Stránka 5 z 8

Re: Baterie - vybíjení

Napsal: 15.07.2010 09:26
od Sicco
nikdo neví? porad'te mi, mám rozdělanou palubku pod volantem a vytahnuté radio ven a nikde sem těch 12V na klíč nenašel :( nechci toho rozdělávat zbytečně ještě víc...

Re: Baterie - vybíjení

Napsal: 15.07.2010 11:28
od bik3r
já bych jenom dodal, že tady u těch levnejch baterek z globusu nebo odkud je hodně duležitý, jakej maji startovací proud, obvzlášt u dieselovejch motorů kde starter potřebuje hodně proudu na roztočení motoru, takže do těch 200mA klidovýho odběru si myslim, že je to ok a dobrá baterka by to měla zvládnout i v zimě, pokud auto nestojí měsíc nebo tak...

Re: Baterie - vybíjení

Napsal: 15.07.2010 13:56
od Goauld
Sicco píše:nikdo neví? porad'te mi, mám rozdělanou palubku pod volantem a vytahnuté radio ven a nikde sem těch 12V na klíč nenašel :( nechci toho rozdělávat zbytečně ještě víc...
Pokud ti de do obou drátů pořád +12, tak máš někde zkrat, jinak to není možny. +12 po otočení klíčku najdeš pod rámečkem s reléčkama, na té napájecí liště.
bik3r píše:já bych jenom dodal, že tady u těch levnejch baterek z globusu nebo odkud je hodně duležitý, jakej maji startovací proud, obvzlášt u dieselovejch motorů kde starter potřebuje hodně proudu na roztočení motoru, takže do těch 200mA klidovýho odběru si myslim, že je to ok a dobrá baterka by to měla zvládnout i v zimě, pokud auto nestojí měsíc nebo tak...
Myslíš si špatně, počítej se mnou. Když je klidovej odběr 200mA, tak za 24 hodin je to 4.8A. Když budeš mít baterii 80Ah, tak se ti při tomhle odběru vybije za 16 dní do absolutní nuly, což znamená, že jí to zničí. Na to, aby baterie ještě zvládla roztočit startér, nesmí klesnout napětí baterie pod 10.5V při zátěži, což znamená, že tak za týden auto možná ještě nastartuje. V zimě se baterka samovolně vybíjí mnohem rychleji, takže doba se ještě zkrátí.
Pořád si myslíš, že 200mA je málo ? :wink:

Re: Baterie - vybíjení

Napsal: 15.07.2010 15:10
od bik3r
ano to je teorie, ale praxe je vždycky jiná... mám zkušenost s mym bejvalym autem, v klidu jsem měl odběr z baterky 180mA, v zimě stálo 14dní, baterku jsem tam měl starou vartu 44Ah a po těch 14dnech jsem to stejně natočil... když si to spočítáš, tak by baterka měla bejt už čtyři dny vybitá a zničená... byl to ale benzín, s naftou bych to asi ani nenažhavil...

Re: Baterie - vybíjení

Napsal: 15.07.2010 15:15
od Goauld
To spíš ten odběr 180mA nebyl stálej a byl tam jenom když si to měřil. Možná si měl rožnuty stropní světýlko a nevíš o tom, nebo něco v autě žralo jenom chvilku, ale ne pořád 24h, to by baterka nevydržela tak dlouho. Praxe je většinou ještě horší než teorie. Fyziku neoklameš.

Re: Baterie - vybíjení

Napsal: 15.07.2010 16:50
od Sicco
Goauld píše:+12 po otočení klíčku najdeš pod rámečkem s reléčkama, na té napájecí liště
kde to přesně je, můžeš mi to trochu popsat? :)

možná jsem to špatně napsal, ony ty kabliky jsou oba stejné co do nich jde stálých +12V,tedy je možné že to tak má být a bylo to určeno pro něco jiného, to už ted nezjistím, origo rádio jsem neměl již při koupi. Někde jsem četl, že origo rádia nepotřebují těch +12V z klíčku a pokud si tam dávám neorigo tak si ten kablik musim od někud natáhnout...

Re: Baterie - vybíjení

Napsal: 15.07.2010 17:16
od Goauld
Mám pocit, že něco děláš špatně. V ISO konektoru při originálním zapojení je
A4 - 12V akumulátor
A5 - GALA
A6 - napětí při zapnutí světel
A7 - 12V zapalování
A8 - zem, ukostření

To zapalování najdeš v pojistkové skříni černej drát uprostřed. Od tama to máš zaručeny.

Re: Baterie - vybíjení

Napsal: 15.07.2010 19:41
od Sicco
ale já vůbec ISO konektor nemám, když sem výtáhl rádio tak tam byl svazek kablíků zapojený do čokolády, z toho mi zadní repro ani nehrálo tak sem to vše zapojil tak jak má jen těch 12V na klíč tam nikde není.

Je možné to vytáhnout z pojistkové skřínky, třeba jak jsou silné pojistky 25A na ventilátor, výhřev zadního okna nebo ostřikovače? po proměření mají tyto 3 věci 12V po zapnutí klíčku, víc jsem nezkoušel zatím a podle mě by to mohlo fungovat když by to bylo napojeno na jištěný okruh a navíc rádio má taky pojistku, sice je to trošku "prasácké" ale funkční.

Re: Baterie - vybíjení

Napsal: 16.07.2010 01:59
od Goauld
Hele z Hranic to nemáš tak daleko, tak se stav v Prostějově a já se ti na to podívám jestli chceš :wink:

Re: Baterie - vybíjení

Napsal: 16.07.2010 08:14
od Sicco
diky, ale tak ono to není složité, jen jsem nemohl najít těch 12V, dneska to dodělám a uvidíme výsledek, jestli ta spotřeba klesne, když to rádio bude mít napájení trvalé a na klíč...

Re: Baterie - vybíjení

Napsal: 16.07.2010 17:58
od Sicco
tak konečně zapojeno, vše už funguje jak má, rádio se vypíná a zapíná podle klíčku, odběr zamčeného auta 30mA, takže parádička :wink:

vybijení baterie

Napsal: 11.10.2010 14:11
od kubiken
zdar kluci potřeboval bych poradit když s autem cca 10 dní nejezdim tak se mi vybije baterka bosch rok stará odběr imo a alarm je to nějaký skrat nebo tak něco?vag nic nehlásí díky za odpovědi :roll:

Re: vybijení baterie

Napsal: 11.10.2010 16:09
od Sicco
rádio...přehod' červený a žlutý drát, pokud ti to nestačí tak pohledej, už se to řešilo.

Re: vybijení baterie

Napsal: 11.10.2010 18:23
od kubiken
to už jsem udělal nenašel jsem to tu nějaké jiné rady?díky

Re: vybijení baterie

Napsal: 12.10.2010 21:25
od bumpkin
Je třeba změřit odběr po zamčení vozu cca. po 1min. Odběr by měl klesnout na zhruba 10 mA. Taky mrkni ve vagu,jestli ti to nehlásí nějaký problém s komfotními jednotkami.