Baterie - vybíjení

Sedačky, volanty, palubní desky, elektro...

Moderátoři: VWMysak, vtuni, HANZ500, MartinZ22

Odpovědět
Uživatelský avatar
Goauld
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 4727
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Prostějov

Re: Baterie - vybíjení

Příspěvek od Goauld »

PoloTom píše:Tak u tohohle příspěvku jsem se docela pobavil jak už dlouho ne. Klešťovým ampermetrem lze měřit pouze střídavé proudy, nikdy však stejnosměrné to dá rozum.Takže při měření klidového odběru je nutno vždy u baterky kabel rozpojit. Ten "klešťový měřák" ze začátku příspěvku je zátěžový voltmetr a s kleštěma nemá opravdu nic společného.
Tak to si chlape nějak zaspal dobu, klešťák měří i stejnosměrnej proud a budeš se divit, dokonce i napětí ti změří :wink:
Víš na co sou uvozovky a kdy se používají ? Umíš vůbec číst, nebo čteš jenom do půlky věty ? Vysvetlil sem k čemu se ten záťěžovej voltmetr používá, podobu kleští sem nezmíníl já, ale ten komu sem odpovídal, proto aby to pochopil, sem mu odpověděl a dal to označení do uvozovek. Víš to se tak občas dělá :mrgreen:
GOLF IV 1.9TDI ; Jeep Grand Cherokee WK2 5.7 HEMI

Uživatelský avatar
PoloTom
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 245
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Brno

Re: Baterie - vybíjení

Příspěvek od PoloTom »

Goauld píše:
PoloTom píše:Tak u tohohle příspěvku jsem se docela pobavil jak už dlouho ne. Klešťovým ampermetrem lze měřit pouze střídavé proudy, nikdy však stejnosměrné to dá rozum.Takže při měření klidového odběru je nutno vždy u baterky kabel rozpojit. Ten "klešťový měřák" ze začátku příspěvku je zátěžový voltmetr a s kleštěma nemá opravdu nic společného.
Tak to si chlape nějak zaspal dobu, klešťák měří i stejnosměrnej proud a budeš se divit, dokonce i napětí ti změří :wink:
Víš na co sou uvozovky a kdy se používají ? Umíš vůbec číst, nebo čteš jenom do půlky věty ? Vysvetlil sem k čemu se ten záťěžovej voltmetr používá, podobu kleští sem nezmíníl já, ale ten komu sem odpovídal, proto aby to pochopil, sem mu odpověděl a dal to označení do uvozovek. Víš to se tak občas dělá :mrgreen:
Pravda je že klešťák měří i ss proud ale ne pomocí těch kleští, je nutné obvod rozpojit a samozřejmě stejným způsobem měří i napětí.To jsem hlavně chtěl říct.Asi jsem rychleji četl a odepisoval než přemýšlel, nu což je docela vedro... :mrgreen: :mrgreen:

Uživatelský avatar
Goauld
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 4727
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Prostějov

Re: Baterie - vybíjení

Příspěvek od Goauld »

Ale prdlajs, kde si na takovou blbost přišel, možná před 10ti lety tomu tak bylo, ale klešťovým amprémetrem změříš pomocí kleští ss napětí i proud. Mrkni třeba tady na odkaz, kde prodávají klešťáky a řekni mi jestli by přes měřící kabely, ktery mají průřez max 0.5mm prošlo třeba 200A, okamžitě by se roztavili. http://www.e-pristroje.cz/klestove-ampermetry.html" onclick="window.open(this.href);return false;

A tady máš obrázek, jak měří klešťákem kabely od baterií a je tam krásně vidět, jak to ukazuje 156A a vlevo na displeji nápis DC :wink:
Obrázek
GOLF IV 1.9TDI ; Jeep Grand Cherokee WK2 5.7 HEMI

Uživatelský avatar
Luig
Řidič
Řidič
Příspěvky: 80
Registrován: 15.04.2010 19:21

Re: Baterie - vybíjení

Příspěvek od Luig »

Goauld píše:
Nebo druhá možnost, vezmeš multimetr za 200 z OBI, Baumaxu, Tesca, nebo třeba Lídlu a napojíš ho sériově mezi kabel k baterce a baterku, plus nebo mínus je jedno. Akorát musíš přepojit měřící kabel do zdířky u které je popis 10A Unfused a přepnout na měření proudu 10A. Pak na to nesmíš zapomenout a měřit napětí, jinak si ho hezky upečeš aji s těma měřícíma kabelama :wink:
Pro nás "elektrikáře" prosím ještě jednou dementně :D . Chápu to tak že z baterky odpojim -kabel a mezi -pól na baterce a ten odpojenej kabel připojim měřák za dvě kilka z Teska, pošteluju ho jak říkáš a při zamčeným autě to po půl hodině takhle jednoduše změřim? Díky

Uživatelský avatar
Goauld
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 4727
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Prostějov

Re: Baterie - vybíjení

Příspěvek od Goauld »

Odpojíš kabel od baterie plus nebo mínus, vyber si, je to jedno. Na ten odpojenej kabel napojíš jeden z měřících kabelů od multimetru a druhej kabel od multimetru přiložíš na odpojenej pól baterie. Na displeji multimetru vidíš okamžitou spotřebu proudu, tedy to co se odebírá z baterie při vypnutym zapalování a zamčeným autě.
Nezkoušej s takhle připojeným multimetrem startovat ! Při stratování je odběr proudu několikrát vyšší než multimetr snese, zničil bys ho.
Tady máš obrázek pro lepší pochopení.
Přílohy
100620101466.jpg
GOLF IV 1.9TDI ; Jeep Grand Cherokee WK2 5.7 HEMI

Uživatelský avatar
PoloTom
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 245
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Brno

Re: Baterie - vybíjení

Příspěvek od PoloTom »

Goauld píše:Ale prdlajs, kde si na takovou blbost přišel, možná před 10ti lety tomu tak bylo, ale klešťovým amprémetrem změříš pomocí kleští ss napětí i proud. Mrkni třeba tady na odkaz, kde prodávají klešťáky a řekni mi jestli by přes měřící kabely, ktery mají průřez max 0.5mm prošlo třeba 200A, okamžitě by se roztavili. http://www.e-pristroje.cz/klestove-ampermetry.html" onclick="window.open(this.href);return false;

A tady máš obrázek, jak měří klešťákem kabely od baterií a je tam krásně vidět, jak to ukazuje 156A a vlevo na displeji nápis DC :wink:
Obrázek
No kurnik to jsem teda opravdu za dinosaura protože tomu tak je.Já mám opravdu klešťák starej cca 12let a ten to samozřejmě neumí. No jo doba jde dopředu :oops:

Uživatelský avatar
Luig
Řidič
Řidič
Příspěvky: 80
Registrován: 15.04.2010 19:21

Re: Baterie - vybíjení

Příspěvek od Luig »

Goauld píše:Odpojíš kabel od baterie plus nebo mínus, vyber si, je to jedno. Na ten odpojenej kabel napojíš jeden z měřících kabelů od multimetru a druhej kabel od multimetru přiložíš na odpojenej pól baterie. Na displeji multimetru vidíš okamžitou spotřebu proudu, tedy to co se odebírá z baterie při vypnutym zapalování a zamčeným autě.
Nezkoušej s takhle připojeným multimetrem startovat ! Při stratování je odběr proudu několikrát vyšší než multimetr snese, zničil bys ho.
Tady máš obrázek pro lepší pochopení.
Tak koukám že multimetr je skoro uplně stejnej ale zrovna ta hodnota 10A na kterou ji máš nastavenou ty, tak muj multimetr neumí. Když ho nastavim jako na fotce tak to asi neni to co potřebuju viď?
Přílohy
DSCN2390.jpg

Uživatelský avatar
Goauld
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 4727
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Prostějov

Re: Baterie - vybíjení

Příspěvek od Goauld »

Je to, to co potřebuješ, já to mám jenom označeny v samostatnym rámečku, ale takhle jak to máš na fotce je správně. Hlavně po měření nezapomeň vrátit ten červenej kabel do stření zdířky, nebo se s tímhle zapojením nepokoušej měřit napětí, šlo by to do zkratu a upálil by sis měřící hroty a zničil multimetr.
GOLF IV 1.9TDI ; Jeep Grand Cherokee WK2 5.7 HEMI

Sicco
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1365
Registrován: 02.10.2009 11:03

Re: Baterie - vybíjení

Příspěvek od Sicco »

ještě bych měl takový dotaz,co může mít největší odběr při zamčeném autě? centrál s alarmem nebo vypnuté rádio? nebo něco jinného? pořád mi něco dost cucá baterku a já nevim co to je :( altik mi dobíjí krásně 14,4V ale za noc mi klesne napětí na baterce skoro o 0,5V a za týden neježdění nenastartuju vůbec ba ani neodemknu centrálem dveře...

Uživatelský avatar
Goauld
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 4727
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Prostějov

Re: Baterie - vybíjení

Příspěvek od Goauld »

Jestli máš autorádio zapojeny, tak aby hrálo i při vypnutým klíčku, může odebírat nějakej proud. Alarm si taky něco vezme, ale nemělo by to být nijak moc. Jak starou máš baterku ? Baterka se může tvářit že je dobrá, ale když je stará, nebo klidně z výroby vadná, může se víc samovolně vybíjet. Můžeš vyzkoušet výše popsanej postup pro zjištění, co v autě v klidu odebírá proud.
GOLF IV 1.9TDI ; Jeep Grand Cherokee WK2 5.7 HEMI

Uživatelský avatar
Luig
Řidič
Řidič
Příspěvky: 80
Registrován: 15.04.2010 19:21

Re: Baterie - vybíjení

Příspěvek od Luig »

Takže jsem to změřil s nastaveným multimetrem viz moje fotka nahoře (rozsah 10A) a při připojení měřáku to vždy v první chvíli ukáže 0,65 +-nějaký drobný a po cca 5s se hodnota ustálí na 0,18. Měřim při zamknutým autě. Je to v normě nebo to žere moc? Měřil jsem to hned po odpojení baterky. Mám to změřit ješte po půlhodině znova?

Sicco
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1365
Registrován: 02.10.2009 11:03

Re: Baterie - vybíjení

Příspěvek od Sicco »

no rádio mám zapojeno nezávisle na klíček(spojený červený a žlutý drát),jelikož jsem tam při zapojování rádia nenašel káblík na kterém je 12V po zapnutí klíčku,tak mi jde do rádia stále 12V a vypínám ho ručně. Odkud bych mohl těch 12V na klíček natáhnout? chtěl bych si to předělat bo mě to nebaví stále zapínat a vypínat rádio a i kvůli tomu odběru.

Uživatelský avatar
Luig
Řidič
Řidič
Příspěvky: 80
Registrován: 15.04.2010 19:21

Re: Baterie - vybíjení

Příspěvek od Luig »

Tak ještě jeden pokus, zkusil jsem taky odpojit rádio. Vyndal jsem jeho pojistku a změřil stejným stylem odběr - tentokát 0,05. S rádiem 0,18 (měřeno dvakrát). Je to normální nebo je někde problém? A ještě jedna věc, možná to spolu nesouvisí, ale všim jsem si že pokud zamykám (vždy dálkáčem), tak někdy slyšim bouchnutí zámku jakoby dvojitý z levý strany auta, a někdy jedno bouchnutí zleva a druhý zprava a někdy jedno zleva zepředu a druhý zleva zezadu (myšlelo LP a LZ dveře). A do třetice nefunguje mi bzučák při svítících světlech, vyndaným klíčku a otevřených dveřích, jinde jsem tu něco o tom načetl a mohlo by to ukazovat na špatnej zámek ve dveřích ale už je to na mě nějak moc elektriky nejednou :D

Uživatelský avatar
huhu
Pilot
Pilot
Příspěvky: 752
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Ivančice 733 311 764
Kontaktovat uživatele:

Re: Baterie - vybíjení

Příspěvek od huhu »

takže ti to dělá to rádio klidovej odběr by měl být 0,04-0,05

Uživatelský avatar
Luig
Řidič
Řidič
Příspěvky: 80
Registrován: 15.04.2010 19:21

Re: Baterie - vybíjení

Příspěvek od Luig »

A se zamykáním a nefungujícím bzučákem to nemůže mít spojitost? A kde v rádiu tedy hledat botu, je to origoš VW Beta

Odpovědět

Zpět na „Interiér + Elektro“