Světlo zpátečky - lepší žárovka
Moderátoři: VWMysak, vtuni, HANZ500, MartinZ22
- majrek001
- VWmaniak
- Příspěvky: 9298
- Registrován: 08.10.2008 11:24
- Bydliště: Svitavsko
Re: Světlo zpátečky - lepší žárovka
nejspíš budou už matný ty parabolky, a proto to svítí naprd. ja mám helly magic color od nova cca 5let a svítí dobře a jsou tam klasické žárovky
paštika B6 variant TFSI & paštika B5.5 variant AVF
kódování a diagnostika vw koncernu
kódování a diagnostika vw koncernu
- stevocz
- Profík
- Příspěvky: 1033
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Košice
Re: Světlo zpátečky - lepší žárovka
problem je ze vacsinou co som hladal tak mali kopu lediek dookola ale dozadu casto len 1. a kedze Golf velmi ten chrom na spiatocke nema tak by asi viac trebalo viac lediek vzadu. tak chcem nejaku skusit co ma vzadu viac lediek. Terz ked som pozeral tak niektore uz mali vzadu aj 4 ale tazko povedat ako to svieti hlavne ked pri cine je vsetko nahoda. Vykon pisu jak chcu a kto vie co tam naozaj daju.Loeb píše:Dík za TIP, přeci jen 5 dolarů a vědět, že to svítí víc než klasika, je lepší, než zkusit nějakou za 20 a výsledek by se nedostavil.
Tato co mam je aj kus dlha tak sa tahsie davala ale este sa to dalo.
GIV 1,9TDI ALH 3dv s DPF
-
- Nový člen
- Příspěvky: 33
- Registrován: 19.11.2016 22:55
Re: Světlo zpátečky - lepší žárovka
je potrebne mat na cuvacku ziarovku s CANBUS ? alebo na cuvacku sa ta kontrolka nevztahuje ?
Golf IV 1.6 SR 74kW AKL Highline
Golf VII 1.5 TSI ACT 110kW Highline R-Line (chip 135 kW; 300 Nm)
Golf VII 1.5 TSI ACT 110kW Highline R-Line (chip 135 kW; 300 Nm)
- stevocz
- Profík
- Příspěvky: 1033
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Košice
Re: Světlo zpátečky - lepší žárovka
G4 myslim este nema kontorolu ziaroviek. aspon moja nema. takze by malo byt jedno aku das
GIV 1,9TDI ALH 3dv s DPF
- Loeb
- Nový člen
- Příspěvky: 19
- Registrován: 14.10.2010 14:18
Re: Světlo zpátečky - lepší žárovka
Neměli by mít kontrolu.
Objednal jsem z Ali nějaké LED, tak jsem zvědav zda půjde poznat rozdíl mezi běžnou a LED.
Objednal jsem z Ali nějaké LED, tak jsem zvědav zda půjde poznat rozdíl mezi běžnou a LED.
-
- Řidič
- Příspěvky: 83
- Registrován: 17.08.2013 12:43
Re: Světlo zpátečky - lepší žárovka
myslí si někdo že dát 400 za žárovku do couváků je normální?
- Loeb
- Nový člen
- Příspěvky: 19
- Registrován: 14.10.2010 14:18
Re: Světlo zpátečky - lepší žárovka
Normální to není, ale pokud člověk dozadu vidí ve tmě úplné "h***o" , tak zkusí nějaké s větší svítivostí. Naštěstí tolik mě nebudou stát ani dvě.
-
- Nový člen
- Příspěvky: 13
- Registrován: 01.12.2013 01:14
Re: Světlo zpátečky - lepší žárovka
Mně se libí nápad kolegy s vysoce svítivou ledkou. Jak jsem počítal tak na to stačí odpor 3 Ohmy a mělo by to fungovat. Jdu to vyzkoušet, kdyby bylo ve zprávách, že shořela Bora bude to moje auto
Pro sichr mělo by to fungovat, když zapojím dva odpory 2,2Ohm 20W ?
Pro sichr mělo by to fungovat, když zapojím dva odpory 2,2Ohm 20W ?
- xerxes
- VWmaniak
- Příspěvky: 10178
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: Světlo zpátečky - lepší žárovka
malé napěti aby ti to vyhořelo
- Goauld
- VWexpert
- Příspěvky: 4727
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Prostějov
Re: Světlo zpátečky - lepší žárovka
O napětí nejde, jde o proud a tepelnou ztrátu, to "zapaluje". Autobaterie dokáže dát dostatečně velkej proud na to aby se vedení v autě při zkratu vznítilo, proto sou na všechno pojistky.
GOLF IV 1.9TDI ; Jeep Grand Cherokee WK2 5.7 HEMI
-
- VWjunior
- Příspěvky: 1540
- Registrován: 03.12.2016 15:45
- Bydliště: Havířov
Re: Světlo zpátečky - lepší žárovka
Dobrý večer, našel jsem tohle téma a taky se o to trošku zajímám, protože mám pár týdnů právě Golfa IV krátkého a taky mi to hovínko svítí. Původně jsem myslel, že mi nesvítí žárovky. Svítí, ale světla je tak málo, že mi to připomíná spíše světýlka na osvětlení SPZ. Četl jsem starší příspěvky a nápad s výkonovou LED diodou, ale osobně si myslím, že to už přeháníte. Uvědomte si, že když někam couváte, chcete dobře vidět, to chápu, ale co nedej bože řidič za vámi? Může ho to oslnit, to už nikdo nevidí?
Ale ted k tématu. Než dávat odpory které jsou spíše topení, co takhle si udělat zdroj proudu s tranzistorem, který tolik netopí? Nejsem elektronik, ale něco podobného jsem už viděl a o moc dražší než ty výkonové odpory to nebude.
A myslím si, že ani tak nejde o výkon jako o svítivost. I z klasických LED diod jako jsou v původní žárovce co dal majitel nápadu mohou svítit luxusně, ale žárovky musí mít co největší svítivost. Ty koupené moc nesvítí. Na jedněch elektrostránkách jsem viděl nějaké porovnání klasické žárovky a těch výkonových LED a už dioda 1W byl obrovský rozdíl. Takže podle mě by stačila i ta 3W verze max.
Ale ted k tématu. Než dávat odpory které jsou spíše topení, co takhle si udělat zdroj proudu s tranzistorem, který tolik netopí? Nejsem elektronik, ale něco podobného jsem už viděl a o moc dražší než ty výkonové odpory to nebude.
A myslím si, že ani tak nejde o výkon jako o svítivost. I z klasických LED diod jako jsou v původní žárovce co dal majitel nápadu mohou svítit luxusně, ale žárovky musí mít co největší svítivost. Ty koupené moc nesvítí. Na jedněch elektrostránkách jsem viděl nějaké porovnání klasické žárovky a těch výkonových LED a už dioda 1W byl obrovský rozdíl. Takže podle mě by stačila i ta 3W verze max.
VW Golf IV 1,6/74kW akl, světle modrá perleť LW5Z
VW Golf VII 1,4TSI 103kW, tmavě modrá metalíza Night Blue
VW Golf VII 1,4TSI 103kW, tmavě modrá metalíza Night Blue
- Goauld
- VWexpert
- Příspěvky: 4727
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Prostějov
Re: Světlo zpátečky - lepší žárovka
U zptátečky odpor naštěstí není potřeba, ale u brzdových světel to dělá problémy. Bohužel ta kontrola prasklých žárovek nejde obejít žádnou elektronikou navíc, jenom tím odporem.
Co se týče LED tak samozřejmě jde hlavně o svítivost, ale pokud člověk neví co přesně sou tam za LEDky a nemá k nim katalogovej list, tak se moc nedá zjistit jakou mají skutečně svítivost. Cokoliv koupenyho v Číně je potřeba brát dost s rezervou, protože jak je známo kluci šikmoocí uvádí většinou obrovsky čísla, ktery už na pohled bijou do očí. Na druhou stranu v číně je to levny a většinou to není uplně na h***o, i když to nemá takovy parametry jaky by mělo.
No a kupovat LEDky v ČR je kapitola sama pro sebe, protože pokud to není opravdu od renomovanyho výrobce a prodejce, tak je to většinou stejná hrozná čína, akorát několikanásobně předražená.
Co se týče LED tak samozřejmě jde hlavně o svítivost, ale pokud člověk neví co přesně sou tam za LEDky a nemá k nim katalogovej list, tak se moc nedá zjistit jakou mají skutečně svítivost. Cokoliv koupenyho v Číně je potřeba brát dost s rezervou, protože jak je známo kluci šikmoocí uvádí většinou obrovsky čísla, ktery už na pohled bijou do očí. Na druhou stranu v číně je to levny a většinou to není uplně na h***o, i když to nemá takovy parametry jaky by mělo.
No a kupovat LEDky v ČR je kapitola sama pro sebe, protože pokud to není opravdu od renomovanyho výrobce a prodejce, tak je to většinou stejná hrozná čína, akorát několikanásobně předražená.
GOLF IV 1.9TDI ; Jeep Grand Cherokee WK2 5.7 HEMI
-
- VWjunior
- Příspěvky: 1540
- Registrován: 03.12.2016 15:45
- Bydliště: Havířov
Re: Světlo zpátečky - lepší žárovka
Aha, IV golfy už mají taky kontrolu prasklých žárovek. Tak to se omlouvám za neinformovanost.
VW Golf IV 1,6/74kW akl, světle modrá perleť LW5Z
VW Golf VII 1,4TSI 103kW, tmavě modrá metalíza Night Blue
VW Golf VII 1,4TSI 103kW, tmavě modrá metalíza Night Blue
- Goauld
- VWexpert
- Příspěvky: 4727
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Prostějov
Re: Světlo zpátečky - lepší žárovka
Má, ale jenom u brzdových světel, jinde není, ale občas je potřeba použít odpor u interiérových světel, protože když sou všude LEDky, komfortka může světlo předčasně zhasínat, nebo vůbec nerozsvítit atd.
GOLF IV 1.9TDI ; Jeep Grand Cherokee WK2 5.7 HEMI
-
- Řidič
- Příspěvky: 145
- Registrován: 02.02.2017 13:19
- Bydliště: Řež
Re: Světlo zpátečky - lepší žárovka
Ta patice je připojená na 12V a v jistém ohledu ji lze brát jako odpor, který mimo jiné i svítí. Pokud je to, dejme tomu, 24W žárovka, tak jí protéká proud 2A a na tento proud je nastavená kontrola (je-li proud jiný, tak je tam problém.) A parabola je navržená tak, že přežije 24W tepeného toku. "Svítivější" 30W žárovka ji už může poškodit.
Takže, aby elektronický hlídač nedělal potíže, tak je potřeba žárovku nahradit něčím, co svítí a má stejnou spotřebu.
LEDka sama o sobě má sice větší účinnost (počítáno lumen na watt), ale málokdy je konstruovaná na 12V. Její svítivost je daná proudem, který jí protéká.
Pro ukázku, vezměme tuto diodu: https://www.gme.cz/led-10w-white-800lm- ... w539910900" onclick="window.open(this.href);return false;
Je konstruovaná pro maximální napětí 10V a maximální proud 1A. Předřadný odpor tedy volím tak, aby napětí na něm byly 3V (na diodu "zbude" 9V) a proud 1A. Je tedy potřeba alespoň 3ohm rezistor a hřát bude 3W. kontrolní elektronika ale bude bláznit, protože proud "žárovkou" bude poloviční oproti předpokládanému.
Aby fungovala i elektronika, bude potřeba přidat ještě boční odpor, který "dotopí" ten zbylý watt - potřebujeme 0,083 Ohm.
Použil bych: paralelně dva odpory: https://www.gme.cz/rd-0r18-5w-5" onclick="window.open(this.href);return false;
a sériově s diodou jeden odpor: https://www.gme.cz/rd-3r3-5w-5" onclick="window.open(this.href);return false;.
To jen tak od boku. Pokud bych si to měl dávat do auta, tak bych si proměřil V-A charakteristiku, zkusil jak svítí a až potom bych vybíral součástky Lepší oheň na stole, než v autě...
Takže, aby elektronický hlídač nedělal potíže, tak je potřeba žárovku nahradit něčím, co svítí a má stejnou spotřebu.
LEDka sama o sobě má sice větší účinnost (počítáno lumen na watt), ale málokdy je konstruovaná na 12V. Její svítivost je daná proudem, který jí protéká.
Pro ukázku, vezměme tuto diodu: https://www.gme.cz/led-10w-white-800lm- ... w539910900" onclick="window.open(this.href);return false;
Je konstruovaná pro maximální napětí 10V a maximální proud 1A. Předřadný odpor tedy volím tak, aby napětí na něm byly 3V (na diodu "zbude" 9V) a proud 1A. Je tedy potřeba alespoň 3ohm rezistor a hřát bude 3W. kontrolní elektronika ale bude bláznit, protože proud "žárovkou" bude poloviční oproti předpokládanému.
Aby fungovala i elektronika, bude potřeba přidat ještě boční odpor, který "dotopí" ten zbylý watt - potřebujeme 0,083 Ohm.
Použil bych: paralelně dva odpory: https://www.gme.cz/rd-0r18-5w-5" onclick="window.open(this.href);return false;
a sériově s diodou jeden odpor: https://www.gme.cz/rd-3r3-5w-5" onclick="window.open(this.href);return false;.
To jen tak od boku. Pokud bych si to měl dávat do auta, tak bych si proměřil V-A charakteristiku, zkusil jak svítí a až potom bych vybíral součástky Lepší oheň na stole, než v autě...
Golf mk4 Variant 1.9 TDI
Š Felicia 1.3 MPI
Š Felicia 1.3 MPI