Světlo zpátečky - lepší žárovka

Sedačky, volanty, palubní desky, elektro...

Moderátoři: VWMysak, vtuni, HANZ500, MartinZ22

Odpovědět
Uživatelský avatar
majrek001
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 9298
Registrován: 08.10.2008 11:24
Bydliště: Svitavsko

Re: Světlo zpátečky - lepší žárovka

Příspěvek od majrek001 »

nejspíš budou už matný ty parabolky, a proto to svítí naprd. ja mám helly magic color od nova cca 5let a svítí dobře a jsou tam klasické žárovky
paštika B6 variant TFSI & paštika B5.5 variant AVF
:arrow:
kódování a diagnostika vw koncernu

Uživatelský avatar
stevocz
Profík
Profík
Příspěvky: 1033
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Košice

Re: Světlo zpátečky - lepší žárovka

Příspěvek od stevocz »

Loeb píše:Dík za TIP, přeci jen 5 dolarů a vědět, že to svítí víc než klasika, je lepší, než zkusit nějakou za 20 a výsledek by se nedostavil.
problem je ze vacsinou co som hladal tak mali kopu lediek dookola ale dozadu casto len 1. a kedze Golf velmi ten chrom na spiatocke nema tak by asi viac trebalo viac lediek vzadu. tak chcem nejaku skusit co ma vzadu viac lediek. Terz ked som pozeral tak niektore uz mali vzadu aj 4 ale tazko povedat ako to svieti hlavne ked pri cine je vsetko nahoda. Vykon pisu jak chcu a kto vie co tam naozaj daju.
Tato co mam je aj kus dlha tak sa tahsie davala ale este sa to dalo.
GIV 1,9TDI ALH 3dv s DPF

banyy
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 33
Registrován: 19.11.2016 22:55

Re: Světlo zpátečky - lepší žárovka

Příspěvek od banyy »

je potrebne mat na cuvacku ziarovku s CANBUS ? alebo na cuvacku sa ta kontrolka nevztahuje ?
Golf IV 1.6 SR 74kW AKL Highline
Golf VII 1.5 TSI ACT 110kW Highline R-Line (chip 135 kW; 300 Nm)

Uživatelský avatar
stevocz
Profík
Profík
Příspěvky: 1033
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Košice

Re: Světlo zpátečky - lepší žárovka

Příspěvek od stevocz »

G4 myslim este nema kontorolu ziaroviek. aspon moja nema. takze by malo byt jedno aku das
GIV 1,9TDI ALH 3dv s DPF

Uživatelský avatar
Loeb
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 19
Registrován: 14.10.2010 14:18

Re: Světlo zpátečky - lepší žárovka

Příspěvek od Loeb »

Neměli by mít kontrolu.
Objednal jsem z Ali nějaké LED, tak jsem zvědav zda půjde poznat rozdíl mezi běžnou a LED.

pavelll
Řidič
Řidič
Příspěvky: 83
Registrován: 17.08.2013 12:43

Re: Světlo zpátečky - lepší žárovka

Příspěvek od pavelll »

myslí si někdo že dát 400 za žárovku do couváků je normální? :yahoo:

Uživatelský avatar
Loeb
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 19
Registrován: 14.10.2010 14:18

Re: Světlo zpátečky - lepší žárovka

Příspěvek od Loeb »

Normální to není, ale pokud člověk dozadu vidí ve tmě úplné "h***o" , tak zkusí nějaké s větší svítivostí. Naštěstí tolik mě nebudou stát ani dvě.

df-201
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 13
Registrován: 01.12.2013 01:14

Re: Světlo zpátečky - lepší žárovka

Příspěvek od df-201 »

Mně se libí nápad kolegy s vysoce svítivou ledkou. Jak jsem počítal tak na to stačí odpor 3 Ohmy a mělo by to fungovat. Jdu to vyzkoušet, kdyby bylo ve zprávách, že shořela Bora bude to moje auto :rofl:

Pro sichr mělo by to fungovat, když zapojím dva odpory 2,2Ohm 20W ? :sorry:

Uživatelský avatar
xerxes
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10178
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: Světlo zpátečky - lepší žárovka

Příspěvek od xerxes »

:rofl: malé napěti aby ti to vyhořelo :)

Uživatelský avatar
Goauld
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 4727
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Prostějov

Re: Světlo zpátečky - lepší žárovka

Příspěvek od Goauld »

O napětí nejde, jde o proud a tepelnou ztrátu, to "zapaluje". Autobaterie dokáže dát dostatečně velkej proud na to aby se vedení v autě při zkratu vznítilo, proto sou na všechno pojistky.
GOLF IV 1.9TDI ; Jeep Grand Cherokee WK2 5.7 HEMI

varok
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1540
Registrován: 03.12.2016 15:45
Bydliště: Havířov

Re: Světlo zpátečky - lepší žárovka

Příspěvek od varok »

Dobrý večer, našel jsem tohle téma a taky se o to trošku zajímám, protože mám pár týdnů právě Golfa IV krátkého a taky mi to hovínko svítí. Původně jsem myslel, že mi nesvítí žárovky. Svítí, ale světla je tak málo, že mi to připomíná spíše světýlka na osvětlení SPZ. Četl jsem starší příspěvky a nápad s výkonovou LED diodou, ale osobně si myslím, že to už přeháníte. Uvědomte si, že když někam couváte, chcete dobře vidět, to chápu, ale co nedej bože řidič za vámi? Může ho to oslnit, to už nikdo nevidí?
Ale ted k tématu. Než dávat odpory které jsou spíše topení, co takhle si udělat zdroj proudu s tranzistorem, který tolik netopí? Nejsem elektronik, ale něco podobného jsem už viděl a o moc dražší než ty výkonové odpory to nebude.
A myslím si, že ani tak nejde o výkon jako o svítivost. I z klasických LED diod jako jsou v původní žárovce co dal majitel nápadu mohou svítit luxusně, ale žárovky musí mít co největší svítivost. Ty koupené moc nesvítí. Na jedněch elektrostránkách jsem viděl nějaké porovnání klasické žárovky a těch výkonových LED a už dioda 1W byl obrovský rozdíl. Takže podle mě by stačila i ta 3W verze max.
VW Golf IV 1,6/74kW akl, světle modrá perleť LW5Z
VW Golf VII 1,4TSI 103kW, tmavě modrá metalíza Night Blue

Uživatelský avatar
Goauld
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 4727
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Prostějov

Re: Světlo zpátečky - lepší žárovka

Příspěvek od Goauld »

U zptátečky odpor naštěstí není potřeba, ale u brzdových světel to dělá problémy. Bohužel ta kontrola prasklých žárovek nejde obejít žádnou elektronikou navíc, jenom tím odporem.
Co se týče LED tak samozřejmě jde hlavně o svítivost, ale pokud člověk neví co přesně sou tam za LEDky a nemá k nim katalogovej list, tak se moc nedá zjistit jakou mají skutečně svítivost. Cokoliv koupenyho v Číně je potřeba brát dost s rezervou, protože jak je známo kluci šikmoocí uvádí většinou obrovsky čísla, ktery už na pohled bijou do očí. Na druhou stranu v číně je to levny a většinou to není uplně na h***o, i když to nemá takovy parametry jaky by mělo.
No a kupovat LEDky v ČR je kapitola sama pro sebe, protože pokud to není opravdu od renomovanyho výrobce a prodejce, tak je to většinou stejná hrozná čína, akorát několikanásobně předražená. :lol:
GOLF IV 1.9TDI ; Jeep Grand Cherokee WK2 5.7 HEMI

varok
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1540
Registrován: 03.12.2016 15:45
Bydliště: Havířov

Re: Světlo zpátečky - lepší žárovka

Příspěvek od varok »

Aha, IV golfy už mají taky kontrolu prasklých žárovek. Tak to se omlouvám za neinformovanost. :oops:
VW Golf IV 1,6/74kW akl, světle modrá perleť LW5Z
VW Golf VII 1,4TSI 103kW, tmavě modrá metalíza Night Blue

Uživatelský avatar
Goauld
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 4727
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Prostějov

Re: Světlo zpátečky - lepší žárovka

Příspěvek od Goauld »

Má, ale jenom u brzdových světel, jinde není, ale občas je potřeba použít odpor u interiérových světel, protože když sou všude LEDky, komfortka může světlo předčasně zhasínat, nebo vůbec nerozsvítit atd.
GOLF IV 1.9TDI ; Jeep Grand Cherokee WK2 5.7 HEMI

Crowley
Řidič
Řidič
Příspěvky: 145
Registrován: 02.02.2017 13:19
Bydliště: Řež

Re: Světlo zpátečky - lepší žárovka

Příspěvek od Crowley »

Ta patice je připojená na 12V a v jistém ohledu ji lze brát jako odpor, který mimo jiné i svítí. Pokud je to, dejme tomu, 24W žárovka, tak jí protéká proud 2A a na tento proud je nastavená kontrola (je-li proud jiný, tak je tam problém.) A parabola je navržená tak, že přežije 24W tepeného toku. "Svítivější" 30W žárovka ji už může poškodit.

Takže, aby elektronický hlídač nedělal potíže, tak je potřeba žárovku nahradit něčím, co svítí a má stejnou spotřebu.

LEDka sama o sobě má sice větší účinnost (počítáno lumen na watt), ale málokdy je konstruovaná na 12V. Její svítivost je daná proudem, který jí protéká.

Pro ukázku, vezměme tuto diodu: https://www.gme.cz/led-10w-white-800lm- ... w539910900" onclick="window.open(this.href);return false;

Je konstruovaná pro maximální napětí 10V a maximální proud 1A. Předřadný odpor tedy volím tak, aby napětí na něm byly 3V (na diodu "zbude" 9V) a proud 1A. Je tedy potřeba alespoň 3ohm rezistor a hřát bude 3W. kontrolní elektronika ale bude bláznit, protože proud "žárovkou" bude poloviční oproti předpokládanému.

Aby fungovala i elektronika, bude potřeba přidat ještě boční odpor, který "dotopí" ten zbylý watt - potřebujeme 0,083 Ohm.

Použil bych: paralelně dva odpory: https://www.gme.cz/rd-0r18-5w-5" onclick="window.open(this.href);return false;
a sériově s diodou jeden odpor: https://www.gme.cz/rd-3r3-5w-5" onclick="window.open(this.href);return false;.

To jen tak od boku. Pokud bych si to měl dávat do auta, tak bych si proměřil V-A charakteristiku, zkusil jak svítí a až potom bych vybíral součástky :) Lepší oheň na stole, než v autě...
Golf mk4 Variant 1.9 TDI
Š Felicia 1.3 MPI

Odpovědět

Zpět na „Interiér + Elektro“