Včera jsem přehazoval kola a jak jsem ho nasadil, otočil doprava doleva tak je tam vůle asi 3 centimetry na každou stranu a potom se jakoby zarazí o diferenciál. Je to normální?
Odesláno z mého E2303 pomocí Tapatalk
Vůle při otáčení kola?
Moderátoři: VWMysak, vtuni, HANZ500, MartinZ22
- noxik600
- Závodník
- Příspěvky: 644
- Registrován: 29.01.2016 07:07
Vůle při otáčení kola?
Naposledy upravil(a) noxik600 dne 03.04.2017 15:29, celkem upraveno 1 x.
VOLKSWAGEN GOLF VI Variant 1.6 75KW BSE, r.v. 2009.
-
- Řidič
- Příspěvky: 145
- Registrován: 02.02.2017 13:19
- Bydliště: Řež
Re: Vůle při otáčení kola?
Jak doleva, doprava...
Myslíš dovnitř a ven, nebo dobředu, dozadu?
A normální to rozhodně není.
Myslíš dovnitř a ven, nebo dobředu, dozadu?
A normální to rozhodně není.
Golf mk4 Variant 1.9 TDI
Š Felicia 1.3 MPI
Š Felicia 1.3 MPI
- noxik600
- Závodník
- Příspěvky: 644
- Registrován: 29.01.2016 07:07
Re: Vůle při otáčení kola?
Myslím to tak, že otáčím kolem jakoby jelo dopředu a dozadu.
Hodím sem video za chvili.
Hodím sem video za chvili.
VOLKSWAGEN GOLF VI Variant 1.6 75KW BSE, r.v. 2009.
- noxik600
- Závodník
- Příspěvky: 644
- Registrován: 29.01.2016 07:07
Re: Vůle při otáčení kola?
https://youtu.be/IT6vlcIyJKs" onclick="window.open(this.href);return false;
https://youtu.be/rymKfFyDffk" onclick="window.open(this.href);return false;
https://youtu.be/rymKfFyDffk" onclick="window.open(this.href);return false;
VOLKSWAGEN GOLF VI Variant 1.6 75KW BSE, r.v. 2009.
-
- Řidič
- Příspěvky: 145
- Registrován: 02.02.2017 13:19
- Bydliště: Řež
Re: Vůle při otáčení kola?
Tak ta vůle je daná součtem vůlí na soukolích v diferenciálu a převodovce. Kdybych nebyl línej zvedat auto na heveru, tak bych to zkouknul u sebe. A vůle tam budou vždycky, nevypadá to moc tragicky.
Tuná na youtubu je video jak funguje diferák a je tam krásně vidět, kde všude jsou vůle a určitě si dokážeš domyslet, co všechno se musí zapřít, aby se Ti kolo "šprajclo" v jedný a v druhý poloze
Tuná na youtubu je video jak funguje diferák a je tam krásně vidět, kde všude jsou vůle a určitě si dokážeš domyslet, co všechno se musí zapřít, aby se Ti kolo "šprajclo" v jedný a v druhý poloze
Golf mk4 Variant 1.9 TDI
Š Felicia 1.3 MPI
Š Felicia 1.3 MPI
- noxik600
- Závodník
- Příspěvky: 644
- Registrován: 29.01.2016 07:07
Re: Vůle při otáčení kola?
Super. Já už koukal na nové homokineťáky..
Takže to nebudu řešit.
Ještě se zeptám, když jedu cca 100 km/hod do mírné levotočivé zatáčky, tak cítím, jak mi auto jakoby uhýbá pod zadkem. Jako když najedeš na obrubák a ten ti odstrčí auto zpátky na silnici. Není to tak silně, ale hází mě to do protisměru
Odesláno z mého E2303 pomocí Tapatalk
Takže to nebudu řešit.
Ještě se zeptám, když jedu cca 100 km/hod do mírné levotočivé zatáčky, tak cítím, jak mi auto jakoby uhýbá pod zadkem. Jako když najedeš na obrubák a ten ti odstrčí auto zpátky na silnici. Není to tak silně, ale hází mě to do protisměru
Odesláno z mého E2303 pomocí Tapatalk
VOLKSWAGEN GOLF VI Variant 1.6 75KW BSE, r.v. 2009.
-
- Řidič
- Příspěvky: 145
- Registrován: 02.02.2017 13:19
- Bydliště: Řež
Re: Vůle při otáčení kola?
Uhýbá, že se pomalu klouže ven, nebo drží a najednou ucukne?
Jestli to první, tak zkontroluj pneu (podhuštěný, starý-tvrdý, sjetý) mají tendenci uplouvat. Potom zadní nápravu a tlumiče. Zadek ti prostě neudrží takový boční zrychlení, jaký by udržet měl.
Rychlost do zatáčky je úměrná tomu, kolik jsemš ochotnej nasypat do podvozku, kol a pneumatik. 15" úzký plechy se budou chovat úplně jinak než 18" liťáky. Nejprv fakt zkus kola, jestli můžeš vyzkoušej různý velikosti disků. Na Fildě jsem měl buď originál 13" plechy, tuším 145/70 R13. Chvíli jsem jezdil na 195/50r15 a litejch Ronalech. Tam, kde jsem na 13" letěl na hranici smyku, liťáky držely jak přilepený... Pokud bylo sucho.
Další důvod, proč by ti mohla uplouvat zádel je fakt, že golf je "vše vpředu" a zadní kola tak nemají dostatečný přítlak. Řešením můžou být kvalitnější kola/gumy na zadku.
Pokud to druhé, tak bych sázel na zadní nápravu, ložiska, silentbloky. Někde tam máš asi vůli a při určitém zatížení se to přehoupne a kopne.
Jestli to první, tak zkontroluj pneu (podhuštěný, starý-tvrdý, sjetý) mají tendenci uplouvat. Potom zadní nápravu a tlumiče. Zadek ti prostě neudrží takový boční zrychlení, jaký by udržet měl.
Rychlost do zatáčky je úměrná tomu, kolik jsemš ochotnej nasypat do podvozku, kol a pneumatik. 15" úzký plechy se budou chovat úplně jinak než 18" liťáky. Nejprv fakt zkus kola, jestli můžeš vyzkoušej různý velikosti disků. Na Fildě jsem měl buď originál 13" plechy, tuším 145/70 R13. Chvíli jsem jezdil na 195/50r15 a litejch Ronalech. Tam, kde jsem na 13" letěl na hranici smyku, liťáky držely jak přilepený... Pokud bylo sucho.
Další důvod, proč by ti mohla uplouvat zádel je fakt, že golf je "vše vpředu" a zadní kola tak nemají dostatečný přítlak. Řešením můžou být kvalitnější kola/gumy na zadku.
Pokud to druhé, tak bych sázel na zadní nápravu, ložiska, silentbloky. Někde tam máš asi vůli a při určitém zatížení se to přehoupne a kopne.
Golf mk4 Variant 1.9 TDI
Š Felicia 1.3 MPI
Š Felicia 1.3 MPI