Dochlazení turba po vytažení klíčku ze zapalování
Moderátoři: VWMysak, vtuni, HANZ500, MartinZ22
-
- Řidič
- Příspěvky: 133
- Registrován: 07.07.2012 22:40
- Bydliště: Netolice
Dochlazení turba po vytažení klíčku ze zapalování
Čau chlapi, potřeboval bych poradit jestli už jste někdo nevyřešil jak udělat do GIV (1.9 TDI alh rotační čerpadlo) dochlazení turba a motoru. Tak abych vytáhnul klíček, zamknul, šel pryč a motor ještě chvíli běžel . . .
Nějak udělat, aby se neotevřel "elap ventil" a taky asi, aby se nevstekal imobilizér . . .
Hledal jsem to po foru, ale na žádným vláknu jsem nic nenašel, max jen že si koupil Magicar, ale to je docela drahá sranda.
Nějak udělat, aby se neotevřel "elap ventil" a taky asi, aby se nevstekal imobilizér . . .
Hledal jsem to po foru, ale na žádným vláknu jsem nic nenašel, max jen že si koupil Magicar, ale to je docela drahá sranda.
- vtuni
- Moderátor
- Příspěvky: 15402
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: BACK in ProstějoVW - GTI comming soon on road
Re: Dochlazení turba po vytažení klíčku ze zapalování
google hks turbo timer
HotHatchShop Your girlfriend will hate your car!
the amount of power an engine can hold directly relates to the amount of money you have to dump into it
my GTI on VIMEO
the amount of power an engine can hold directly relates to the amount of money you have to dump into it
my GTI on VIMEO
-
- Řidič
- Příspěvky: 133
- Registrován: 07.07.2012 22:40
- Bydliště: Netolice
Re: Dochlazení turba po vytažení klíčku ze zapalování
JJ taky už jsem viděl, ale jde mi spíš o to jestli si něco takovýho vyrobil někdo doma sám - nějakej plošnej spoj a ták, nebo aspoň nějakej nápad jak by se to dalo provéstvtuni píše:google hks turbo timer
Jestli bude jen stačit přidržet svorku 15 a nebude se vstekat imobilizér a ŘJ motoru, pak by se dal vypínač, abych mohl vypnout motor hned . . .
Nejlepší by bylo kdyby to bylo blbovzdorný a samo si to hlídalo teplotu motoru atd, aby mi třeba motor neběže minutu když bude studenej a budu potřebovat jen popoject do garáže.
- Goauld
- VWexpert
- Příspěvky: 4727
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Prostějov
Re: Dochlazení turba po vytažení klíčku ze zapalování
Pořiď si alarm s funkcí dochlazování turba.
GOLF IV 1.9TDI ; Jeep Grand Cherokee WK2 5.7 HEMI
- Twinkey
- Nový člen
- Příspěvky: 47
- Registrován: 15.09.2013 19:55
- Bydliště: Provodov-Šonov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dochlazení turba po vytažení klíčku ze zapalování
Jsem u JSDH a lítám na výjezdy cca 5km takže když přiletím na hasku tak turbo je móóóóc teplý, takže něco podobného si plánuju, zatím v hlavě nicméně videl bych to tak, přemostit spínačku relátkem který by drželo jakoby sepnutej klíček, a relátko ovládát jednoduchým monostabilním klopákem který se aktivuje tlačítkem. Jednoduše - dával jsem tomu čočku, potřebuju rychle odejít z auta-> před vypnutím zapalování zmáčknu čudlík, vylezu z auta zamknu a to relé bude držet motor spuštěný třeba dvě tři minuty. Myslím že je to přesně co jsi myslel. Ale jak říkám, zatím v hlavě, pokud by jsi měl zájem něco bych ti načtrnul.
Golf III Variant 1.9 TDI
Transporter T4 2.4D
Alhambra 1.9 TDI 85kw 2004
Multivan 2.5 TDI 75kW
Transporter T4 2.4D
Alhambra 1.9 TDI 85kw 2004
Multivan 2.5 TDI 75kW
- vtuni
- Moderátor
- Příspěvky: 15402
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: BACK in ProstějoVW - GTI comming soon on road
Re: Dochlazení turba po vytažení klíčku ze zapalování
můj osobní názor je takovej že než něco vymejšlet, kutit a následně bastlit..
s nejistým výsledkem a vidinou shořelýho auta...
tak radši oželet pár vodek s redbullem na dižině a koupit si za 3litry ten HKS
s nejistým výsledkem a vidinou shořelýho auta...
tak radši oželet pár vodek s redbullem na dižině a koupit si za 3litry ten HKS
HotHatchShop Your girlfriend will hate your car!
the amount of power an engine can hold directly relates to the amount of money you have to dump into it
my GTI on VIMEO
the amount of power an engine can hold directly relates to the amount of money you have to dump into it
my GTI on VIMEO
-
- Řidič
- Příspěvky: 133
- Registrován: 07.07.2012 22:40
- Bydliště: Netolice
Re: Dochlazení turba po vytažení klíčku ze zapalování
JJ když to sem hodíš budu rád je to přesně jak píšešTwinkey píše:Jsem u JSDH a lítám na výjezdy cca 5km takže když přiletím na hasku tak turbo je móóóóc teplý, takže něco podobného si plánuju, zatím v hlavě nicméně videl bych to tak, přemostit spínačku relátkem který by drželo jakoby sepnutej klíček, a relátko ovládát jednoduchým monostabilním klopákem který se aktivuje tlačítkem. Jednoduše - dával jsem tomu čočku, potřebuju rychle odejít z auta-> před vypnutím zapalování zmáčknu čudlík, vylezu z auta zamknu a to relé bude držet motor spuštěný třeba dvě tři minuty. Myslím že je to přesně co jsi myslel. Ale jak říkám, zatím v hlavě, pokud by jsi měl zájem něco bych ti načtrnul.
Je pravda, že elektrotechniku a autoelektroniku ve škole máme, ale v těhle klopnejch obvodech se nevyznám což je škoda
-
- Řidič
- Příspěvky: 133
- Registrován: 07.07.2012 22:40
- Bydliště: Netolice
Re: Dochlazení turba po vytažení klíčku ze zapalování
vtuni píše:můj osobní názor je takovej že než něco vymejšlet, kutit a následně bastlit..
s nejistým výsledkem a vidinou shořelýho auta...
tak radši oželet pár vodek s redbullem na dižině a koupit si za 3litry ten HKS
Muj názor je , že si radši něco udělám na autě sám než to kupovat za 3 litry.
- majrek001
- VWmaniak
- Příspěvky: 9298
- Registrován: 08.10.2008 11:24
- Bydliště: Svitavsko
Re: Dochlazení turba po vytažení klíčku ze zapalování
to jsem zvědav jak budete řešit imobilizér..
paštika B6 variant TFSI & paštika B5.5 variant AVF
kódování a diagnostika vw koncernu
kódování a diagnostika vw koncernu
-
- Řidič
- Příspěvky: 133
- Registrován: 07.07.2012 22:40
- Bydliště: Netolice
Re: Dochlazení turba po vytažení klíčku ze zapalování
To mě právě taky zajímá jestli se nebude vstekat, ale vim, že tátovi když blbla spínačka na Renaultu Laguně 98 rok tak taky vyndal klíček a motor běžel . . a čip by měl bejt vklíčkumajrek001 píše:to jsem zvědav jak budete řešit imobilizér..
Když to nepujde, tak to pomůže aspoň kámošovi co to chce na starý toledo co je bez eletriky a imobilizéru
- marfy8
- VWsenior
- Příspěvky: 2474
- Registrován: 23.11.2011 22:25
- Bydliště: Prostřední Bečva
Re: Dochlazení turba po vytažení klíčku ze zapalování
Jedině tam IMMO nechat natvrdo, prostě někde poblíž spínačky ho přilepit. Ale tím tahle ochrana ztrácí význam...
-
- Řidič
- Příspěvky: 133
- Registrován: 07.07.2012 22:40
- Bydliště: Netolice
Re: Dochlazení turba po vytažení klíčku ze zapalování
JJ taky mě to napadlo, ale zase by to bylo krok pro zloděje . . . .to radši budud čekat minutu . . . . je otázka jestli to bude imobilizéru vadit . . .marfy8 píše:Jedině tam IMMO nechat natvrdo, prostě někde poblíž spínačky ho přilepit. Ale tím tahle ochrana ztrácí význam...
Leda rozlousknout klíč nastartovat a vyndat čip a jít pryč co se bude dít
- Goauld
- VWexpert
- Příspěvky: 4727
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Prostějov
Re: Dochlazení turba po vytažení klíčku ze zapalování
Imobilizér se načítá jenom při startu a pak už ho nezajímá. Takže jakmile nastartuješ a budeš mít něco, co podrží sepnuty zapalování, tak motor bude běžet, dokud se to nerozepne.
GOLF IV 1.9TDI ; Jeep Grand Cherokee WK2 5.7 HEMI
-
- Řidič
- Příspěvky: 133
- Registrován: 07.07.2012 22:40
- Bydliště: Netolice
Re: Dochlazení turba po vytažení klíčku ze zapalování
To nás přesně zajímaloGoauld píše:Imobilizér se načítá jenom při startu a pak už ho nezajímá. Takže jakmile nastartuješ a budeš mít něco, co podrží sepnuty zapalování, tak motor bude běžet, dokud se to nerozepne.
- Twinkey
- Nový člen
- Příspěvky: 47
- Registrován: 15.09.2013 19:55
- Bydliště: Provodov-Šonov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dochlazení turba po vytažení klíčku ze zapalování
Tak hrubej návrh, časovou konstantu vypočteš: T=1,1xC1xR1
T = perioda v sekundách
R1 = odpor v ohmech [Ohm]
C1 = kapacita ve faradech [F]
Maximální spolehlivá perioda u těchto obvodů je asi 10 minut.
Na pin 3(výstup) připojíš relé kterým přemostíš klíček, paralelně na výstup 3 můžeš dát ledku která bude signalizovat sepnuté relé abys měl přehled. Aktivuješ tlačítkem start a tím reset to zase rozepneš a chcipne to.
T = perioda v sekundách
R1 = odpor v ohmech [Ohm]
C1 = kapacita ve faradech [F]
Maximální spolehlivá perioda u těchto obvodů je asi 10 minut.
Na pin 3(výstup) připojíš relé kterým přemostíš klíček, paralelně na výstup 3 můžeš dát ledku která bude signalizovat sepnuté relé abys měl přehled. Aktivuješ tlačítkem start a tím reset to zase rozepneš a chcipne to.
- Přílohy
-
- turbo_timer.jpg (14.84 KiB) Zobrazeno 1553 x
Golf III Variant 1.9 TDI
Transporter T4 2.4D
Alhambra 1.9 TDI 85kw 2004
Multivan 2.5 TDI 75kW
Transporter T4 2.4D
Alhambra 1.9 TDI 85kw 2004
Multivan 2.5 TDI 75kW