Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 107 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Baterie - vybíjení
PříspěvekNapsal: 10.06.2010 14:51 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

4476

Bydliště:

Prostějov

PoloTom píše:
Tak u tohohle příspěvku jsem se docela pobavil jak už dlouho ne. Klešťovým ampermetrem lze měřit pouze střídavé proudy, nikdy však stejnosměrné to dá rozum.Takže při měření klidového odběru je nutno vždy u baterky kabel rozpojit. Ten "klešťový měřák" ze začátku příspěvku je zátěžový voltmetr a s kleštěma nemá opravdu nic společného.


Tak to si chlape nějak zaspal dobu, klešťák měří i stejnosměrnej proud a budeš se divit, dokonce i napětí ti změří :wink:
Víš na co sou uvozovky a kdy se používají ? Umíš vůbec číst, nebo čteš jenom do půlky věty ? Vysvetlil sem k čemu se ten záťěžovej voltmetr používá, podobu kleští sem nezmíníl já, ale ten komu sem odpovídal, proto aby to pochopil, sem mu odpověděl a dal to označení do uvozovek. Víš to se tak občas dělá :mrgreen:

_________________
GOLF IV 1.9TDI ; Isuzu Rodeo LS 3.2 V6


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Baterie - vybíjení
PříspěvekNapsal: 10.06.2010 18:25 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

244

Bydliště:

Brno

Goauld píše:
PoloTom píše:
Tak u tohohle příspěvku jsem se docela pobavil jak už dlouho ne. Klešťovým ampermetrem lze měřit pouze střídavé proudy, nikdy však stejnosměrné to dá rozum.Takže při měření klidového odběru je nutno vždy u baterky kabel rozpojit. Ten "klešťový měřák" ze začátku příspěvku je zátěžový voltmetr a s kleštěma nemá opravdu nic společného.


Tak to si chlape nějak zaspal dobu, klešťák měří i stejnosměrnej proud a budeš se divit, dokonce i napětí ti změří :wink:
Víš na co sou uvozovky a kdy se používají ? Umíš vůbec číst, nebo čteš jenom do půlky věty ? Vysvetlil sem k čemu se ten záťěžovej voltmetr používá, podobu kleští sem nezmíníl já, ale ten komu sem odpovídal, proto aby to pochopil, sem mu odpověděl a dal to označení do uvozovek. Víš to se tak občas dělá :mrgreen:

Pravda je že klešťák měří i ss proud ale ne pomocí těch kleští, je nutné obvod rozpojit a samozřejmě stejným způsobem měří i napětí.To jsem hlavně chtěl říct.Asi jsem rychleji četl a odepisoval než přemýšlel, nu což je docela vedro... :mrgreen: :mrgreen:

_________________
VW Golf IV Variant 1.6 16V 77kW BCB


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Baterie - vybíjení
PříspěvekNapsal: 10.06.2010 21:46 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

4476

Bydliště:

Prostějov

Ale prdlajs, kde si na takovou blbost přišel, možná před 10ti lety tomu tak bylo, ale klešťovým amprémetrem změříš pomocí kleští ss napětí i proud. Mrkni třeba tady na odkaz, kde prodávají klešťáky a řekni mi jestli by přes měřící kabely, ktery mají průřez max 0.5mm prošlo třeba 200A, okamžitě by se roztavili. http://www.e-pristroje.cz/klestove-ampermetry.html

A tady máš obrázek, jak měří klešťákem kabely od baterií a je tam krásně vidět, jak to ukazuje 156A a vlevo na displeji nápis DC :wink:
Obrázek

_________________
GOLF IV 1.9TDI ; Isuzu Rodeo LS 3.2 V6


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Baterie - vybíjení
PříspěvekNapsal: 10.06.2010 22:11 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

15.04.2010

Příspěvky:

80

Goauld píše:

Nebo druhá možnost, vezmeš multimetr za 200 z OBI, Baumaxu, Tesca, nebo třeba Lídlu a napojíš ho sériově mezi kabel k baterce a baterku, plus nebo mínus je jedno. Akorát musíš přepojit měřící kabel do zdířky u které je popis 10A Unfused a přepnout na měření proudu 10A. Pak na to nesmíš zapomenout a měřit napětí, jinak si ho hezky upečeš aji s těma měřícíma kabelama :wink:

Pro nás "elektrikáře" prosím ještě jednou dementně :D . Chápu to tak že z baterky odpojim -kabel a mezi -pól na baterce a ten odpojenej kabel připojim měřák za dvě kilka z Teska, pošteluju ho jak říkáš a při zamčeným autě to po půl hodině takhle jednoduše změřim? Díky

_________________
Golf IV Variant 1,9 TDi 81kW AHF


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Baterie - vybíjení
PříspěvekNapsal: 10.06.2010 23:56 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

4476

Bydliště:

Prostějov

Odpojíš kabel od baterie plus nebo mínus, vyber si, je to jedno. Na ten odpojenej kabel napojíš jeden z měřících kabelů od multimetru a druhej kabel od multimetru přiložíš na odpojenej pól baterie. Na displeji multimetru vidíš okamžitou spotřebu proudu, tedy to co se odebírá z baterie při vypnutym zapalování a zamčeným autě.
Nezkoušej s takhle připojeným multimetrem startovat ! Při stratování je odběr proudu několikrát vyšší než multimetr snese, zničil bys ho.
Tady máš obrázek pro lepší pochopení.


Přílohy:
100620101466.jpg
100620101466.jpg (923.37 KiB) Zobrazeno 679 krát


_________________
GOLF IV 1.9TDI ; Isuzu Rodeo LS 3.2 V6
Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Baterie - vybíjení
PříspěvekNapsal: 11.06.2010 08:47 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

244

Bydliště:

Brno

Goauld píše:
Ale prdlajs, kde si na takovou blbost přišel, možná před 10ti lety tomu tak bylo, ale klešťovým amprémetrem změříš pomocí kleští ss napětí i proud. Mrkni třeba tady na odkaz, kde prodávají klešťáky a řekni mi jestli by přes měřící kabely, ktery mají průřez max 0.5mm prošlo třeba 200A, okamžitě by se roztavili. http://www.e-pristroje.cz/klestove-ampermetry.html

A tady máš obrázek, jak měří klešťákem kabely od baterií a je tam krásně vidět, jak to ukazuje 156A a vlevo na displeji nápis DC :wink:
Obrázek

No kurnik to jsem teda opravdu za dinosaura protože tomu tak je.Já mám opravdu klešťák starej cca 12let a ten to samozřejmě neumí. No jo doba jde dopředu :oops:

_________________
VW Golf IV Variant 1.6 16V 77kW BCB


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Baterie - vybíjení
PříspěvekNapsal: 11.06.2010 10:58 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

15.04.2010

Příspěvky:

80

Goauld píše:
Odpojíš kabel od baterie plus nebo mínus, vyber si, je to jedno. Na ten odpojenej kabel napojíš jeden z měřících kabelů od multimetru a druhej kabel od multimetru přiložíš na odpojenej pól baterie. Na displeji multimetru vidíš okamžitou spotřebu proudu, tedy to co se odebírá z baterie při vypnutym zapalování a zamčeným autě.
Nezkoušej s takhle připojeným multimetrem startovat ! Při stratování je odběr proudu několikrát vyšší než multimetr snese, zničil bys ho.
Tady máš obrázek pro lepší pochopení.

Tak koukám že multimetr je skoro uplně stejnej ale zrovna ta hodnota 10A na kterou ji máš nastavenou ty, tak muj multimetr neumí. Když ho nastavim jako na fotce tak to asi neni to co potřebuju viď?


Přílohy:
DSCN2390.jpg
DSCN2390.jpg (181.96 KiB) Zobrazeno 674 krát


_________________
Golf IV Variant 1,9 TDi 81kW AHF
Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Baterie - vybíjení
PříspěvekNapsal: 11.06.2010 15:56 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

4476

Bydliště:

Prostějov

Je to, to co potřebuješ, já to mám jenom označeny v samostatnym rámečku, ale takhle jak to máš na fotce je správně. Hlavně po měření nezapomeň vrátit ten červenej kabel do stření zdířky, nebo se s tímhle zapojením nepokoušej měřit napětí, šlo by to do zkratu a upálil by sis měřící hroty a zničil multimetr.

_________________
GOLF IV 1.9TDI ; Isuzu Rodeo LS 3.2 V6


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Baterie - vybíjení
PříspěvekNapsal: 11.06.2010 16:10 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

02.10.2009

Příspěvky:

1323

ještě bych měl takový dotaz,co může mít největší odběr při zamčeném autě? centrál s alarmem nebo vypnuté rádio? nebo něco jinného? pořád mi něco dost cucá baterku a já nevim co to je :( altik mi dobíjí krásně 14,4V ale za noc mi klesne napětí na baterce skoro o 0,5V a za týden neježdění nenastartuju vůbec ba ani neodemknu centrálem dveře...


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Baterie - vybíjení
PříspěvekNapsal: 11.06.2010 16:50 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

4476

Bydliště:

Prostějov

Jestli máš autorádio zapojeny, tak aby hrálo i při vypnutým klíčku, může odebírat nějakej proud. Alarm si taky něco vezme, ale nemělo by to být nijak moc. Jak starou máš baterku ? Baterka se může tvářit že je dobrá, ale když je stará, nebo klidně z výroby vadná, může se víc samovolně vybíjet. Můžeš vyzkoušet výše popsanej postup pro zjištění, co v autě v klidu odebírá proud.

_________________
GOLF IV 1.9TDI ; Isuzu Rodeo LS 3.2 V6


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Baterie - vybíjení
PříspěvekNapsal: 11.06.2010 17:50 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

15.04.2010

Příspěvky:

80

Takže jsem to změřil s nastaveným multimetrem viz moje fotka nahoře (rozsah 10A) a při připojení měřáku to vždy v první chvíli ukáže 0,65 +-nějaký drobný a po cca 5s se hodnota ustálí na 0,18. Měřim při zamknutým autě. Je to v normě nebo to žere moc? Měřil jsem to hned po odpojení baterky. Mám to změřit ješte po půlhodině znova?

_________________
Golf IV Variant 1,9 TDi 81kW AHF


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Baterie - vybíjení
PříspěvekNapsal: 11.06.2010 18:04 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

02.10.2009

Příspěvky:

1323

no rádio mám zapojeno nezávisle na klíček(spojený červený a žlutý drát),jelikož jsem tam při zapojování rádia nenašel káblík na kterém je 12V po zapnutí klíčku,tak mi jde do rádia stále 12V a vypínám ho ručně. Odkud bych mohl těch 12V na klíček natáhnout? chtěl bych si to předělat bo mě to nebaví stále zapínat a vypínat rádio a i kvůli tomu odběru.


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Baterie - vybíjení
PříspěvekNapsal: 11.06.2010 18:27 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

15.04.2010

Příspěvky:

80

Tak ještě jeden pokus, zkusil jsem taky odpojit rádio. Vyndal jsem jeho pojistku a změřil stejným stylem odběr - tentokát 0,05. S rádiem 0,18 (měřeno dvakrát). Je to normální nebo je někde problém? A ještě jedna věc, možná to spolu nesouvisí, ale všim jsem si že pokud zamykám (vždy dálkáčem), tak někdy slyšim bouchnutí zámku jakoby dvojitý z levý strany auta, a někdy jedno bouchnutí zleva a druhý zprava a někdy jedno zleva zepředu a druhý zleva zezadu (myšlelo LP a LZ dveře). A do třetice nefunguje mi bzučák při svítících světlech, vyndaným klíčku a otevřených dveřích, jinde jsem tu něco o tom načetl a mohlo by to ukazovat na špatnej zámek ve dveřích ale už je to na mě nějak moc elektriky nejednou :D

_________________
Golf IV Variant 1,9 TDi 81kW AHF


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Baterie - vybíjení
PříspěvekNapsal: 11.06.2010 18:34 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

748

Bydliště:

Ivančice 733 311 764

takže ti to dělá to rádio klidovej odběr by měl být 0,04-0,05

_________________
DIAGNOSTIKA a Elektromontáže pro AUDI-VW-ŠKODA-SEAT od r.v. 95-2017, Tel.: 733 311 764


Nahoru
 ICQ   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Baterie - vybíjení
PříspěvekNapsal: 11.06.2010 19:14 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

15.04.2010

Příspěvky:

80

A se zamykáním a nefungujícím bzučákem to nemůže mít spojitost? A kde v rádiu tedy hledat botu, je to origoš VW Beta

_________________
Golf IV Variant 1,9 TDi 81kW AHF


Nahoru
  Profil
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 107 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  





Sháníte levné povinné ručení? - povinné ručení kalkulačka Vám pomůže.
Skvělé ceny a přístup najdete v autopůjčovně Automoc v centru Prahy.
E-regaly.cz - Dodáváme profesionální regály a regálové systémy, zajišťujeme dopravu a montáž. Policové regály skladem.

Powered by phpBB © 2007 phpBB Group