Komfortní řídící jednotka třetí generace u čtyřek golfů?

Sedačky, volanty, palubní desky, elektro...

Moderátoři: VWMysak, vtuni, HANZ500, MartinZ22

Odpovědět
Uživatelský avatar
Pitrs
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 18
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: plzeňsko

Komfortní řídící jednotka třetí generace u čtyřek golfů?

Příspěvek od Pitrs »

Ahoj lidičky, mám takovej dotaz, jde předělat komfortní řídící jednotka druhé generace na třetí? Pokud jde pasujou konektory na kabeláži, nebo se to musí přepinovat?, případně co se musí přepinovat. Musí se měnit ještě jiná část elektroniky v autě(mozky zámků ve dveřích, budíky...)? Pokud to někdo dělal, hodte mi sem pls. nějakej návod. Zajímají mne pouze holá fakta, ne názory. Díky P

Uživatelský avatar
vtuni
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 15402
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: BACK in ProstějoVW - GTI comming soon on road

Re: Komfortní řídící jednotka třetí generace u čtyřek golfů?

Příspěvek od vtuni »

pokud se nepletu tak druhá generace na třetí předělat nejde...třetí na druhou ano
HotHatchShop Your girlfriend will hate your car!
the amount of power an engine can hold directly relates to the amount of money you have to dump into it
my GTI on VIMEO

Uživatelský avatar
Tomm
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 5556
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Brno, Jihlava

Re: Komfortní řídící jednotka třetí generace u čtyřek golfů?

Příspěvek od Tomm »

Jde predelat druha na treti, ale musi se vymenit komfortka + jednotky ve dverich + prepinovat kabelaz. Jedinej kdo to absolvoval (o kom vim) je MKTech.
Prodam zadni vrata na GIV hatchback, barva svetle modra (LW5Z) nove lakovane! V pripade zajmu mne kontaktujte v SZ.

Uživatelský avatar
vtuni
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 15402
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: BACK in ProstějoVW - GTI comming soon on road

Re: Komfortní řídící jednotka třetí generace u čtyřek golfů?

Příspěvek od vtuni »

jo špatně jsem se vyjádřil...nejde změnit to původní ... leda koupit vše v gen 3 a předělat to komplet.... (něco jako předělat celý auto na z NeCAN na Can...taky to jde..ale rovná se to výměně téměř celé elektroinstalace.....)....opačně to jde totiž přizpůsobit ty původní co máš.......(prý)....jak immo....tak komfortky.....
HotHatchShop Your girlfriend will hate your car!
the amount of power an engine can hold directly relates to the amount of money you have to dump into it
my GTI on VIMEO

Uživatelský avatar
Pitrs
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 18
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: plzeňsko

Re: Komfortní řídící jednotka třetí generace u čtyřek golfů?

Příspěvek od Pitrs »

Dobře tedy, co všechno se musí vyměnit? Comfortka, mozky zámků ve všech pěti dveřích, budíky, řídicí jednotka air bagů(tohle všechno, nebo naopak něco ne)? A co to přepinování a kde, co za co(nebo výměna celýho el.svazku?, ale do výměny el. svazku bych se nerad pouštěl)?

Uživatelský avatar
Tomm
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 5556
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Brno, Jihlava

Re: Komfortní řídící jednotka třetí generace u čtyřek golfů?

Příspěvek od Tomm »

Pitrs píše:Dobře tedy, co všechno se musí vyměnit? Comfortka, mozky zámků ve všech pěti dveřích, budíky, řídicí jednotka air bagů(tohle všechno, nebo naopak něco ne)? A co to přepinování a kde, co za co(nebo výměna celýho el.svazku?, ale do výměny el. svazku bych se nerad pouštěl)?
Budiky asi nemusi, ale ty stary ti nebudou ukazovat otevreny dvere na maxidotu :wink:

Jednotka bagu muze zustat (pokud nebudes predelavat CAN/neCAN), jednotky v 5ti dverich? Snad ve 4ech dverich :lol:

Prepinovani = zamena pinu v konektoru, kdyby byl potreba jinej svazek tak se to nenazyva prepinovani :roll:

Kontaktuj MKTecha, nikdo krom nej to neabsolvoval, takze tu jen "placame do vetru".
Prodam zadni vrata na GIV hatchback, barva svetle modra (LW5Z) nove lakovane! V pripade zajmu mne kontaktujte v SZ.

Uživatelský avatar
Deivid
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1804
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: Komfortní řídící jednotka třetí generace u čtyřek golfů?

Příspěvek od Deivid »

Od kterého roku byla 3 generace a v čem je lepší oproti 2 gen.?

Uživatelský avatar
Pitrs
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 18
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: plzeňsko

Re: Komfortní řídící jednotka třetí generace u čtyřek golfů?

Příspěvek od Pitrs »

Deivid píše:Od kterého roku byla 3 generace a v čem je lepší oproti 2 gen.?
trojkova se dává do pětkovejch golfů, do dvojkovejch fabii, dvojkovejch octavek, atd. Třetí generace umožňuje další nastavení např u stěračů u světel aj.

Uživatelský avatar
Deivid
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1804
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: Komfortní řídící jednotka třetí generace u čtyřek golfů?

Příspěvek od Deivid »

Pitrs píše:
Deivid píše:Od kterého roku byla 3 generace a v čem je lepší oproti 2 gen.?
trojkova se dává do pětkovejch golfů, do dvojkovejch fabii, dvojkovejch octavek, atd. Třetí generace umožňuje další nastavení např u stěračů u světel aj.

ok díky a druhá generace je ve všech IV?

Uživatelský avatar
Pitrs
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 18
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: plzeňsko

Re: Komfortní řídící jednotka třetí generace u čtyřek golfů?

Příspěvek od Pitrs »

Deivid píše:
Pitrs píše: trojkova se dává do pětkovejch golfů, do dvojkovejch fabii, dvojkovejch octavek, atd. Třetí generace umožňuje další nastavení např u stěračů u světel aj.

ok díky a druhá generace je ve všech IV?
Myslim, že ještě existovala generace 2,5, ale to si nejsem jisty, no a do čtyřek se měla dávat práve dvojkova a dvapůltá generace. Ale netušim jak je to s těmi poslednimi typy

Uživatelský avatar
Tomm
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 5556
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Brno, Jihlava

Re: Komfortní řídící jednotka třetí generace u čtyřek golfů?

Příspěvek od Tomm »

Pitrs píše:
Deivid píše:
ok díky a druhá generace je ve všech IV?
Myslim, že ještě existovala generace 2,5, ale to si nejsem jisty, no a do čtyřek se měla dávat práve dvojkova a dvapůltá generace. Ale netušim jak je to s těmi poslednimi typy
Do ctyrek se davala 2.5ta gen a 3.gen. Lisi se treba prave v tom zobrazovani otevrenych dveri na maxidotu atd.
Prodam zadni vrata na GIV hatchback, barva svetle modra (LW5Z) nove lakovane! V pripade zajmu mne kontaktujte v SZ.

Uživatelský avatar
stinger
Řidič
Řidič
Příspěvky: 89
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Severní Morava

Re: Komfortní řídící jednotka třetí generace u čtyřek golfů?

Příspěvek od stinger »

Já nedávno předělával 2,5G komfortu (auto 04/2001) na 3G včetně výměny budíků z polodotu IMMO2 za maxidot s IMMO3.
Do GIV sedávala třetí generace komfortsystému od 05/2001. Rozdíl oproti 2,5G je v tom, že CAN-BUS komfortsystému je propojen až do budíků (předtím to byl uzavřený okruh mezi dveřníma jednotkama a centrální jednotkou komfortu) a kromě nové verze dveřních a hlavní jednotky komfortu jsou i jinak zapojeny signály ve dvou konektorech na hlavní jednotce. Několik signálů z původní jednotky zůstane volných, protože u 3G už to běhá prakticky všechno po datové sběrnici (stavy dveřních kontaktů atd.). Já to řešil tak, že pro novou jednotku jsem vzal druhý konektor do kterého jsem přepinoval použité signály a v tom starém jsem nechal čtyři dráty co zbyly nezapojené.
Kromě přepinování dvou konektorů bylo potřeba ještě natáhnout dva kroucené dráty do budíků, to je to propojení CANu po kterém běhají stavy dveřních kontaktů atd. Jo a taky tři dráty z rádia do budíků, pro zobrazení infa z rádia na maxidotu.
Jo ta 2,5G komfortu se dávala od 05/1999 do 04/2001. Předtím byl ten komfortsystém zapojený podobně, CAN tam taky byl, ale zase jenom mezi jednotkama komfortu. Jinak tehdy úplně chyběl na autě CAN pro pohonnou jednotku (neCAN budíky atd.). Konkrétní rozdíly neznám, starší schémata jsem nestudoval, protože jsem to nepotřeboval.
Co se změnilo po předělávce. Třítlačítkový ovladač na centrál, jde zvlášť odemykat kufr a ten se po zabouchnutí sám zamkne. Zobrazení otevření jednotlivých dveří i kapoty na maxidotu. Nějaké drobné rozdíly jsou ve funkcích alarmu komfortu. No další rozdíly už se týkají spíš maxidotu jako takového, info, dojezd atd. I když jsem dával budíky s IMMO3, motorovou jednotku jsem nechal původní s IMMO2. Stačilo nakódovat do budíků nové klíčky, nic víc, přízpůsobovat jednotku motoru netřeba.
Tady máte obrázek pro přepinování těch konektorů. Je to vypsané z origo golfáckých schémat. Signály s x-kama v prvním sloupci se pro třetí generaci nezapojují. Barvy drátů jsou tak, že ta první barva je základní a druhá je poružek. Speciálně bacha na dráty černá/hnědá a hnědá/černá, samozřejmě že jsem to při přepinování přehodil. Jo taky vřele doporučuju sehnat si na to origo vypichováky, hlavně na ty menší mini-ISO kontakty (jsou tam použity větší i menší).
Přílohy
tabulka pro přepinování
tabulka pro přepinování
Naposledy upravil(a) stinger dne 20.11.2007 19:01, celkem upraveno 4 x.

Uživatelský avatar
Toxyz
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 4623
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Chrudimsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Komfortní řídící jednotka třetí generace u čtyřek golfů?

Příspěvek od Toxyz »

stinger: mám golfa 06/2002 s polodotem a dvoutlačítkové DO, kdybych sehnal třítlačítko šlo by mi pak otevírání kufru zvlášť......já už jsem v tom fakt zamotanej :oops:
GI Cabrio 1,8 16v - White Edition + daily TDI "slepice"

Uživatelský avatar
Pitrs
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 18
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: plzeňsko

Re: Komfortní řídící jednotka třetí generace u čtyřek golfů?

Příspěvek od Pitrs »

stinger píše:Já nedávno předělával 2,5G komfortu (auto 04/2001) na 3G včetně výměny budíků z polodotu IMMO2 za maxidot s IMMO3.
Do GIV sedávala třetí generace komfortsystému od 05/2001. Rozdíl oproti 2,5G je v tom, že CAN-BUS komfortsystému je propojen až do budíků (předtím to byl uzavřený okruh mezi dveřníma jednotkama a centrální jednotkou komfortu) a kromě nové verze dveřních a hlavní jednotky komfortu jsou i jinak zapojeny signály ve dvou konektorech na hlavní jednotce. Několik signálů z původní jednotky zůstane volných, protože u 3G už to běhá prakticky všechno po datové sběrnici (stavy dveřních kontaktů atd.). Já to řešil tak, že pro novou jednotku jsem vzal druhý konektor do kterého jsem přepinoval použité signály a v tom starém jsem nechal čtyři dráty co zbyly nezapojené.
Kromě přepinování dvou konektorů bylo potřeba ještě natáhnout dva kroucené dráty do budíků, to je to propojení CANu po kterém běhají stavy dveřních kontaktů atd. Jo a taky tři dráty z rádia do budíků, pro zobrazení infa z rádia na maxidotu.
Jo ta 2,5G komfortu se dávala od 05/1999 do 04/2001. Předtím byl ten komfortsystém zapojený podobně, CAN tam taky byl, ale zase jenom mezi jednotkama komfortu. Jinak tehdy úplně chyběl na autě CAN pro pohonnou jednotku (neCAN budíky atd.). Konkrétní rozdíly neznám, starší schémata jsem nestudoval, protože jsem to nepotřeboval.
Co se změnilo po předělávce. Třítlačítkový ovladač na centrál, jde zvlášť odemykat kufr a ten se po zabouchnutí sám zamkne. Zobrazení otevření jednotlivých dveří i kapoty na maxidotu. Nějaké drobné rozdíly jsou ve funkcích alarmu komfortu. No další rozdíly už se týkají spíš maxidotu jako takového, info, dojezd atd. I když jsem dával budíky s IMMO3, motorovou jednotku jsem nechal původní s IMMO2. Stačilo nakódovat do budíků nové klíčky, nic víc, přízpůsobovat jednotku motoru netřeba.
Tady máte obrázek pro přepinování těch konektorů. Je to vypsané z origo golfáckých schémat, to co je napsáno šedě tak je pro boru. Signály s x-kama v prvním sloupci se pro třetí generaci nezapojují. Barvy drátů jsou tak, že ta první barva je základní a druhá je poružek. Speciálně bacha na dráty černá/hnědá a hnědá/černá, samozřejmě že jsem to při přepinování přehodil. Jo taky vřele doporučuju sehnat si na to origo vypichováky, hlavně na ty menší mini-ISO kontakty (jsou tam použity větší i menší).
Děkuji moc, přesně tohle jsem potřeboval. Jen se chci ještě zeptat, který el součástky jsi měnil? Mám golfa 1.1.1999. Já jsem se někde dočet, že se musí měnit comfortka(kde je skovaná?-vedle řídící jednotky motoru(pod stěrači?)), mozky zámků(pátý dveře snad mozek nemají, budíky a prý i řídící jednotka airbagů, měnil jsi tohle všechno, nebo ještě něco dalšího? Čísla nově dávaných součástek nemáš? Přepojoval jsi i kabeláž na zásuvkach u těch vyměněných součástek(mozky zámků, budíky, případně ten airbak)? Ještě jednou díky Pitrs

Uživatelský avatar
stinger
Řidič
Řidič
Příspěvky: 89
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Severní Morava

Re: Komfortní řídící jednotka třetí generace u čtyřek golfů?

Příspěvek od stinger »

Toxyz: tak jestli máš 02/2002 tak to už by měl být komfort 3G, to znamená centrální jednotka komfortu 1C0 959 799B. S touhle by měly fungovat 434MHz třítlačítkové dálky. Zkus zjistit co máš za číslo komfortky.

Pitrs: no pokud máš golfa z 01/1999, tak to bude problém. Pokud bys měl měnit i budíky aby se zobrazovaly otevřené dveře, tak musíš předělat celé auto na CAN, protože k CAN budíkům potřebuješ i řj motoru a airbagů s CAN, což bude docela náročná přestavba. Šlo by nechat řj komfortu 3G a CAN z komfortky nikam dál nepropojovat, sice to asi bude hlásit chybu komunikace po sběrnici, ale nějak by to fungovat mělo. Nemůžu říct jestli stoprocentně. V tom případě ale bude jediná výhoda oproti komfortsystému 2,5G jen v třítlačítkové dálce, což nevím jestli to za to stojí.
Při upgradu z 2,5G na 3G se mění hlavní jednotka komfortsystému, dálky, budíky a dveřní jednotky, jinak nic.

Odpovědět

Zpět na „Interiér + Elektro“