A z čeho se to skládá ta folie?
Je různých tlouštěk to beru podle učinnosti.
Zabraňuje vibracím a odráží nebo pohlcuje zvuk?
Tak mě napadlo není to jen asfalt v tenké vrstvě pěkně zpracovaný ? Mylslím že by to mělo stejné vlastnosti. Četl v knížce o akustice že nejlepší ozvučnice by byla z betonu. Protože chceme dosáhnout setejného cíle jako u ozvučnice v interíeru automobilu tak by mělo záležet na tlouštce stěn automobilu. Beton je šílená představa.
Levněji než dynamat si myslím by vyšel koberec, ale zase je problém s tím že by držel vlhkost v automobilu a splnil by funkci napůl. Né tak suprově a účině ale splinil by funkci tlumení ve významu pohlcení výšek a odrazu zvuku což v tak malém prostoru je asi bezvýznamné. Ale podstatné aby se ty všechny zvukové vlny nebyli a byli pro ucho lehce čistě slyšitelné.
Jde přece nejvíce o bass. Který má dlouhou nosnou frekvenci. Má strašně dlouhou vlnu proto se ze zábav nese na několik KM nejvíce kopák bass. Jde jen o tloušťku stěn v automobilu a utěsnění spár, vzduchových mezer. Tak proč živit nějakou firmu která dělá byznys?
Například v profi studiích se používá bassová past má funkci pohlcení bassu, ale je bohužel moc velká. Je to pro představu například sedačka taky plní funkci pohlcení, ale ve studiích je to více specifikovaná zaležitost a kotel propočítaná težkou matikou a lepších pohltivějších materiálů atd... Amatéři to nahrazují minerální vatou samosebou jde zase jen o tloušťku. A má to dobrýho půl metra na metr a půl ten kvádr. Pohltí určitou frekvenci o nějakém rozzsahu od do. samo sebou né všechny vlny pohltí:) To je právě ta věda:)
Zkoumal teda někdo složení toho dynamatu? Co to je? Co speciálního vymysleli? Díky