Vzpěra pátých dveří

Sedačky, volanty, palubní desky, elektro...

Moderátoři: VWMysak, vtuni, HANZ500, MartinZ22

Odpovědět
justyi
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 11
Registrován: 11.03.2016 11:22

Vzpěra pátých dveří

Příspěvek od justyi »

Hojte, musím vyměnit vzpěry kufru, už mě nebaví, jak mi to pořád padá na hlavu :D, ale zpět k tématu. Koukal jsem a zjistil jsem, že jsou na výběr ze sílou 500Nm a 350Nm, jestli někdo nevíte jaké patří do 3.Dvěř. hatchback. Díky :)

Ondra769
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 1
Registrován: 09.04.2017 19:03

Re: Vzpěra pátých dveří

Příspěvek od Ondra769 »

Podíval bych se na starou co tam je napsaný. ale myslím že se nic nestane když bude 500N

justyi
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 11
Registrován: 11.03.2016 11:22

Re: Vzpěra pátých dveří

Příspěvek od justyi »

Ondra769 píše:Podíval bych se na starou co tam je napsaný. ale myslím že se nic nestane když bude 500N
Právě že tam napsaný nic není, možná bylo kdysi. Ale přece jenom 1000N je 100Kg a ty dveře váží možná 20 :D abych se pak na ně nemusel věšet než je zavřu :D

Uživatelský avatar
vtuni
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 15402
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: BACK in ProstějoVW - GTI comming soon on road

Re: Vzpěra pátých dveří

Příspěvek od vtuni »

no zase bacha na to ona ta vzpěra zase nemá tak velkou páku... takže potřebuje sílu... v kuchynské lince máme na dvířka co váží tak 3 kg 35N
HotHatchShop Your girlfriend will hate your car!
the amount of power an engine can hold directly relates to the amount of money you have to dump into it
my GTI on VIMEO

Crowley
Řidič
Řidič
Příspěvky: 145
Registrován: 02.02.2017 13:19
Bydliště: Řež

Re: Vzpěra pátých dveří

Příspěvek od Crowley »

Vtuni: No, jenže 35N je bei voko 3.5 kgf.

justyi: Ta pětistovková vzpěra by měla uzvednout 50 kg na čepech a víko kufru má docela slušnou páku. A pokud budeš tahat za hranu nebo madlo dveří, tak máš ten poměr ještě větší. S dobrou pákou i děcko zvedne tunovej balvan...
Golf mk4 Variant 1.9 TDI
Š Felicia 1.3 MPI

Uživatelský avatar
majrek001
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 9298
Registrován: 08.10.2008 11:24
Bydliště: Svitavsko

Re: Vzpěra pátých dveří

Příspěvek od majrek001 »

síla na vzpěrách je napsaná..


hatchback má 500N
variant má taky 500N


kapota má něco kolem 350N
Naposledy upravil(a) majrek001 dne 12.04.2017 00:07, celkem upraveno 2 x.
paštika B6 variant TFSI & paštika B5.5 variant AVF
:arrow:
kódování a diagnostika vw koncernu

Graun
Pilot
Pilot
Příspěvky: 716
Registrován: 21.06.2016 09:24
Bydliště: Nový Jičín

Re: Vzpěra pátých dveří

Příspěvek od Graun »

S těma N.m bych byl opatrný...tady se nabavíme o kroutícím momentu, ale síle.
Ale chápu, že to je překlep.

Jinak 500N je necelých 50kg (1kg je nějakých 9.81N - působením tíhového zrychlení).
Pokud bychom dali příliš silné vzpěry tak hrozí případ s nemožným uzavřením dveří nebo vybitými zuby při otevírání kufru.

Odesláno z mého FRD-L09 pomocí Tapatalk
ŠKODA FABIA III 1.0MPI 55kW / Hatchback / výbava JOY / Quartz Metallic (MY2016)
ex VW GOLF IV 1.6 SR (74kW, AKL, r.1999), LPG

Crowley
Řidič
Řidič
Příspěvky: 145
Registrován: 02.02.2017 13:19
Bydliště: Řež

Re: Vzpěra pátých dveří

Příspěvek od Crowley »

Graun: Já vím, že tíhové zrychlení není 10, ale pro hrubý odhad to bohatě stačí. A pokud mě paměť nešálí, tak 500N odpovídá 50,9858 kgf.

A u aut, a strojařiny všeobecně, je to tuplem putna, když všechny rozměry ještě, pro jistotu, přenásobí blbuvzdornou konstantou. "Dle výpočtu má být použit šroub o průměru 3,24987 mm, volím M12".
Golf mk4 Variant 1.9 TDI
Š Felicia 1.3 MPI

Graun
Pilot
Pilot
Příspěvky: 716
Registrován: 21.06.2016 09:24
Bydliště: Nový Jičín

Re: Vzpěra pátých dveří

Příspěvek od Graun »

Můj koment směřoval k vtuni, který zmiňoval vzpěry na dvířka a Markovi na jeho krouťák.

Odesláno z mého FRD-L09 pomocí Tapatalk
ŠKODA FABIA III 1.0MPI 55kW / Hatchback / výbava JOY / Quartz Metallic (MY2016)
ex VW GOLF IV 1.6 SR (74kW, AKL, r.1999), LPG

Uživatelský avatar
majrek001
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 9298
Registrován: 08.10.2008 11:24
Bydliště: Svitavsko

Re: Vzpěra pátých dveří

Příspěvek od majrek001 »

Graun: trošku sem se překlepl v jednotkách :) - opraveno
paštika B6 variant TFSI & paštika B5.5 variant AVF
:arrow:
kódování a diagnostika vw koncernu

Odpovědět

Zpět na „Interiér + Elektro“