Stránka 3 z 5

Re: Problem s klimatizací

Napsal: 16.06.2013 18:24
od Hans86C
Goauld píše:Tipoval bych to na klapku rozdělení teplyho/studenyho vzduchu.
Klapka V68 co je dole za střed. tunelem??

Re: Problem s klimatizací

Napsal: 16.06.2013 22:06
od Goauld
Ano

Re: Problem s klimatizací

Napsal: 19.06.2013 19:32
od kuba.k
Mám podobné problémy klima mi při nastartování nesepne, přitom je doplněná a když jsem jí zkoušel na pevno tak kompresor chladil normálně , podle diagnostiky žádná chyba nevím si stím rady všechny pojistky jsem zkontroloval a čidla nastříkal kontaktolem , ovládání je climatronic tak jestli nemůže být chyba třeba někde tam jedná se o vw golf Iv 1.9 tdi 96kw 2004

Re: Problem s klimatizací

Napsal: 19.06.2013 21:03
od Zdendale
Mám taky problém s manuální klimatizací, doplnil jsem to chladící medium, sahara se točí, ale spojka pořád stojí zjistil jsem že mi tam nejde proud všechny pojistky jsem prošel a všechny jsou ok

Re: Problem s klimatizací

Napsal: 19.06.2013 22:42
od Dextersrs
Zdar lidi, také mám problém s klimou :-) nojo je začátek léta tak se to sipe...
Mám 1.6 74kw AKL, manual klima.
Problém:
Minulí rok jsem udělal komplet servis klimatizace, výměna kompresoru, výměna vysokotlakého čidla, výměna expanzního ventylu tlaková zkouška až do přepadu pojistného ventilu na kompresoru, výplach a dvojí naplnění a vypuštění do včerejšího rána vše OK, přijel jsem dom a večer už klima nešla....
Postřehy:
- při sepnutí tlačítka AC se rozsvítí, motor si přidá a drží vyšší otáčky ale nic jiného se neděje...
- Kontrola svorek multimetrem
a) na tlakovém čidle +/- 12V při zapnutí signální na kostru to je OK
b) na svorce spojky kompresoru + 5.23 V při vyplé i zaplé klimně tam bude asi problémek...
c) kontrola větráků při připojení na tvrdo běží na obě rychlosti malý běží taktéž
d) při zapnutí klima neběží ani jeden větrák
- při vyndání tlakového čidla pořádně práskne až to sundá těsnící gumu, což znamená, že v systému je dost chladiva
- VAG při kontrole akčních členů píše v ŘJ motoru přetížení kompresoru klimatizace, kod už si nepamatuju, ale ve V.I.S popsán nebyl....
dále VAG při testech akčních členů vůbec nenajde ŘJ dochlazování ( řízení větráků chlazení ) z čehož vyplývá chyba na straně ŘJ dochlazování.
Ptám se Vás zkušených, neboť jsem za klimu loni dal celkem 16000,- kč je možné dle výše popsaného, že by odešla ŘJ dochlazování a mělo to popsané příznaky ?
Díky za jakékoli postřehy !!!
Zdar klubák Dextersrs ( Jarda )

Re: Problem s klimatizací

Napsal: 20.06.2013 00:01
od Goauld
Manuální klimatizace se nedá diagnostikovat pomocí VAGu. Jednotka dochlazování to být klidně může. Může to být aji někde vadná kabeláž.

Re: Problem s klimatizací

Napsal: 20.06.2013 03:01
od Petee
I já měl nějako dobu problémy s klimou ( jak jinak ;) ). VW Golf IV, Climatronik. Dnes jsme snad konečně přišel na to čím to je - netočí se mi ( malá ) sahara - větrák. Když do ní strčím, tak má snahu se točit, ale nemá sílu. Tedy je v čudu :( Takže momentálně musím sehnat jiný větrák a pak by snad mohl být klid ;)

Re: Problem s klimatizací

Napsal: 20.06.2013 08:19
od Dextersrs
Goauld píše:Manuální klimatizace se nedá diagnostikovat pomocí VAGu. Jednotka dochlazování to být klidně může. Může to být aji někde vadná kabeláž.
To sice ne, ale při testech akčních členů ti musí jít zkontrolovat sepnutí ventilátoru, takže přes VAG si tímto způsobem můžeš otestovat zda ŘJ dochlazování spíná nebo ne, a mně momentálně nespíná, dříve při tomto testu to šlo, teď tam skočí chyba a test se ukončí...

Re: Problem s klimatizací

Napsal: 20.06.2013 08:25
od Dextersrs
Dextersrs píše:Zdar lidi, také mám problém s klimou :-) nojo je začátek léta tak se to sipe...
Mám 1.6 74kw AKL, manual klima.
Problém:
Minulí rok jsem udělal komplet servis klimatizace, výměna kompresoru, výměna vysokotlakého čidla, výměna expanzního ventylu tlaková zkouška až do přepadu pojistného ventilu na kompresoru, výplach a dvojí naplnění a vypuštění do včerejšího rána vše OK, přijel jsem dom a večer už klima nešla....
Postřehy:
- při sepnutí tlačítka AC se rozsvítí, motor si přidá a drží vyšší otáčky ale nic jiného se neděje...
- Kontrola svorek multimetrem
a) na tlakovém čidle +/- 12V při zapnutí signální na kostru to je OK
b) na svorce spojky kompresoru + 5.23 V při vyplé i zaplé klimně tam bude asi problémek...
c) kontrola větráků při připojení na tvrdo běží na obě rychlosti malý běží taktéž
d) při zapnutí klima neběží ani jeden větrák
- při vyndání tlakového čidla pořádně práskne až to sundá těsnící gumu, což znamená, že v systému je dost chladiva
- VAG při kontrole akčních členů píše v ŘJ motoru přetížení kompresoru klimatizace, kod už si nepamatuju, ale ve V.I.S popsán nebyl....
dále VAG při testech akčních členů vůbec nenajde ŘJ dochlazování ( řízení větráků chlazení ) z čehož vyplývá chyba na straně ŘJ dochlazování.
Ptám se Vás zkušených, neboť jsem za klimu loni dal celkem 16000,- kč je možné dle výše popsaného, že by odešla ŘJ dochlazování a mělo to popsané příznaky ?
Díky za jakékoli postřehy !!!
Zdar klubák Dextersrs ( Jarda )
ještě jsem zkoušel nechat nějakou dobu nastartovanej motor a při včerejších vedrech mi bylo trochu divný, že se nerozběhne větrák chlazení, normálně běžel i při chladnějším počasí, je možné, že mám v pytli termospínač na chladiči, dneska ho vyměním a uvidíme pak půjdu po jednotce dochlazování, rozebral jsem ji a při vizuelní prohlídce nevipadá na odpal, ale do SMD a čipů nevidím, ale relátka jsou OK

Re: Problem s klimatizací

Napsal: 20.06.2013 08:29
od katcha77
ahoj lidi, taky bych potřebovala help...
nefungovala klima tak sme to pichli na VAG a vypsalo to chybu tlakoveho spinace 00792 - Tlakovy spinac klimatizace (F129)
tak jsme ho vymenili, ale klima porad nechladi. chyba se uz znovu neobjevila takze divny :-( napada vas nekoho neco? dikec!

Re: Problem s klimatizací

Napsal: 20.06.2013 09:05
od Dextersrs
katcha77 píše:ahoj lidi, taky bych potřebovala help...
nefungovala klima tak sme to pichli na VAG a vypsalo to chybu tlakoveho spinace 00792 - Tlakovy spinac klimatizace (F129)
tak jsme ho vymenili, ale klima porad nechladi. chyba se uz znovu neobjevila takze divny :-( napada vas nekoho neco? dikec!
Základ je to doplnit, pak můžeš zkoušet dál....
5ešim taky problém viz výše popsané, musíš mít naplněnou klimu pak můžeš zkoušet, teplotní spínač na chladiči, když sundáš svorkovnici ( 3 pin ) proklemuješ tak musí sepnout větrák, když to bude OK jdi dál ...
ELMG spojka na komresoru, relátko pod baterkou a hlavně jako první pojistky ( na baterce a z boku na straně řidiče na palubce ) neptej se které a raději zkontroluj všechny pojistky to je základ !
Pak si vem měřák ( multimetr ) a můžeš zkoušet měřit napětí na svorkách ELMG spojky při zapnutí musí dát 12V když dá a nic se neděje je v pytli ELMG spojka kompresoru, když nedává 12V tak je chyba někde jinde, například v relátku spínání klimtizace, a když i to je v pořádku může být problém v jednotce dochlazování, a proto zkus otestovat akční členy všech jednotek přes VAG ( všech proto aby jsi měl jistotu, že je vše v pořádku ) jinak tě zajímá hlavně v tomto testu jestli se ti sepne jednotka dochlazování a to poznáš tak, že se rozběhne větrák na chladiči a test bude OK, pokud i toto je v pohodě musí se rozhodně po sepnutí klimatizace rozběhnout oba větráky na chladiči pokud se tak neděje opět postupuj logicky, tady už by si musel zkusit prubnout jinou ŘJ dochlazování atd atd, je toho hodně, začni tím nejjednodušším a to je kontrola toho teplotního spínače na chladiči... dá se sehnat do 100,- Kč ...

Re: Problem s klimatizací

Napsal: 20.06.2013 09:13
od katcha77
diky za odpoved,vyzkousim...klima je samozrejme plna :-D

Re: Problem s klimatizací

Napsal: 20.06.2013 11:37
od sakytu
Petee píše:I já měl nějako dobu problémy s klimou ( jak jinak ;) ). VW Golf IV, Climatronik. Dnes jsme snad konečně přišel na to čím to je - netočí se mi ( malá ) sahara - větrák. Když do ní strčím, tak má snahu se točit, ale nemá sílu. Tedy je v čudu :( Takže momentálně musím sehnat jiný větrák a pak by snad mohl být klid ;)
najskor to rozober :!: , pravdepodobne to pojde opravit...
Ja som mal predvcerom rozhodeny velky vetrak a boli zaseknute uhliky, po precisteni a namazani vcera zlozene a vrtiiime :yahoo:

Re: Problem s klimatizací

Napsal: 20.06.2013 15:11
od Rolljoin
Ahoj taky mám problém, z ničeho nic přestala fungovat klima, tak se doplnila a nepomohlo, zjistil jsem že se nespíná kompresor. Zkusili jsme natvrdo přes baterku a spojka se spínala. Tak jsem zkusil jinou tu řídící jednotku ventilátoru nepomohlo, jiný tlakový spínač klimatizace a nepomohlo. Čidlo teploty vody funguje když ukazovalo přes diagnostiku 85°.

Co by to mohlo ještě byt? případně jak nato. díky

je to na A3 2001

Re: Problem s klimatizací

Napsal: 20.06.2013 19:06
od Dextersrs
Dextersrs píše:
Dextersrs píše:Zdar lidi, také mám problém s klimou :-) nojo je začátek léta tak se to sipe...
Mám 1.6 74kw AKL, manual klima.
Problém:
Minulí rok jsem udělal komplet servis klimatizace, výměna kompresoru, výměna vysokotlakého čidla, výměna expanzního ventylu tlaková zkouška až do přepadu pojistného ventilu na kompresoru, výplach a dvojí naplnění a vypuštění do včerejšího rána vše OK, přijel jsem dom a večer už klima nešla....
Postřehy:
- při sepnutí tlačítka AC se rozsvítí, motor si přidá a drží vyšší otáčky ale nic jiného se neděje...
- Kontrola svorek multimetrem
a) na tlakovém čidle +/- 12V při zapnutí signální na kostru to je OK
b) na svorce spojky kompresoru + 5.23 V při vyplé i zaplé klimně tam bude asi problémek...
c) kontrola větráků při připojení na tvrdo běží na obě rychlosti malý běží taktéž
d) při zapnutí klima neběží ani jeden větrák
- při vyndání tlakového čidla pořádně práskne až to sundá těsnící gumu, což znamená, že v systému je dost chladiva
- VAG při kontrole akčních členů píše v ŘJ motoru přetížení kompresoru klimatizace, kod už si nepamatuju, ale ve V.I.S popsán nebyl....
dále VAG při testech akčních členů vůbec nenajde ŘJ dochlazování ( řízení větráků chlazení ) z čehož vyplývá chyba na straně ŘJ dochlazování.
Ptám se Vás zkušených, neboť jsem za klimu loni dal celkem 16000,- kč je možné dle výše popsaného, že by odešla ŘJ dochlazování a mělo to popsané příznaky ?
Díky za jakékoli postřehy !!!
Zdar klubák Dextersrs ( Jarda )
ještě jsem zkoušel nechat nějakou dobu nastartovanej motor a při včerejších vedrech mi bylo trochu divný, že se nerozběhne větrák chlazení, normálně běžel i při chladnějším počasí, je možné, že mám v pytli termospínač na chladiči, dneska ho vyměním a uvidíme pak půjdu po jednotce dochlazování, rozebral jsem ji a při vizuelní prohlídce nevipadá na odpal, ale do SMD a čipů nevidím, ale relátka jsou OK
Řešení pokračuje:
Dnes jsem tedy sehnal náhradní vysokotlaký spínač, teplotní spínač na chladič a pustil se do testování, výsledek:
- při výměně jednoho či druhého spínače změna žádná....
- při rozebrání ŘJ dochlazování, při manuálním sepnutí 1. relátka se rozběhnou větráky stupeň jedna při podržení relátka 2. se rozběhnou na stupeň 2. při podržení obou se sepne kompresor klima a bez nějakých zvuků či trhání jede v pohodě při podržení cca 45 sec na výdechu v kabině ledový vzduch takže klimakompresor vypadá v pohodě...

Zítra budu mít jinou jednotku dochlazování, tak to prubnu s ní doufám, že to bude tím protože už bych moc nevěděl kam dál...
Relátko sepnutí kompresoru je asi OK jinak by se nezapl při mém pokusu...
Ještě maximálně že jsem přehlídl nějakou pojistku, tak jestli někdo víte na 100% jaké pojistky souvysí s klimou a kde jsou prosím poraďte...
Zítra se podělím o výsledek s novou ŘJ dochlazu