Pohasínání přístrojovky a nemožný start

Sedačky, volanty, palubní desky, elektro...

Moderátoři: VWMysak, vtuni, HANZ500, MartinZ22

Odpovědět
Losob
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 26
Registrován: 05.03.2014 07:25

Pohasínání přístrojovky a nemožný start

Příspěvek od Losob »

Ahoj, prosím o radu ohledně mého golfa 1.9tdi 96kw rv. 2003
Je to již delší dobu, co se mi to stalo poprvé, ale intenzita se stupňuje a nerad bych, aby mě někde nechal...

Při jízdě mi občas začne problikávat osvětlení palubovky, které trvá různě dlouho, ale pokud auto v momentě kdy palubovka problikává zhasnu, všechny kontrolky i osvětlení interiéru při následném otočení klíčku do polohy jedna jen žhne, jako by do přístrojů šlo třeba jen 5V. V momentě problikávání kdy jedu a když chci zavřít třeba jen okno a přidržím ovladač trochu delší dobu na dorazu při už zavřeném okně, začne mi pípat palubovka a rozsvítí se na okamžik všechny kontrolky jako při startování, ale motor nezhasne, jen se budíky vynulují. Občas to samé udělá i jen při delším zasvícení kontrolky ASR, což ted při jízdě na sněhu je dost časté :(
Celé to vypadá, jako kdyby šlo něco na určitou dobu do zkratu, ale nikde nic nesmrdí, ani se nepeče. Jen jsou pohaslé kontrolky a nefunguje ani stahování oken(motorky jen mručí) ani zamykání zevnitř.
Z problému, kdy mám zhaslé auto a kontrolky jen žhnou, se mi zatím vždy podařilo dostat náhodným přepínáním ovladačů oken a ovladače vnitřního zamknutí. Někdy to stačí zmačknout 5x, někdy to trvá i 5minut kombinace zapínání a vypínání klíčku a mačkání ovládání oken a zámku, než se kontrolky normálně rozsvítí a v tu chvíli auto normálně na cvrnk nastartuje.

Kamarád si myslí, že by to mohlo mít spojitost právě s tím zavíráním okna řidiče a radí mi vyměnit motorek i s tou jednotkou co je na něm, ale mě spíš příjde, že to má spojitost s náhlým odběrem proudu.
Diagnostika neukazuje nic,chyba žádná :(
Nesetkal jste se s něčím podobným už někdo? Zkusím to kdyžtak natočit telefonem, pro lepší představu...
Zkoušel jsem popřetahovat všechny očka u pojistkovky uvnitř i venku na baterce, potahat relátka, měl jsem rozdělaný dveře, jestli nejsou prodřené kabely ve sloupku a zatím bez výsledku...

Díky za radu, pokud někoho něco napadne...
VW Golf IV Variant 2003 1.9TDI 96kW+Chip 112kW

Uživatelský avatar
Goauld
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 4727
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Prostějov

Re: Pohasínání přístrojovky a nemožný start

Příspěvek od Goauld »

Může to dělat vadná spínací skříňka, nebo je někde povolená sdružená kostra. Kostření je například na volantové tyči, nebo pod plastem na sloupku u řidičových nohou.
Motorek v řidičových dveřích to určitě dělat nebude. :wink:
GOLF IV 1.9TDI ; Jeep Grand Cherokee WK2 5.7 HEMI

Uživatelský avatar
Fessy
Řidič
Řidič
Příspěvky: 127
Registrován: 03.08.2016 08:27

Re: Pohasínání přístrojovky a nemožný start

Příspěvek od Fessy »

Neděje se ti to třeba při zatáčení? Možná je to úplný výstřel do tmy, ale dnes jsem narazil na škodováckém fóru na podobný problém. Psali tam, že se často stává, že voda nateklá z nosníku zateče někam na dráty k servočerpadlu, kde se drží a rozmočí je. Opravou je akorát rozmotání těch drátů, překontrolování a vedení jinudy.

Je to jen můj laický tip, možná úplně od věci, ale třeba pomůže :)

Případně bych se zkusil podívat po nějakých rozmáčených drátech ve dveřích
VW Golf 1.6 74 kW AKL, 2000

Losob
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 26
Registrován: 05.03.2014 07:25

Re: Pohasínání přístrojovky a nemožný start

Příspěvek od Losob »

Díky za reakce.
Spínačkou nevěřím že by to mohlo být, ta funguje naprosto normálně a celkově tomu nic nenasvědčuje. Na to kostření jsem se ještě nedíval(hlavně jsem nevěděl, kde to hledat) tak na to mrknu o víkendu a zkusím přetáhnout.
Jen při zatáčení se to neděje, ale spojitost nelze vyloučit. Taky jsem na podobné téma u škodovky narazil, ale tam se řešil snímač a dělalo mu to něco podobného jen při zatočení, což já nesleduju. Mě to dělá náhodně téměř kdykoli. Prostě si tak jedete třeba po dálnici, držíte jen volant a najednou začne blikat kompletní podsvícení palubovky a za chvilku zase přestane.Někdy si chci třeba za jízdy stáhnout kousek okno a jakmile sáhnu na ovladač, žačne to. Horší když se courám jen po městě a potřebuju se někde stavit a ono to začne těsně než zastavím. To se pak ani nezamkne auto dálkou, jelikož je tam právě něco jakoby ve zkratu. Je ale pravdou, ted když nad tím tak přemýšlím, že se to asi nejčastěji děje za vlhkého počasí, ale pravidlo to fakt není. Poprvé se mi to stalo někdy v létě a to zrovna tady moc nepršelo. Ted naposled se mi to zozblikalo, když jsem vyjížděl z parkoviště. Auto si trochu hráblo na sněhu a jakmile jsem vyjel na suchou silnici a auto se jakoby kouslo na asfaltu a trochu se oklepalo, žačalo to blikat.
No nic, o víkendu zkusím zase prolézt další věci a mrknu i na ty kabely k servu.

Díky
VW Golf IV Variant 2003 1.9TDI 96kW+Chip 112kW

Graun
Pilot
Pilot
Příspěvky: 716
Registrován: 21.06.2016 09:24
Bydliště: Nový Jičín

Re: Pohasínání přístrojovky a nemožný start

Příspěvek od Graun »

Nikde nepíšeš jaké máš napětí baterie při chodu motoru a také i při startování. Ono takovou neplechu dělává dodělavající baterie a s tím špatné dobíjení.

Odesláno z mého YOGA Tablet 2-830F pomocí Tapatalk
ŠKODA FABIA III 1.0MPI 55kW / Hatchback / výbava JOY / Quartz Metallic (MY2016)
ex VW GOLF IV 1.6 SR (74kW, AKL, r.1999), LPG

Uživatelský avatar
tornado1
Člen klubu
Příspěvky: 14721
Registrován: 04.11.2009 13:31
Bydliště: Humpolec
Kontaktovat uživatele:

Re: Pohasínání přístrojovky a nemožný start

Příspěvek od tornado1 »

Fessy píše:Neděje se ti to třeba při zatáčení? Možná je to úplný výstřel do tmy, ale dnes jsem narazil na škodováckém fóru na podobný problém. Psali tam, že se často stává, že voda nateklá z nosníku zateče někam na dráty k servočerpadlu, kde se drží a rozmočí je. Opravou je akorát rozmotání těch drátů, překontrolování a vedení jinudy.

Je to jen můj laický tip, možná úplně od věci, ale třeba pomůže :)

Případně bych se zkusil podívat po nějakých rozmáčených drátech ve dveřích

g4 opravdu nemá kabely k servočerpadlu, protože tam žádné elektrické není
DENIK MONTAZI zde k náhlednutí - podívejte se na fotodokumentaci mé práce - TEL. 776200941

Graun
Pilot
Pilot
Příspěvky: 716
Registrován: 21.06.2016 09:24
Bydliště: Nový Jičín

Re: Pohasínání přístrojovky a nemožný start

Příspěvek od Graun »

Jestli on neměl na mysli kabely k čidlu serva a ty by mohly být poškozené (mechanicky, okus zvěří apod.)

Odesláno z mého FRD-L09 pomocí Tapatalk
ŠKODA FABIA III 1.0MPI 55kW / Hatchback / výbava JOY / Quartz Metallic (MY2016)
ex VW GOLF IV 1.6 SR (74kW, AKL, r.1999), LPG

Uživatelský avatar
Fessy
Řidič
Řidič
Příspěvky: 127
Registrován: 03.08.2016 08:27

Re: Pohasínání přístrojovky a nemožný start

Příspěvek od Fessy »

Tak to se omlouvám, bylo to v tématu k Octávě 1, myslel jsem, že to bude to samé.
VW Golf 1.6 74 kW AKL, 2000

Uživatelský avatar
tornado1
Člen klubu
Příspěvky: 14721
Registrován: 04.11.2009 13:31
Bydliště: Humpolec
Kontaktovat uživatele:

Re: Pohasínání přístrojovky a nemožný start

Příspěvek od tornado1 »

octavia 1 taky nemá elektrické servo
DENIK MONTAZI zde k náhlednutí - podívejte se na fotodokumentaci mé práce - TEL. 776200941

Losob
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 26
Registrován: 05.03.2014 07:25

Re: Pohasínání přístrojovky a nemožný start

Příspěvek od Losob »

To téma k oktávě jsem taky četl a rozebírali tam opravdu čidlo serva, ne servo samotné.
S dobíjením toto nemá opravdu co dělat, jelikož to dělá i když motor neběží. Baterku jsem dával novou před cca rokem a půl 77Ah Varta silver, což je nejvyšší řada a při té příležitosti jsem nechal zrepasovat i startér, jelikož v něm tenkrát dost chrastilo když dobíhal. Ted to startuje na cvrnk i v těch -18 co ted bylo.
Když se to rozbliká a chcípnu to, nejde to zamknout ani dálkou když stojím vedle auta. Prostě zůstane na určitém kabelovém svazku málo proudu. Myslel jsem, že budu o víkendu laborovat a ted jak na potvoru to za poslední tři dny neudělalo ani jednou. Ideálni by bylo, aby se mi to stalo před barákem a ja to pak mohl v klidu chcípnout a zkoušet, ale dodnes jsem nepřišel na to, jak to umělě navodit. Pořád si říkám, že kdyby byla někde špatná kostra, tak když zapnu vše co jde, musí se to projevit, ale ani prd.
Přes známého jsem oslovil i autoelektrikáře, ale ten mi vzkázal, že pokud se to neprojeví a někde mě to třeba nenechá, at to ani nevozím, protože na to ani nemusí příjít, kort když ani diagnostika nic nenapíše.
Pomalu začínám uvažovat, že to dobře pojistím a podpálím(sranda)
VW Golf IV Variant 2003 1.9TDI 96kW+Chip 112kW

Losob
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 26
Registrován: 05.03.2014 07:25

Re: Pohasínání přístrojovky a nemožný start

Příspěvek od Losob »

Tak až nyní se mi podařilo přijít na to, co závadu způsobovalo, jelikož se mi to jak na potvoru nikdy nestávalo někde u baráku. Problém byl v nejspíš už z výroby špatně zalisované mínusové svorce, kde se mezi kabelem a svorkou občas a zcela náhodně vytvořil přechodák.
Přišel jsem na to až když se mi to stalo před domem,já šel měřit a málem se spálil o mínusovou svorku.
To jen kdyby někdo, někdy, řešil něco podobného....
VW Golf IV Variant 2003 1.9TDI 96kW+Chip 112kW

Odpovědět

Zpět na „Interiér + Elektro“