Stránka 1 z 3

Zadní stěrač - setře při startu

Napsal: 06.11.2014 15:46
od pavel@cz
Ahoj kolegové, mám drobný problém se zadním stěračem - občas se stane, že při startu motoru setře okno (nasucho :-(). Většinou se to stane při delší pauze, třeba do druhého dne.
Nevím, ale asi to není normální. Jinak funguje v pohodě.
Dáte mi typ, co by mohlo být v nepořádku?
Díky!

Re: Zadní stěrač - setře při startu

Napsal: 06.11.2014 16:51
od Goauld
Vadná páčka.

Re: Zadní stěrač - setře při startu

Napsal: 06.11.2014 20:59
od pavel@cz
Díky za info, můžeš být malinko konkrétnější, jak zhruba by mohla být vadná? Než jí začnu kurýrovat. :baseball:
Děkuju.

Re: Zadní stěrač - setře při startu

Napsal: 07.11.2014 13:44
od Goauld
Nekurýrovat, vyměnit ! Páčka je většinou mechanicky vychozená, protože je celá plastová a plast se postupně odírá. Potom dochází k náhodným stykům kontaktů, nebo naopak k nedolehnutí kontaktu.
Ještě by to mohlo dělat relé stěračů, ale to je míň pravděpodobny.

Re: Zadní stěrač - setře při startu

Napsal: 08.11.2014 11:06
od pavel@cz
Moc díky, zkušenosti jsou k nezaplacení. :wink:

Re: Zadní stěrač - setře při startu

Napsal: 04.12.2014 16:49
od pavel@cz
:negative:
Tak dnes jsem se dostal k výměně páčky stěračů...a to občasný stírání při startu motoru TRVÁ. :fool:
Má někdo nápad, co ještě povyměňovat? (sranda)

Re: Zadní stěrač - setře při startu

Napsal: 04.12.2014 22:50
od Goauld
Vyzkoušet jiny relé, proměřit kabeláž. Zkontrolovat jak sou na tom dráty v průchodkách kufrových dveří.

Re: Zadní stěrač - setře při startu

Napsal: 05.12.2014 09:59
od pavel@cz
No, doufám, že se mi podaří najít chybu. Nemám rád, když se něco děje a neděje, pak se těžko hledá zakopanej pes.
Výsledek dám vědět.

Re: Zadní stěrač - setře při startu

Napsal: 06.12.2014 03:50
od Goauld
No jo, to je holt úděl techniky, když nefunguje jak má.

Re: Zadní stěrač - setře při startu

Napsal: 06.12.2014 14:40
od pavel@cz
Máš recht, a to ještě nevíš, že se mi ozvaly i přední stěrače, které, když chci setřít, tak se napoprvé jen těěěžce zvedají a někdy se rozběhnou až po chvilce. No, zatím se pokaždé, po mém zděšení, nakonec rozběhly. 8O
Mechanismus jsem měl rozebranej a je naprosto krásnej, čistej, nezkorodovanej a promáznutej, kluzný ložiska i kloubky.
No, teď, co to může být. Na předek i zadek je společné relé pro stěrače nebo má každej svůj?
Dík za každé info. :drinks:

Re: Zadní stěrač - setře při startu

Napsal: 07.12.2014 16:24
od Goauld
U předních stěračů zatuhávají ty hřídele v pouzdrech. Pokud po odmontování motorku de s oběma hřídeli dobře hýbat, tak je problém v motorku.

Re: Zadní stěrač - setře při startu

Napsal: 07.12.2014 19:31
od pavel@cz
Takže zase mřížka,...atd. ven, už se nemůžu dočkat :smoke:
A myslíš proměřit motor? Asi jo, že. Že by napálenej?
Mechanika jako taková je jak nová.

Re: Zadní stěrač - setře při startu

Napsal: 08.12.2014 00:55
od Goauld
Mechanika sice může vypadat nově, ale duležity je, aby se volně hejbala. Motorek moc dobře změřit nejde. Musel bys ho rozkuchat a měřit na komutátoru vinutí proti sobě. Pokud motor nemá sílu pohnout stěračema, tak je vadnej, ale jenom za předpokladu, že táhloví stěračů chodí volně.

Re: Zadní stěrač - setře při startu

Napsal: 08.12.2014 18:48
od pavel@cz
Jak jsem psal výše, mechanismus jsem měl rozebranej a je naprosto krásnej, čistej, nezkorodovanej a promáznutej, kluzný ložiska i kloubky, takže volně chodí.
Někdy se stěrače rozběhnou hned, někdy se jim jako moc nechce.
Nejsem elektrikář, ale kdyby se jen(nevím) přidíralo ložisko výstupu z motoru(jestli tam je), asi by vyletěl nahoru proud?

Re: Zadní stěrač - setře při startu

Napsal: 09.12.2014 00:30
od Goauld
Proud by sice vyletěl, ale to bys musel změřit přímo na drátech od motorku. Sou dvě možnosti jak to udělat. První je, že máš klešťovej ampérmetr co měří stejnosměrnej proud, což na 99% nemáš, jelikož je to drahá sranda. Druhá možnost je měřit ampérmetrem připojeným v obvodu od motorku, ale to bys musel mít měřák na větší proudy, protože například multimetry měří max 10A, což je málo, může tam být až 30A.
Motor má kluzny ložiska a převodovka taky. Většinou tam bývá dost vazelíny na celej život motorku, ale může se samozřejmě stát že se ložisko zadře.
Když si to měl rozebrany, chtělo to kontrolu motorku a táhel zvlášť. Pustit na prázdno a divat se co to dělá.