Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 67 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: problém s autorádiem
PříspěvekNapsal: 31.12.2010 21:21 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

263

Bydliště:

LUČENEC

VW-DEANE píše:
Neviem či je to Tvoj problém, ale na niektoré rádiá treba kúpiť redukciu.


Viem veľmi dobre čo je to redukcia na autorádia s (elektronikou robím už 30 rokov) ale niekedy aj z nekvalitného autorádia alebo z auta lezie vf bordel a na to ja chodím len škopkom! Ak vieš už o čom hovorím môžme sa baviť ďalej.

_________________
VW GOLF IV 1,6 16V AZD


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: problém s autorádiem
PříspěvekNapsal: 31.12.2010 21:37 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

23.02.2008

Příspěvky:

617

Bydliště:

Nové Mesto n/Váhom

To čakáš že sa s Tebou pustím do odbornej debaty? Ja som premýšľal nad svojim problémom a nejak som moc nad Vaším problémom nepremýšľal, len som si všimol že je problém s konektorom. Práve som dnes jeden vyhodil.
Keď už si taký odborník, mohol si mi napísať čo sú to za káble 1 a 3.

_________________
Nikdy nehovor že niečo nejde, pretože vždy sa nájde blbec ktorý nevie že to nejde a urobí to.

Múdrosť treba hľadať - hlúposť príde sama.

_________________
VW Bora TDI 74kw Seat Altea XL TDI 77kw


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: problém s autorádiem
PříspěvekNapsal: 01.01.2011 00:43 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

263

Bydliště:

LUČENEC

No ja neviem čo máš za problém s konektorom ale ty si spomínal nejakú redukciu tak som nevedel či ju potrebuješ ty alebo si si myslel že snáď nepoznám redukciu ja.
A k tvojmu problému chceš vedieť čo sú to za káble 1 a 3? To čo si vyfotil je konektor v aute že?Ale neuviedol si aké ORIGINÁL koncernové autorádio bolo zapojené na tom konektore keď že sú tam piny 1 a 3 osadené. VW tieto piny používa len pre "svoje koncernové autorádia" a na "nekoncernové autorádia" vodiče vedúce z pinu 1 a 3 nezapojíš!

Pin 1 - používa sa pre signál GALA (dátový signál napríklad z tachometra pre zvýšenie hlasitosti VOLUME)

Pin 3- používa sa na komunikáciu zo zbernicou K-Line (napríklad odkódovanie rádia, diagnostika)
Ak ešte niečo potrebuješ vysvetliť rád pomôžem .

_________________
VW GOLF IV 1,6 16V AZD


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: problém s autorádiem
PříspěvekNapsal: 01.01.2011 08:15 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

23.02.2008

Příspěvky:

617

Bydliště:

Nové Mesto n/Váhom

Však Ty si nepísal že by si mal problém. Ten môj komentár mal skôr slúžiť ako doplnok k Tvojmu, však Ty si radil a nepýtal si si radu. Ja presne neviem aký konektor má Sencor, ale rádiá toho typu asi potrbujú redukciu, či nie? Ja som mal tiež také "značkové" (Scot) a to redukciu potrebuje. Ale to som práve v tej zime mal v garáži rozobrané moje a hľadal som radu. Tak s tými káblami 1 a 3 som si aj myslel že niečo ako píšeš, no nikde som to nenašiel tak som sa pýtal. Takže dík za info, presne to som potreboval. Ak sa Ti chce tak prosím napíš ktorý kábel vlastne rádio napája behom prevádzky? 4? 5?
Ja som mal v Bore 2003 samozrejme Betu, tú som daroval jednému klubákovi. A tento Blaupunkt je asi dlhší, nemohol som ho tam narvať, stále zavadzali káble, som sa nakombinoval. No v tej zime sú tvrdé, tak asi aj preto. Teraz idem za chvíľu do Srbska tak preto som to musel včera urobiť.

_________________
Nikdy nehovor že niečo nejde, pretože vždy sa nájde blbec ktorý nevie že to nejde a urobí to.

Múdrosť treba hľadať - hlúposť príde sama.

_________________
VW Bora TDI 74kw Seat Altea XL TDI 77kw


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: problém s autorádiem
PříspěvekNapsal: 01.01.2011 16:20 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

263

Bydliště:

LUČENEC

Rádio sa zapája cez ISO konektor napájania (ten čo si vyfotil) a na pine 4 je stále napätie 12V z akku (ale niekterých modeloch autorádií "nekoncernových" sa môže zameniť s vývodom 7 , proste tie dva pini 4 a 7 sa medzi sebou prehodia, stáva sa to vtedy vetšinou keď stanice uložené v pamäti "nedržia").Proste autorádia "značkové" (ale nie koncernové rozumej fabrické ako si mal ty v Bore BETU) Sony ,Panasonic ,Alpine,Philps, Kenwood apd. používaju tiež pin 4 alebo 7 ale ako som vravel prehadzujú sa podľa potreby.
Pin 5 je napájanie autoanténi (z autorádia do predzosilovača).Ak zapneš autorádio tak na pine 5 sa objavý 12V.Zaťaženie býva okolo 100 až 200mA.Ale ak si tam mal predtým Deltu tak ten pin 5 možeš ihneď odpojiť z toho konektora a namiesto neho dáš vodič s novým pinom ktorý bude napájať fantómov napájač a autoanténu (modrý vodič). Napr to to http://www.autoomega.sk/index.php?id_sek=1344&id_tovar=6659&uroven=5&zaradenie=1344&ukaz=detail&hlzaradenie=9
Vypojíš ho preto lebo už tam nemáš "koncernové rádio" ale dávaš síce značkové (alebo neznačkové) a ten pôvodní pin5 je pre to rádio už nepotrebný.
Niekto anténu nepotrebuje napríklad audiofilovia vtedy pin 5 z autorádia spína diaľkovo napríklad zosilovač,sabwoofer...a pod.
Alebo spína aj autoanténni predzosilovač a aj zosilovač len treba dodržať max.prúdový odber asi 100mA. V prípade väčšieho odberu použiť relé.

_________________
VW GOLF IV 1,6 16V AZD


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: problém s autorádiem
PříspěvekNapsal: 03.01.2011 11:26 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

23.02.2008

Příspěvky:

617

Bydliště:

Nové Mesto n/Váhom

To s pinmi 4 a 7 sa už veľakrát riešilo, to mi bolo jasné, tiež som to vyššie písal. No ten pin 5 ako píšeš to aj z nákresu vyplýva. Len neviem prečo ja mám v tom kábli 12V aj keď je vytiahnutý z rádia. Anténa sa ale chovala ako bez zosilovača. Nemá byť anténa napájaná cez koaxiál?

_________________
Nikdy nehovor že niečo nejde, pretože vždy sa nájde blbec ktorý nevie že to nejde a urobí to.

Múdrosť treba hľadať - hlúposť príde sama.

_________________
VW Bora TDI 74kw Seat Altea XL TDI 77kw


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: problém s autorádiem
PříspěvekNapsal: 03.01.2011 12:58 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

263

Bydliště:

LUČENEC

Tých 12V na pine5 je správne aj keď ho máš vytiahnutý z rádia.To je vstup 12V LEN do koncernového rádia (napr pre BETU) potom sa tých 12V v rádiu spracuváva.Ako to je už na dlhšiu debatu.Ak sa nemýlim tebe tých 12V "zmizne" z toho pinu5 až po vytiahnutí kľúča zo spínacej skrinky.
Písal som ti že ty musíš práve tento pin vypojiť.A namiesto neho dáš druhý pin z autoanténnej redukcii - ISO/ISO s napájaním.Volá sa to tiež fantómový napájač.Ak si tam dal iné rádio ako koncernové napr:Sony , Pioneer ,Alpine je tento krok nevyhnutný.
Áno anténa má byť napájaná cez koaxiálny kábel.Preto tam musíš dať autoanténnu redukciu s napájaním (je tam elektronická výhybka pre napájanie toho zosilovača cez koaxiál).Bez tej redukcii nebude funkčný predzosiľňovač v autoanténe.
Dúfam že si to pochopil.

_________________
VW GOLF IV 1,6 16V AZD


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: problém s autorádiem
PříspěvekNapsal: 03.01.2011 13:40 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

23.02.2008

Příspěvky:

617

Bydliště:

Nové Mesto n/Váhom

Neviem, zdá sa mi že na tom pine 5 bolo napätie stále. Keď som ho nevytiahol sa môže niečo zničiť?
Tú výhybku som nemal, tak som dal kondenzátor medzi plusový drát (vošlo sa to do anténnej zástrčky a za ním som pripojil +12V ktorý som vzal z drátu 7, teda z toho čo sa po vytiahnutí kľúča vypne. Zosilovač funguje a nič nevrčí. (Viva mi šla ešte pri Budapešti, bez zosilovača by myslím nešla.)

_________________
Nikdy nehovor že niečo nejde, pretože vždy sa nájde blbec ktorý nevie že to nejde a urobí to.

Múdrosť treba hľadať - hlúposť príde sama.

_________________
VW Bora TDI 74kw Seat Altea XL TDI 77kw


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: problém s autorádiem
PříspěvekNapsal: 03.01.2011 23:40 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

263

Bydliště:

LUČENEC

Aj keď ho nevyberieš nič sa nestane ale nemalo by to tak biť.(kvôli bezpečnosti prúdového okruhu je lepšie ho vypojiť).
Ano el.výhybka sa dá urobiť s kondenzátora ale k tomu patrí aj tlmivka no predpokladám že si ju tam nepoužil.Len neviem prečo si nezapojil do anténnej smyčky tento originál http://www.autoomega.sk/index.php?id_sek=1344&id_tovar=6659&uroven=5&zaradenie=1344&ukaz=detail&hlzaradenie=9.Ja dávam vždy redukciu a ešte som nemal žiadnu reklamáciu.Z tým samotným kondenzátorom to nie je bohvie čo.(hoci ani neviem ako si to tam nabastlil :D )
Ale ak ti to funguje tak to máš asi dobre.Dal by sa zmerať prúd ktorý "tečie po koaxiále do antény" ale to asi vieš.

_________________
VW GOLF IV 1,6 16V AZD


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: problém s autorádiem
PříspěvekNapsal: 04.01.2011 08:05 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

23.02.2008

Příspěvky:

617

Bydliště:

Nové Mesto n/Váhom

No tú redukciu som nepoužil preto, lebo sme to riešili na silvestra a na nový rok som mal cestu do Srbska. Pomáhal mi s tým kamarát, je celkom dobrý, síce amatér, ale postavil už dosť zosíkov, mixpultov a podobných vecí, opravil mi dosť vecí, teda nehovorím že je profík, to nie, ale je dosť dobrý. (síce môj brat je lepší odborník, no u neho by som sa toho nedožil, Je darebák na entú. A nemám ho po ruke, Jemu len v najnutnejšom prípade zavolám o radu, ale to musím počítať s tým že ten telefonát bude drahý, než z neho niečo vylezie.) Keď bude teplejšie tak si nájdem čas a porobím to ako píšeš. A ten kondenzátor je z origo výhybky t TV predzosilovača. No do tej koncovky by som tú tlmivku nestrčil. Zaizolovali sme to aby nemohol nastať skrat, premerali a bolo to ok. Škoda že som nevedel to s tým káblom č. 5, ale však to pôjde napraviť.
Zatiaľ dík.

_________________
Nikdy nehovor že niečo nejde, pretože vždy sa nájde blbec ktorý nevie že to nejde a urobí to.

Múdrosť treba hľadať - hlúposť príde sama.

_________________
VW Bora TDI 74kw Seat Altea XL TDI 77kw


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: problém s autorádiem
PříspěvekNapsal: 06.01.2011 10:40 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.04.2010

Příspěvky:

3

delong píše:
Tých 12V na pine5 je správne aj keď ho máš vytiahnutý z rádia.To je vstup 12V LEN do koncernového rádia (napr pre BETU) potom sa tých 12V v rádiu spracuváva.Ako to je už na dlhšiu debatu.Ak sa nemýlim tebe tých 12V "zmizne" z toho pinu5 až po vytiahnutí kľúča zo spínacej skrinky.
Písal som ti že ty musíš práve tento pin vypojiť.A namiesto neho dáš druhý pin z autoanténnej redukcii - ISO/ISO s napájaním.Volá sa to tiež fantómový napájač.Ak si tam dal iné rádio ako koncernové napr:Sony , Pioneer ,Alpine je tento krok nevyhnutný.
Áno anténa má byť napájaná cez koaxiálny kábel.Preto tam musíš dať autoanténnu redukciu s napájaním (je tam elektronická výhybka pre napájanie toho zosilovača cez koaxiál).Bez tej redukcii nebude funkčný predzosiľňovač v autoanténe.
Dúfam že si to pochopil.

ahoj pomohol by si pls aj mne neviem co uz mam robyt. mam autoradio Alpine zapojeny je aj separator napajania ( to je ta redukcia ) 12V tampustam cez ten modry kablik, no a v ISO zasuvke mam ten kabel 5 co tu pisete a z druhej strany ( z radia ) sa nan napaja modry kablik, moze totozapojenie sposobovat ze mi stanice sustia ked som v pohybe alebo co by to mohlo byt, vdakazakazdu radu

_________________
VW Golf IV 1.9 TDI, 96 kW


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: problém s autorádiem
PříspěvekNapsal: 06.01.2011 16:53 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

263

Bydliště:

LUČENEC

Máš medzi originál autoanténou a anténou zapojený fantómov napájač? Takéto niečo?http://www.autoomega.sk/index.php?id_sek=1344&id_tovar=6659&uroven=5&zaradenie=1344&ukaz=detail&hlzaradenie=9
mam autoradio Alpine zapojeny je aj separator napajania ( to je ta redukcia ) separátor napájania? to je akože ISO redukcia napájania medzi tvojím autorádiom a konektorom ISO ktorí zostal v aute po odobratí koncernového rádia?
Myslíš to to http://www.autoomega.sk/index.php?id_sek=1925&id_tovar=25938&uroven=6&zaradenie=1925&ukaz=detail&hlzaradenie=9
v ISO zasuvke mam ten kabel 5 co tu pisete a z druhej strany ( z radia ) sa nan napaja modry kablik
Ak máš v aute v zásuvke ISO konektora vodič na pine č5 tak ho vyber z konektora(vypinuj ho von) a namiesto neho daj ten modrý káblik čo ide s autoanténnej redukcii http://www.autoomega.sk/index.php?id_sek=1344&id_tovar=6659&uroven=5&zaradenie=1344&ukaz=detail&hlzaradenie=9.Z autorádia ide tiež do toho pinu č5 napetie 12V ale len po zapnutí autorádia.To ľahko zmeráš aj žiarovkovou škúšačkou (žiarovka s kontrolky 1,2W).
Či že na jednej aj druhej strane ISO konektora je po zapnutí autorádia na pine č5 12V(žiarovka svieti).Poprípade premerať prúd na pine č5.
Ak to tak máš tak je predpoklad že zosilovač v autoanténe je funkčný.
Ak rádio šuští môže byť problém v fantómovom napájači (vymeniť za iný), v samotnom zosilovači (vymeniť), ukostrenie autoantény alebo prerušené vedenie autoantény (strata kapacity autoantény, zaoxidované spoje vplivom vlhkosti ,pretrhnutý koaxiálni kábel ) a v neposlednej rade chyba v autorádiu (strata citlivosti na skúšku vymeniť za iné autorádio).
Ale v prvom rade je treba priviesť na autoanténu dosť kvalitný FM rádiový signál (nie nejaký zašumelý vysielač niekedy treba stačí zájsť do garáže a rádio už nemusí spoľahlivo hrať a niekedy stačí "potiahnúť" auto o meter a už to hrá :lol:

Mne to pripadá tak že kábliky máš síce spojené ale chýba ti asi tá anténna redukcia (fantómov napájač) že :D ty si tam zapojil len do rádia konektor z autoantény a toť vsjo :D

_________________
VW GOLF IV 1,6 16V AZD


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: problém s autorádiem
PříspěvekNapsal: 06.01.2011 21:29 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

23.02.2008

Příspěvky:

617

Bydliště:

Nové Mesto n/Váhom

pavol r. píše:
ahoj pomohol by si pls aj mne neviem co uz mam robyt. ****** vdakazakazdu radu

Možno by bolo dobre keby si hodil foto ako to máš zapojené, to by kolega delong ľahšie odhadol Tvoj problém. Prípadne ohmetrom premerať to napájanie predzosilovača. Teda ak Ti to čo Ti už napísal zatiaľ nepomohlo.

_________________
Nikdy nehovor že niečo nejde, pretože vždy sa nájde blbec ktorý nevie že to nejde a urobí to.

Múdrosť treba hľadať - hlúposť príde sama.

_________________
VW Bora TDI 74kw Seat Altea XL TDI 77kw


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: problém s autorádiem
PříspěvekNapsal: 07.01.2011 16:44 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.04.2010

Příspěvky:

3

delong píše:
Máš medzi originál autoanténou a anténou zapojený fantómov napájač? Takéto niečo?http://www.autoomega.sk/index.php?id_sek=1344&id_tovar=6659&uroven=5&zaradenie=1344&ukaz=detail&hlzaradenie=9
mam autoradio Alpine zapojeny je aj separator napajania ( to je ta redukcia ) separátor napájania? to je akože ISO redukcia napájania medzi tvojím autorádiom a konektorom ISO ktorí zostal v aute po odobratí koncernového rádia?
Myslíš to to http://www.autoomega.sk/index.php?id_sek=1925&id_tovar=25938&uroven=6&zaradenie=1925&ukaz=detail&hlzaradenie=9
v ISO zasuvke mam ten kabel 5 co tu pisete a z druhej strany ( z radia ) sa nan napaja modry kablik
Ak máš v aute v zásuvke ISO konektora vodič na pine č5 tak ho vyber z konektora(vypinuj ho von) a namiesto neho daj ten modrý káblik čo ide s autoanténnej redukcii http://www.autoomega.sk/index.php?id_sek=1344&id_tovar=6659&uroven=5&zaradenie=1344&ukaz=detail&hlzaradenie=9.Z autorádia ide tiež do toho pinu č5 napetie 12V ale len po zapnutí autorádia.To ľahko zmeráš aj žiarovkovou škúšačkou (žiarovka s kontrolky 1,2W).
Či že na jednej aj druhej strane ISO konektora je po zapnutí autorádia na pine č5 12V(žiarovka svieti).Poprípade premerať prúd na pine č5.
Ak to tak máš tak je predpoklad že zosilovač v autoanténe je funkčný.
Ak rádio šuští môže byť problém v fantómovom napájači (vymeniť za iný), v samotnom zosilovači (vymeniť), ukostrenie autoantény alebo prerušené vedenie autoantény (strata kapacity autoantény, zaoxidované spoje vplivom vlhkosti ,pretrhnutý koaxiálni kábel ) a v neposlednej rade chyba v autorádiu (strata citlivosti na skúšku vymeniť za iné autorádio).
Ale v prvom rade je treba priviesť na autoanténu dosť kvalitný FM rádiový signál (nie nejaký zašumelý vysielač niekedy treba stačí zájsť do garáže a rádio už nemusí spoľahlivo hrať a niekedy stačí "potiahnúť" auto o meter a už to hrá :lol:

Mne to pripadá tak že kábliky máš síce spojené ale chýba ti asi tá anténna redukcia (fantómov napájač) že :D ty si tam zapojil len do rádia konektor z autoantény a toť vsjo :D

ste rychli to sa mi paci, takze takto tu co som pisal ze mam zapojeny separator napajania tak to je ten fantómov napájač nieviem niekto to volal ze separator tak ja som si to tak zapametal. mam to zapojene medzi vstup anteny do radia a autoantenou na koakciale. ten pin 5 som nehal zapojeny a z radia sa nan napaja modry kablik, no a ten fantomov napajac som napojil tak ze som vybral modry kablik zo eurokoncovky s auta a spojil som ich v podstate na cokoladku, skusim spravit foto a zajtra ho tu hodim. da sa niejak premerat fantomov napajac ci je dobry ? 12V mi isto dava len ci pusta signal neviem a mohli by ste mi este vysvetlit ako zistim ci mam dorby zosilovac anteny ? vdaka za ochotu

_________________
VW Golf IV 1.9 TDI, 96 kW


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: problém s autorádiem
PříspěvekNapsal: 08.01.2011 19:14 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.04.2010

Příspěvky:

3

chlapy tak foto mi nechce momentalne pripojit asi preto ze mam pomaly net lebo som na chalupe, ale tak ten fantomov napajac som prepojil na 12 V s toho pinu 5, ked som odpajal a pripajal napetie na fantomov napajac tak bolo pocut ako je cistejsi a menej cisty signal takze zosilovac podla mna by mal fungovat. ked stojim je to vsetko v pohode ale ked sa hybem tak je to este na niektorych miestach na nic, podotykam ze toto iste radio som mal vo felicii a tam nebol problem so sumenim radia. ked som skusal najst chybu tak som prisiel na to ze koakcial mi akoby prerazal. skusal som to "bzuciakom" ako ked skusate ci je kabel dobry jeden koniec som dal na stred koakcialu a druhy na kostru koakcialu a nzucal, viete kde byva najcastejsie chyba ?

_________________
VW Golf IV 1.9 TDI, 96 kW


Nahoru
  Profil
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 67 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  





Sháníte levné povinné ručení? - povinné ručení kalkulačka Vám pomůže.
Skvělé ceny a přístup najdete v autopůjčovně Automoc v centru Prahy.
E-regaly.cz - Dodáváme profesionální regály a regálové systémy, zajišťujeme dopravu a montáž. Policové regály skladem.

Powered by phpBB © 2007 phpBB Group