Zvýšení brzdného účinku brzd

Podvozky, kola, nápravy, brzdy, pneu...

Moderátoři: VWMysak, vtuni, HANZ500, MartinZ22

Odpovědět
No-limits
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 31
Registrován: 20.12.2015 10:37

Zvýšení brzdného účinku brzd

Příspěvek od No-limits »

Na mém Golfu 4, 1,9 TDI, 74 kW, r.v. 2003 mám takové nemastné neslané brzdy s gumovějším pedálem. Příjde mi, že musím víc šlapat, aby to brzdilo. Ve firmě jezdím ještě Mazdou 6 rok 2008 a citroenem C4 rok 2009 a tyhle auta brzdí o mnohem lépe. Ve městě to ani moc není poznat, ale při brždění z vyšších rychlostí na okreskách to pociťuju.
Teď u většího servisního zásahu si nechám zkontrolovat brzdovou kapalinu (ale vodu v ní nečekám, protože auto moc nebrzdí ani se studenýma brzdama) a celé brzdy, ale zajímalo by mě, jak zvýšit brzdný účinek bez výměny kotoučů, desek, těhlic za 288 mm brzdy. Jde např. zvýšit sílu posilovače nebo dát "pancéřové" hadice, jako na motorku?

Uživatelský avatar
pino.t
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 5204
Registrován: 27.02.2008 17:45
Bydliště: Mám, PV
Kontaktovat uživatele:

Re: Zvýšení brzdného účinku brzd

Příspěvek od pino.t »

A zkusil jsi sednout do jiného GIV se stejným motorem, abys porovnal, jestli to není závada.
Sněhová paštička
Stropnici na Passata mám od Passtu a luxus, díky.
Držáky předního nárazníku Passat B4 jsem si vyrobil, tak si je za 500 strčte do ...

No-limits
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 31
Registrován: 20.12.2015 10:37

Re: Zvýšení brzdného účinku brzd

Příspěvek od No-limits »

pino.t píše:A zkusil jsi sednout do jiného GIV se stejným motorem, abys porovnal, jestli to není závada.
Nee. Řídil jsem jen 96 kW a tam to brzdilo lépe... to je ale tím, že tahle motorizace má 288 mm kotouče. :-/ Tak holt, až potkám nějakého Golfistu z Plzně s červeným "I", tak se zeptám, zda se můžu projet a vyzkoušet brzdy.

Uživatelský avatar
stevocz
Profík
Profík
Příspěvky: 1033
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Košice

Re: Zvýšení brzdného účinku brzd

Příspěvek od stevocz »

treba skontrolovat podtlak ci je dobry. moze byt ze nema dostatocny podlak a potom posilnovac ide o dost menej. Mne sa kyval ten natrubok na vakuovej pumpe a ked som zmeral podlak, tak kolisal a hlavne maximum mal problem dosiahnut a brzdilo to slabsie. po oprave brzdi jak ma.

Dalsia moznost odvzdusnit brzdy pripadne vadny hlavny brzdovy valec.

Pancierove hadice trochu pomozu. Bude trochu rychlejsi nastup (pocitovo bude brzdit tvrdsie) ale neviem ci si to az tak vsimnes.
GIV 1,9TDI ALH 3dv s DPF

Uživatelský avatar
Rouballik
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 1050
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Jilemnice

Re: Zvýšení brzdného účinku brzd

Příspěvek od Rouballik »

Já si myslíš že porovnávat G4 a Citroena C4 je nesmysl. C4ka má udělaný brzdy jako bys seděl v nějakém Porsche. Naprosto necitelně, nesmyslně ostrý. Je to ale pouze o nástupu, ale brzdná síla je obdobná. Rozdíl je v pocitu.

To samé je tam s reakcí na plyn. Tam se všechno uděje v prvním centimetru plynu a pak už se nic neděje. Vyrábí to na pocit a né na užitkovost.

Uživatelský avatar
Plague
Řidič
Řidič
Příspěvky: 180
Registrován: 05.10.2016 20:12
Bydliště: Brno

Re: Zvýšení brzdného účinku brzd

Příspěvek od Plague »

No můj G4 Variant 1.6 74kW má teda brzdy právě jako sporťák, tedy nesmyslně ostré. Dovoz z Itálie.

Uživatelský avatar
M@ty
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3331
Registrován: 30.05.2012 13:00
Bydliště: Karlovarsko

Re: Zvýšení brzdného účinku brzd

Příspěvek od M@ty »

Velice důležité je mít jistotu že si to nepřisává okolo vyústění podtlaku z tandemu popř. ve vedení jak už bylo zmíněno. Další věc je kombinace kotoučů a desek. Pochopitelně i jejich stav hraje roli. G4 není zas až tak těžké auto. Na našem Golfu jsou (zatím) původní 256mm kot. Třmeny zrepasovány mnou osobně, kot. a desky ATE, podtlak. vedení bez prasklin a brzdí to solidně. Akorát ty Fidorky blbě vypadají takže už jsou připraveny třmeny s držáky na 312mm kot. :lol:
VW Passat 3BG Variant AVF 4motion , VW Passat 3B Variant AFN Syncro
VW Passat 3B variant AVG 4motion , VW Passat 3B/3BG Variant AFN kripl
BMW e30 325i cabrio , BMW e24 635csi

Borvo
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 3
Registrován: 31.03.2014 22:05

Re: Zvýšení brzdného účinku brzd

Příspěvek od Borvo »

Mám taky 1.9 74kw a na brzdy si nemůžu stěžovat, hledal bych u tebe spíš někde závadu, podtlak, brzdovej válec jestli nepropouští, váleček...

Uživatelský avatar
xerxes
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10177
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: Zvýšení brzdného účinku brzd

Příspěvek od xerxes »

a sem tam by bylo dobré vyměnit brzdovku :wink:

No-limits
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 31
Registrován: 20.12.2015 10:37

Re: Zvýšení brzdného účinku brzd

Příspěvek od No-limits »

xerxes píše:a sem tam by bylo dobré vyměnit brzdovku :wink:
Brzdovka je tam 2 roky. Chápal bych měkký pedál při náročnějším brždění, kdy se brzdovka ohřeje a začnou se tvořit bublinky... ale u studených brzd? Kotouče hází, tak mě ještě napadlo, zda není měkčí pedál i tím, jak kotouč kope a jakoby kmitá s brzdičem.

No-limits
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 31
Registrován: 20.12.2015 10:37

Re: Zvýšení brzdného účinku brzd

Příspěvek od No-limits »

M@ty píše:Velice důležité je mít jistotu že si to nepřisává okolo vyústění podtlaku z tandemu popř. ve vedení jak už bylo zmíněno. Další věc je kombinace kotoučů a desek. Pochopitelně i jejich stav hraje roli. G4 není zas až tak těžké auto. Na našem Golfu jsou (zatím) původní 256mm kot. Třmeny zrepasovány mnou osobně, kot. a desky ATE, podtlak. vedení bez prasklin a brzdí to solidně. Akorát ty Fidorky blbě vypadají takže už jsou připraveny třmeny s držáky na 312mm kot. :lol:
No taky mám objednané kotouče a desky ATE. Bude se ale muset "repasovat" přední ramena a zkontrolovat náboje a těhlice, protože kotouče kopou už asi rok. Neřešil jsem to, protože kopou až při brždění z vyšších rychlostí. No a protože jezdíme z 95 % po městě, tak to kopání je minimální. No ale začínám jezdit častěji po dálnici a okresky, takže kopání víc vnímám.

Ty zvlněné kotouče mají na brzdný účinek taky asi negativní vliv.

Uživatelský avatar
M@ty
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3331
Registrován: 30.05.2012 13:00
Bydliště: Karlovarsko

Re: Zvýšení brzdného účinku brzd

Příspěvek od M@ty »

Preventivně bych přetěsnil vývod podtlaku z tandemu a hlavně prošel podtlak vedení k posilovači.

ATE je v pohodě. Zvlněné kot. a rázy s tím spojené zbytečně vytlučou díly nápravy... :negative:
VW Passat 3BG Variant AVF 4motion , VW Passat 3B Variant AFN Syncro
VW Passat 3B variant AVG 4motion , VW Passat 3B/3BG Variant AFN kripl
BMW e30 325i cabrio , BMW e24 635csi

No-limits
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 31
Registrován: 20.12.2015 10:37

Re: Zvýšení brzdného účinku brzd

Příspěvek od No-limits »

O tom vytlučení mi povídej... No ale teď chci dát autu takovou větší servisní kúru. Týká se to hlavně předku (kotouče, desky, ramena nebo možná jen přelisovat silentbloky v ramenou) a zvýšení světlé výšky o 2,5 cm. Jezdíme na chatu po polní cestě a Golf je hrozně nízký na předek.

Až se předek udělá, tak uvidím, zda se brždění zlepšilo a vada byly křivé kotouče nebo to bude pořád brzdit "nemastně neslaně" a bude se tedy muset překontrolovat celá brzdová soustava.

Nicméně jsem aktuálně zjistil, že auto začalo víc žrát. Když jezdíme dálky po dálnici, tak jezdím kolem 140 tacho a průměrná spotřeba je kolem 6,5 litru. O víkendu jsme jeli Plzeň-Praha-Plzeň a auto mělo průměrnou spotřebu o litr a půl víc. 8O Celkově jsem i na okamžité spotřebě viděl, že hodnoty jsou vyšší než dříve... Vstřiky jsou před měsícem kontrolované na VAGu a jsou ok. Naftu beru pořád stejnou, jízdní styl mám na dálnici stejný, tak mě to překvapilo. Nemůže to dělat špatná váha vzduchu? Hlásí mi nesmyslné hodnoty - nad povoleným maximem.

Taky se mi stalo, že musím doplnit olej mezi výměnami. Olej vyměňuji po 10 000 a minulý týden jsem musel dolít 0,7 litru (rozsvítila se kontrolka mazání) a to podobné se mi stalo před 3 lety.

Uživatelský avatar
M@ty
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3331
Registrován: 30.05.2012 13:00
Bydliště: Karlovarsko

Re: Zvýšení brzdného účinku brzd

Příspěvek od M@ty »

Ohledně spotřeby by to chtělo nalogovat. Pokud olej mizí přes turbo a sání mrzknul bych na vůli hřídelky turba. Ten podtlak bych beztak prošel a popř. i vyměnil podlak hadičky. Investice za pár korun.
VW Passat 3BG Variant AVF 4motion , VW Passat 3B Variant AFN Syncro
VW Passat 3B variant AVG 4motion , VW Passat 3B/3BG Variant AFN kripl
BMW e30 325i cabrio , BMW e24 635csi

Odpovědět

Zpět na „Podvozek a kola“