Dochlazení turba po vytažení klíčku ze zapalování

Sedačky, volanty, palubní desky, elektro...

Moderátoři: VWMysak, vtuni, HANZ500, MartinZ22

m4rt4s
Řidič
Řidič
Příspěvky: 133
Registrován: 07.07.2012 22:40
Bydliště: Netolice

Dochlazení turba po vytažení klíčku ze zapalování

Příspěvek od m4rt4s »

Čau chlapi, potřeboval bych poradit jestli už jste někdo nevyřešil jak udělat do GIV (1.9 TDI alh rotační čerpadlo) dochlazení turba a motoru. Tak abych vytáhnul klíček, zamknul, šel pryč a motor ještě chvíli běžel . . .
Nějak udělat, aby se neotevřel "elap ventil" a taky asi, aby se nevstekal imobilizér . . .

Hledal jsem to po foru, ale na žádným vláknu jsem nic nenašel, max jen že si koupil Magicar, ale to je docela drahá sranda.

Uživatelský avatar
vtuni
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 15402
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: BACK in ProstějoVW - GTI comming soon on road

Re: Dochlazení turba po vytažení klíčku ze zapalování

Příspěvek od vtuni »

google hks turbo timer
HotHatchShop Your girlfriend will hate your car!
the amount of power an engine can hold directly relates to the amount of money you have to dump into it
my GTI on VIMEO

m4rt4s
Řidič
Řidič
Příspěvky: 133
Registrován: 07.07.2012 22:40
Bydliště: Netolice

Re: Dochlazení turba po vytažení klíčku ze zapalování

Příspěvek od m4rt4s »

vtuni píše:google hks turbo timer
JJ taky už jsem viděl, ale jde mi spíš o to jestli si něco takovýho vyrobil někdo doma sám - nějakej plošnej spoj a ták, nebo aspoň nějakej nápad jak by se to dalo provést :-)

Jestli bude jen stačit přidržet svorku 15 a nebude se vstekat imobilizér a ŘJ motoru, pak by se dal vypínač, abych mohl vypnout motor hned . . .

Nejlepší by bylo kdyby to bylo blbovzdorný a samo si to hlídalo teplotu motoru atd, aby mi třeba motor neběže minutu když bude studenej a budu potřebovat jen popoject do garáže.

Uživatelský avatar
Goauld
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 4727
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Prostějov

Re: Dochlazení turba po vytažení klíčku ze zapalování

Příspěvek od Goauld »

Pořiď si alarm s funkcí dochlazování turba.
GOLF IV 1.9TDI ; Jeep Grand Cherokee WK2 5.7 HEMI

Uživatelský avatar
Twinkey
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 47
Registrován: 15.09.2013 19:55
Bydliště: Provodov-Šonov
Kontaktovat uživatele:

Re: Dochlazení turba po vytažení klíčku ze zapalování

Příspěvek od Twinkey »

Jsem u JSDH a lítám na výjezdy cca 5km takže když přiletím na hasku tak turbo je móóóóc teplý, takže něco podobného si plánuju, zatím v hlavě nicméně videl bych to tak, přemostit spínačku relátkem který by drželo jakoby sepnutej klíček, a relátko ovládát jednoduchým monostabilním klopákem který se aktivuje tlačítkem. Jednoduše - dával jsem tomu čočku, potřebuju rychle odejít z auta-> před vypnutím zapalování zmáčknu čudlík, vylezu z auta zamknu a to relé bude držet motor spuštěný třeba dvě tři minuty. Myslím že je to přesně co jsi myslel. Ale jak říkám, zatím v hlavě, pokud by jsi měl zájem něco bych ti načtrnul.
Golf III Variant 1.9 TDI
Transporter T4 2.4D
Alhambra 1.9 TDI 85kw 2004
Multivan 2.5 TDI 75kW

Uživatelský avatar
vtuni
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 15402
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: BACK in ProstějoVW - GTI comming soon on road

Re: Dochlazení turba po vytažení klíčku ze zapalování

Příspěvek od vtuni »

můj osobní názor je takovej že než něco vymejšlet, kutit a následně bastlit..
s nejistým výsledkem a vidinou shořelýho auta...
tak radši oželet pár vodek s redbullem na dižině a koupit si za 3litry ten HKS
HotHatchShop Your girlfriend will hate your car!
the amount of power an engine can hold directly relates to the amount of money you have to dump into it
my GTI on VIMEO

m4rt4s
Řidič
Řidič
Příspěvky: 133
Registrován: 07.07.2012 22:40
Bydliště: Netolice

Re: Dochlazení turba po vytažení klíčku ze zapalování

Příspěvek od m4rt4s »

Twinkey píše:Jsem u JSDH a lítám na výjezdy cca 5km takže když přiletím na hasku tak turbo je móóóóc teplý, takže něco podobného si plánuju, zatím v hlavě nicméně videl bych to tak, přemostit spínačku relátkem který by drželo jakoby sepnutej klíček, a relátko ovládát jednoduchým monostabilním klopákem který se aktivuje tlačítkem. Jednoduše - dával jsem tomu čočku, potřebuju rychle odejít z auta-> před vypnutím zapalování zmáčknu čudlík, vylezu z auta zamknu a to relé bude držet motor spuštěný třeba dvě tři minuty. Myslím že je to přesně co jsi myslel. Ale jak říkám, zatím v hlavě, pokud by jsi měl zájem něco bych ti načtrnul.
JJ když to sem hodíš budu rád :-) je to přesně jak píšeš :good:
Je pravda, že elektrotechniku a autoelektroniku ve škole máme, ale v těhle klopnejch obvodech se nevyznám což je škoda :-)

m4rt4s
Řidič
Řidič
Příspěvky: 133
Registrován: 07.07.2012 22:40
Bydliště: Netolice

Re: Dochlazení turba po vytažení klíčku ze zapalování

Příspěvek od m4rt4s »

vtuni píše:můj osobní názor je takovej že než něco vymejšlet, kutit a následně bastlit..
s nejistým výsledkem a vidinou shořelýho auta...
tak radši oželet pár vodek s redbullem na dižině a koupit si za 3litry ten HKS

Muj názor je , že si radši něco udělám na autě sám než to kupovat za 3 litry.

Uživatelský avatar
majrek001
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 9298
Registrován: 08.10.2008 11:24
Bydliště: Svitavsko

Re: Dochlazení turba po vytažení klíčku ze zapalování

Příspěvek od majrek001 »

to jsem zvědav jak budete řešit imobilizér..
paštika B6 variant TFSI & paštika B5.5 variant AVF
:arrow:
kódování a diagnostika vw koncernu

m4rt4s
Řidič
Řidič
Příspěvky: 133
Registrován: 07.07.2012 22:40
Bydliště: Netolice

Re: Dochlazení turba po vytažení klíčku ze zapalování

Příspěvek od m4rt4s »

majrek001 píše:to jsem zvědav jak budete řešit imobilizér..
To mě právě taky zajímá jestli se nebude vstekat, ale vim, že tátovi když blbla spínačka na Renaultu Laguně 98 rok tak taky vyndal klíček a motor běžel . . a čip by měl bejt vklíčku

Když to nepujde, tak to pomůže aspoň kámošovi co to chce na starý toledo co je bez eletriky a imobilizéru :-)

Uživatelský avatar
marfy8
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2474
Registrován: 23.11.2011 22:25
Bydliště: Prostřední Bečva

Re: Dochlazení turba po vytažení klíčku ze zapalování

Příspěvek od marfy8 »

Jedině tam IMMO nechat natvrdo, prostě někde poblíž spínačky ho přilepit. Ale tím tahle ochrana ztrácí význam...

m4rt4s
Řidič
Řidič
Příspěvky: 133
Registrován: 07.07.2012 22:40
Bydliště: Netolice

Re: Dochlazení turba po vytažení klíčku ze zapalování

Příspěvek od m4rt4s »

marfy8 píše:Jedině tam IMMO nechat natvrdo, prostě někde poblíž spínačky ho přilepit. Ale tím tahle ochrana ztrácí význam...
JJ taky mě to napadlo, ale zase by to bylo krok pro zloděje . . . .to radši budud čekat minutu :-) . . . . je otázka jestli to bude imobilizéru vadit . . .

Leda rozlousknout klíč nastartovat a vyndat čip a jít pryč co se bude dít :-)

Uživatelský avatar
Goauld
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 4727
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Prostějov

Re: Dochlazení turba po vytažení klíčku ze zapalování

Příspěvek od Goauld »

Imobilizér se načítá jenom při startu a pak už ho nezajímá. Takže jakmile nastartuješ a budeš mít něco, co podrží sepnuty zapalování, tak motor bude běžet, dokud se to nerozepne.
GOLF IV 1.9TDI ; Jeep Grand Cherokee WK2 5.7 HEMI

m4rt4s
Řidič
Řidič
Příspěvky: 133
Registrován: 07.07.2012 22:40
Bydliště: Netolice

Re: Dochlazení turba po vytažení klíčku ze zapalování

Příspěvek od m4rt4s »

Goauld píše:Imobilizér se načítá jenom při startu a pak už ho nezajímá. Takže jakmile nastartuješ a budeš mít něco, co podrží sepnuty zapalování, tak motor bude běžet, dokud se to nerozepne.
To nás přesně zajímalo :good:

Uživatelský avatar
Twinkey
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 47
Registrován: 15.09.2013 19:55
Bydliště: Provodov-Šonov
Kontaktovat uživatele:

Re: Dochlazení turba po vytažení klíčku ze zapalování

Příspěvek od Twinkey »

Tak hrubej návrh, časovou konstantu vypočteš: T=1,1xC1xR1
T = perioda v sekundách
R1 = odpor v ohmech [Ohm]
C1 = kapacita ve faradech [F]
Maximální spolehlivá perioda u těchto obvodů je asi 10 minut.

Na pin 3(výstup) připojíš relé kterým přemostíš klíček, paralelně na výstup 3 můžeš dát ledku která bude signalizovat sepnuté relé abys měl přehled. Aktivuješ tlačítkem start a tím reset to zase rozepneš a chcipne to.
Přílohy
turbo_timer.jpg
turbo_timer.jpg (14.84 KiB) Zobrazeno 1553 x
Golf III Variant 1.9 TDI
Transporter T4 2.4D
Alhambra 1.9 TDI 85kw 2004
Multivan 2.5 TDI 75kW

Odpovědět

Zpět na „Interiér + Elektro“