Dobíjení - Do dílny při > 3000 ot.
Moderátoři: VWMysak, vtuni, HANZ500, MartinZ22
-
- Nový člen
- Příspěvky: 6
- Registrován: 04.11.2014 22:29
Dobíjení - Do dílny při > 3000 ot.
Ahoj ve spolek,
u G IV 1.6SR 99' mi při otáčkách vyšších, než 3000 vyskočí hláška Dobíjení - do dílny (a rozsvítí se baterka). Svítí do doby, než se otáčky nesnížej zase zpátky pod cca 3000ot/min.
Na volnoběh, nebo při otáčkách do 3000 zase obě varování zhasnou. Startuje normálně (na pár vteřin po startu se baterka, bez hlášky, rozsvítí, ale po pár vteřinách volnoběhu zase zhasne).
Má někdo nápad, co zkontrolovat (nebo už stejnou závadu řešil), než začnu shánět novej alternátor?
Předem dík za všechny nápady
u G IV 1.6SR 99' mi při otáčkách vyšších, než 3000 vyskočí hláška Dobíjení - do dílny (a rozsvítí se baterka). Svítí do doby, než se otáčky nesnížej zase zpátky pod cca 3000ot/min.
Na volnoběh, nebo při otáčkách do 3000 zase obě varování zhasnou. Startuje normálně (na pár vteřin po startu se baterka, bez hlášky, rozsvítí, ale po pár vteřinách volnoběhu zase zhasne).
Má někdo nápad, co zkontrolovat (nebo už stejnou závadu řešil), než začnu shánět novej alternátor?
Předem dík za všechny nápady
- Goauld
- VWexpert
- Příspěvky: 4727
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Prostějov
Re: Dobíjení - Do dílny při > 3000 ot.
Nech alternátor repasovat, nemusíš kupovat novej. Jinej nápad nehledej, je to altikem.
GOLF IV 1.9TDI ; Jeep Grand Cherokee WK2 5.7 HEMI
-
- VWjunior
- Příspěvky: 1550
- Registrován: 03.12.2016 15:45
- Bydliště: Havířov
Re: Dobíjení - Do dílny při > 3000 ot.
Nejspíše krátké uhlíky, nebo křivé ty sběrací kroužky(někdo tomu říká komutátor).
VW Golf IV 1,6/74kW akl, světle modrá perleť LW5Z
VW Golf VII 1,4TSI 103kW, tmavě modrá metalíza Night Blue
VW Golf VII 1,4TSI 103kW, tmavě modrá metalíza Night Blue
-
- Nový člen
- Příspěvky: 6
- Registrován: 04.11.2014 22:29
Re: Dobíjení - Do dílny při > 3000 ot.
Tak alternátor vymontován a zítra jde na repas. Doufám, že tam nebude žádná jiná zrada...
Zatím všem díky, pak dám vědět, jak jsem dopadnul
Zatím všem díky, pak dám vědět, jak jsem dopadnul
- xerxes
- VWmaniak
- Příspěvky: 10178
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: Dobíjení - Do dílny při > 3000 ot.
stáva se to bude tam nejspíš vydný regulátor
-
- Řidič
- Příspěvky: 83
- Registrován: 17.08.2013 12:43
Re: Dobíjení - Do dílny při > 3000 ot.
tomu se neříká komutátor to je opravdu komutátor
- Goauld
- VWexpert
- Příspěvky: 4727
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Prostějov
Re: Dobíjení - Do dílny při > 3000 ot.
Bohužel není. U alternátoru je to pouze snímací kroužek, kterej tvoří dva kruhovy kontakty bez přerušení a při otáčení rotoru nedochází k žádnymu přepínání pólů (komutaci) jako u stejnosměrnyho motoru s komutátorem. Alternátor vyrábí střídavej proud, kterej se pomocí diod usměrňujě, takže komutátor k ničemu nepotřebuje, kontakty s uhlíkama sou tam pro buzení vinutí na rotoru, jeho polarita se nemění.
GOLF IV 1.9TDI ; Jeep Grand Cherokee WK2 5.7 HEMI
-
- Nový člen
- Příspěvky: 6
- Registrován: 04.11.2014 22:29
Re: Dobíjení - Do dílny při > 3000 ot.
Update stavu:
Alternátor repasován, sakum prásk to vyšlo na 2200 kaček a Golfík zase dobíjí. Oproti 17500 za novej altík to byla o dost přijatelnější cena.
Díky za rady
Alternátor repasován, sakum prásk to vyšlo na 2200 kaček a Golfík zase dobíjí. Oproti 17500 za novej altík to byla o dost přijatelnější cena.
Díky za rady
- Plague
- Řidič
- Příspěvky: 180
- Registrován: 05.10.2016 20:12
- Bydliště: Brno
Re: Dobíjení - Do dílny při > 3000 ot.
Za repas a práci OK cena, ale kdes sebral částku 17500,- ?