El.sklápěcí zrcatka
Napsal: 26.02.2010 00:19
Tak ze slibovany el.sklapeci zrcatka z meho mazlika
Na uvod reknu jak jsem se k tomu vubec dostal jako stastny majitel G4 sem zacal obevovat vechny ty vymozenosti co u G2 nebyly a samozrejme neduhy nastesi jen par
A jedna z nich byla el.zrcatka a na ovladaci byla vec ktera mi nesla do hlavy a to symbol sklopeni zrcatek v te pozici se proste nic nedelo rikam asi nefunkcni jako ten ostrik na zadnim okne tak to prislo na seznam planovanych oprav. Po chvilce patrani zde na clubu uz sem byl v obraze viz link tady
Chvilku jsem tomu nevenoval pozornost az jednoho dne nebylo tak nejak co delat tak mi to nedalo a zacal jsem patrat kde co a jak a jednoho dne se naskytla dobra nabidka tehto zrcatek z toleda za cenu normalnich el.zrcatek tak sem si rekl ze do toho pujdu a proste je preskladam aspon se nebudu nudit a kdyz uz to budu delat tak udelam bud obe velky nebo obe maly ale obe maly neni mozny to spis obe velky za pouziti zrcatek ze superba ci pasata a urcite z audi takze bohuzel mam zase jen velky a maly. tak ze to nebudem protahovat
Zaklad je si sehnat zrcatka ktere maji moturek onoho sklapeni to bezny zrcatka nemaji ale daji se sehnat superb audi seat proste koncern a vetsinou vsude tam kde byly el.stavitelny sedacky s pameti ale taky to neni podminka
no fotky sem nejaky udelal kdyz sem to prestavoval ale moc jich zrovna neni ale prestavba zrcatka je stejna jako kdyz delate z velkeho ridicovo zrcatka maly z lupa jen stim rozdilem ze se musi vymenit ten drzak zrcatka co drzi na dverich ja tomu rikam adapter a ne telo zrcatka to nam zustava. Nic moc prace kdyz je clovek trochu sikovnej je to zachvilku rozebrany na sroubky
Jak uz jsem se zminil ze byly vsude tam kde byly el.stavitelny sedacky s pameti a jelikoz nemam el.polohovatelny sedacky tak sem si musel udelat svoji ridici jednotku
RJ sklada se ze dvou casovacu jejichz casovy intervaly se spoustej impulzem a dvou relatek pro zmenu spinani z negativu na plus jelikoz se dvere zamykaji spojenim kostry jestly si to jeste dobre pamatuju , 1 casovac pro interval otevreni 2 casovac pro interval zavreni nic slozityho jeste se ty dva casovace navzajem blokuji kdyz jde jeden druhej nema stavu a naopak aby nedoslo ke zkratu kdyz se rychle dvere zamkou a odemknou jelikoz se na moturkach meni polarita napeti No to je ve zkraceny verzi k r.jednotce vse viz. schema samozrejme by se jednotka dala udelat jednoduseji za pomoci naprogramovaneho atmelu ale bohuzel nejsem az tak schopny elektikar a programovani microprocesoru sem se nevenoval snad nekdy pozdeji. A hlavne sem pouzil soucastky co sem ten den mel po ruce pokud se nekdo venuje programovani urcite si stim poradi
prvni vec je prehodit ten adapter puvodne sem si myslel ze by stacilo prehodit jen ten cerny plast ze ten spodek bude stejnej ale bylo to najivni zjisteni kdyz sem poprvy sundal zrcatka z golfa a videl jasnej rozdil
obrazek 1,2
zrcatko opatrne odstrojime vse co jde samotne zrcatko ,kryt zrcatka , cerny spodek pod telem zrcaka , el.naklapeni zrcatka tam se dostaneme ke konektoru odpojime , sundame ten dil co je prisroubovany k el.sklapeni zrcatka u ridice jde ten to dil sundat ale u zrcatka spolujezdece je ten dil pevne spojeny s moturkem proto nejde udelat obe zrcatka stejny aspon v tom to pripade jeste vytahnem el.svazek at se nam tam porad neplete proto se musi odpinovat k tomu poslouzi kousek slabeho pevneho dratku treba CY 1 z ktereho si udelame vypichovatko doporucuji si vsechny piny znacit jak ktery kde byl usetri vam to pak dost prace obr 3,4
kdyz uz mame vse odstrojeny nezbiva nic jinyho nez oddelit telo zrcatka od adpteru a v tom nam brani jistici prvek nazival jsem ho samojistici podlozka az pak mi bylo zdeleno ze se to odborne naziva starblock tyto podlozky se daji sehnat v kazdym lepsim zelezarstvy ale urcite vam je objednaj skladem je mit nebudou stoji neco malo do deseti fufniku za kus. Muze te je opatrne sundat ale pochybuju ze zustane neposkozena bud praskne v nejslabsim miste nebo se vylomi jeden zub me se osobne nepodarilo sundat ani jednu ktera by se neposkodila obrazek 5,6,7
tak uz nam nebrany nic k tomu aby se adaptery prohodily a znova slozit vse zpet adapter z golfa na nej el.motorek sklapeni pruzina plastova podlozka a nakonec starblokem kterej se tam musi necim sikovnym nalisovat me ktomu pomohl orech 19mm a nastavec na golu spodek zrcatka si vypodlozte necim mekcim dal pouzijeme el.svazek z golfa a pridame k nemu dva vodice ty se pak pripoji k motorku a k jednotce sklapeni ten z toleda pouzit nesel mel jinaci konektor. obrazek 8,9
a ted k neco k funkci jak sem rekl orig. sklapeci zrcatka jsou ve vybave s el.polohovatelnymi sedackami a pameti. Do pameti se uklada nastaveni polohy jak sedadel tak zrcatek + nastaveni polohy zrcatek pri zarazeni zpatecky. A samotne sklopeni zrcatek se ovlada otocenim spinacem ovladani zrcatek z pozice vyhrivani na pozici sklopeni tedy o 180stupnu. Ja jelikoz nemam sedaky v el. a resit nejakej mikroprocesor se mi taky nechtelo mozna nekdy (tedy nikdy ) tady necham prostor vasi osobni kretivite Me staci zapojeni tak aby kdyz zamknu auto tak se zrcatka sklopi a opacne stim ze sem si tam dal jeste prepinac na manualni ovladani kdy bych zrcatka potreboval skolopit pri vjezdu do uzke garaze nebo tak podobnyho a vypinac navypnuti sklapeni.
Takze pri otevreni dveri dalkou jde do zamku dveri kratky zaporny impulz a ja potreboval kladny impulz pro casovac musel jsem ho otocit k tomu mi poslouzilo klasicke male rele Re1 pres jeho spinaci kontakt jde kladne napeti na CRe1 do vstupu pro spusteni nastaneho casoveho intervalu pro otevreni cca 3-4s . CRe1 je napajene 12V ktere jde pres rozpinaci kontakt CRe2 a naopak napajeni pro CRe2 jde pres rozpinaci kontakt na CRe1 pro zajisteni BLOKACE aby pri rychlem odemknuti a zamknuti nesly oba casovace na raz. To by melo za nasledek zastaveni zrcatek po prevladnuti jednoho z intervalu by se zrcaka rozbehly a zastavyly v poloze nekde mezi otevrenim a zavrenim nikoly v krajnich polohah plne otevreno plne zavreno.Kdyz CRe1 dostane impulz spusti se casovac pritahne prepinaci kontakt na kterem je +12v a jde na Re3. Re3 a Re4 je zapojene tak aby menili polatitu na moturku sklapeni. Mouturek je napojeny na prepinaci kontakt jak na Re3 tak Re4. Na spinacim kontaktu je kladne napeti. Na rozpinacim kontaktu je zaporne napeti. Takze kdyz Re3 pritahne na spinaci kontakt kde je +12v a Re4 je v klidovem stavu a rozpinaci kontakt je na -12v moturek se toci na do leva. A to cele se deje stejne ted uz zkracene pri zavreni Re2 se kratce sepne posle impulz CRe2 to sepne na 3-4s Re4. Re4 sepne spinaci kontakt kde je +12v a Re3 je v klidu na rozpinacim kontaktu je -12v moturek se toci do prava. Doplnim jen ze oba casovace by mely byt nastaveny na stejny casovy interval jak pro otevreni tak pro zavreni
Snad to nekdo pochopi co sem tim chtel rict ty zasvecenejsi by to asi dokazaly popsat lip a hlavne by se asi uchylili k tomu microprocesoru nebo nejakymu polovodicovimu reseni no ja sel potom co sem mel v supliku Jak rikam da se to resit ruznymi zpusoby zalezi co budete mit za casovace a tak variant se nabizi spusty. Taky nehodlam tvrdit ze to moje zapojeni je to nejlepsi uvitam Vase navrhy na pripadne zlepseni
Legenda:
Re1 Re2 - 12v rele s 1 spinaci kontakt zatizeni kontaktu cca 1A
Re3 Re4 - 12v rele s 1 prepinacim kontaktem zatizeni kontaktu cca 8A
CRe1 CRe2 - Multifunkcni casove rele napajene 12v-240v 1 prepinaci kontakt s napetovim vstupem v rozmezi sveho pracovniho napeti podobne tomuto CRM-81/12VDC
M - ss moturky v zrcatkach jsou zapojeny paralerne!!
rj. schema obr 10
Pri popisu jsem pouzil obrazky ktere jsou jak ze zrcatka spolujezdce tak ridice bohuzel jsem nefotil celej postup rozlozeni a slozeni jednoho zrcatka
Na uvod reknu jak jsem se k tomu vubec dostal jako stastny majitel G4 sem zacal obevovat vechny ty vymozenosti co u G2 nebyly a samozrejme neduhy nastesi jen par
A jedna z nich byla el.zrcatka a na ovladaci byla vec ktera mi nesla do hlavy a to symbol sklopeni zrcatek v te pozici se proste nic nedelo rikam asi nefunkcni jako ten ostrik na zadnim okne tak to prislo na seznam planovanych oprav. Po chvilce patrani zde na clubu uz sem byl v obraze viz link tady
Chvilku jsem tomu nevenoval pozornost az jednoho dne nebylo tak nejak co delat tak mi to nedalo a zacal jsem patrat kde co a jak a jednoho dne se naskytla dobra nabidka tehto zrcatek z toleda za cenu normalnich el.zrcatek tak sem si rekl ze do toho pujdu a proste je preskladam aspon se nebudu nudit a kdyz uz to budu delat tak udelam bud obe velky nebo obe maly ale obe maly neni mozny to spis obe velky za pouziti zrcatek ze superba ci pasata a urcite z audi takze bohuzel mam zase jen velky a maly. tak ze to nebudem protahovat
Zaklad je si sehnat zrcatka ktere maji moturek onoho sklapeni to bezny zrcatka nemaji ale daji se sehnat superb audi seat proste koncern a vetsinou vsude tam kde byly el.stavitelny sedacky s pameti ale taky to neni podminka
no fotky sem nejaky udelal kdyz sem to prestavoval ale moc jich zrovna neni ale prestavba zrcatka je stejna jako kdyz delate z velkeho ridicovo zrcatka maly z lupa jen stim rozdilem ze se musi vymenit ten drzak zrcatka co drzi na dverich ja tomu rikam adapter a ne telo zrcatka to nam zustava. Nic moc prace kdyz je clovek trochu sikovnej je to zachvilku rozebrany na sroubky
Jak uz jsem se zminil ze byly vsude tam kde byly el.stavitelny sedacky s pameti a jelikoz nemam el.polohovatelny sedacky tak sem si musel udelat svoji ridici jednotku
RJ sklada se ze dvou casovacu jejichz casovy intervaly se spoustej impulzem a dvou relatek pro zmenu spinani z negativu na plus jelikoz se dvere zamykaji spojenim kostry jestly si to jeste dobre pamatuju , 1 casovac pro interval otevreni 2 casovac pro interval zavreni nic slozityho jeste se ty dva casovace navzajem blokuji kdyz jde jeden druhej nema stavu a naopak aby nedoslo ke zkratu kdyz se rychle dvere zamkou a odemknou jelikoz se na moturkach meni polarita napeti No to je ve zkraceny verzi k r.jednotce vse viz. schema samozrejme by se jednotka dala udelat jednoduseji za pomoci naprogramovaneho atmelu ale bohuzel nejsem az tak schopny elektikar a programovani microprocesoru sem se nevenoval snad nekdy pozdeji. A hlavne sem pouzil soucastky co sem ten den mel po ruce pokud se nekdo venuje programovani urcite si stim poradi
prvni vec je prehodit ten adapter puvodne sem si myslel ze by stacilo prehodit jen ten cerny plast ze ten spodek bude stejnej ale bylo to najivni zjisteni kdyz sem poprvy sundal zrcatka z golfa a videl jasnej rozdil
obrazek 1,2
zrcatko opatrne odstrojime vse co jde samotne zrcatko ,kryt zrcatka , cerny spodek pod telem zrcaka , el.naklapeni zrcatka tam se dostaneme ke konektoru odpojime , sundame ten dil co je prisroubovany k el.sklapeni zrcatka u ridice jde ten to dil sundat ale u zrcatka spolujezdece je ten dil pevne spojeny s moturkem proto nejde udelat obe zrcatka stejny aspon v tom to pripade jeste vytahnem el.svazek at se nam tam porad neplete proto se musi odpinovat k tomu poslouzi kousek slabeho pevneho dratku treba CY 1 z ktereho si udelame vypichovatko doporucuji si vsechny piny znacit jak ktery kde byl usetri vam to pak dost prace obr 3,4
kdyz uz mame vse odstrojeny nezbiva nic jinyho nez oddelit telo zrcatka od adpteru a v tom nam brani jistici prvek nazival jsem ho samojistici podlozka az pak mi bylo zdeleno ze se to odborne naziva starblock tyto podlozky se daji sehnat v kazdym lepsim zelezarstvy ale urcite vam je objednaj skladem je mit nebudou stoji neco malo do deseti fufniku za kus. Muze te je opatrne sundat ale pochybuju ze zustane neposkozena bud praskne v nejslabsim miste nebo se vylomi jeden zub me se osobne nepodarilo sundat ani jednu ktera by se neposkodila obrazek 5,6,7
tak uz nam nebrany nic k tomu aby se adaptery prohodily a znova slozit vse zpet adapter z golfa na nej el.motorek sklapeni pruzina plastova podlozka a nakonec starblokem kterej se tam musi necim sikovnym nalisovat me ktomu pomohl orech 19mm a nastavec na golu spodek zrcatka si vypodlozte necim mekcim dal pouzijeme el.svazek z golfa a pridame k nemu dva vodice ty se pak pripoji k motorku a k jednotce sklapeni ten z toleda pouzit nesel mel jinaci konektor. obrazek 8,9
a ted k neco k funkci jak sem rekl orig. sklapeci zrcatka jsou ve vybave s el.polohovatelnymi sedackami a pameti. Do pameti se uklada nastaveni polohy jak sedadel tak zrcatek + nastaveni polohy zrcatek pri zarazeni zpatecky. A samotne sklopeni zrcatek se ovlada otocenim spinacem ovladani zrcatek z pozice vyhrivani na pozici sklopeni tedy o 180stupnu. Ja jelikoz nemam sedaky v el. a resit nejakej mikroprocesor se mi taky nechtelo mozna nekdy (tedy nikdy ) tady necham prostor vasi osobni kretivite Me staci zapojeni tak aby kdyz zamknu auto tak se zrcatka sklopi a opacne stim ze sem si tam dal jeste prepinac na manualni ovladani kdy bych zrcatka potreboval skolopit pri vjezdu do uzke garaze nebo tak podobnyho a vypinac navypnuti sklapeni.
Takze pri otevreni dveri dalkou jde do zamku dveri kratky zaporny impulz a ja potreboval kladny impulz pro casovac musel jsem ho otocit k tomu mi poslouzilo klasicke male rele Re1 pres jeho spinaci kontakt jde kladne napeti na CRe1 do vstupu pro spusteni nastaneho casoveho intervalu pro otevreni cca 3-4s . CRe1 je napajene 12V ktere jde pres rozpinaci kontakt CRe2 a naopak napajeni pro CRe2 jde pres rozpinaci kontakt na CRe1 pro zajisteni BLOKACE aby pri rychlem odemknuti a zamknuti nesly oba casovace na raz. To by melo za nasledek zastaveni zrcatek po prevladnuti jednoho z intervalu by se zrcaka rozbehly a zastavyly v poloze nekde mezi otevrenim a zavrenim nikoly v krajnich polohah plne otevreno plne zavreno.Kdyz CRe1 dostane impulz spusti se casovac pritahne prepinaci kontakt na kterem je +12v a jde na Re3. Re3 a Re4 je zapojene tak aby menili polatitu na moturku sklapeni. Mouturek je napojeny na prepinaci kontakt jak na Re3 tak Re4. Na spinacim kontaktu je kladne napeti. Na rozpinacim kontaktu je zaporne napeti. Takze kdyz Re3 pritahne na spinaci kontakt kde je +12v a Re4 je v klidovem stavu a rozpinaci kontakt je na -12v moturek se toci na do leva. A to cele se deje stejne ted uz zkracene pri zavreni Re2 se kratce sepne posle impulz CRe2 to sepne na 3-4s Re4. Re4 sepne spinaci kontakt kde je +12v a Re3 je v klidu na rozpinacim kontaktu je -12v moturek se toci do prava. Doplnim jen ze oba casovace by mely byt nastaveny na stejny casovy interval jak pro otevreni tak pro zavreni
Snad to nekdo pochopi co sem tim chtel rict ty zasvecenejsi by to asi dokazaly popsat lip a hlavne by se asi uchylili k tomu microprocesoru nebo nejakymu polovodicovimu reseni no ja sel potom co sem mel v supliku Jak rikam da se to resit ruznymi zpusoby zalezi co budete mit za casovace a tak variant se nabizi spusty. Taky nehodlam tvrdit ze to moje zapojeni je to nejlepsi uvitam Vase navrhy na pripadne zlepseni
Legenda:
Re1 Re2 - 12v rele s 1 spinaci kontakt zatizeni kontaktu cca 1A
Re3 Re4 - 12v rele s 1 prepinacim kontaktem zatizeni kontaktu cca 8A
CRe1 CRe2 - Multifunkcni casove rele napajene 12v-240v 1 prepinaci kontakt s napetovim vstupem v rozmezi sveho pracovniho napeti podobne tomuto CRM-81/12VDC
M - ss moturky v zrcatkach jsou zapojeny paralerne!!
rj. schema obr 10
Pri popisu jsem pouzil obrazky ktere jsou jak ze zrcatka spolujezdce tak ridice bohuzel jsem nefotil celej postup rozlozeni a slozeni jednoho zrcatka