Řídící jednotka motoru - nemohu se zbavit 4 závad

Sedačky, volanty, palubní desky, elektro...

Moderátoři: VWMysak, vtuni, HANZ500, MartinZ22

Klemic
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 12
Registrován: 20.03.2016 15:49

Řídící jednotka motoru - nemohu se zbavit 4 závad

Příspěvek od Klemic »

Zdravím pánové,

předem upozorňuji, že zde píšu poprvé a tak pokud by bylo něco špatně, tak se omlouvám a zároveň mě normálně prosím upozorněte :D :)
teď k věci.

Už nějakou delší dobu mám v paměti závad řídící jednotky motoru 4 závady a zaboha se jich nemůžu zbavit (čidlo tepl. chladící kapaliny (G62) - 00522, regulace běhu naprázdno - 00533, tlakový spínač servořízení (F88) - 00557, palubní svorka 30 - 00668).

Postupně jsem se chtěl závad zbavit a tak jsem začal u čidla chl. kapaliny, bylo mi ale divné, že budíky mi ukazovaly teplotu správnou a shodovala se s teplotou vyčtenou na bloku přes diagnostiku.
Nejdříve jsem se pokusil změřit dráty od čidla k řj motoru, jestli propouští a dráty by měly být v pořádku. Koupil jsem tedy nové čidlo, vyměnil ho ale závada na diag pořád. Budíky opět ukazovali teplotu správně, vystoupali v pohodě na 90 stupňů a drželi teplotu a stejnou jako v bloku na diagnostice.

Palubní svorka 30 - další závada, s kterou jsem se neskamarádil. Četl jsem zde fóra, zkoušel vyměnit relé na svorce 30, nabíjel baterku, měřil baterku, kontroloval ukostření, čistil spoje atd a závada neodstraněna.

Tlakový spínač servořízení - u této závady mi bylo řečeno, ať ji neřeším, že se závada objevuje často u dosti aut a je to blbost a nic to nedělá. Né, že bych se toho držel a na závadu jsem se vykašlal, ale spíše mě zaráželo a s**lo, proč se mi nedaří zbavit se ostatních závad.

Regulace běhu naprázdno - k této závadě jsem se ani nedostal a nezkoušel se ji zbavit

Nejhorší na tom je to, že ani jedna závada mi nedělá problémy myslím, žádné náznaky zlobení auta, pouze se vyčtou v paměti závad a po smazaní a znovu natočení se hned objeví tyto a stále dokola.
Opět po prolétnutí internetu, různých témat apod mě už napadá jediná věc, že by mohla být špatná řídící jednotka motoru, ale zase mě zaráží, že mi komunikuje.

Můžete mi prosím někdo poradit? Už fakt nevím.

Uživatelský avatar
Dymák
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2797
Registrován: 02.07.2011 09:22
Bydliště: Praha

Re: Řídící jednotka motoru - nemohu se zbavit 4 závad

Příspěvek od Dymák »

pokud máš VAG z aukra a podobně, tak v autostartu nesmažeš chyby (zase se hned objeví)
musíš vyčíst konkrétní jednotku a v ní to smazat....
spousta chyb naskočí po vybití AKU...

tyhle 4 co máš, by měli být v jednotce "motor"

ps: s tím čidlem kapaliny.... nikdy neukazujou budíky to samý jako řj.... budíky jsou vždy o cca 10C napřed a zaseknou se na 90C i když je teplota teprv 80C... to jen pro upřesnění a má to tak být
Dlužníci: Recius = 4700,- czk
Objects in the mirror may be looser than they appear
B6 variant PD170
G4 variant PD270 still in progress

Bora variant PD115

Klemic
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 12
Registrován: 20.03.2016 15:49

Re: Řídící jednotka motoru - nemohu se zbavit 4 závad

Příspěvek od Klemic »

Nemám žadnej kkl z aukra. Mám teda sice hex-can kopii, ale normálně se do každý jednotky dostanu, vyčtu, smažu apod. Dělal jsem si i zakl.nastavení škrtící klapky a v pohodě. Umí vše co potřebuji a co umím. Nicméně, měl jsem to i u kamaráda v autoservisu a ty mají delphi za x tisíc a to samí jako u mě, načetl stejný závady, smazaly jsme je, znovu natočili a závady načteny hned stejný, takže moje kopie hex-can kabelu nebo drahá kvalitní diag je v tomhle případě jedno. Zkoušel jsem to právě i v servisu na kvalitní diag abych tohle vyloučil, že je problém v diag. A v článku jsem psal, řídící jednotka motoru ;-)
Jinak ohledně teploty budíků a v bloku to vím, že to není uplně stejné. Taky je to přesnějši přes pc a na budíkách to vidíš orientačně + - ale nerozepisoval jsem to o těch 10C, jako spíš ten problém závady co se týká vypsané chyby :) pro upřesnění OK.

Uživatelský avatar
majrek001
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 9298
Registrován: 08.10.2008 11:24
Bydliště: Svitavsko

Re: Řídící jednotka motoru - nemohu se zbavit 4 závad

Příspěvek od majrek001 »

tím hex-canem uděláš prekticky všechno do deplhi je taková hobby diagnostika proti to pro vw koncern..

čidlo teploty kapaliny (zelené čtyřpíné) - dával jsi origo nebo nějakou čínskou repliku kelly atd? zkoušel jsi meřit oba okruhy jak v motoru tak v budíkách (podle rafičky se neřiď ta je trošku upravená, aby ukazovala pořád 90°C v jistém rozsahu teplot cca 80 - 110°C pokud se diagnostické hodnoty toho čidla rozchází o víc než 1°C tak je vadný


k tomu napájení kolik má baterka napětí a kolik to dobijí když nastartuješ? nemáš na baterce jak jsou pojistky ohořelý kontakty nebo přepálenou pojistku?
paštika B6 variant TFSI & paštika B5.5 variant AVF
:arrow:
kódování a diagnostika vw koncernu

Uživatelský avatar
Dymák
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2797
Registrován: 02.07.2011 09:22
Bydliště: Praha

Re: Řídící jednotka motoru - nemohu se zbavit 4 závad

Příspěvek od Dymák »

fajn, psal jem to laicky, ale evidentně v tom umíš chodit :wink:

mě to příjde, že za to může ta svorka 30.... jdu popřemejšlet.... na budíkách počítám nesvítí žádná závada.... na polohu "kontrolky" svítí symbol baterky a po natočení zhasne.... tak?
Dlužníci: Recius = 4700,- czk
Objects in the mirror may be looser than they appear
B6 variant PD170
G4 variant PD270 still in progress

Bora variant PD115

Uživatelský avatar
matasimek
Pilot
Pilot
Příspěvky: 772
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Moravák su ze Zlínska

Re: Řídící jednotka motoru - nemohu se zbavit 4 závad

Příspěvek od matasimek »

Čau prosím tě co máš přesně za motorizaci? Ta regulace volnoběhu by mohlo být přešponované lanko plynu, jestli tam je....

Graun
Pilot
Pilot
Příspěvky: 716
Registrován: 21.06.2016 09:24
Bydliště: Nový Jičín

Re: Řídící jednotka motoru - nemohu se zbavit 4 závad

Příspěvek od Graun »

Tu chybu palubní svorka 30 (0668) mám taky. Taky se ji nemůžu zbavit. Vždy ji smažu, ale po opětovném otočení klíčku do první polohy tam naskočí znova. Mazal jsem ji KKL kabelem i kolega svým origo HEX-CAN kabelem a diag. Bohužel stejný výsledek.
Svorky na baterce jsou trošku očouzené, ale pojistky jsou ok. Původní majitel měl nějaký problém s přepalovaním pojistky na klimě, mně se to neobjevilo (auto mám půl roku). Měl jsem baterku venku, kontroloval kontakty na altíku, starteru, připojovací místa na baterii, měnil relé paliv.čerpadla (409). Nic se však nezměnilo. Napětí na altíku je 13.8-13.9V, pův.majitel jej nechal repasovat před třemi lety (dostal jsem účtenku).
V jedné diskuzi na netu jsem se dočetl, že by to mohla způsobovat vadná spínací skřínka. Výměna vypadá složitě, tak jsem to zatím neřešil, abych to mohl ověřit.

Odesláno z mého YOGA Tablet 2-830F pomocí Tapatalk
ŠKODA FABIA III 1.0MPI 55kW / Hatchback / výbava JOY / Quartz Metallic (MY2016)
ex VW GOLF IV 1.6 SR (74kW, AKL, r.1999), LPG

Klemic
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 12
Registrován: 20.03.2016 15:49

Re: Řídící jednotka motoru - nemohu se zbavit 4 závad

Příspěvek od Klemic »

Majrek001 - Čidlo teploty je zelené a čtyřpinové. Mám od italů FACET. Známý v auteservisu tady u nás mi dal na výběr mezi origo a tímhle a říkal, že ho do aut normálně dávají a problémy s ním nejsou. Okruhy jsem měřil multimetrem, jiné náčiní nemám k dispozici doma. Měřil jsem to podle internetu, kde jsem našel tabulku hodnot v různých stupních ohřátí auta a podle hodnot by mělo být v pořádku. Jak si myslel ty, jestli jsem měřil okruh :) ?
Jinak k baterce. Žádné kontakty nemám ohořelé, všechno jsem kontroloval, pojistky v krabičce na baterce nepřepáleny. Napětí už teď přesně nevim, jaký bylo při měření, ale vím, že bylo v normě. Opět podle hodnot, které jsem našel jak tady na fóru, tak vyhledal na netu. Dobíjení 14.3 mám za to a baterie 13.7-13.8 ale jistej si už teď nejsem :)

Dymak - přesně, jak píšeš. Nic to nehlásí za kontrolku a zrovna tak kontrolka baterie po natočení svítí a pak zhasne. Taky mě napadlo a někde jsem četl, že kolikrát je jedna závada a skrz to to vyhodí další závadu.

Matasimek - mám 1.6 AKL 74kw. Lanko na plyn to má a je nacvaklé na škrt.klapce. Ale nevím jak by mohlo být přešponované, protože s lankě u pedálu jsem nic neďelal a lanko na klapce má svoje umístění v takovým žlábku (nebo jak to napsat, ale určitě chápeš)

Graun - tak o tom jsem se nikde nedočetl, ale jak by to šlo zkontrolovat, jestli to je ono.

Jinak zatím kluci děkuju za snahu mi pomoci :)

Graun
Pilot
Pilot
Příspěvky: 716
Registrován: 21.06.2016 09:24
Bydliště: Nový Jičín

Re: Řídící jednotka motoru - nemohu se zbavit 4 závad

Příspěvek od Graun »

Mám stejný motor jako Ty. Nalítané nějakých 194tis km. Je tam namontované LPG, proto jsem to bral. Bohužel to žere moc oleje, tak mně čeká překroužkování a výměna gufer Obrázek
Zkusím se podívat na ten odkaz, kde to psali. Byla to nějaká databáze poruch jednoho servisu, bohužel jsem nebyl schopen se dostat k více detailům. Bylo to uzavřené pro servisy a přístup byl nemožný.

Edit: Tak už jsem to našel. Je tam uvedeno, že se projevovala závada s nestálými otačkami, ale je tam chyba svorky 30.
http://www.fcd.eu/story.aspx?id=487" onclick="window.open(this.href);return false;

Odesláno z mého GT-I8190 pomocí Tapatalk
ŠKODA FABIA III 1.0MPI 55kW / Hatchback / výbava JOY / Quartz Metallic (MY2016)
ex VW GOLF IV 1.6 SR (74kW, AKL, r.1999), LPG

Uživatelský avatar
matasimek
Pilot
Pilot
Příspěvky: 772
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Moravák su ze Zlínska

Re: Řídící jednotka motoru - nemohu se zbavit 4 závad

Příspěvek od matasimek »

Tak myslím že Graun to rozlouskl.
Chyba regulace běhu naprázdno-znamená že je budto:
1. špinavá škrtící klapka, nebo
2.falešný vzduch z těch hadic a podtlaků a odvětrání klikové skříně mezi váhou vzduchu a klapkou (obecný problém 1.6 AKL), nebo
3. vadná část škrtící klapky-spinač volnoběhu-(má být sepnuté při volnoběhu anesepne když je přešponované lanko plynu) některé typy lanek mají i závlačku, přesně nevím jestli AKL není lanko konstrukcně dané bez závlačky
To pak zakolísá volnoběh, otáčky padnou chvilku na 500, motor se pozbírá ale odpadne navteřinu dobíjení a zapíše se závada svorky 30.
Takže zkusit vyčistit tu klapku a udělat znovu její základní nastavení; zkontrolovat sání-tu hadici, nový díl je cca 1500;
lanko mívá závlačku tady a ta se posouvá po těch drážkách.
lanko.jpg
lanko.jpg (12.09 KiB) Zobrazeno 3851 x
sání mívá problém tady vtom místě
sani.jpg
sani.jpg (11.03 KiB) Zobrazeno 3851 x

Uživatelský avatar
matasimek
Pilot
Pilot
Příspěvky: 772
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Moravák su ze Zlínska

Re: Řídící jednotka motoru - nemohu se zbavit 4 závad

Příspěvek od matasimek »

tady obrázek čisté a špinavé klapky
klapka.jpg
klapka.jpg (9.64 KiB) Zobrazeno 3848 x

Klemic
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 12
Registrován: 20.03.2016 15:49

Re: Řídící jednotka motoru - nemohu se zbavit 4 závad

Příspěvek od Klemic »

Graun - Mrknul jsem na to a je to zajímavý, co tam píše. Je pravda, že občas mi otáčky taky pohupujou, než se auto ohřeje a já si myslel, že to dělá kvůli tomu čidlu, že mám v paměti závad tu chybu a pořád si to myslí, že s čidlem něco je a jde špatný signál do ŘJ.
Co je zvláštní, jak tam udává chybový text a vypisuje ty závady, tak vypsal přesně 3 stejné závady, jako mám já po načtení paměti závad řj motoru a ta jedna závada 00520, co se neshoduje s mýma, je sice jiná, ale když jsem si vyjel postup ve VISu (vag info system) u závady 00533, tak mi to vypsalo, že může být špatná váha vzduchu jako to jemu vypsalo přímo závadu s kódem chyby.

Super, že si to našel, aspoň můžu zkusit další věc a případně vyloučit. Takže zatím ti díky :)
Naposledy upravil(a) Klemic dne 08.10.2016 01:48, celkem upraveno 1 x.

Klemic
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 12
Registrován: 20.03.2016 15:49

Re: Řídící jednotka motoru - nemohu se zbavit 4 závad

Příspěvek od Klemic »

Matasimek - aha, já to pochopil tak, že by mohla být špatná ta spínací skříňka :D. No nic, když jsem zjistil tyhle závady, škrtící klapku jsem měl venku, vyčistil jsem ji (špinavá byla malinko), nasadil zpět, udělal zákl.nastavení a počítal s tím, že závada zmizí a ono pořád nic :/. Špinavou klapku tedy vyloučíme.
Dneska zkontroluju to lanko. Tyjoo, 1500,- za díl sání a co když to tim nebude. Leda sehnat jiný na půjčení, vyzkoušení a pak se uvidí.

Graun
Pilot
Pilot
Příspěvky: 716
Registrován: 21.06.2016 09:24
Bydliště: Nový Jičín

Re: Řídící jednotka motoru - nemohu se zbavit 4 závad

Příspěvek od Graun »

Tak čištění klapky, její zákl.nastavení (několikrát), výměnu sací hadice (aliexpress za nějakých 11E), nové orig.čidlo teploty vody, nová VDO lambda, jiná škrtící klapka, jiná váha vzduchu, jiné relé 409, to vše jsem již podstoupil. Lanko nedrhne, dokonce jde cítit při sešlápnutém plynu na neutrál, jak si klapka reguluje otáčky (plyn.pedál se hýbe).
Chyba se objevuje stále.
Co se vyřešilo je, že ty otáčky na volnoběh nekolísají (výměna klapky - starší z vraku za litr).
Co musím vyřešit je občasné chcípnutí za studena, když chce člověk vyjet od baráku. Šlápneš na plyn, otáčky padnou a někdy to chcípne, někdy se to velice ztuha rozjede. Vyměním paliv.filtr, tam bych viděl příčinu. Kdo ví, kdy to původ.majitel měnil. Pokud to nepomůže tak vstřiky nebo paliv.čerpadlo. Na LPG (sekvenční vstřik.) s tím však nejsou problémy, ale startuje to na BA, takže dodávka paliva.
Jak jsem psal tu chybu 00668 bych chtěl vyřešit. Nevím, zda by to vyskočilo na diag u STK a já pak neprošel, nehledě na fakt, že nemám rád nespolehlivé věci, navíc, když s tím jezdí přítelkyně.

Odesláno z mého YOGA Tablet 2-830F pomocí Tapatalk
ŠKODA FABIA III 1.0MPI 55kW / Hatchback / výbava JOY / Quartz Metallic (MY2016)
ex VW GOLF IV 1.6 SR (74kW, AKL, r.1999), LPG

Klemic
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 12
Registrován: 20.03.2016 15:49

Re: Řídící jednotka motoru - nemohu se zbavit 4 závad

Příspěvek od Klemic »

Jenom se zeptám, proč jsi měnil relé 409 :) ? Já jsem zkoušel měnit relé, který máš přímo na svorce 30. 409 je relé na paliv.čerpadlo mám za to :). O LPG vůbec nic nevím, nějak jsem se o to nezajímal, když ho nemám. Já právě že žádné problémy s tím autem nemám dá se říct, krom toho, že občas za studena při prudkém sešlápnutí plynu lehce pocukává. Myslel jsem, že by to mohl dělat právě paliv.filtr, který byl evidentně ještě neměněn na to jak vypadal, tak jsem ho vyměnil, ale pocukávání tam je.
Na volnoběh za studena mám otáčky vyšší o trošku, což je normální a po ohřátí mi auto otáčky drží. Před čištěním a zákl.nast. klapky mi otáčky nedrželi na volnoběh.
Já už mám tyhle 4 závady na autě skoro rok. Strašně dlouho jsem se s tím zabejval, prolezl internet a zkoušel jednu po druhý odstranit a nic. tak jsem se na to už vykašlal, ale nedá mi to prostě. Sice to auto jezdí normálně, jako by tam žádně závady nebyly, ale já chci smazat a nemít je tam :D :/
Po obědě zkusím mrknout na to lanko, ale pochybuji, že by to tím mohlo být, lanko tam je daný, jak bylo předtím, než jsem klapku sundaval a když jsem auto před skoro 4 rokama kupoval, tak na diag žádný chyby nebyly.

Odpovědět

Zpět na „Interiér + Elektro“