedení bez prasklin a brzdí to solidně. Akorát ty Fidorky blbě vypadají takže už jsou připraveny třmeny s držáky na 312mm kot.
Ty zvlněné kotouče mají na brzdný účinek taky asi negativní vliv.
- M@ty
- VWexpert
- Příspěvky: 3331
- Registrován: 30.05.2012 13:00
- Bydliště: Karlovarsko
Re: Zvýšení brzdného účinku brzd
Preventivně bych přetěsnil vývod podtlaku z tandemu a hlavně prošel podtlak vedení k posilovači.
ATE je v pohodě. Zvlněné kot. a rázy s tím spojené zbytečně vytlučou díly nápravy...
ATE je v pohodě. Zvlněné kot. a rázy s tím spojené zbytečně vytlučou díly nápravy...
VW Passat 3BG Variant AVF 4motion , VW Passat 3B Variant AFN Syncro
VW Passat 3B variant AVG 4motion , VW Passat 3B/3BG Variant AFN kripl
BMW e30 325i cabrio , BMW e24 635csi
VW Passat 3B variant AVG 4motion , VW Passat 3B/3BG Variant AFN kripl
BMW e30 325i cabrio , BMW e24 635csi
-
- Nový člen
- Příspěvky: 31
- Registrován: 20.12.2015 10:37
Re: Zvýšení brzdného účinku brzd
O tom vytlučení mi povídej... No ale teď chci dát autu takovou větší servisní kúru. Týká se to hlavně předku (kotouče, desky, ramena nebo možná jen přelisovat silentbloky v ramenou) a zvýšení světlé výšky o 2,5 cm. Jezdíme na chatu po polní cestě a Golf je hrozně nízký na předek.
Až se předek udělá, tak uvidím, zda se brždění zlepšilo a vada byly křivé kotouče nebo to bude pořád brzdit "nemastně neslaně" a bude se tedy muset překontrolovat celá brzdová soustava.
Nicméně jsem aktuálně zjistil, že auto začalo víc žrát. Když jezdíme dálky po dálnici, tak jezdím kolem 140 tacho a průměrná spotřeba je kolem 6,5 litru. O víkendu jsme jeli Plzeň-Praha-Plzeň a auto mělo průměrnou spotřebu o litr a půl víc. Celkově jsem i na okamžité spotřebě viděl, že hodnoty jsou vyšší než dříve... Vstřiky jsou před měsícem kontrolované na VAGu a jsou ok. Naftu beru pořád stejnou, jízdní styl mám na dálnici stejný, tak mě to překvapilo. Nemůže to dělat špatná váha vzduchu? Hlásí mi nesmyslné hodnoty - nad povoleným maximem.
Taky se mi stalo, že musím doplnit olej mezi výměnami. Olej vyměňuji po 10 000 a minulý týden jsem musel dolít 0,7 litru (rozsvítila se kontrolka mazání) a to podobné se mi stalo před 3 lety.
Až se předek udělá, tak uvidím, zda se brždění zlepšilo a vada byly křivé kotouče nebo to bude pořád brzdit "nemastně neslaně" a bude se tedy muset překontrolovat celá brzdová soustava.
Nicméně jsem aktuálně zjistil, že auto začalo víc žrát. Když jezdíme dálky po dálnici, tak jezdím kolem 140 tacho a průměrná spotřeba je kolem 6,5 litru. O víkendu jsme jeli Plzeň-Praha-Plzeň a auto mělo průměrnou spotřebu o litr a půl víc. Celkově jsem i na okamžité spotřebě viděl, že hodnoty jsou vyšší než dříve... Vstřiky jsou před měsícem kontrolované na VAGu a jsou ok. Naftu beru pořád stejnou, jízdní styl mám na dálnici stejný, tak mě to překvapilo. Nemůže to dělat špatná váha vzduchu? Hlásí mi nesmyslné hodnoty - nad povoleným maximem.
Taky se mi stalo, že musím doplnit olej mezi výměnami. Olej vyměňuji po 10 000 a minulý týden jsem musel dolít 0,7 litru (rozsvítila se kontrolka mazání) a to podobné se mi stalo před 3 lety.
- M@ty
- VWexpert
- Příspěvky: 3331
- Registrován: 30.05.2012 13:00
- Bydliště: Karlovarsko
Re: Zvýšení brzdného účinku brzd
Ohledně spotřeby by to chtělo nalogovat. Pokud olej mizí přes turbo a sání mrzknul bych na vůli hřídelky turba. Ten podtlak bych beztak prošel a popř. i vyměnil podlak hadičky. Investice za pár korun.
VW Passat 3BG Variant AVF 4motion , VW Passat 3B Variant AFN Syncro
VW Passat 3B variant AVG 4motion , VW Passat 3B/3BG Variant AFN kripl
BMW e30 325i cabrio , BMW e24 635csi
VW Passat 3B variant AVG 4motion , VW Passat 3B/3BG Variant AFN kripl
BMW e30 325i cabrio , BMW e24 635csi