Stránka 2 z 6

Re: předehřev 3 žhav.svíčky

Napsal: 01.12.2011 00:10
od duduh
To bumpkin:A ještě dotaz - jak se dají v té VAGíně spustit.


:roll: Člověk se učí celý život.

Re: předehřev 3 žhav.svíčky

Napsal: 01.12.2011 06:58
od roman813
Zrovna jsem tedka nad tim spekuloval, a asi si jednoduse na vystup relatek pripichnu dve kontrolni LEDky a nekde pekne umistim do interieru, aby byl prehled :-) Kdy topi, jestli topi, jak topi atd :-)

Jeste by me zajimalo, jestli existuje neco jako interval vymeny pro klasicke zhavky - nebo jak se pozna, ze sly do kytek :-)

PS - zdravim Favo z FeldaKlubu - taky jsem presedlal na 96kW ASZ :-D

Re: předehřev 3 žhav.svíčky

Napsal: 01.12.2011 08:36
od bumpkin
Asi tak nějak to mám taky v plánu. Dokud hřejou,neřešit. :wink:

Re: předehřev 3 žhav.svíčky

Napsal: 01.12.2011 09:46
od favo
Roman 813: Taky zdravím, to už je jiný kafé , co ? Na felda klubu mi teď někteří nemůžou přijít na jméno kvůli tomu že jsem změnil značku a ještě palivo. :D I když feldu pořád mám a zvelebuju jí.
Asi se začnu pokukovat po nějakém vraku ze kterého bych to vykuchal, protože proč si nezatopit o chvilku dřív. Webasta se moc nevidí a když tak k nim není vše potřebné za rozumnou cenu a to bych asi raději jak žhaviče. :(

Re: předehřev 3 žhav.svíčky

Napsal: 02.12.2011 13:40
od HonzaT
Ahoj,mám v mém G4 TDi zapojeny tyto tři vyhřívačí svíčky na vlastní samostatný vypínač. Protože má celý obvod poměrně značný odběr,rozhodl jsem se nepřidělávat další dvě silnoproudová relé a silné vodiče,ale využít stávající instalaci a pouze ji vlastnoručně ovládat. Ve schematu Topení1 je nakreslené zapojení,jak je ve vozidle. Čísla na konektorech budou jiná,než moje ve schématu(já použil čísla Pal). Pokud jednotka motoru chce vyhřívat,ukostří relé 1,nebo 2,nebo obě,na pozici 85 na relé.
Pozice 86 je plus po klíčku,pozice 30 je stálý proud,pozice 87 je výstup na svíčky. Ve schematu 2 je moje zapojení přídavného vypínače,kterým spínám ovládací mínus pro obě relé dohromady,místo počítače motoru. Diody D1 a D2 mají tu funkci,že pokud si zapnu vlastní vypínač,mínus se mi nevrací zpět do počítače-diody jsou v nepropustném směru. Možná by nebyly potřeba,ale pro ochranu počítače jsem je tam dal. Diody D3 a D4 mezi sebou oddělují dvě pozice 85 na obou relátkách. pokud by tam nebyly a počítač chtěl napřiklad vyhřívat jen jednou svíčkou,tedy jedním relé,přes uzel by seplo i druhé relé. Pokaždé by tedy spínal všechny svíčky. Do kabiny jsem protáhl pouze jeden tenký kabel od uzlu u relátek k vypínači v kabině. Ukostření vypínače se najde kdekoliv v kabině. Všechny diody jsou přímo u relátek v motorovém prostoru pod krytem. Cena diod asi 20 Kč,vypínač malý obyčejný asi 30 Kč. Jednoduché,levné,neviditelné,snadno odpojitelné. Závěr: Ikdyž ráno zapnu všechny tři najednoua opravdu fungují,moc to znát není,nepočítejte s tím,že po minutě jízdy bude fouktat teplý vzduch. prostě to ohřívá ledovou vodu a ta pak proudí do radiátoru. Ve Fabii TDi je jiz elektrická vyhřívací mřížka přímo v modulu topení,tedy ohřívá přímo nasávaný vzduch do kabiny. Odpadá tak přenos tepla přes vodu.

Re: předehřev 3 žhav.svíčky

Napsal: 03.12.2011 17:50
od duduh
Ty diody tam raději dát.Je to jistota že ŘJ je izolovaná od palubního napětí.
:? No dodělávat předehřev je ale balík peněz:3 x žhaviče vody = cca 600,- Kč,přírubu jsem nehledal ale bude to tak kolem dalších 600,-Kč (vrakáč),relé.......

Re: předehřev 3 žhav.svíčky

Napsal: 03.12.2011 18:10
od duduh
To roman813:Dal jsem obrázek jednoho žhaviče.Spálila se izolace.

Níže jsou orientační naměřené hodnoty přímo na autě.Je to dle typu žhaviče.
Odpor > 5 : Přerušený obvod
Odpor < 200 m: zkrat obvodu
200 m < odpor < 5  žhavicí svíčka O.K.

Jinak žhavič demontovat a připojit na baterku ale :arrow: :arrow: POZOR!!!ŹHAVIČ BĚHEM JEDNÉ SEKUNDY JE ROŽHAVENÝ DO RUDA!!!MŮŽE TAK PAK DOJÍT I K POPÁLENÍ RUKOU A JINÝCH ORGÁNŮ TĚLA A POŠKOZENÍ SAMOTNÉHO ŽHAVIČE NEBO ELEKTROINSTALACE ČI POŽÁRU.KAŽDÝ JEDNÁ NA SVÉ VLASTNÍ NEBEZPEČÍ.

Re: předehřev 3 žhav.svíčky

Napsal: 03.12.2011 20:58
od favo
No zase na druhou stranu to bude rozhodně méně jak dodělávat nezávislé topení třeba od Webasta. I za použitý kousky si někteří nestydí říct 10 000,- a ještě nemáš záruku že fungují a kolik toho mají za sebou. Sice se dají koupit i kolem 5000,- ale ty zase nejsou kompletní a platí o nich to samé co o prvně jmenovaných. Na feldě jsem měl alarm s dálkovým startem, ale to u diesela je k ničemu protože než se voda ohřeje na tolik že motor na volnoběh začne i topit tak to bych byl v práci dřív i pěšky. Problém je že o těch žhavičích mi vykládal známý co má staršího pasata B5 že když mu nefungovali tak motor po 20 km ohřál na 70°C a s funkčními se mu ohřál na 75°C . Sice mi to příjde hrozně málo ta teplota po tolika km protože mě auto začne v těchto chladných ránech na plno topit po cca 5 km a první náznaky teplýho vzduchu přichází už po cca 1 - 1,5 km.

Re: předehřev 3 žhav.svíčky

Napsal: 04.12.2011 11:29
od duduh
To favo:Jak jsem říkal dávám na zimu kus toho hladkého autokoberce před chladič a jde to dost poznat.Strkám to tou spodní mřížkou.Je to hotové do 15min.Ja hold ropák nemá takové teplotní ztráty do chladícího okruhu no a když máš zaplé to topení tak pak nepotřebuješ ani chladič protože topení funguje jako chladič.

Re: předehřev 3 žhav.svíčky

Napsal: 11.12.2011 09:05
od Bikin
nastartoval sem v garazi a auto nechal bezet na volnobeh cca 3minuty a nezdalo se me ze by v okoli tech zhavicu bylo nejak extra teple, spis jenom vodou co tama prudila.

Re: předehřev 3 žhav.svíčky

Napsal: 11.12.2011 12:53
od stefekl
tento predehrev jde zkontrolovat vagem, mereneho hodnoty, kanal 16... Jinak predehrev se sepne tehdy,pokud jsou splnenyurcite podminky. Jestli vyhrivani funguje, musi byt v poli 3 alespon jedna jednicka:
00-nefunguje
01-maly vykon - 1 zhavka
10-vetsi vykon 2 zhavky
11-max vykon - 3 zhavky.
Pokud tam je hodnota 00, tak je porusena jedna z podminek. Ktera podminka je porusena lze zjistit z pole 2 s vyuzitim nasledujici klice:

Re: předehřev 3 žhav.svíčky

Napsal: 11.12.2011 13:14
od duduh
To Bikin:Přečti si pozorně při kolika žhaviče vody spínají.V té garáži určitě nebylo pod 0C. :laugh: A když je žhavič sepnutí tak ti garantuji že na něm nenecháš ruku.

Re: předehřev 3 žhav.svíčky

Napsal: 11.12.2011 14:11
od DurexElite
hmm dobry:-).. To tlacitko si tam chci taky udelat. Od jaky pojistky jde napetí +30 k tem svičkám?? dík

Re: předehřev 3 žhav.svíčky

Napsal: 11.12.2011 18:28
od duduh
To DurexElite:K žhavičům předehřevu vody jde napětí z relátka 100 a 35 ovládané ŘJ.Jsou umístěné v motoru.Jestli chceš dodělat ještě ovládání přes vypínač tak to zapoj podle obrázku co tu dal kolega.Tedy vypínačem uzemníš obě relé a pojedou 3x žhaviče.K VYPÍNAČI BYCH DODĚLAL JEŠTĚ NĚJAKOU KONTROLKU S LQ.


OPAKUJI SE:V ZIMĚ JAK JSEM ŘÍKAL JEZDÍM ZÁSADNĚ S DEČKOU A PÁNOVÉ JDE TO :good: OPRAVDU POZNAT.

Re: předehřev 3 žhav.svíčky

Napsal: 11.12.2011 20:09
od skacel99
a jak se dečka chová při delší zátěži motoru? nepřehřívá se to?